Kiezen uit 2 extremen, Megane R26R of Focus RS.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
allen schreef:Die bij Moree roept je al een hele tijd.Joy Jolliffe schreef:Een vorig model Focus RS staat nog steeds hoog op m'n verlanglijstje.
Ik wist het wel, als ik een daily nodig had voor om en nabij de 20K werd het de Focus 1 RS. Je moet eens op joubuis zoeken naar filmpjes van die wagen, wat een snelheid houdt dat kreng vast in bochten, absurd.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Beetje kort door de bocht.. schroef er een paar Toyo's R888 onder en je heb een heerlijk gooi en smijt autootje.. En het geluid daar moet je idd van houden, ik vind het heerlijk! De kont is zeker los bij een Mini, al meerdere keren dwars gegaan voor zover dat gaat met een FWD (is niks meer dan gas lossen in de bocht) Alle auto's blijven persoonlijk (Ik vind een Fiat Brava weer niksHielke schreef:Het gaat me niet om FWD of RWD, er moet gewoon ook leven in de kont van een auto zitten. Dat is bij die speciale versie van de Cooper S niet het geval. Daarbij is het geluid ook nog een zware afknapper. Voor een beginneling is dit een leuke auto. Ben je een beetje stuurman dan weet je na 3 bochtjes al precies wat voor vlees je in de kuip hebt. Een kek uitziend "staanlatertje" dus![]()
.

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/16411.jpg[/img]
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Heren. Er is hier een leuk draadje over de Mini Cooper. Daarin is ook gesproken over het feit dat Hielke erin gereden heeft en niet zo tevreden was.
Lijkt me handiger en logischer om in die draad over de Mini verder te gaan. Als Hielke dat nu meteen had gedaan i.p.v. deze draad te vervuilen
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=11025
Lijkt me handiger en logischer om in die draad over de Mini verder te gaan. Als Hielke dat nu meteen had gedaan i.p.v. deze draad te vervuilen

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=11025
- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik durfde het daar niet aan omdat ik bang was de Mini homeboys voor het hoofd te stoten.
Zo indirect is tactischer 8)
HansGP1630, zo'n Brava/Bravo is inderdaad meuk. Maar ik kan de kont in ieder geval naar believen omzetten dit itt de nieuwe Cooper S
Jij hebt toch nog de Mark1? Daar zit veel meer leven in volgens mij.
Het was ook alleen maar als voorbeeld bedoeld om mensen te waarschuwen voor de vermeende rijcapiciteiten van snelle Ford en Renault. Ik kan me niet voorstellen dat je 45k voor die FWD Pasar Malam Focus wilt neertellen. Voor die centen koop je ook een 3 jaar oude Boxster S of een splinternieuwe 130i. Zo'n Ford is met 1300+ kilo nooit lichtvoetig. Kan niet, onmogelijk.
Renault kan in theorie een toppertje zijn als je door de eventuele mankementen durft heen te kijken. Hij is toch ook wel met achterbank en zonder apenkooi te krijgen?
Zo indirect is tactischer 8)
HansGP1630, zo'n Brava/Bravo is inderdaad meuk. Maar ik kan de kont in ieder geval naar believen omzetten dit itt de nieuwe Cooper S

Het was ook alleen maar als voorbeeld bedoeld om mensen te waarschuwen voor de vermeende rijcapiciteiten van snelle Ford en Renault. Ik kan me niet voorstellen dat je 45k voor die FWD Pasar Malam Focus wilt neertellen. Voor die centen koop je ook een 3 jaar oude Boxster S of een splinternieuwe 130i. Zo'n Ford is met 1300+ kilo nooit lichtvoetig. Kan niet, onmogelijk.
Renault kan in theorie een toppertje zijn als je door de eventuele mankementen durft heen te kijken. Hij is toch ook wel met achterbank en zonder apenkooi te krijgen?
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Ja ok maar dat is relatief aan waar je zit. Voor mij zou een 130i maar hooguit 2K duurder zijn in aanschaf dan een F1 R26.luco hornsveld schreef:een gewone f1 26 kost 33k
wat kost een 130i met sportstoelen en een sportief onderstelletje, ik denk niet dat je hem hebt voor 53k, scheelt 20k, nogal een verschil he, appels met peren.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Je hoeft niet altijd met de kont dwars een bocht door te komen. Dat staat ook nergens. Maar als de mogelijkheid zich voordoet en dat doe hij zich in ieder geval hier genoeg, dan zou het wel veel meer lol zijn.luco hornsveld schreef:rwd/fwd het is maar net wat je leuk vind
maar om nu op basis daarvan auto's af te zeiken![]()
![]()
![]()
nog gekker een auto die veel te duur is voor zijn geld en ook nog trager is ophemelen, daar kan ik echt niet bij.
realistisch zijn is er ook niet meer bij.
net of een je altijd met je kont dwars de bocht door komt, kom nou zeg, wat een onzin.
en een beetje chauffeur kan dat met een fwd ook.
"Een beetje chauffeer kan dat met een fwd ook..." Ok ga jij maar eens dwars in een fwd de bocht door en hou die auto dan ook dwars. Denk niet dat echt lekker gaat lukken...
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Het probleem bij BMW is dat het nooit gaat lukken met die optie lijst onder de 45 grens te komen.. Ben bang dat die Ford ook over de €50000,- gaat komen.. ziet er wel super uit!Hielke schreef:Ik durfde het daar niet aan omdat ik bang was de Mini homeboys voor het hoofd te stoten.
Zo indirect is tactischer 8)
HansGP1630, zo'n Brava/Bravo is inderdaad meuk. Maar ik kan de kont in ieder geval naar believen omzetten dit itt de nieuwe Cooper SJij hebt toch nog de Mark1? Daar zit veel meer leven in volgens mij.
Het was ook alleen maar als voorbeeld bedoeld om mensen te waarschuwen voor de vermeende rijcapiciteiten van snelle Ford en Renault. Ik kan me niet voorstellen dat je 45k voor die FWD Pasar Malam Focus wilt neertellen. Voor die centen koop je ook een 3 jaar oude Boxster S of een splinternieuwe 130i. Zo'n Ford is met 1300+ kilo nooit lichtvoetig. Kan niet, onmogelijk.
Renault kan in theorie een toppertje zijn als je door de eventuele mankementen durft heen te kijken. Hij is toch ook wel met achterbank en zonder apenkooi te krijgen?
En je heb gelijk de MK1 Mini is 10x leuker dan de MK2..
GP was juist heerlijk los met zijn kont en de Mini cabrio MK1 nog meer ivm gewicht achter..
Sorry voor de off topic macboy.. ik zal het niet meer over Mini's hebben

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Focus met 1300 kilo is natuurlijk lichtgewicht. Dat staat wel vast naar huidige maatstaven.
Weet niet wat de Renault doet, maar die zal nog lichter kunnen zonder rolkooi, want de rolkooi is een optie Hielke.
Maar wat moe je in GODSNAAM met een achterbank als je een tracktool zoekt die je ook op de weg kunt rijden ?????
Jij snapt het ook echt niet Hielke
Weet niet wat de Renault doet, maar die zal nog lichter kunnen zonder rolkooi, want de rolkooi is een optie Hielke.
Maar wat moe je in GODSNAAM met een achterbank als je een tracktool zoekt die je ook op de weg kunt rijden ?????
Jij snapt het ook echt niet Hielke

- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
he hieleke
ga eerst eens planken met megane F1. sperdif, brembo remmen, gefocusf chassis en inderdaad lekker op hert gas te sturen zoals dat vroeger ook kon met 306/205 etc.
en kom ons dan verblijden met bevindingen in plaats van lauwe 130i verhalen. als je liever lauwe RWD dan razor sharp FWD hebt dan is het een principiele. geen discussie mogelijk.
4 jaar garantie op de renault is te doen. de electronica zal wel eerder naar de kloten gaan dan bij een toyota maar een MR2 vs deze 2? no way.
Als de RS net zo puur is als de vorige, Hulde. Voorlopig gaat de kudo's bij mij naar de R26R.
En maakte BMW maar net zo gefocusde auto's. De 1 serie R is voorlpoig alleen door Fryslan Boppe gemaakt.
ga eerst eens planken met megane F1. sperdif, brembo remmen, gefocusf chassis en inderdaad lekker op hert gas te sturen zoals dat vroeger ook kon met 306/205 etc.
en kom ons dan verblijden met bevindingen in plaats van lauwe 130i verhalen. als je liever lauwe RWD dan razor sharp FWD hebt dan is het een principiele. geen discussie mogelijk.
4 jaar garantie op de renault is te doen. de electronica zal wel eerder naar de kloten gaan dan bij een toyota maar een MR2 vs deze 2? no way.
Als de RS net zo puur is als de vorige, Hulde. Voorlopig gaat de kudo's bij mij naar de R26R.
En maakte BMW maar net zo gefocusde auto's. De 1 serie R is voorlpoig alleen door Fryslan Boppe gemaakt.
-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Francisco schreef:he hieleke
ga eerst eens planken met megane F1. sperdif, brembo remmen, gefocusf chassis en inderdaad lekker op hert gas te sturen zoals dat vroeger ook kon met 306/205 etc.
en kom ons dan verblijden met bevindingen in plaats van lauwe 130i verhalen. als je liever lauwe RWD dan razor sharp FWD hebt dan is het een principiele. geen discussie mogelijk.
4 jaar garantie op de renault is te doen. de electronica zal wel eerder naar de kloten gaan dan bij een toyota maar een MR2 vs deze 2? no way.
Als de RS net zo puur is als de vorige, Hulde. Voorlopig gaat de kudo's bij mij naar de R26R.
En maakte BMW maar net zo gefocusde auto's. De 1 serie R is voorlpoig alleen door Fryslan Boppe gemaakt.
goed gesproken.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
+2hugo schreef:Francisco schreef:he hieleke
ga eerst eens planken met megane F1. sperdif, brembo remmen, gefocusf chassis en inderdaad lekker op hert gas te sturen zoals dat vroeger ook kon met 306/205 etc.
en kom ons dan verblijden met bevindingen in plaats van lauwe 130i verhalen. als je liever lauwe RWD dan razor sharp FWD hebt dan is het een principiele. geen discussie mogelijk.
4 jaar garantie op de renault is te doen. de electronica zal wel eerder naar de kloten gaan dan bij een toyota maar een MR2 vs deze 2? no way.
Als de RS net zo puur is als de vorige, Hulde. Voorlopig gaat de kudo's bij mij naar de R26R.
En maakte BMW maar net zo gefocusde auto's. De 1 serie R is voorlpoig alleen door Fryslan Boppe gemaakt.
goed gesproken.
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
EVO preview van beide auto's (hoge kwaliteit):
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0001-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0002-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0003-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0004-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0005-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0006-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0007-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0008-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0001-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0002-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0003-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0004-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0005-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0006-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0007-1.jpg[/img]
[IMG:745:1024]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... 0008-1.jpg[/img]
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Yep; de Megane RS rijdt echt TOP. Absoluut de moeite van het proberen waard ! Dan kun je daarna voor jezelf ook bepalen wat je ooit in de toekomst met FWD wel of niet zou willen doen.Francisco schreef:he hieleke
ga eerst eens planken met megane F1. sperdif, brembo remmen, gefocusd chassis en inderdaad lekker op het gas te sturen zoals dat vroeger ook kon met 306/205 etc. .....
Als je voor dit geld een echt sportieve/strakke 1 serie kon kopen, dan zullen de meesten de 1 serie pakken, maar voor dit geld krijg je een 1 serie die zo kaal is als de kont van Sinterklaas die bovendien nauwelijks sportief te noemen is.. dan is de afweging een hard-core FWD te pakken best een interessante.
Toegegeven: het is slecht voor je imago om in zo'n vrouwen auto te worden gezien, heb op mijn 205 dan ook een grote Libresse reclame sticker, maar als je daar doorheen prikt kun je best lol hebben

- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik wist niet dat er al zoveel mensen serieus met die Megane R26.R aan het trappen zijn geweest en dat zij vinden dat het een geweldige auto is.Aernoudt schreef:Yep; de Megane RS rijdt echt TOP. Absoluut de moeite van het proberen waard ! Dan kun je daarna voor jezelf ook bepalen wat je ooit in de toekomst met FWD wel of niet zou willen doen.Francisco schreef:he hieleke
ga eerst eens planken met megane F1. sperdif, brembo remmen, gefocusd chassis en inderdaad lekker op het gas te sturen zoals dat vroeger ook kon met 306/205 etc. .....
Is ie bijv. ook beter dan een licht gekietelde (270pk) Golf GTI of Leon FR?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
@Fransisco: +1
Hielke, de gewone Mégane F1 R26 wordt over gesproken. Die is al helemaal geweldig. Waarom denk je dat er op de Ring zoveel Méganes rondrijden? Waarom denk je dat de Rent-a-Racer een Mégane heeft ??
Niet omdat het een slechte racer is !!
Lees ook wat Evo erover zegt:

Voor de meeste straalt die auto begeerte uit, zonder er een meter in gereden te hebben. Dat is toch knap nietwaar voor een in essentie lelijke auto
Natuurlijk heeft de Focus 70pk meer, daar kun je gewoon niet omheen, maar die is ook behoorlijk wat zwaarder. Wat dit met het sturen doet zal jij wel weten !
De aantrekkingskracht zit hem mij nu juist in de package.
Hielke, de gewone Mégane F1 R26 wordt over gesproken. Die is al helemaal geweldig. Waarom denk je dat er op de Ring zoveel Méganes rondrijden? Waarom denk je dat de Rent-a-Racer een Mégane heeft ??
Niet omdat het een slechte racer is !!
Lees ook wat Evo erover zegt:
En dan nu is die sublieme Mégane ook nog eens helemaal onder handen genomen in de vorm van de R26-R:awesome traction and drive, zero deviation and drama
Jij bent degene die er eens in zal moeten rijden denk ik in plaats van krom lullen over het ontbreken van die achterbank(...) the fastest front drive production car round the Nordschleife)

Voor de meeste straalt die auto begeerte uit, zonder er een meter in gereden te hebben. Dat is toch knap nietwaar voor een in essentie lelijke auto

Natuurlijk heeft de Focus 70pk meer, daar kun je gewoon niet omheen, maar die is ook behoorlijk wat zwaarder. Wat dit met het sturen doet zal jij wel weten !
De aantrekkingskracht zit hem mij nu juist in de package.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ja ik snap Hielke ook niet zo
Als iemand dit paket zou moeten aanspreken dan is het Hielke wel, die na de VdV Leon best weet dat een goede FWD de bomb kan zijn.
De Hele tijd een 130i erbij betrekken gaat volgens mij ook mank. Want we hebben het hier over stock fabriek af auto's en iedereen weet hiero en niet in de laatste plaats Hielke dat een standaard 130i op heel veel fronten te kort komt als het op heel sportief rijden aankomt.
Een Dre editition hierop projecteren is ook niet reeël imho.
Verder is Hielke toch altijd de man van zo MIN mogelijk onnodige opties.. Nou dan is deze Megane toch wel DE auto waar dat op van toepassing is lijkt me. 123 kilo wegslopen betekend 123 kilo overbodige opties eruit.
De kooi is een punt. Maar vooral voor de mensen die ermee op circuit willen..
EN Renault is de eerste en ik ben bang de enige mainstream fabrikant die hiermee indirekt circuitrijden met een straatauto promoot. Want voor op de straat is zo'n kooi natuurlijk niet im frage.
Ik geloof echt niet dat dit een een voor spek en bonen kooi is.. oke hij zal wel niet FIA gekeurd zijn, maar voor trackdays zal die altijd veiliger zijn dan een kooiloze auto.
Hielke hoe je het went of keert, dit MOET je gewoon aanspreken als je een trackday liefhebber bent.
Deze auto koop je niet voor de mooi (hoewel ik hem zeker niet lelijk vind) je koopt hem niet om het aandrijfconcept, je koopt hem niet omdat de familie mee moet naar de bakker, je koopt hem omdat je een trackday auto wilt waarmee je ook gewoon heen en weer mee kan rijden van en naar het circuit.
Buiten Porsche is er niet 1 fabrikant die zo'n soort auto kan leveren.
En het feit dat je gewoon garantie blijft behouden bij trackday gebruik geeft aan dat je hier een veilige keus maakt als koper. En geeft ook het vertrouwen in het produkt aan.
Hielke volgens mij heb je je nog nooit in de Megane sport verdiept gezien het feit dat je niet van de verschillende uitvoeringen op de hoogte bent (zoals Macboy aangeeft)


De Hele tijd een 130i erbij betrekken gaat volgens mij ook mank. Want we hebben het hier over stock fabriek af auto's en iedereen weet hiero en niet in de laatste plaats Hielke dat een standaard 130i op heel veel fronten te kort komt als het op heel sportief rijden aankomt.
Een Dre editition hierop projecteren is ook niet reeël imho.
Verder is Hielke toch altijd de man van zo MIN mogelijk onnodige opties.. Nou dan is deze Megane toch wel DE auto waar dat op van toepassing is lijkt me. 123 kilo wegslopen betekend 123 kilo overbodige opties eruit.
De kooi is een punt. Maar vooral voor de mensen die ermee op circuit willen..
EN Renault is de eerste en ik ben bang de enige mainstream fabrikant die hiermee indirekt circuitrijden met een straatauto promoot. Want voor op de straat is zo'n kooi natuurlijk niet im frage.
Ik geloof echt niet dat dit een een voor spek en bonen kooi is.. oke hij zal wel niet FIA gekeurd zijn, maar voor trackdays zal die altijd veiliger zijn dan een kooiloze auto.
Hielke hoe je het went of keert, dit MOET je gewoon aanspreken als je een trackday liefhebber bent.
Deze auto koop je niet voor de mooi (hoewel ik hem zeker niet lelijk vind) je koopt hem niet om het aandrijfconcept, je koopt hem niet omdat de familie mee moet naar de bakker, je koopt hem omdat je een trackday auto wilt waarmee je ook gewoon heen en weer mee kan rijden van en naar het circuit.
Buiten Porsche is er niet 1 fabrikant die zo'n soort auto kan leveren.
En het feit dat je gewoon garantie blijft behouden bij trackday gebruik geeft aan dat je hier een veilige keus maakt als koper. En geeft ook het vertrouwen in het produkt aan.
Hielke volgens mij heb je je nog nooit in de Megane sport verdiept gezien het feit dat je niet van de verschillende uitvoeringen op de hoogte bent (zoals Macboy aangeeft)

- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
fair enough Boppe. maar een CTR was ook niet echt een beauty. die heerlijk slide's die jij met dat ding maakte brunchen in, dat zie ik nu fransen steeds doen met een blauwe F1 R26. Dat chassis is gewoon dik in orde.
Ik heb bij VDV vele Leons meegehad, de mijn incluis. Leon leuke auto, echt waar. Maar ESP gooide bij mij steeds roet in het eten op de Nordschleife.
De Megane renaulsport Diesel (die is nog minder gefocusd dan de R26 F1, zonder sper, wel chassis en brembo) kreeg ik bij de eerst de beste OPRIT naar boven, richting brienenoord al heerlijk dwars, en super controleerbaar.
De dealer leveret de R26R ook af met chipie (met garantie) en dus 260pk.
Hij vertelde me dat de R26 F1 met chip wat wilder wordt in het stuur. Goed bij zijn nekvel beetpakken en de bocht ingooien dat hok anders gaatie met je aan de haal. Focus RS rings a bel anyone? Laatse keer dat ik dat meemaakte was met een Integra Type R met +200 PK. Not for girls and parents.
Ik heb bij VDV vele Leons meegehad, de mijn incluis. Leon leuke auto, echt waar. Maar ESP gooide bij mij steeds roet in het eten op de Nordschleife.
De Megane renaulsport Diesel (die is nog minder gefocusd dan de R26 F1, zonder sper, wel chassis en brembo) kreeg ik bij de eerst de beste OPRIT naar boven, richting brienenoord al heerlijk dwars, en super controleerbaar.
De dealer leveret de R26R ook af met chipie (met garantie) en dus 260pk.
Hij vertelde me dat de R26 F1 met chip wat wilder wordt in het stuur. Goed bij zijn nekvel beetpakken en de bocht ingooien dat hok anders gaatie met je aan de haal. Focus RS rings a bel anyone? Laatse keer dat ik dat meemaakte was met een Integra Type R met +200 PK. Not for girls and parents.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Thomasss en 1 gast