[31 juli 2008]DF @ CPZ deel V alweer

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gesloten
Aad

Bericht door Aad » 28 jul 2008, 00:03

luco hornsveld schreef:
Aad Hoogendoorn schreef:
luco hornsveld schreef: :D :D Zal ik dan maar niet verder gaan dan de 5e versnelling 8) 8)
Spannend , Luco heeft een tegenstander voor de troostprijs erbij :D
Dat is met time attack
Met een DF dag kan ik vooraan meedoen :D :D
Met wokken sta je altijd vooraan :D

Thommy

Bericht door Thommy » 28 jul 2008, 08:01

bij deze mijn voorbeelden...

iedereeen ff zijn tuinslang mee dan komt het wel goed :D

[img:1600:1200]http://verisq.bay.livefilestore.com/y1p ... G_0219.JPG[/img]

[img:1600:1200]http://verisq.bay.livefilestore.com/y1p ... G_0218.JPG[/img]

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jul 2008, 09:35

Moet ik van 9 - 11 vlaggen, of van 11 tot 13?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 28 jul 2008, 10:59

Dat komt hopelijk vandaag nog online en anders morgen, moet nog even een lijstje maken. :)

Luco

Bericht door Luco » 28 jul 2008, 17:07

Aad Hoogendoorn schreef:
luco hornsveld schreef:
Aad Hoogendoorn schreef: Spannend , Luco heeft een tegenstander voor de troostprijs erbij :D
Dat is met time attack
Met een DF dag kan ik vooraan meedoen :D :D
Met wokken sta je altijd vooraan :D
Dan heb je toch echt de verkeerde voor je, wij zijn namelijk nog nooit mee geweest met wokken, ook deze keer waarschijnlijk niet, geen vervoer he :cry:

Ronnie

Bericht door Ronnie » 28 jul 2008, 17:33

wij gaan het helaas niet redden dit keer.

flink balen maar onze auto's zijn gewoon niet af en niet rijdbaar voor het zandvoort avontuur, dit is oa. veroorzaakt omdat ze bij biesheuvel wat fouten hebben gemaakt bij het inlassen van onze rolkooien en stoelframes......

excuses voor het late afmelden maar we hadden nog hoop dat we het zouden redden maar helaas.

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 28 jul 2008, 21:20

millie schreef: Dat zou het probleem niet mogen zijn want die hebben we met de 'nagelproef' exact gelijk gezet.
Ik denk de verkeerde pakking gebruikt; te dun.
We gaan morgen die dikkere zwarte er tussen zetten en weer kijken
ik heb er vertrouwen in.

trouwens.. patrick vanmiddag gezien.. die zegt dat ik MOET komen ;-)
pakking bij de oliepomp?

en idd, je MOET komen, anders rij je de 2e nog niet mee en zijn je kansen op een fatsoenlijke plaats in het klassement bijna verkeken.....

Knot

Bericht door Knot » 28 jul 2008, 22:04

Dennis Cavallino schreef:Moet ik van 9 - 11 vlaggen, of van 11 tot 13?
Hier ook die vraag... liever het eerste deel vlaggen als ik t mag zeggen.

millie

Bericht door millie » 28 jul 2008, 22:58

Harry-944-basic schreef:
millie schreef: Dat zou het probleem niet mogen zijn want die hebben we met de 'nagelproef' exact gelijk gezet.
Ik denk de verkeerde pakking gebruikt; te dun.
We gaan morgen die dikkere zwarte er tussen zetten en weer kijken
ik heb er vertrouwen in.

trouwens.. patrick vanmiddag gezien.. die zegt dat ik MOET komen ;-)
pakking bij de oliepomp?

en idd, je MOET komen, anders rij je de 2e nog niet mee en zijn je kansen op een fatsoenlijke plaats in het klassement bijna verkeken.....
die fatsoenlijkep laats is toch al weg.. zelfs die dikke in die groene auto heeft bij 2 aftrek resultaten al meer punten dan ik :shock:

Dennis Zwemmer

Ook van de partij

Bericht door Dennis Zwemmer » 29 jul 2008, 13:33

Ik zou graag ook nog deelnemen aan de circuitdag

Ik ben pas net lid van het forum maar ik hoop dat ik nog mee kan doen.

Ik heb een e30 325i gedeeltelijk klaar voor de e30 standaard cup

Graag doe ik de complete 4 uur mee.

Groet Dennis

Tristan

Bericht door Tristan » 29 jul 2008, 13:36

@Dennis: Leuk, nog een collega E30 cup rijder. :D Kan je meteen een krachtmeting doen. :wink:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 29 jul 2008, 13:43

Beetje jammer dat er straks allemaal Racewagens mee gaan doen net als bij vijverberg.. goedkoop trainen voor die gasten.. en maar 2mm ruimte geven als ze je inhalen.. Moet eigenlijk een beetje voor straatauto's blijven en echte DF'ers, vind ik!

Tristan

Bericht door Tristan » 29 jul 2008, 13:48

Mijn auto is straatlegaal en ben niet de persoon die denkt dat hij alleen op het circuit rijdt. Dus niet alles over 1 kam scheren a.u.b.....

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 29 jul 2008, 13:52

Hans, snijden onder het inhalen, afblokken, gevaarlijk rijden etc. wordt niet getolereerd of het nou door een raceauto gebeurt of door een straatauto.

Ik denk dat je dit keer toevallig wat meer circuitauto's ziet omdat er op 2 augustus ZAC races zijn en dit een van de laatste gelegenheden is om daarvoor op Zandvoort te rijden, maar dat zijn toch ook allemaal mensen die via bekende DF'ers hierheen komen, er wordt voor zover ik weet nergens 'reclame' voor deze dag gemaakt op andere fora o.i.d.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 29 jul 2008, 14:03

ik rij wel tussen die racers door :lol:
als ze maar niet gaan zeuren over de circuitrijstijl, die ik niet heb! :shock:

JohanH

Bericht door JohanH » 29 jul 2008, 14:03

Zolang er niet ladingen cup-auto's rondrijden, iedereen er rekening mee houdt dat er ook langzamere mensen rondrijden en men elkaar de ruimte gunt heb ik er persoonlijk niet zo'n bezwaar tegen. Ik kan Hans' standpunt echter ook goed begrijpen, heb een keer met vrijrijden meegereden waarbij een stuk of 10 cup-auto's in het veld meereden die op soms onverwachte momenten er voorbij wilden.

Overigens, gezien ik een van de langzamere deelnemers ben (ik schat een 2:4x met bijrijder op een 'goed' rondje zonder aan de kant te gaan), schroom er niet voor om me in de pits aan te geven dat ik ergens onhandig aan de kant ga. Zodra je me uitgebreid ziet spiegelen en richting aangeven weet je dat ik je gezien heb, maar het kan inhouden dat ik bv. extra vroeg rem bij het insturen om van de ideale lijn af te gaan en ruimte te geven.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 29 jul 2008, 14:07

@tristan, jou ken ik.. en weet hoe je rijd van de rest niet, eerste keer vijverberg was ook gelijk de laatste keer, totaal geen respect voor de andere rijders daar.. ben alleen bang dat het dadelijk ook zo met de DF dagen gebeurt.. dat die gasten weten dat het geen race is er valt niks te winnen..

Vertrouw erop dat het weer een super dagje wordt! 8)

Tristan

Bericht door Tristan » 29 jul 2008, 14:44

Ben er gewoon om weer lekker in te komen, nadat ik 3 maanden in het gips heb gezeten. Dus geen time-attack. :wink:

David R.

Bericht door David R. » 29 jul 2008, 14:47

Heb meerdere keren gereden op de Vijverberg en moet zeggen dat ik juist vindt dat daar keurig wordt gereden. In de briefing wordt ook heel duidelijk aangegeven dat de langzamere gewoon zijn lijn moet houden en dat de snellere auto er maar omheen moet (dus van de lijn af). Er zitten vaak dure auto's tussen daar, dus iedereen heeft wel respect voor elkaars materiaal. Het wordt pas gevaarlijk als mensen opeens van hun lijn afgaan omdat er een snellere auto aankomt.

David

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 jul 2008, 16:59

DR schreef:Heb meerdere keren gereden op de Vijverberg en moet zeggen dat ik juist vindt dat daar keurig wordt gereden. In de briefing wordt ook heel duidelijk aangegeven dat de langzamere gewoon zijn lijn moet houden en dat de snellere auto er maar omheen moet (dus van de lijn af). Er zitten vaak dure auto's tussen daar, dus iedereen heeft wel respect voor elkaars materiaal. Het wordt pas gevaarlijk als mensen opeens van hun lijn afgaan omdat er een snellere auto aankomt.

David
Nou, ik heb meerdere keren het tegenovergestelde bij de vijverberg dagen mee gemaakt.
Wannabee schumi`s in gt3`s die er in de regen met een noodvaart afschoten alsof zo`n ding niks kost en soms bijna anderen mee namen met hun kunsten.
De driving fun dag moet niet verzanden in een testdag voor mensen die het idee hebben om het ronde record te verpulveren en eens lekker te testen omdat ze het weekend daarop een race hebben.
Die gene die mij er met zo`n aktie aftikt heeft een heel groot probleem dat kan ik je wel vertellen.
Als het zo gaat als het in het verleden is gegaan dan kan het alleen maar heel leuk worden donderdag ochtend en kijk ik er echt naar uit. :wink:

Robbert Bregman

Bericht door Robbert Bregman » 29 jul 2008, 17:02

Gisteren even wezen rijden met de GSX en een flinke highsider meegemaakt bij het uitkomen van de tarzan. Was gewoon mijn fout, veel te vroeg op het gas :( Ben bont en blauw en flink misselijk maar voor de rest niks. Motor heeft een hoop kuipschade, stepje afgebroken, carterdeksel kapot een paar dingen verbogen en m'n camera ligt in tweeën. Had de bulletcam niet aanstaan tijdens de crash omdat de lens beslagen was. Maar ja dat hoort bij motorracen he 8)

Luco

Bericht door Luco » 29 jul 2008, 17:21

HANZ06 schreef:
DR schreef:Heb meerdere keren gereden op de Vijverberg en moet zeggen dat ik juist vindt dat daar keurig wordt gereden. In de briefing wordt ook heel duidelijk aangegeven dat de langzamere gewoon zijn lijn moet houden en dat de snellere auto er maar omheen moet (dus van de lijn af). Er zitten vaak dure auto's tussen daar, dus iedereen heeft wel respect voor elkaars materiaal. Het wordt pas gevaarlijk als mensen opeens van hun lijn afgaan omdat er een snellere auto aankomt.

David
Nou, ik heb meerdere keren het tegenovergestelde bij de vijverberg dagen mee gemaakt.
Wannabee schumi`s in gt3`s die er in de regen met een noodvaart afschoten alsof zo`n ding niks kost en soms bijna anderen mee namen met hun kunsten.
De driving fun dag moet niet verzanden in een testdag voor mensen die het idee hebben om het ronde record te verpulveren en eens lekker te testen omdat ze het weekend daarop een race hebben.
Die gene die mij er met zo`n aktie aftikt heeft een heel groot probleem dat kan ik je wel vertellen.
Als het zo gaat als het in het verleden is gegaan dan kan het alleen maar heel leuk worden donderdag ochtend en kijk ik er echt naar uit. :wink:
Hans, niemand zal je er bewust af tikken, maar het is en blijft een circuitdag en dan kan dat gebeuren.
Als men geen "raceauto's" wil op df dagen waar trek je dan de grens?
Nummerplaat is zo op de auto geschroefd :D :D :D
Ennuhh ik heb er ook dfers in de eerste ronde af zien gaan met een straatauto, het kan dus iedereen gebeuren.
Gewoon rekening met alkaar houden, maar een kans op schade is altijd aanwezig.

millie

Bericht door millie » 29 jul 2008, 17:35

Hans GP1630 schreef:Beetje jammer dat er straks allemaal Racewagens mee gaan doen net als bij vijverberg.. goedkoop trainen voor die gasten.. en maar 2mm ruimte geven als ze je inhalen.. Moet eigenlijk een beetje voor straatauto's blijven en echte DF'ers, vind ik!
Hans, ik ben ook zo'n raceauto boy :oops:
Ik snap heel goed welk gevoel je hierbij hebt door de komst van boys als wij.
Het lijkt er op dat het geen clupje autofreaks meer is op zo'n dag, maar meer een leuke gelegenheid om raceauto's te testen en dat is het begin van het einde.
Ik geloof niet dat peter het zover laat komen.
Donderdag zijn wij met een mannetje of 3 aan het inrijden, dus ik vrees dat eerder wij de lastpakken zijn die dag; beetje schakelen bij 3.000 rpm.

Persoonlijk kom ik hier (net nieuw) echt niet alleen voor komende donderdag, maar sinds ik hier lid ben zit ik hier iedere dag en ik zal ook zeker een keer komen met mijn straatbrik 8)

Elmar

Bericht door Elmar » 29 jul 2008, 17:59

Ik snap HansGP maar al te goed. In mijn begindagen van trackdays kon ik mij ook storen in types met hun trackday tool die op minder dan een meter op je bumper voor een bocht zaten. Helaas maak ik tegenwoordig daar zelf ook schuldig aan. Het is niet dat ik dan aan het pushen ben en hoop dat mijn voorligger zo snel mogelijk plaats maakt. Je voelt je als "slipstreamer" zo zeker van je zaak dat je er dicht achter kruipt.

Door toch steeds meer bezoekers op de DF circuitdagen (waar blijven de inschrijvingen voor de Viva la France week? :wink: ) verliest het "ons kent ons' gevoel.

Laat daarom duidelijk stellen wat door David al is gemeld, de langzamer deelnemer bepaalt zijn lijn. Laat je als langzamere deelnemer niet gek maken door die snellere. Maak je lijn (zelf een lijn als Jeroen E. :wink: ) gewoon af en de snellere deelnemer zal je het echt niet kwalijk nemen.

Dus HonZ03, iedereen is door/voor jou gewaarschuwd, al had het weinig impact hier, veilig achter mijn PC. :mrgreen:

JohanH

Bericht door JohanH » 29 jul 2008, 18:40

Elmar schreef:Ik snap HansGP maar al te goed. In mijn begindagen van trackdays kon ik mij ook storen in types met hun trackday tool die op minder dan een meter op je bumper voor een bocht zaten. Helaas maak ik tegenwoordig daar zelf ook schuldig aan. Het is niet dat ik dan aan het pushen ben en hoop dat mijn voorligger zo snel mogelijk plaats maakt. Je voelt je als "slipstreamer" zo zeker van je zaak dat je er dicht achter kruipt.
Niet om lullig te doen Elmar, maar juist dat slipstreamen zit ik niet op te wachten. Een van de cupauto's bij het vrijrijden zat bij mij te bumperen in de Audi-S wat voor mij een lichte overstuur bocht is. Ik hoef dan maar 1 niet handige actie uit te halen om of iemand in mijn kofferbak/zijkant of de 'zo zekere' slipstreamer in een schrik/schuiveractie achter me te zien. Op zo'n moment heb ik liever dat je pas tegen het eind van de bocht naar me toe rijdt als je per se wilt slipstreamen. Belangrijkste voor mij is dat iedereen met gezond verstand rondrijdt ipv. een competitiehouding, dat bewaar je maar voor een DNRT/time-attack(/vrijrijden :roll:) dag 8)

Voor de rest ga ik er vanuit dat met tijdig kijken/richting aangeven en op een plek waar het kan ruimte maken goed verloopt. Dat bevalt me tot nu toe op de ring en CPZ goed, in tegenstelling tot het krampachtig aan de kant gaan voor snellere auto's zoals DR dat ook al aangeeft. Mocht ik toch wat te onhandig aan de kant gaan dan kun je me daar altijd op aanspreken, al doende leert men :wink:

En vive la France heb ik geen vrije dagen meer voor :x Misschien volgend jaar...

Gesloten