335i coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 aug 2006, 21:08


Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 03 aug 2006, 21:21

In de nieuwe AV een test:
Een erg fijna rijdersauto, met heerlijke motor. Lijn is een beetje controversieel voor een Coupé.
Joep

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 03 aug 2006, 23:31

romo schreef:Ook weer een mooi artikel;

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=26131
Wel een beetje jammer van de fotografie. Een groothoek geeft nogal vertekeningen aan de buitenkanten van het beeld waardoor in dit geval de kofferbak van de Coupé misvormt wordt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 aug 2006, 07:31

We moeten het maar irl aanschouwen, een foto is maar een foto :P :P

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 aug 2006, 20:12

We gooien er nog maar eens weer een recentie tegenaan........

http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... _335i.html

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 aug 2006, 20:27

Ook maar even wat cijfers voor de liefhebbers, of het klopt???

Moet je Atozeitung maar op aanspreken dan :P :P

335i real world test #'s from Autozeitung! Very good!

--------------------------------------------------------------------------------

So here are the first intresting datas:

E92 335i automatic:

0-100km/h 5,3 sec
0-160km/h 11,9 sec
0-200km/h 18,7 sec
Test consumption 12,3l/100km

And on the raceroad 1sec faster then E46 M3 SMG !!!

And remember, we are talking about the automatic-version!!!


Bron; e90post

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 09 aug 2006, 23:36

Dan maar aan de 335i sedan, handbak, geen pakketen, in zilvergrijs. :P

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 10 aug 2006, 00:10

335i sedan handbak ik wens je veel succes met de inruil na 1.5 jaar.

.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 aug 2006, 07:38

Ach gewoon een M3 met handbak, dan maar gelijk goed, hoe dan ook, geld kosten doet het altijd. Maar meenemen naar het after life zit er ook niet in, nou dan weet ik het wel :P :P

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 aug 2006, 09:26

Dat zijn veel belovende acceleratietijden zeg!!

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 aug 2006, 10:05

Ja die afschrijving :(

Maar tering hee wat is ie rap als std automaat!

(Mierenneuk/streetracemode on)Gechippede versies doen straks gewoon hoog in de 4 seconden. Dit zijn nu ongeveer M3 E46 tijden. MET aut bak en 37pk minder, maar wel 35Nm meer(off)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 10 aug 2006, 10:22

Andre schreef:335i sedan handbak ik wens je veel succes met de inruil na 1.5 jaar.

.
Het lijkt me dat de karige uitrusting van een optieloze 335i in dit geval een groter probleem is voor de inruilwaarde dan het afwezig zijn van een automaat.

Maar ik snap dat automatengedoe sowieso niet helemaal. Toen ik lease-offertes ging opvragen voor de 330i waren er bedrijven die telefonisch om bevestiging gingen vragen of het werkelijk een handbak moest zijn, want dat deed "niemand" en een automaat was net zo duur in de lease. Zolang het aantal nieuwkopers van goed uitgevoerde 3-series met een handbak in evenwicht is met het aantal liefhebbers dat zo'n wagen later gebruikt wil aanschaffen zou het geen probleen moeten zijn om 'm kwijt te raken. Als ik zou overwegen om een 330i gebruikt aan te schaffen zouden alle automaten direct afvallen. Een iets lagere inruilprijs maakt ook niet uit aangezien je bij aankoop 2500 euro bespaart.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 10 aug 2006, 10:28

Tja als afschrijving een reden is een auto niet te kopen moet je sowieso niet bij BMW zijn denk ik.

Is volgens mij overigens een typisch Nederlands fenomeen: BMW met dikke 6-pitter alleen met automaat. In Duitsland zie je zelfs massa's 5 series met een handbak. Zou het dus de schuld zijn van BMW NL die op de 5 een automaat in het Exe pakket stopt?

Overigens denk ik dat je een 335i met handbak nog wel kwijtkomt, moeten toch meer "sportieve" rijders onder het kopersvolk zitten. Waarom zou je anders een 335i nemen en geen 330i (272 pk) zo heel veel verschil zit daar nu ook weer niet in toch?

Dat op een überkilometervreter zoals de 335d geen handbak leverbaar wordt kan ik dan wél weer begrijpen.

Maargoed afschrijven doet het ding toch en bij inruil is ie sowieso minder waard dan je had gehoopt (althans dat is mijn ervaring, ongeacht type/merk auto)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 aug 2006, 10:50

ErikKramer schreef:Dat zijn veel belovende acceleratietijden zeg!!
Klopt, maar dat is natuurlijk het halve verhaal, dit soort cijfers zeggen mij na afgelopen zondag niet zo veel meer, en de key issue is hoe voelt een auto aan qua beleving.

Zonder enig negatief woord te schrijven over de 335i coupe want ik heb er nog niet in gereden, heeft deze auto een totaal andere karakter dan een e46 M3. Alleen al het hitsige gasrespons van een M3 maakt een wereld van verschil. De 335i motor leverd zijn maximale power bij 5800 touren, en het vermogen zal daarna als een kaartenhuis in elkaar zakken. Een M3 trekt er tot bijna 8000 touren nog lustig op los. De 335i zal IRL een laagtourig karakter hebben en bij een M3 is het precies andersom. Mijn voorkeur gaat zeker naar het laatste uit.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 10 aug 2006, 11:01

ik persooonlijk verkies ook echt dat laatste.. ben blij dat ook ik die 8000rpm af en toe mag aantikken :lol:
maar als je dan toch genoeg pieken hebt is zo'n 335i wel een leuke daily imo

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 aug 2006, 11:21

Rico, praat 't maar weer goed(gelijk heb je hoor, zou ik ook doen :P )

Ik vind de coupe niet mooi, maar die motor verschrikkelijk interessant. Zodoende vandaar dus eigenlijk. Als ie nu al net zo snel is irl als de E46 M3 wordt die M3 E90/92 helemaal goed. De tijd staat niet stil.


Femme. Alweer welkom. Ik zag je wel eens 1 keertje op E90post.com(ik ben daar Robin Hood)

Je had toen fotos' van je interieur van je huis, toch? Zag er 100 punten uit.

Back on topic :P

Ik heb trouwens een 330i E90 HANDBAK en de 330d E90 AUTOMAAT waar ik mee reed was vlot en stil. Die aut bak maakt 't een klinisch ding :(

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 aug 2006, 11:45

Robin ik wil niet beginnen over beter of slechter, maar het karakter van beide motoren is gewoon verschillend.

Ik heb meerdere turbo's in het verleden gehad, benzine en diesel en nog steeds ben ik niet overtuigd.

Atmo vs turbo, gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naat atmo.

3.0 liter atmo of 3 liter turbo ?

Dan gewoon de eerste, ook al mis ik dan 40 pk. En chippen van de turbo, kweenie hoor, maar BMW en chippen ik persoonlijk zou er niet aan beginnen.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 aug 2006, 11:48

Rico, mee eens. Maar ik mis het koppel(Nm) onderin een beetje bij de 330i. Nu heb ik ook tds gehad, maar de M3 sloeg alles qua atmo en gasrespons, ook in de buurt van de 2000rpm, ik denk dat de 335i motor iig een stukje in de richting gaat als er al 400Nm bij 1500rpm ofzo is.

:?: :?:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 aug 2006, 14:03

De gasresponse en toerenbereik van de M3 motor zou ik ook zeker niet willen missen Rico.

Toch ben ik wel een beetje benieuwd naar de krachtsopbouw van de 335i motor.
Ik denk dat het momenteel de beste benzine turbo motor is qua specificaties die er verkrijgbaar is.
Ja misschien is de 997TT nog beter, maar daar heb ik qua test toch al wat tegenvallende ervaringen over gelezen.
Niet dat de Porsche traag is o.i.d. maar volgens de specs zou hij net als de TFSI en 335i motoren bij hele lage toeren zeer hard trekken, op dat punt schijnt de 997TT dus wat tegen te vallen. Er is toch meer sprake van turbogat dan verwacht.
Ben dus benieuwd wat er gebeurd als je in b.v. de 3e versnelling bij 1500tpm in de 335i het gas vloert.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 10 aug 2006, 17:22

Ik denk dat je een 335i ook meer moet zien als upgrade voor een 330i. De prijs is niet onaantrekkelijk voor de prestaties die hij biedt (zeker met het chiptuningpotentieel dat hij heeft) en wat betreft 'hoogtoerigheid' verlies je ook niet zo heel veel ten opzichte van 330i. De vermogensafname na 5800 toeren valt ook wel mee (zie pic). Bij 7000 toeren houdt hij altijd nog meer vermogen over dan de 330i.

Natuurlijk is een M3 het summum op het gebied van sportiviteit maar daar betaal je (nieuw) dan ook veel meer voor.

Afbeelding
Overigens denk ik dat je een 335i met handbak nog wel kwijtkomt, moeten toch meer "sportieve" rijders onder het kopersvolk zitten. Waarom zou je anders een 335i nemen en geen 330i (272 pk) zo heel veel verschil zit daar nu ook weer niet in toch?

Dat op een überkilometervreter zoals de 335d geen handbak leverbaar wordt kan ik dan wél weer begrijpen.
Dat denk ik ook wel.

Schakelen in een diesel is per definitie geen erg spannende aangelegenheid aangezien het feest bij 4000 toeren al weer ophoudt.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 aug 2006, 17:52


Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 aug 2006, 10:08

Hier een dyno test van de 335i:

http://www.automobilemag.com/features/n ... namometer/



[IMG:480:360]http://www.automobilemag.com/features/n ... hart_2.jpg[/img]


Als ik 't verhaal zo lees en 't is haalbaar moet ik inderdaad maar aan de 335i saloon.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 11 aug 2006, 10:28

Here’s what we found:

The non-turbocharged 330i, rated by BMW at 255 hp and 220 lb-ft of torque, puts about 200 hp and 180 lb-ft to the rear wheels. That’s roughly a twenty-percent loss. Since they have similar drivelines, you’d expect the 335i to put down 235 hp and 250 lb-ft.

But it didn’t. It put down a whole lot more: 275 hp and 300 lb-ft. A few quick taps on our trusty calculator shows that this engine is likely putting out closer to 350 hp and 360 lb-ft of torque.

Technical editor Don Sherman’s ears perked up at all this number crunching. With all that power, he wondered, is the 335i faster than the outgoing 333-hp E46 M3? We waved goodbye to the shiny new coupe’s rear tires, and sent him to find out.

Don coaxed the 335i to 60 mph in 5.1 seconds--only 0.3 seconds slower than the M3. The 335i covered the quarter-mile in 13.6 seconds @ 104 mph--again, only 0.2 seconds and 1 mph behind the M3.

So in an all-out drag race, the 335i comes close, but can’t quite match the M3’s blistering acceleration. Those numbers, though, only tell half the story. Have a look at the top-gear acceleration figures. In sixth gear, the M3 needs 14.7 seconds to get from 30 to 70 mph – but the 335i does it in only 12.5.

That, my friends, is the beauty of this engine. At full bore, it’s as fast as an M3. But at moderate engine speeds, it’s even faster. What a great way to keep us all interested until the next M3 comes along.

:shock:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 11 aug 2006, 10:34

Leuk en aardig maar de nieuwe M3 doet me helemaal niks. V8 en V10's zijn voor gewone mensen eenvoudigweg niet te betalen.

E90 420 pk 1600 kilo en een tonnetje euro's. Doe maar een E46.

N.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 aug 2006, 10:45

Dus, volle-polle door de versnellingen eigenlijk even snel en de andere acceleraties sneller? Doe mij die bi-törbo dan maar. :) Sperretje erop en je hebt in verhouding the bargain of the year.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 4 gasten