335i coupe
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
We gooien er nog maar eens weer een recentie tegenaan........
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... _335i.html
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... _335i.html
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ook maar even wat cijfers voor de liefhebbers, of het klopt???
Moet je Atozeitung maar op aanspreken dan
335i real world test #'s from Autozeitung! Very good!
--------------------------------------------------------------------------------
So here are the first intresting datas:
E92 335i automatic:
0-100km/h 5,3 sec
0-160km/h 11,9 sec
0-200km/h 18,7 sec
Test consumption 12,3l/100km
And on the raceroad 1sec faster then E46 M3 SMG !!!
And remember, we are talking about the automatic-version!!!
Bron; e90post
Moet je Atozeitung maar op aanspreken dan


335i real world test #'s from Autozeitung! Very good!
--------------------------------------------------------------------------------
So here are the first intresting datas:
E92 335i automatic:
0-100km/h 5,3 sec
0-160km/h 11,9 sec
0-200km/h 18,7 sec
Test consumption 12,3l/100km
And on the raceroad 1sec faster then E46 M3 SMG !!!
And remember, we are talking about the automatic-version!!!
Bron; e90post
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Het lijkt me dat de karige uitrusting van een optieloze 335i in dit geval een groter probleem is voor de inruilwaarde dan het afwezig zijn van een automaat.Andre schreef:335i sedan handbak ik wens je veel succes met de inruil na 1.5 jaar.
.
Maar ik snap dat automatengedoe sowieso niet helemaal. Toen ik lease-offertes ging opvragen voor de 330i waren er bedrijven die telefonisch om bevestiging gingen vragen of het werkelijk een handbak moest zijn, want dat deed "niemand" en een automaat was net zo duur in de lease. Zolang het aantal nieuwkopers van goed uitgevoerde 3-series met een handbak in evenwicht is met het aantal liefhebbers dat zo'n wagen later gebruikt wil aanschaffen zou het geen probleen moeten zijn om 'm kwijt te raken. Als ik zou overwegen om een 330i gebruikt aan te schaffen zouden alle automaten direct afvallen. Een iets lagere inruilprijs maakt ook niet uit aangezien je bij aankoop 2500 euro bespaart.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Tja als afschrijving een reden is een auto niet te kopen moet je sowieso niet bij BMW zijn denk ik.
Is volgens mij overigens een typisch Nederlands fenomeen: BMW met dikke 6-pitter alleen met automaat. In Duitsland zie je zelfs massa's 5 series met een handbak. Zou het dus de schuld zijn van BMW NL die op de 5 een automaat in het Exe pakket stopt?
Overigens denk ik dat je een 335i met handbak nog wel kwijtkomt, moeten toch meer "sportieve" rijders onder het kopersvolk zitten. Waarom zou je anders een 335i nemen en geen 330i (272 pk) zo heel veel verschil zit daar nu ook weer niet in toch?
Dat op een überkilometervreter zoals de 335d geen handbak leverbaar wordt kan ik dan wél weer begrijpen.
Maargoed afschrijven doet het ding toch en bij inruil is ie sowieso minder waard dan je had gehoopt (althans dat is mijn ervaring, ongeacht type/merk auto)
Is volgens mij overigens een typisch Nederlands fenomeen: BMW met dikke 6-pitter alleen met automaat. In Duitsland zie je zelfs massa's 5 series met een handbak. Zou het dus de schuld zijn van BMW NL die op de 5 een automaat in het Exe pakket stopt?
Overigens denk ik dat je een 335i met handbak nog wel kwijtkomt, moeten toch meer "sportieve" rijders onder het kopersvolk zitten. Waarom zou je anders een 335i nemen en geen 330i (272 pk) zo heel veel verschil zit daar nu ook weer niet in toch?
Dat op een überkilometervreter zoals de 335d geen handbak leverbaar wordt kan ik dan wél weer begrijpen.
Maargoed afschrijven doet het ding toch en bij inruil is ie sowieso minder waard dan je had gehoopt (althans dat is mijn ervaring, ongeacht type/merk auto)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt, maar dat is natuurlijk het halve verhaal, dit soort cijfers zeggen mij na afgelopen zondag niet zo veel meer, en de key issue is hoe voelt een auto aan qua beleving.ErikKramer schreef:Dat zijn veel belovende acceleratietijden zeg!!
Zonder enig negatief woord te schrijven over de 335i coupe want ik heb er nog niet in gereden, heeft deze auto een totaal andere karakter dan een e46 M3. Alleen al het hitsige gasrespons van een M3 maakt een wereld van verschil. De 335i motor leverd zijn maximale power bij 5800 touren, en het vermogen zal daarna als een kaartenhuis in elkaar zakken. Een M3 trekt er tot bijna 8000 touren nog lustig op los. De 335i zal IRL een laagtourig karakter hebben en bij een M3 is het precies andersom. Mijn voorkeur gaat zeker naar het laatste uit.
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Rico, praat 't maar weer goed(gelijk heb je hoor, zou ik ook doen
)
Ik vind de coupe niet mooi, maar die motor verschrikkelijk interessant. Zodoende vandaar dus eigenlijk. Als ie nu al net zo snel is irl als de E46 M3 wordt die M3 E90/92 helemaal goed. De tijd staat niet stil.
Femme. Alweer welkom. Ik zag je wel eens 1 keertje op E90post.com(ik ben daar Robin Hood)
Je had toen fotos' van je interieur van je huis, toch? Zag er 100 punten uit.
Back on topic
Ik heb trouwens een 330i E90 HANDBAK en de 330d E90 AUTOMAAT waar ik mee reed was vlot en stil. Die aut bak maakt 't een klinisch ding

Ik vind de coupe niet mooi, maar die motor verschrikkelijk interessant. Zodoende vandaar dus eigenlijk. Als ie nu al net zo snel is irl als de E46 M3 wordt die M3 E90/92 helemaal goed. De tijd staat niet stil.
Femme. Alweer welkom. Ik zag je wel eens 1 keertje op E90post.com(ik ben daar Robin Hood)
Je had toen fotos' van je interieur van je huis, toch? Zag er 100 punten uit.
Back on topic

Ik heb trouwens een 330i E90 HANDBAK en de 330d E90 AUTOMAAT waar ik mee reed was vlot en stil. Die aut bak maakt 't een klinisch ding

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Robin ik wil niet beginnen over beter of slechter, maar het karakter van beide motoren is gewoon verschillend.
Ik heb meerdere turbo's in het verleden gehad, benzine en diesel en nog steeds ben ik niet overtuigd.
Atmo vs turbo, gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naat atmo.
3.0 liter atmo of 3 liter turbo ?
Dan gewoon de eerste, ook al mis ik dan 40 pk. En chippen van de turbo, kweenie hoor, maar BMW en chippen ik persoonlijk zou er niet aan beginnen.
Ik heb meerdere turbo's in het verleden gehad, benzine en diesel en nog steeds ben ik niet overtuigd.
Atmo vs turbo, gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naat atmo.
3.0 liter atmo of 3 liter turbo ?
Dan gewoon de eerste, ook al mis ik dan 40 pk. En chippen van de turbo, kweenie hoor, maar BMW en chippen ik persoonlijk zou er niet aan beginnen.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
De gasresponse en toerenbereik van de M3 motor zou ik ook zeker niet willen missen Rico.
Toch ben ik wel een beetje benieuwd naar de krachtsopbouw van de 335i motor.
Ik denk dat het momenteel de beste benzine turbo motor is qua specificaties die er verkrijgbaar is.
Ja misschien is de 997TT nog beter, maar daar heb ik qua test toch al wat tegenvallende ervaringen over gelezen.
Niet dat de Porsche traag is o.i.d. maar volgens de specs zou hij net als de TFSI en 335i motoren bij hele lage toeren zeer hard trekken, op dat punt schijnt de 997TT dus wat tegen te vallen. Er is toch meer sprake van turbogat dan verwacht.
Ben dus benieuwd wat er gebeurd als je in b.v. de 3e versnelling bij 1500tpm in de 335i het gas vloert.
Toch ben ik wel een beetje benieuwd naar de krachtsopbouw van de 335i motor.
Ik denk dat het momenteel de beste benzine turbo motor is qua specificaties die er verkrijgbaar is.
Ja misschien is de 997TT nog beter, maar daar heb ik qua test toch al wat tegenvallende ervaringen over gelezen.
Niet dat de Porsche traag is o.i.d. maar volgens de specs zou hij net als de TFSI en 335i motoren bij hele lage toeren zeer hard trekken, op dat punt schijnt de 997TT dus wat tegen te vallen. Er is toch meer sprake van turbogat dan verwacht.
Ben dus benieuwd wat er gebeurd als je in b.v. de 3e versnelling bij 1500tpm in de 335i het gas vloert.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik denk dat je een 335i ook meer moet zien als upgrade voor een 330i. De prijs is niet onaantrekkelijk voor de prestaties die hij biedt (zeker met het chiptuningpotentieel dat hij heeft) en wat betreft 'hoogtoerigheid' verlies je ook niet zo heel veel ten opzichte van 330i. De vermogensafname na 5800 toeren valt ook wel mee (zie pic). Bij 7000 toeren houdt hij altijd nog meer vermogen over dan de 330i.
Natuurlijk is een M3 het summum op het gebied van sportiviteit maar daar betaal je (nieuw) dan ook veel meer voor.

Schakelen in een diesel is per definitie geen erg spannende aangelegenheid aangezien het feest bij 4000 toeren al weer ophoudt.
Natuurlijk is een M3 het summum op het gebied van sportiviteit maar daar betaal je (nieuw) dan ook veel meer voor.
Dat denk ik ook wel.Overigens denk ik dat je een 335i met handbak nog wel kwijtkomt, moeten toch meer "sportieve" rijders onder het kopersvolk zitten. Waarom zou je anders een 335i nemen en geen 330i (272 pk) zo heel veel verschil zit daar nu ook weer niet in toch?
Dat op een überkilometervreter zoals de 335d geen handbak leverbaar wordt kan ik dan wél weer begrijpen.
Schakelen in een diesel is per definitie geen erg spannende aangelegenheid aangezien het feest bij 4000 toeren al weer ophoudt.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Hier een dyno test van de 335i:
http://www.automobilemag.com/features/n ... namometer/
[IMG:480:360]http://www.automobilemag.com/features/n ... hart_2.jpg[/img]
Als ik 't verhaal zo lees en 't is haalbaar moet ik inderdaad maar aan de 335i saloon.
http://www.automobilemag.com/features/n ... namometer/
[IMG:480:360]http://www.automobilemag.com/features/n ... hart_2.jpg[/img]
Als ik 't verhaal zo lees en 't is haalbaar moet ik inderdaad maar aan de 335i saloon.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Here’s what we found:
The non-turbocharged 330i, rated by BMW at 255 hp and 220 lb-ft of torque, puts about 200 hp and 180 lb-ft to the rear wheels. That’s roughly a twenty-percent loss. Since they have similar drivelines, you’d expect the 335i to put down 235 hp and 250 lb-ft.
But it didn’t. It put down a whole lot more: 275 hp and 300 lb-ft. A few quick taps on our trusty calculator shows that this engine is likely putting out closer to 350 hp and 360 lb-ft of torque.
Technical editor Don Sherman’s ears perked up at all this number crunching. With all that power, he wondered, is the 335i faster than the outgoing 333-hp E46 M3? We waved goodbye to the shiny new coupe’s rear tires, and sent him to find out.
Don coaxed the 335i to 60 mph in 5.1 seconds--only 0.3 seconds slower than the M3. The 335i covered the quarter-mile in 13.6 seconds @ 104 mph--again, only 0.2 seconds and 1 mph behind the M3.
So in an all-out drag race, the 335i comes close, but can’t quite match the M3’s blistering acceleration. Those numbers, though, only tell half the story. Have a look at the top-gear acceleration figures. In sixth gear, the M3 needs 14.7 seconds to get from 30 to 70 mph – but the 335i does it in only 12.5.
That, my friends, is the beauty of this engine. At full bore, it’s as fast as an M3. But at moderate engine speeds, it’s even faster. What a great way to keep us all interested until the next M3 comes along.

The non-turbocharged 330i, rated by BMW at 255 hp and 220 lb-ft of torque, puts about 200 hp and 180 lb-ft to the rear wheels. That’s roughly a twenty-percent loss. Since they have similar drivelines, you’d expect the 335i to put down 235 hp and 250 lb-ft.
But it didn’t. It put down a whole lot more: 275 hp and 300 lb-ft. A few quick taps on our trusty calculator shows that this engine is likely putting out closer to 350 hp and 360 lb-ft of torque.
Technical editor Don Sherman’s ears perked up at all this number crunching. With all that power, he wondered, is the 335i faster than the outgoing 333-hp E46 M3? We waved goodbye to the shiny new coupe’s rear tires, and sent him to find out.
Don coaxed the 335i to 60 mph in 5.1 seconds--only 0.3 seconds slower than the M3. The 335i covered the quarter-mile in 13.6 seconds @ 104 mph--again, only 0.2 seconds and 1 mph behind the M3.
So in an all-out drag race, the 335i comes close, but can’t quite match the M3’s blistering acceleration. Those numbers, though, only tell half the story. Have a look at the top-gear acceleration figures. In sixth gear, the M3 needs 14.7 seconds to get from 30 to 70 mph – but the 335i does it in only 12.5.
That, my friends, is the beauty of this engine. At full bore, it’s as fast as an M3. But at moderate engine speeds, it’s even faster. What a great way to keep us all interested until the next M3 comes along.

- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] en 4 gasten