Kortom, ideale excuus om even langs te gaan

Martijn was direct enthousiast, pakte de sleutels en zijn heerlijk open naar Zandvoort gereden. Wat me direct opviel was het koppel onderin, de plofjes in de uitlaat bij gas los, de zware brom in de uitlaat en het lichte janken/blazen van de compressor bovenin de toeren. Het standaard (erg mooie) z4 3.0 uitlaat geluid wat ik me van de proefrit enkele jaren geleden kan herinneren leek echter wat meer gedempt.
In Zandvoort even gewisseld en mocht ik rijden. Uiteraard rustig begonnen. Direct valt op dat ik dit soort auto's (klein, licht, tweezitter, open, kortom gewoon een roadster) echt super vind. Stuurt goed / direct, wind door je haren (in mijn geval langs m'n hoofd), mooier wordt het leven niet...
Paar keer echt gas geven. Tsja was wel snel maar niet super qua beleving. Maar ben natuurlijk beetje verneukt met EVO en ///M blokken. Auto ging gewoon netjes naar z'n toerenbegrenser die er voor mij gevoel veel te snel (net boven de 6) in komt. Twijfelde eerlijk gezegd ook een beetje aan het opgeven vermogen van 324pk.
Maar...
Teruggekomen bij m'n M3 om naar huis te gaan reed Martijn nog even achter me aan. En wat blijkt dat ding is gewoon net zo snel als m'n e46 M3... Paar keer voluit acceleren vanuit (bovenin) 2 naar vol in 4 en beide auto's geven elkaar helemaal niets. Bleef gewoon gelijk tot circa 100 km per half uur en ik mergelde de M3 echt helemaal uit tot 8000rpm. Hij voor / ik voor maakte verder ook niets uit.
Had ik niet verwacht. M3 voelt sneller aan. Beleving doet derhalve toch wel weer veel. M3 snerpt en jank, z4 3.0 compressor doet gewoon z'n ding. Maar dus wel snel, erg SNEL...
Mark.