Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Femme
De supercharger wil ik nog wel laten doen maar niet meteen. Ik weet ook nog niet zeker of ik stage 2 of 3 ga doen (~420 vs 480pk en bijna dubbel zo hoge kosten).
Ik ben van plan om er eerst halverwege augustus een week mee op vakantie te gaan naar de Alpen. Misschien ga ik daarna eerst nog een maand of twee mee rijden voordat ik hem wegbreng naar Noorwegen.
Ik ben van plan om er eerst halverwege augustus een week mee op vakantie te gaan naar de Alpen. Misschien ga ik daarna eerst nog een maand of twee mee rijden voordat ik hem wegbreng naar Noorwegen.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- GTRene
mazzelbips, nahja dat mag ook wel een keer, nu hup na je werk lekker genieten 8) dat heb je wel verdiend...maareuh niet teveel power hoor, anders moet ik er ook een blower opFemme schreef:Jeuuh, auto is klaaren ik zit op kantoor in Amersfoort
.
De muziek is vandaag nog gemaakt.
Ik ga het hele weekend benzine verbranden.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
-
- Macboy
Femme. Langs deze weg wil ik je feliciteren met het kunnen ophalen van je auto. Het wachten waard geweest gelukkig. Het resultaat is fenomenaal. Wat een auto heb je inmiddels in je bezit. Het was al een prachtauto voordat ie onder handen werd genomen, maar inmiddels is het bijna een One and Only geworden
Stoelen zijn fenomenaal. Zie dat het stiksel mooi contrasterend is, in groene Alpina kleur. De velgen vond ik altijd geniaal, maar met name de kleur is nu perfect in mijn ogen.
Je had al een gave kleur, maar bij lange na niet zo gaaf als deze nu is geworden. Remmen ben ik ook erg benieuwd naar als je ze hebt ingeremd. Ben heel erg benieuwd wat de vertraging is en hoe dat voelt.
Over de motor: ik had eigenlijk gedacht dat je dat ook meteen onder handen had genomen, maar goed. Hoeveel PK heb je nu dan ?

Stoelen zijn fenomenaal. Zie dat het stiksel mooi contrasterend is, in groene Alpina kleur. De velgen vond ik altijd geniaal, maar met name de kleur is nu perfect in mijn ogen.
Je had al een gave kleur, maar bij lange na niet zo gaaf als deze nu is geworden. Remmen ben ik ook erg benieuwd naar als je ze hebt ingeremd. Ben heel erg benieuwd wat de vertraging is en hoe dat voelt.
Over de motor: ik had eigenlijk gedacht dat je dat ook meteen onder handen had genomen, maar goed. Hoeveel PK heb je nu dan ?
- Daniel
Hij mag niet weg van mij :twisted: eerst zijn werk afmakenWouter81 schreef:Je bent toch eigen baas, zo ongeveer? Vrijnemen en snel naar de garage. 8)Femme schreef:Jeuuh, auto is klaaren ik zit op kantoor in Amersfoort
.
De muziek is vandaag nog gemaakt.
Ik ga het hele weekend benzine verbranden.

- Femme
Ik was aanvankelijk van plan om de auto meteen nadat deze afgeleverd zou worden naar Noorwegen te brengen voor de motorische upgrades. Omdat de lente en een derde van de zomer al voorbij zijn ga ik dat liever even opschuiven tot oktober. Volgende maand ga ik nog een week op vakantie met de auto. Zou ik 'm nu meteen wegbrengen dan krijg ik hem pas in september weer terug.Macboy schreef:Over de motor: ik had eigenlijk gedacht dat je dat ook meteen onder handen had genomen, maar goed. Hoeveel PK heb je nu dan ?
Het vermogen is 300pk, mogelijk 310. Binnenkort wil ik een dynorun doen bij JD.
- taaffert
Mooie auto, prachtige foto's.
Helemaal top.
Zal nu al lekker aan het gas hangen met 300+ pk's, laat staan zometeen
Veel plezier er mee in de Alpen [img:40:30]http://www.saabforum.nl/images/smiles/i ... fahren.gif[/img]
Helemaal top.
Zal nu al lekker aan het gas hangen met 300+ pk's, laat staan zometeen

Veel plezier er mee in de Alpen [img:40:30]http://www.saabforum.nl/images/smiles/i ... fahren.gif[/img]
- Femme
De auto is inmiddels dus opgehaald. Rudi (de eigenaar van de toko) en Peter (de hoofdmonteur) hadden een rode loper voor me uitgelegd met van die paaltjes ernaast
. Speciaal op vrijdagavond hadden ze nog een tijdstip voor me geregeld zodat Peter, die zaterdag op vakantie ging, bij de aflevering kon zijn.
Ik heb er inmiddels zo'n 1000km op zitten en ik kan zeggen dat het 't wachten volledig waard geweest is. Ik ben werkelijk diep onder de indruk van de auto. Het hele package klopt gewoon; de uiterlijke aanpassingen, de zalige motor in combinatie met het Drexler diff en de 3.46:1 eindoverbrenging, de fantastische remmen, de geweldige stoelen, het briljante uitlaadgeluid en het fenomenale onderstel. De souplesse is ongelofelijk, het maakt niet waar je overheen ramt het ding vangt alles op. Van de bijna angstaanjagende gevoeligheid voor spoorvorming in de originele setup is niets meer terug te vinden. De auto rijdt als op rails.
Na de eerste rit dacht ik dat de auto alleen nog maar knalhard richting horizon wilde, maar met een remmende factor naast je zoals gf lukt het ook nog om te cruisen. Mijn vriendin is gelukkig ook happy met de stoelen. Lange ritten zijn ook geen probleem. Ik kreeg met de originele stoelen last van mijn knieën omdat ik onder een ongelukkige hoek tegen het dashboard aan zat. Nu zit ik lager, is mijn knie vrij en kan ik een prettiger houding aannemen.
Vandaag naar Lelystad gereden, toen naar de Ring en vervolgens het navigatiesysteem de kortste route richting Epen (in Zuid-Limburg) laten uitstippelen. Daarna via Duitsland naar huis gevlamd. Ik heb heerlijk open gereden bij 30 graden in de stralende zon, met 270 op de teller, met bliksem aan de hemel na een regenbui, bij nacht. Ik heb van allerlei wegen gezien. Top top top.
[img:700:420]http://tweakers.net/ext/f/oX0OGTaEgD6g0 ... h/full.jpg[/img]

Ik heb er inmiddels zo'n 1000km op zitten en ik kan zeggen dat het 't wachten volledig waard geweest is. Ik ben werkelijk diep onder de indruk van de auto. Het hele package klopt gewoon; de uiterlijke aanpassingen, de zalige motor in combinatie met het Drexler diff en de 3.46:1 eindoverbrenging, de fantastische remmen, de geweldige stoelen, het briljante uitlaadgeluid en het fenomenale onderstel. De souplesse is ongelofelijk, het maakt niet waar je overheen ramt het ding vangt alles op. Van de bijna angstaanjagende gevoeligheid voor spoorvorming in de originele setup is niets meer terug te vinden. De auto rijdt als op rails.
Na de eerste rit dacht ik dat de auto alleen nog maar knalhard richting horizon wilde, maar met een remmende factor naast je zoals gf lukt het ook nog om te cruisen. Mijn vriendin is gelukkig ook happy met de stoelen. Lange ritten zijn ook geen probleem. Ik kreeg met de originele stoelen last van mijn knieën omdat ik onder een ongelukkige hoek tegen het dashboard aan zat. Nu zit ik lager, is mijn knie vrij en kan ik een prettiger houding aannemen.
Vandaag naar Lelystad gereden, toen naar de Ring en vervolgens het navigatiesysteem de kortste route richting Epen (in Zuid-Limburg) laten uitstippelen. Daarna via Duitsland naar huis gevlamd. Ik heb heerlijk open gereden bij 30 graden in de stralende zon, met 270 op de teller, met bliksem aan de hemel na een regenbui, bij nacht. Ik heb van allerlei wegen gezien. Top top top.
[img:700:420]http://tweakers.net/ext/f/oX0OGTaEgD6g0 ... h/full.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Femme op 28 jul 2008, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.