Kiezen uit 2 extremen, Megane R26R of Focus RS.

Dit is ons algemene autoforum.

De ultieme Sport FWD (poll)

Renault Megane R26R
24
27%
Ford Focus RS
51
58%
FWD wasda ?
13
15%

Totaal aantal stemmen: 88

Rupie

Bericht door Rupie » 23 jul 2008, 17:25

Pescatore schreef:130i, jonggebruikt :lol:
Doe een goed bod!
Andre schreef:Prachtig hoe renault deze auto op de markt brengt.

Je zou toch wensen dat er een 130i zo uitgevoerd zou worden. Wat verschrikkelijk mooi. Achterbank eruit 2 carbon race kuipen mooi kooi in het interieur weggebouwd. Brillant.

Keuze is moeilijk.

Als ik moet kiezen. De focus RS met de interieur van de renault.

Wat verschrikkleijk mooi die renault inside.
130i hardcore af fabriek, all the way, echter vanwege het prijskaartje een "no go".

allen schreef:
luco hornsveld schreef:Eigenlijk zijn ze niet te vergelijken.
De focus kan je gewoon bestellen en is een zeer snelle en ongetwijfeld een goede auto.

Van de megane komen er maar 10 naar nederland en zullen er zeer weinig mensen in kunnen rijden vanwege deze beperkte oplage.
Er wordt niet gevraagd welke beter is, maar welke jij zelf liever hebt. Ik ga nu voor het slapen gaan even de test tussen deze twee wagens lezen om te kijken of ik de juiste keuze heb gemaakt. :wink:
Goed he van Evo. Gisteren binnengekregen uit Engeland met het nieuws van gisteren!

Wat mij betreft de R26.R. De Ford heeft op een of andere manier geen enkele aantrekkingskracht op mij. Meerprijs wat mij betreft ook niet waard. Kan je beter een ST tunen lijkt het. De 130i bevalt overigens nog steeds. Sturen op vermogen met "all systems off" is wel lekker hoor! Heb echter misschien net ff wat meer venijn nodig in de achterkant.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 23 jul 2008, 17:54

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/4/753 ... 9da424.jpg[/img]

waarom zit er een lampje in die renault voor de achterpassagiers??? weer een halve kilo :P

Voor mij trouwens de Focus RS, de vorige was al da bomb, deze vast ook weer. Hoewel die Megane er ook wel heeel lekker uitziet 8)

jaydee

Bericht door jaydee » 23 jul 2008, 18:06

Ik word wel hebberig van alle foto's en filmpjes van de Focus RS. Blijkbaar ben ik een uitzondering daarin.
De Renooit doet mij nou weer niks.

Wat is het nut van die rolkooi, behalve show? Hij zit alleen maar vast op de vloer, dus volgens mij heb je er meer aan om hem weg te laten en van het bespaarde geld een rijtraining te doen. Scheelt nog meer gewicht en verkleint (als het goed is ;) ) de kans dat je auto op z'n dak legt.

leonard

Bericht door leonard » 23 jul 2008, 20:08

Focus RS heel duidelijk!!!

renault doet me weinig.

Toen ik de eerste foto's zag van de focus was ik gelijk verliefd op die auto.Gewoon top!!

Loop er wel eens aan te denken om de RS4 ervoor in te ruilen (kost de helft,en bied waarschijnlijk minstens net zoveel fun) maar ik denk dat ik daar toch wel spijt van krijg :oops: :oops:

De looks van de focus zijn gewoon geweldig!! Die stoelen 8) 8)

VLA

Bericht door VLA » 23 jul 2008, 20:11

Vind ze beiden erg lelijk.. maar zou toch voor de Megane gaan. Die vind ik toch iets meer "circuit" build.

Harrie

Bericht door Harrie » 23 jul 2008, 20:42

allen schreef:
luco hornsveld schreef:Eigenlijk zijn ze niet te vergelijken.
De focus kan je gewoon bestellen en is een zeer snelle en ongetwijfeld een goede auto.

Van de megane komen er maar 10 naar nederland en zullen er zeer weinig mensen in kunnen rijden vanwege deze beperkte oplage.
Er wordt niet gevraagd welke beter is, maar welke jij zelf liever hebt. Ik ga nu voor het slapen gaan even de test tussen deze twee wagens lezen om te kijken of ik de juiste keuze heb gemaakt. :wink:
Welke test bedoel je? Van de Focus RS2 is nog geen rijdend exemplaar uit handen gegeven. Ook niet aan Evo hoor. :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 24 jul 2008, 11:07

jaydee schreef:Wat is het nut van die rolkooi, behalve show?
Ik zeg alleen dat het gelijk is gemonteerd als de Porsche GT3 RS

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 24 jul 2008, 12:47

Ik zou gaan voor de nieuwe Scirocco.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 24 jul 2008, 19:55

Renault? zoek je een hobby :-)

RS the Bomb helemaal goed!

Luco

Bericht door Luco » 24 jul 2008, 20:38

duifjes.com schreef:Renault? zoek je een hobby :-)

RS the Bomb helemaal goed!
Ook weer zon vooroordeel
kutjappen :D
ben benieuwd hoelang dat mrzweetding heel blijft op cpz :D :lol: :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 24 jul 2008, 22:30

:lol: Luco is een standaard geintje....trek het je niet aan

En de MR2 Turbo.....ik heb geen flauw idee zal ik eerlijk zeggen wellicht blijft ie niet heel ik hem hem net en nu 3 x mee gereden motorisch heb ik er wel vertrouwen in alleen in de remmen niet......zaterdag komt er ff nieuwe dot5.1 op en wellicht nieuwe blokken en dan zie ik wel.

Eerst zo maar eens ff. proberen.

Gino

Bericht door Gino » 25 jul 2008, 05:47

De Renault natuurlijk! Het model zelf is al controversieel, en dan met zo'n circuit hok op de proppen komen is gewoon erg gaaf.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 jul 2008, 19:43

De Megane 8) Ik denk dat Renault verder is gegaan dan dat andere merken in dit segment doen. De Focus lijkt me "gewoon" een aangepaste ST en zal absoluut een heerlijke auto zijn. Voor alle dag de Focus maar om te spelen kies ik de Megane :D

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 jul 2008, 19:55

Focus.

Daar kunnen ook 6 punts gordels in, brute stoelen heeft die al 8) Verder leert het verleden ons dat Focussen goed schijnen te sturen, dus daar vertrouw ik op :D

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 25 jul 2008, 21:56

Megane: veel beter sturende auto naar alle waarschijnlijkheid (uiteraard nog niet met de Focus RS gereden ;) ). De ST is al een zware bak, de RS wordt NOG ZWAARDER ! Prachtverhaal over in EVO. Zij betwijfelen dan ook of de RS van Ford het gaat redden tegen de RS van Renault. Met een gewichtsverschil van > 150 KG lijkt me dat niet ondenkbaar.

Als ik de ST vergelijk met de Megane RS dan is de Megane RS de veel beter/lichter sturende auto. De ST is een snelwegbrander in mijn ogen, niet zo geschikt voor het betere bochtenwerk als de Megane is. De Megane is wat minder gebruiksvriendelijk volgens sommigen: so what ??
De fun-factor van de Megane (ivm het stuurwerk) zou voor de doorslag geven.

Uiteraard zit er wel veel verschil qua looks: wat vind je zelf mooier. De Focus RS ziet er erg dik uit, met die wielkasten. De spoorbreedte hebben ze ook flink verbreed (om de extra kilo's nog de bocht om te kunnen te laten gaan ;) ). De Focus ziet er serieus racy uit qua body-vorm, de Megane meer ivm de stickers.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 25 jul 2008, 22:00

leonard schreef:...
Loop er wel eens aan te denken om de RS4 ervoor in te ruilen (kost de helft,en bied waarschijnlijk minstens net zoveel fun) maar ik denk dat ik daar toch wel spijt van krijg :oops: :oops:

De looks van de focus zijn gewoon geweldig!! Die stoelen 8) 8)
Scheelt een hoop geld, tja, dan zul je de pats faktor van de Audi wel moeten kunnen missen ;)
Qua fun-factor (lees: driving-fun) kan het in elk geval nooit de droom auto zijn in vergelijking met een RS :lol:

Roy

Bericht door Roy » 26 jul 2008, 00:17

Focus it is! Ontzettend brute wagen. De Megane is en blijft gewoon niet mijn ding.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 jul 2008, 11:53

Even een opmerking. Veel mensen kiezen hier voor de Focus RS (en natuurlijk terecht, want die auto is natuurlijk übergaaf).

Maar realiseert iedereen zich wel dat de Mégane waarschijnlijk EUR 15.000-20.000 goedkoper zal zijn ????

Ik bedoel, dan verandert er toch wel iets in de afweging ?

Harrie

Bericht door Harrie » 28 jul 2008, 12:30

Prijzen in UK. 24K voor de R26R, de FRS voor 25K. :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 jul 2008, 12:56

Zou wel grappig zijn. Zo'n Mégane in suffe OG kleur met wieldoppen en geblindeerde achterramen. Heerlijk undercover :D

Hunter

Bericht door Hunter » 28 jul 2008, 12:59

Prijsverschil zal zeker niet zo groot zijn!
Maar nog even nadenkend over jou standpunt...
De Focus is in mijn ogen zeker een meerprijs waard... Alleen 15.000??? jah... :wink:
Megane kan je tenslotte niet echt als dagelijkse auto gebruiken (?)

Macboy

Bericht door Macboy » 28 jul 2008, 14:11

Laat maar. Ik ben in de war. Zat even aan de Cosworth te denken en zie de Focus RS als een STI en EVO concurrent.

Dus ik ging er vanuit dat de Focus RS richting de 50-55k zou gaan.

En de Mégane R26-R had ik op ongeveer 38k gezet.

:oops:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 jul 2008, 15:16

Aernoudt schreef:Megane: veel beter sturende auto naar alle waarschijnlijkheid (uiteraard nog niet met de Focus RS gereden ;) ). De ST is al een zware bak, de RS wordt NOG ZWAARDER ! Prachtverhaal over in EVO. Zij betwijfelen dan ook of de RS van Ford het gaat redden tegen de RS van Renault. Met een gewichtsverschil van > 150 KG lijkt me dat niet ondenkbaar.

Als ik de ST vergelijk met de Megane RS dan is de Megane RS de veel beter/lichter sturende auto. De ST is een snelwegbrander in mijn ogen, niet zo geschikt voor het betere bochtenwerk als de Megane is. De Megane is wat minder gebruiksvriendelijk volgens sommigen: so what ??
De fun-factor van de Megane (ivm het stuurwerk) zou voor de doorslag geven.
Hoezo de ST (en dan indirect de RS) zwaar??
Ff een quote:
De Mégane R26 R heeft de zelfde 230 pk sterke 2,0-liter turbomotor als de normale R26. Deze R-versie weegt wel 125 kilo minder; onder meer omdat de auto geen achterbank heeft. In totaal legt hij 1.235 kilo op de schaal.
Een standaard ST weegt 1292kg en is daardoor dus lichter dan een Megane R26 (zoals beschreven in bovenstaande quote uit "the French connection").
Je zou zelfs kunnen stellen dat een ST licht want daar zit de achterbank nog in en is niet aan gewichtsbesparing gedaan.
Dan zou de RS qua gewicht best eens mee kunnen vallen :wink:

Toch nog ff gekeken op AutoWeek: de R26 zou 1330kg wegen, is dus idd zwaarder dan een ST :wink:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 28 jul 2008, 17:01

@Arthur: In EVO wordt gesproken over 1392 kilo ipv 1292 voor de ST. Tevens dat de RS zwaarder zal zijn dan de ST en dus > 1400 kilo gaat wegen. Daarmee bijna 200 kilo zwaarder dan de .R versie van de Megane RS...

Ga eens rijden met de Focus ST en daarna met een Megane RS, en vergelijk dan eens het verschil van bijvoorbeeld bocht in sturen :wink:

Het leven is te kort voor een Ford :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 28 jul 2008, 17:23

Ik kan me bij beiden voor het rijden nog niks voorstellen. Heb een tijdje terug met een Mini Cooper S John huppeldepup marketing versie voor bijna 50.000 euro gereden en die auto deed me helemaal niks. Een FWD schaatsertje van de oude orde waarbij een heleboel dynamiek voor een veilig en voorspelbaar weggedrag is ingeleverd. Al had die auto 350 pk gehad dan was het (misschien juist daarom) nog niks geweest.

Als zo'n Renault of Ford, wat zien ze er beiden overdreven kitscherig uit trouwens, bij benadering ook zo rijden dan zijn ze hun centen niet half waard. Ook niet als ze onder de 8 minuten over De Ring rondgaan. Die Megane RS als poor man's GT3? Bij de GT3 lever je geen 2 zitplaatsen in, bij de Megane wel. Daar zie ik de logica niet van in. En zonder die apenkooi zou die auto nog een keer 25 kilo lichter zijn geweest.

Ik moet maar eens met zo'n Megane rijden. Waar staat die demo ook alweer? Oh, bij een van de 2 dealers in Limburg? Lamaar :wink:

Plaats reactie