2008 mini cooper JCW factory stage II

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jul 2008, 14:47


Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jul 2008, 14:48


Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 23 jul 2008, 14:49

Gave Mini's.

Maar 1 of andere manier doet de New Mini Mk1 me meer dan de Mk2. Mijn zus had eerst een Mk 1 Cooper en nu een Mk2 Cooper S, maar de Mk1 deed qua beleving mij veel meer. Qua kwaliteit is de Mk2 duidelijk vooruit gegaan.

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jul 2008, 14:49


Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jul 2008, 14:50


Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jul 2008, 14:51


Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jul 2008, 14:52


Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jul 2008, 14:53


Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jul 2008, 14:57

Jelmer850i schreef:Nice, maar waarom 2 als ik vragen mag?
de mkI staat in principe te koop , maar aangezien ik ook een porsche in aanbieding had , en die reeds verkocht is , heb ik nog een extra plaatsje in de garage ... en dan kan ik deze nog even bij houden..
ik kan er ook niet echt afscheid van nemen...de mkI doet me momentel eigenlijk nog altijd meer dan de mkII

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 23 jul 2008, 15:00

Wannes schreef: .de mkI doet me momentel eigenlijk nog altijd meer dan de mkII
Zie mijn post. :wink:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 23 jul 2008, 15:01

MKII lijkt naast de MKI ook wat hoog op de poten te staan.

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jul 2008, 15:04

samen met de plaatsing van de rode veren zal er ook nog 10 mm af gaan , dat is idd niet veel , maar de bodemvrijheid vooraan laat niet echt veel meer toe..ik ben niet van plan van overal over te kruipen :wink:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 23 jul 2008, 15:05

Bodemvrijheid laat niet meer toe? Hij staat zo hoog als een X5 man! :P

Sven VS
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 aug 2007, 02:19

Bericht door Sven VS » 23 jul 2008, 15:12

toch vind ik dat eerste model een pak mooier ogen .
maar wat jij met de 2de generatie doet is ook zeer netjes op
het dakspoilertje na dan toch .

Grtz

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jul 2008, 17:05

die dakspoiler lijkt er nu wat onozel bij te staan ...maar eens hij gezelschap gaat krijgen van het aeropack met de carbondiffusior en het carbon kofferhandvat gaat dat een heel ander verhaal zijn.

en wat de bodemvrijheid aangaat : je moet maar eens kijken hoe laag die lip van de voorbumper staat...en met de komst van dat aeropack gaat dat nog lager komen..


en het is mijn bedoeling van een zo getrouw mogelijke JCW te maken dus dan moet ik trouw blijven aan hun produkten :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 jul 2008, 19:17

mooie foto's hoor 8)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 23 jul 2008, 19:27

Mooie foto's van een erg fijn wagentje Johan!!

Zelf nog niet met de Mk II gereden, de Mk I vind ik een erg gaaf dingetje. Echt een heerlijk speelwagentje, gewoon een kart.

Je kenteken is echt helemaal top ;). Vind je kleurencombi ook erg goed. Hij word dus helemaal zoals die op je avatar?

Veel plezier ervan en hou ons op de hoogte!

Ward
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 mar 2006, 14:01
Locatie: Belgie

Bericht door Ward » 23 jul 2008, 20:35

Leuke combo in de garage Johan 8) Qua uitstraling wint de MK I het wel nog altijd bij mij maar de veranderingen + plannen op de nieuwe zullen dat wel rechtzetten!
PS: Van welke regio is de koper van je Porsche? Nog altijd spijt dat het momenteel niet haalbaar was voor mij om die van je over te nemen .. Was echt een droom! Al een beslissing gemaakt over wat in de plaats komt? Of blijven de Mini's momenteel als vervanger?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 24 jul 2008, 08:25

Wat laten deze reeks aan foto's - voor de zoveelste keer - overduidelijk zien, dat de looks van de MK1 r53s Works fantastisch zijn, en dat de MK2 'het' niet meer heeft.

De MK1 was geen compromis auto, maar een idee dat door de engelsen verder is ontworpen en verder uitgewerkt en de produktie (welliswaar fabrieken in de UK) olv. Duitsers. De BMW grundlichtkeit. Beste of both worlds. De formule werd een succes!

Nadat het John Cooper Works het merk voor big money had verkocht (en geef hem eens ongelijk), sprongen de money-geile duitsers op de Mini en ontwikkelden de MK2. .... resultaat: beter gebouwde auto, uiterlijk zonder ziel. Is niets meer an..

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 24 jul 2008, 08:37

Christoph schreef:Bodemvrijheid laat niet meer toe? Hij staat zo hoog als een X5 man! :P
dat klopt ook Christoph. De MK2 is zachterr en hoger afgesteld. BMW wilde de MK2 S beschikbaar maken voor een groter publiek (omzet), omdat een hele grote groep potentiele kopers van de MK1 s, toch afhaakten, omdat de MK1s voor hen te spartaans was. In de MK2 zit de sportbutton (van soft naar iets minder soft). Het rijden is ook een groot verschil tussen een Mk1 s en MK2 s. MK1 = mini, MK2 = moderne instappende middenklasser.

Voor het blok gold hetzelfde. De MK2 is uitgerust met een PSA turbo. In beginsel ingericht voor zuinigheid! Niet zo zeer voor sportiviteit, ookal krijg je natuurlijk meer vermogen met turbo. De MK1 heeft een compressor. Even afgezien wat beter is, maar die compressor werd op dat gietijzeren Crysler blok geschroefd, voor vermogen. Het MK1 blok, kun je ook tunen naar hartelust. Enfin, gierende compressor, sissenden luchtinlaat - misschien wel kinderachtig allemaal - maar goed, het was voor mij een pretauto die mk1. De MK2 heeft dat allemaal niet meer.

samenvatting: De Mk2 is wel de betere auto, maar geen Mini meer.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 24 jul 2008, 08:47

Als ik die spoiler eraf denk en de auto een cm of 2-3 lager voorstel dan kan ik niet anders zeggen dat hij erg goed oogt. Goed bezig!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 24 jul 2008, 08:52

Ferdinand schreef:
Christoph schreef:Bodemvrijheid laat niet meer toe? Hij staat zo hoog als een X5 man! :P
dat klopt ook Christoph. De MK2 is zachterr en hoger afgesteld. BMW wilde de MK2 S beschikbaar maken voor een groter publiek (omzet), omdat een hele grote groep potentiele kopers van de MK1 s, toch afhaakten, omdat de MK1s voor hen te spartaans was. In de MK2 zit de sportbutton (van soft naar iets minder soft). Het rijden is ook een groot verschil tussen een Mk1 s en MK2 s. MK1 = mini, MK2 = moderne instappende middenklasser.

Voor het blok gold hetzelfde. De MK2 is uitgerust met een PSA turbo. In beginsel ingericht voor zuinigheid! Niet zo zeer voor sportiviteit, ookal krijg je natuurlijk meer vermogen met turbo. De MK1 heeft een compressor. Even afgezien wat beter is, maar die compressor werd op dat gietijzeren Crysler blok geschroefd, voor vermogen. Het MK1 blok, kun je ook tunen naar hartelust. Enfin, gierende compressor, sissenden luchtinlaat - misschien wel kinderachtig allemaal - maar goed, het was voor mij een pretauto die mk1. De MK2 heeft dat allemaal niet meer.

samenvatting: De Mk2 is wel de betere auto, maar geen Mini meer.
Perfect omschreven! Denk er exact hetzelfde over. Toevallig vanochtend met mijn zus meegereden in haar Mk2 Cooper S, maar vind de auto te comfi en groot. Niet meer dat kart gevoel dat ik wel had met de Mk1.

Gebruikersavatar
Sjaak Langendoen
Berichten: 357
Lid geworden op: 08 feb 2006, 11:59
Locatie: Rotterdam-Argeles sur Mer

Bericht door Sjaak Langendoen » 24 jul 2008, 10:24

vind die donkere ook mooier...

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 24 jul 2008, 10:31

Mooie mini's!

Die kentekens in België, kun je die gewoon kopen? Of moet je degene die ze in bezit heeft contacteren en hem een bedrag bieden? Kan me namelijk niet voorstellen dat ernog veel kentekens "over" zijn :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 24 jul 2008, 10:32

Ferdinand schreef:samenvatting: De Mk2 is wel de betere auto, maar geen Mini meer.
Het is overigens maar hoe je het bekijkt. De Mk1 was ook al geen 'echte' Mini. Stond kwa rijbeleving ook al mijlenver van het origineel. Niet dat dat een slecht iets was overigens. :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten