
Hoe gaat Assen?
- Rich
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
- Locatie: Hillegom
jeroen (richard ludwig! semipro street)luco hornsveld schreef:Iedereen die de finale heeft gehaald wordt automatisch uitgenodigd voor Assen.Hans GP1630 schreef:Hoe weet je dat je door bent naar Assen? Of gaat gewoon iedereen door..
Dus de df-ers die zeker zijn
Elmar
Corvette
Opa
Ben
?
?
?
Luco
ff aanvullen
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Ik was 16e, dus eigenlijk ook in de finale...Rich schreef:jeroen (richard ludwig! semipro street)luco hornsveld schreef:Iedereen die de finale heeft gehaald wordt automatisch uitgenodigd voor Assen.Hans GP1630 schreef:Hoe weet je dat je door bent naar Assen? Of gaat gewoon iedereen door..
Dus de df-ers die zeker zijn
Elmar
Corvette
Opa
Ben
?
?
?
Luco
ff aanvullen

- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Assen is een super mooie baan. Geen hoogteverschillen zoals Zandvoort of Zolder, maar met prachtige heel snelle en lange bochten (en 1 hele rare langzame die nergens op slaat). Ik heb het idee dat auto's met minder pk's meer kans hebben in Assen dan in Zandvoort. De baan loopt mooi vloeiend en zorgt voor een paar keer per ronde voor een sensationeel gevoel.
Assen mag je echt niet missen! Behalve de strenge geluidsnormen daar, die kunnen we wel missen. De afgelopen jaren is er veel nieuwbouw in de buurt van het circuit gebouwd, en raad eens waar die mensen over klagen?
Assen mag je echt niet missen! Behalve de strenge geluidsnormen daar, die kunnen we wel missen. De afgelopen jaren is er veel nieuwbouw in de buurt van het circuit gebouwd, en raad eens waar die mensen over klagen?
- TOM EVO VI
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 27 jan 2007, 21:57
- Locatie: zuid-holland
Ik heb assen een aantal keren op de motor gedaan en vindt het echt een super gaaf circuit.
Veel hoge snelheidsbochten t.o.v. zandvoort en de eerste keer toch wel ff wennen als je met +/- 220 op de teller je kneeslider tegen het asfalt hoort schuren!
Heb eind van het jaar (sept)nog een dagje met de motor staan maar eerst in juli nog ff naar zolder.
Veel hoge snelheidsbochten t.o.v. zandvoort en de eerste keer toch wel ff wennen als je met +/- 220 op de teller je kneeslider tegen het asfalt hoort schuren!

Heb eind van het jaar (sept)nog een dagje met de motor staan maar eerst in juli nog ff naar zolder.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
De nieuwe Strubben idd. Over het vermogen kun je kort zijn, de snelste motoren tijdens circuit sessies zijn meestal de lichtere fietsjesBen_968CS schreef:Assen is een super mooie baan. Geen hoogteverschillen zoals Zandvoort of Zolder, maar met prachtige heel snelle en lange bochten (en 1 hele rare langzame die nergens op slaat). Ik heb het idee dat auto's met minder pk's meer kans hebben in Assen dan in Zandvoort. De baan loopt mooi vloeiend en zorgt voor een paar keer per ronde voor een sensationeel gevoel.

- Jeroen van Emmerik
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
opzich komt het goed uit...GTRene schreef:wat is ADS en niet onbelangrijk hoe duur?Fluim schreef:8 juli kun je vrijrijden op Assen bij ADS!
vrijdag 10 okt. vrijrijden op assen
zondag 12 okt. time attack
extra nachtje slapen daar, maar....
250 euri voor een paar rondjes!!

doe normaal! vind je het gek dat men daar niet wil rijden..
laat maar, zie de dag zelf wel hoe de baan gaat en probeer nog wat onboard filmpjes te scoren! thanx allemaal

- Bram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Ik wel.Hielke schreef:Qua tijden ongeveer gelijk. Auto's met minder dan 200 pk zullen tov Zandvoort een paar seconden langer over een rondje doen. Auto's met meer dan 300 pk doen er wat korter over. Assen telt wat meer simpele rechte stukken. Het circuit doet ook wat sterieler dan Zandvoort aan, maar blijft desondanks wel een uitdaging. Snap niet goed waarom Assen door DF nog niet is aangedaan.Ruben schreef:Is Assen eigenlijk sneller of langzamer dan Zandveurt?
Het ligt geografisch gezien gewoon ruk tov de rest van de wereld

- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Klopt! Rond eind wegpartyondude schreef:Ik wel.Hielke schreef:Qua tijden ongeveer gelijk. Auto's met minder dan 200 pk zullen tov Zandvoort een paar seconden langer over een rondje doen. Auto's met meer dan 300 pk doen er wat korter over. Assen telt wat meer simpele rechte stukken. Het circuit doet ook wat sterieler dan Zandvoort aan, maar blijft desondanks wel een uitdaging. Snap niet goed waarom Assen door DF nog niet is aangedaan.Ruben schreef:Is Assen eigenlijk sneller of langzamer dan Zandveurt?
Het ligt geografisch gezien gewoon ruk tov de rest van de wereld

- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Robbert Bregman
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15 jul 2008, 21:04
- Locatie: Benthuizen
Weet nog wel iemand die heel snel rond komt op Assen, met een motor dan maar misschien helpt het het circuit te verkennen.
http://www.youtube.com/watch?v=lws3TmyqZxk
http://www.youtube.com/watch?v=lws3TmyqZxk
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Robbert Bregman
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15 jul 2008, 21:04
- Locatie: Benthuizen
Ik ken Assen pas vanaf hoe het nu is, dus het oude gedeelte ken ik alleen van de videobeelden van anderen. Maar ik vind de Ruskenhoek wel een gaaf stuk om te doen met de motor hoor. Laat inremmen hop naar rechts en dan hopen dat ie nog linksom wil 8)
Ook de bult vind ik een leuk stuk hoewel ik niet begrijp waar die bult zit, hadden het beter hobbel kunnen noemen
Ook de bult vind ik een leuk stuk hoewel ik niet begrijp waar die bult zit, hadden het beter hobbel kunnen noemen

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ik heb ooit tijdens een cursus eens wat foto's gemaakt vanaf de Bult en dan zag je alleen het dak van de meeste auto's in die (kom)bocht, zoveel camber had 'ie toen.
Remmen voor de Ruskenhoek hoefde toen dus niet en dat was zo gaaf, want daarmee kon je in een underpowered auto mensen met een snelle auto, maar minder grote ballen/rijcapaciteiten dus uitremmen voor de Stekkenwel. Kick ass was dat. Nu red je dat niet, tenminste, niet zoals toen. Met snelle auto's kwam je dan dwars de Ruskenhoekuit als je wat wild deed (...) en dan weer aanremmen, zo'n gaaf gevoel was dat altijd.
Remmen voor de Ruskenhoek hoefde toen dus niet en dat was zo gaaf, want daarmee kon je in een underpowered auto mensen met een snelle auto, maar minder grote ballen/rijcapaciteiten dus uitremmen voor de Stekkenwel. Kick ass was dat. Nu red je dat niet, tenminste, niet zoals toen. Met snelle auto's kwam je dan dwars de Ruskenhoekuit als je wat wild deed (...) en dan weer aanremmen, zo'n gaaf gevoel was dat altijd.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Mwah, ik ben niet wild van de Ruskenhoek
Vroeger was het een lef punt idd waarbij je gewoon een veel hogere snelheid haalde op de Veenslang.
Het mooiste stuk is gewoon vanaf Stekkenwal tot start/finish
De Bult is wel eens goed voor een vergissing
maar vanaf dat punt met name is gewoon zo gaaf op een motorfiets. Heerlijk snel stuk met de G krachten die je voelt in Meeuwenmeer. Briljant stuk circuit 8)
Bovenstaande gast gaat goed hard in de rondte

Het mooiste stuk is gewoon vanaf Stekkenwal tot start/finish


Bovenstaande gast gaat goed hard in de rondte

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten