Hoe gaat Assen?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2008, 00:42

BMW organiseert wel eens wat op Assen, zal binnenkort de dealer eens vragen, bij smudde rijden ook wat figuren mee :lol: volgens mij is het dan ook niet extreem duur, kijken wanneer ze de baan weer afhuren.

Fluim

Bericht door Fluim » 11 jun 2008, 18:48

8 juli kun je vrijrijden op Assen bij ADS!

Rich

Bericht door Rich » 11 jun 2008, 22:14

luco hornsveld schreef:
Hans GP1630 schreef:Hoe weet je dat je door bent naar Assen? Of gaat gewoon iedereen door..
Iedereen die de finale heeft gehaald wordt automatisch uitgenodigd voor Assen.

Dus de df-ers die zeker zijn

Elmar
Corvette
Opa
Ben
?
?
?
Luco

ff aanvullen
jeroen (richard ludwig! semipro street)

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 11 jun 2008, 22:18

Rich schreef:
luco hornsveld schreef:
Hans GP1630 schreef:Hoe weet je dat je door bent naar Assen? Of gaat gewoon iedereen door..

Elmar
Corvette
Opa
Ben
?
?
?
Luco

ff aanvullen
jeroen (richard ludwig! semipro street)
Ik was 16e, dus eigenlijk ook in de finale... :cry:

turbo 4x4

Bericht door turbo 4x4 » 11 jun 2008, 22:33

Daar moet je ff een mailtje over sturen naar de organisatie Wim, wie weet ben je er dan ook bij :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jun 2008, 00:28

Fluim schreef:8 juli kun je vrijrijden op Assen bij ADS!
wat is ADS en niet onbelangrijk hoe duur?

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 12 jun 2008, 06:47

Assen is een super mooie baan. Geen hoogteverschillen zoals Zandvoort of Zolder, maar met prachtige heel snelle en lange bochten (en 1 hele rare langzame die nergens op slaat). Ik heb het idee dat auto's met minder pk's meer kans hebben in Assen dan in Zandvoort. De baan loopt mooi vloeiend en zorgt voor een paar keer per ronde voor een sensationeel gevoel.

Assen mag je echt niet missen! Behalve de strenge geluidsnormen daar, die kunnen we wel missen. De afgelopen jaren is er veel nieuwbouw in de buurt van het circuit gebouwd, en raad eens waar die mensen over klagen?

TOM EVO VI

Bericht door TOM EVO VI » 12 jun 2008, 12:22

Ik heb assen een aantal keren op de motor gedaan en vindt het echt een super gaaf circuit.

Veel hoge snelheidsbochten t.o.v. zandvoort en de eerste keer toch wel ff wennen als je met +/- 220 op de teller je kneeslider tegen het asfalt hoort schuren! :lol:

Heb eind van het jaar (sept)nog een dagje met de motor staan maar eerst in juli nog ff naar zolder.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 jun 2008, 12:39

Ben_968CS schreef:Assen is een super mooie baan. Geen hoogteverschillen zoals Zandvoort of Zolder, maar met prachtige heel snelle en lange bochten (en 1 hele rare langzame die nergens op slaat). Ik heb het idee dat auto's met minder pk's meer kans hebben in Assen dan in Zandvoort. De baan loopt mooi vloeiend en zorgt voor een paar keer per ronde voor een sensationeel gevoel.
De nieuwe Strubben idd. Over het vermogen kun je kort zijn, de snelste motoren tijdens circuit sessies zijn meestal de lichtere fietsjes :D

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 12 jun 2008, 17:14

GTRene schreef:
Fluim schreef:8 juli kun je vrijrijden op Assen bij ADS!
wat is ADS en niet onbelangrijk hoe duur?
opzich komt het goed uit...

vrijdag 10 okt. vrijrijden op assen
zondag 12 okt. time attack

extra nachtje slapen daar, maar....

250 euri voor een paar rondjes!! :shock:

doe normaal! vind je het gek dat men daar niet wil rijden..
laat maar, zie de dag zelf wel hoe de baan gaat en probeer nog wat onboard filmpjes te scoren! thanx allemaal :)

Jorrit

Bericht door Jorrit » 12 jun 2008, 23:56

Ik vond er geen hol aan. Alleen de ramshoek was genieten. Daar kon je dan tot het einde van het rechte stuk nog van na genieten, en daarna begon het verlangen naar de ramshoek al weer ;)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 jun 2008, 00:37

Hielke schreef:
Ruben schreef:Is Assen eigenlijk sneller of langzamer dan Zandveurt?
Qua tijden ongeveer gelijk. Auto's met minder dan 200 pk zullen tov Zandvoort een paar seconden langer over een rondje doen. Auto's met meer dan 300 pk doen er wat korter over. Assen telt wat meer simpele rechte stukken. Het circuit doet ook wat sterieler dan Zandvoort aan, maar blijft desondanks wel een uitdaging. Snap niet goed waarom Assen door DF nog niet is aangedaan.
Ik wel.

Het ligt geografisch gezien gewoon ruk tov de rest van de wereld :mrgreen:

Tom V

Bericht door Tom V » 13 jun 2008, 00:41

partyondude schreef:
Hielke schreef:
Ruben schreef:Is Assen eigenlijk sneller of langzamer dan Zandveurt?
Qua tijden ongeveer gelijk. Auto's met minder dan 200 pk zullen tov Zandvoort een paar seconden langer over een rondje doen. Auto's met meer dan 300 pk doen er wat korter over. Assen telt wat meer simpele rechte stukken. Het circuit doet ook wat sterieler dan Zandvoort aan, maar blijft desondanks wel een uitdaging. Snap niet goed waarom Assen door DF nog niet is aangedaan.
Ik wel.

Het ligt geografisch gezien gewoon ruk tov de rest van de wereld :mrgreen:
Klopt! Rond eind weg :wink: .

Tinus_TDI

Bericht door Tinus_TDI » 13 jun 2008, 12:24

1.Elmar
2.Corvette
3.Opa
4.Ben
5.Luco
6.Tinus_TDI
7.
8.
9.
10.
11.
12.
Enz.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 13 jun 2008, 15:37

Tom944 schreef:
Alsof Zandvoort altijd zo bereikbaar is ;) . Vanuit bijvoorbeeld Amersfoort zal qua tijd op veel momenten overdag Assen al in het voordeel zijn.

Tom V

Bericht door Tom V » 13 jun 2008, 15:37

Mari Oh Oh! schreef:
Tom944 schreef:
Alsof Zandvoort altijd zo bereikbaar is ;) . Vanuit bijvoorbeeld Amersfoort zal qua tijd op veel momenten overdag Assen al in het voordeel zijn.
Zolder FTW :P

Hubert D

Bericht door Hubert D » 13 jun 2008, 19:11

Mari Oh Oh! schreef: Alsof Zandvoort altijd zo bereikbaar is ;) . Vanuit bijvoorbeeld Amersfoort zal qua tijd op veel momenten overdag Assen al in het voordeel zijn.
Vanaf Den Bosch al met een beetje geluk :?

Robbert Bregman

Bericht door Robbert Bregman » 23 jul 2008, 13:38

Weet nog wel iemand die heel snel rond komt op Assen, met een motor dan maar misschien helpt het het circuit te verkennen.

http://www.youtube.com/watch?v=lws3TmyqZxk

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jul 2008, 15:04

Assen is gaver geworden met de nieuwe Noordlus als vast onderdeel van de baan, maar verneukt door een paar bochten in de oude 'Zuidlus' die beter op de werelderfgoedlijst hadden moeten staan (Veenslang/Ruskenhoek en de Bult), want die hadden ze echt niet moeten aanpassen in mijn optiek.

Robbert Bregman

Bericht door Robbert Bregman » 23 jul 2008, 15:36

Ik ken Assen pas vanaf hoe het nu is, dus het oude gedeelte ken ik alleen van de videobeelden van anderen. Maar ik vind de Ruskenhoek wel een gaaf stuk om te doen met de motor hoor. Laat inremmen hop naar rechts en dan hopen dat ie nog linksom wil 8)
Ook de bult vind ik een leuk stuk hoewel ik niet begrijp waar die bult zit, hadden het beter hobbel kunnen noemen :P

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jul 2008, 15:47

Ik heb ooit tijdens een cursus eens wat foto's gemaakt vanaf de Bult en dan zag je alleen het dak van de meeste auto's in die (kom)bocht, zoveel camber had 'ie toen.

Remmen voor de Ruskenhoek hoefde toen dus niet en dat was zo gaaf, want daarmee kon je in een underpowered auto mensen met een snelle auto, maar minder grote ballen/rijcapaciteiten dus uitremmen voor de Stekkenwel. Kick ass was dat. Nu red je dat niet, tenminste, niet zoals toen. Met snelle auto's kwam je dan dwars de Ruskenhoekuit als je wat wild deed (...) en dan weer aanremmen, zo'n gaaf gevoel was dat altijd.

@iko

Bericht door @iko » 23 jul 2008, 19:22

het oude circuit ken ik niet, maar Ruskenhoek vind ik in het huidige circuit één van de mooiste stukken.
En Ramshoek :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 jul 2008, 14:30

Mwah, ik ben niet wild van de Ruskenhoek :roll: Vroeger was het een lef punt idd waarbij je gewoon een veel hogere snelheid haalde op de Veenslang.
Het mooiste stuk is gewoon vanaf Stekkenwal tot start/finish :D De Bult is wel eens goed voor een vergissing :lol: maar vanaf dat punt met name is gewoon zo gaaf op een motorfiets. Heerlijk snel stuk met de G krachten die je voelt in Meeuwenmeer. Briljant stuk circuit 8)

Bovenstaande gast gaat goed hard in de rondte :shock:

Plaats reactie