Achtervolgd, zonder duidelijke reden

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Achtervolgd, zonder duidelijke reden

Bericht door Dennis Cavallino » 07 aug 2006, 10:40

Zaterdag druk bezig geweest met verhuizen. Om 16.00 uur moesten we in Rotterdam zijn om onze sleutels in te leveren. Zo gezegd zo gedaan, terug naar Den Haag. We rijden weg, richting de oprit van de A13 vanaf Blijdorp. Voor ons rijdt een grote neger in een standaard Peugeot 407 redelijk door (70 waar je 50 mag in de flitsgevarenzone). Ik rijd erachteraan, omdat je dan precies de volgende verkeerslichten mee hebt. Er zit een redelijke afstand tussen onze auto's.

Twee verkeerslichten later staan we achter hem. Gaat meteen op groen, dus we rijden de A13 op. Daar gaat hij opzij en hij hangt druk arm gebarend uit zijn raam. Hij 75 km/u, wij 80 op de cruise control. Die vent helemaal over de rooie. Marijke en ik kijken elkaar aan, maar snappen er geen zak van. We zijn ons van geen kwaad bewust. Dus ik geef hem mijn middelvinger maar, mafkees. :)

Hij achter ons aan. Ja ga me even lekker bumperkleven tijdens de trajectcontrole. Ik zeg meteen tegen Marijke: Deze vent is gek, ik ga zo alle chauffeurstrucjes uithalen, want hij is serieus kwaad, maar ik weet niet waarom?

Dus deuren op slot met mijn elleboog (in chauffeursauto's gaat dat al vanzelf, maar in oude Saab niet).

Na trajectcontrole verschillende snelheden rijden. Hij volgt exact, op telkens identieke afstand (dicht op me).

Vlak voor afslag naar tankstation zeg ik: Pas op, ik voeg extreem laat uit.

Hij zit op mijn bumper, ik plan een route tussen een paar auto's door zonder ze last van mij hebben, maar zodanig dat hij niet kan volgen.

Het lukt. Wij beslissen om toch door te rijden.

Bij afslag Ikea rijd ik 2 auto's achter hem. Hij rijdt heel rustig op de middelste baan.

Ik besluit om hem in te halen. Ben toch wel benieuwd wat er aan de hand is met die gast.

En ja hoor, rook spuit uit zijn oren.

Meteen komt 'ie achter ons aan.

Snelheid omhoog richting 170. Hij volgt. Snelheid naar 80, hij volgt.

Op het laatst invoegen naar Den Haag. Hij volgt.

Ik zeg tegen Marijke: eigenlijk heb ik geen zin om aan het eind van de Utrechtse Baan bij de verkeerslichten stil te komen staan, dus ik ben het zat.

Bij afslag centrum zeg ik: deze neem ik, weer extreem laat natuurlijk.

Eerst snelheid terug naar 60 af laten zakken. Hij al bellend met zijn maties achter me op 3cm van mijn trekhaak. Ik weer 90, met linker wiel tegen middelste strepen aan.

De witte driehoek van de afrit was al begonnen, ik stuur op aller laatste moment naar rechts. Als hij gevolgd was, was 'ie vol op de vangrail gevlogen.

Wij rijden omhoog, zien hem nog kijken.

Linksaf langs busstation, via busbaan naar beneden. Rechtsaf langs Haagse Tieten. Vanaf daar slingerend naar Mauritshuis. En ja hoor, wie komt daarna vanaf de Amerikaanse Ambassade voorbij rijden. Die grote boze neger.

Daarna via allerlei kruip door sluip door weggetjes naar ons nieuwe huis gereden.

Enige wat overblijft bij ons zijn heel veel vraagtekens. Wat bezielt die gast? Waarom achtervolgt hij 2 onschuldige mensen in een Saab!? :)

Tom

Bericht door Tom » 07 aug 2006, 10:48

Lekker dan, wie weet wat die mafkees in z'n hoofd haalt.
Heb ook het idee dat je zulke figuren sneller in de randstad tegenkomt dan hier.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 07 aug 2006, 10:49

Wat was het kenteken?
Eventueel via PB.
Kan er wel even een adresje aanhangen.

Wouter

Bericht door Wouter » 07 aug 2006, 10:50

mischien was het wel een grote liefhebber van jou saab en dat hij een goed bod wou uit brengen. dat hij zo dicht op de bumper reed was waarschijnlijk om te zien of er ook ergens een deukje/krasje zat..

:lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 aug 2006, 11:26

lol!

Geen kenteken genoteerd, ik kan dat soort dingen niet onthouden en mijn camera op gsm deed het even niet. Toen ik achter hem was gekomen wilde ik idd een foto maken. Helaas.

EppeRRR

Bericht door EppeRRR » 07 aug 2006, 11:30

"It wasn't me" zal hij misschien achteraf zeggen :P

Maar ik zou op dat moment mij ook niet echt op mijn gemak voelen.

Echte k*t situaties zijn dat.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 07 aug 2006, 16:35

Terwijl je anders met een Saab de gekste dingen kunt doen, dan nog geven ze je het voordeel van de twijfel... 8)

ik had overigens al lang de politie opgeroepen. Zeg erbij dat je chauffeur bent, komen ze extra snel 8)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 aug 2006, 16:42

Had ik best kunnen doen inderdaad.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 aug 2006, 16:59

vreemd.. Heb ook een keer iets dergelijks gehad op de snelweg, lui die me perse op de vluchtstrook wouden zetten voor ???? (ze keken niet zo lief :lol: 2 , man)

Veel vreemde dingen mee gemaakt.. en toch nog die lui eruit getrokken met de partner 1.9d ( met reklame !!! , auto vd zaak)

Hun zaten in echt een wrak van een auto.. vertrouwde het voor geen cent, en zal ook nooit voor dergelijke lui stoppen middernacht!

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 07 aug 2006, 17:18

wat een gek ja.

Ik zou nooit naar huis rijden want zo'n gek hoeft niet te weten waar ik woon.

ga ik wel naar een maar van me toe :)

Elmar

Bericht door Elmar » 07 aug 2006, 20:52

De fout die jij IMO maakte was je middelvinger, doe dat bv ook niet bij mij en ik kom je achterna...jaja, er rijden rare snuiters rond.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 aug 2006, 21:00

Dat klopt inderdaad.., ach het is ook wel grappig :lol:
Zo heb je nog eens wat om over te lullen 8)

Fernando

Bericht door Fernando » 08 aug 2006, 01:22

ja hebt echt wazige figuren rondrijden hier... :?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 aug 2006, 11:33

@Elmar: Maar jij hangt niet half uit je auto, naar mij te gebaren. :lol:

Middelvinger is in Rotterdam en Den Haag misschien wat meer gemeengoed, waardoor de 'incrowd' (autochtoon en allochtoon) er al amper op zal reageren. :D

RVV

Bericht door RVV » 08 aug 2006, 11:58

Ik zal ook nooit een middelvinger opsteken.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 aug 2006, 13:25

Dennis Cavallino schreef:@Elmar: Maar jij hangt niet half uit je auto, naar mij te gebaren.
Maar Dexter afgelopen zondag wel :lol: :lol:

Dennis, mijn gedachten bij dit soort types zijn altijd, jij het wat te verliezen, dat soort losers niet, die zoeken en verzetje. Negeren, negeren en nog eens negeren. Kan best wel eens moeilijk zijn, wat er zitten klootzakken bij, maar het is het niet waard.

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 aug 2006, 13:30

Negeren ging niet werken, want hij zat op 1 cm van mijn achterbumper gedurende de trajectcontrole. Ik had geen zin dat 'ie voor me kwam (omdat ik verwachtte dat hij me zou gaan afsnijden etc.)

Ben benieuwd hoe het was afgelopen als ik alle adviezen had opgevolgd van mensen die er niet bij waren. Denk dat ik dan uiteindelijk net zo kwaad als hij was geworden. :)

RVV

Bericht door RVV » 08 aug 2006, 13:51

Neger negeren lol@woordspelingen

Michel P

Bericht door Michel P » 08 aug 2006, 13:53

Rico v Velzen schreef:Neger negeren lol@woordspelingen
Dacht al dat die grap zou komen!

Michel

Marc

Bericht door Marc » 08 aug 2006, 13:56

Ik zal ook nooit een middelvinger opsteken.
Ook niet als je vr...

Oké, sorry. Ik zal niet verder vragen wat zich op de Grunse matras afspeelt :lol:

Cav, ik denk dat het iedereen inderdaad wel eens gebeurd dat een medeweggebruiker iets van je wil en je er echt geen ene moer van snapt. Na een achtervolging (ik in een 15 jaar oude 304, zij in een 330ZX, goeie match dus), deuken in de wagens, diefstal van sleutels, bedreigingen (ook nog op het politiebureau) ben ik ook gaan nadenken wat ik zelf zou kunnen doen om het te voorkomen. Daarom probeer ik nu ook zelf kalm te blijven, alleen nog te vingeren met schone dames, etcetera. Ook al begint de andere partij.

Van mijn weggedrag kan ik zeggen dat dat een omgekeerde lijn heeft gevolgd. Ik moet wel zeggen dat ik me met de diesel brutaler opstel in het verkeer dan vroeger. Ook dat kan op een bepaald moment natuurlijk agressie oproepen.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 08 aug 2006, 14:00

Maar Mr. Neger reed wel in een 407 !
Relatief dure wagen...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 aug 2006, 15:09

Nee, juist een Mercedes ofzo had echt veel beter bij die gast gepast. Hij droeg volgens mij redelijk duur jasje, had hip mobieltje. Die 407 paste hem totaal niet. Wekte juist de indruk dat hij geen argwaan wilde opwekken door zijn autokeuze (wat het dus juist wél deed).

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 aug 2006, 23:03

Marc schreef: Cav, ik denk dat het iedereen inderdaad wel eens gebeurd dat een medeweggebruiker iets van je wil en je er echt geen ene moer van snapt. Na een achtervolging (ik in een 15 jaar oude 304, zij in een 330ZX, goeie match dus), deuken in de wagens, diefstal van sleutels, bedreigingen (ook nog op het politiebureau) ben ik ook gaan nadenken wat ik zelf zou kunnen doen om het te voorkomen. Daarom probeer ik nu ook zelf kalm te blijven, alleen nog te vingeren met schone dames, etcetera. Ook al begint de andere partij.

vertel??!? :shock:

Plaats reactie