Auto schorsen voor circuitgebruik ?
- Knot
Auto schorsen voor circuitgebruik ?
Krijg net van een bekende de vraag hoe je het beste een auto uit de belasting kunt halen?
Schorsen voor 68 euro dan moet je opgeven waar de auto staat en mag je m niet verplaatsen...
Zelf slopen mag ook niet meer omdat je een gecertificeerd bedrijf moet zijn/hebben...
Eigenlijk maakt het toch niet uit als je m op een trailer van en naar circuit rijdt en op eigen terein opslaat/sleutelt?
Schorsen voor 68 euro dan moet je opgeven waar de auto staat en mag je m niet verplaatsen...
Zelf slopen mag ook niet meer omdat je een gecertificeerd bedrijf moet zijn/hebben...
Eigenlijk maakt het toch niet uit als je m op een trailer van en naar circuit rijdt en op eigen terein opslaat/sleutelt?
- Bert ///M3
Je kan hem gewoon schorsen. Kost je eenmalig 68 euro, verlenging het jaar daarna is gratis.
Schorsingsadres opgeven idd. Je mag hem dan niet verplaatsen volgens de letter van de wet maar veel controleren ze dat niet. Denk ook dat dat adres meer voor een evt controle is en de regel niet verplaatsen meer dat je er niet mee over de openbare weg mag rijden. Als jij zegt op een trailer naar een circuit te gaan dan word daar volgens mij niet moeilijk over gedaan.
Andere mogelijkheid is misschien opgeven voor export, word het kenteken uitgeschreven.
Schorsingsadres opgeven idd. Je mag hem dan niet verplaatsen volgens de letter van de wet maar veel controleren ze dat niet. Denk ook dat dat adres meer voor een evt controle is en de regel niet verplaatsen meer dat je er niet mee over de openbare weg mag rijden. Als jij zegt op een trailer naar een circuit te gaan dan word daar volgens mij niet moeilijk over gedaan.
Andere mogelijkheid is misschien opgeven voor export, word het kenteken uitgeschreven.
-
Jawel!
Als je een kenteken schorst moet de auto altijd op dezelfde plaats aanwezig zijn!
Dit om een controle mogeljk te maken.
Doe je dit niet en krijg je een controle dan ben je dus de sjaak....
Edit: Bert ik spreek uit ervaring dat ze er wel degelijk moeilijk over doen als je auto niet staat waar die hoort te staan.
Het is hier Nederland hè....

Als je een kenteken schorst moet de auto altijd op dezelfde plaats aanwezig zijn!
Doe je dit niet en krijg je een controle dan ben je dus de sjaak....

Edit: Bert ik spreek uit ervaring dat ze er wel degelijk moeilijk over doen als je auto niet staat waar die hoort te staan.
Het is hier Nederland hè....

- Knot
Dexter, dat werd hem dus ook verteld bij het RDW....
En vrijmaken voor circuitgebruik moest je lid zijn van een club ofzo, vaag gelul (rdw lulkoek).
Opgeven voor export... maar dan moet het verhaal toch geheel rond gemaakt worden lijkt me en moet de auto vervolgens ook weer ergens geimporteerd worden anders blijft er mischien bij de RDW ook een lampje op rood staan ergens?
En vrijmaken voor circuitgebruik moest je lid zijn van een club ofzo, vaag gelul (rdw lulkoek).
Opgeven voor export... maar dan moet het verhaal toch geheel rond gemaakt worden lijkt me en moet de auto vervolgens ook weer ergens geimporteerd worden anders blijft er mischien bij de RDW ook een lampje op rood staan ergens?
- Bert ///M3
- Ar
- Auto: Prius
-
Nope! Nou ja, het kan wel....tot ze willen controleren. :twisted:Ar schreef:Ik vraag me af hoe het zit als je de auto in het buitenland neerzet. Dan kun je hem waarschijnlijk niet schorsen.Dexter schreef:Als je een kenteken schorst moet de auto altijd op dezelfde plaats aanwezig zijn!
@Bert: Als je het zo doet zou het kunnen ja, maar als ze willen kunnen ze wel erg moeilijk doen.
Mij werd gezegd dat de wagen altijd minstens in het zicht en/of op een toegankelijke plaats dient te staan.
Als ze niet terug komen maar je gewoon een aanslag met boete sturen mag jij aantonen dat de wagen er ten tijde van de controle stond.
- Bert ///M3
Dat zal niet moeilijk zijn als je gewoon een foto van een afgesloten garage maakt met daarin een auto en een logische verklaring waarom je er niet was.Dexter schreef:Nope! Nou ja, het kan wel....tot ze willen controleren. :twisted:Ar schreef:Ik vraag me af hoe het zit als je de auto in het buitenland neerzet. Dan kun je hem waarschijnlijk niet schorsen.Dexter schreef:Als je een kenteken schorst moet de auto altijd op dezelfde plaats aanwezig zijn!
@Bert: Als je het zo doet zou het kunnen ja, maar als ze willen kunnen ze wel erg moeilijk doen.
Mij werd gezegd dat de wagen altijd minstens in het zicht en/of op een toegankelijke plaats dient te staan.
Als ze niet terug komen maar je gewoon een aanslag met boete sturen mag jij aantonen dat de wagen er ten tijde van de controle stond.
Ze zeggen specifiek dat als jij een auto schorst dat hij niet langs de openbare weg mag staan. Dus dat is een beetje tegenstrijdig met dat hij in het zicht zou moeten staan.
Ik ben bijvoorbeeld ook regelmatig in het buitenland. Dan zouden ze dus in theorie ook langs kunnen komen en kan ik er ook een bekeuring voor krijgen omdat er op dat moment niemand thuis is. Maar ik ben daar niet zo bang voor eerlijk gezegd omdat ik gewoon aantonen kan dat er niemand anders in dat huis woont en ik zelf in het buitenland zat

Het enige wat ze nog zouden kunnen zeggen als het een beetje een heldere ambtenaar is, is dat het een auto in racetrim is en die logischerwijs wel eens van zijn plek komt, dat is de enige manco.
- Dennis Cavallino
Als je de auto exporteert ben je gewoon van 't gezeur af.
Ik heb de E30 325 al een aantal jaren geschorst, gewoon jaarlijks verlengen voor +- 18 euro dacht ik. Dat doe ik, omdat ik de auto ooit weer op kenteken ga zetten, waarschijnlijk. Zo niet, dan lig ik ook niet wakker van die 18 euro.
Je kan ook de auto aanmelden als sloop in eigen beheer. Maar dan krijg je hem dus echt nooit* meer op kenteken.
*Of je moet ergens een chassisnr. + bestaand kenteken opscharrelen en omkatten (voor de duidelijkheid, dat mag dus niet). :twisted:
Ik heb de E30 325 al een aantal jaren geschorst, gewoon jaarlijks verlengen voor +- 18 euro dacht ik. Dat doe ik, omdat ik de auto ooit weer op kenteken ga zetten, waarschijnlijk. Zo niet, dan lig ik ook niet wakker van die 18 euro.
Je kan ook de auto aanmelden als sloop in eigen beheer. Maar dan krijg je hem dus echt nooit* meer op kenteken.
*Of je moet ergens een chassisnr. + bestaand kenteken opscharrelen en omkatten (voor de duidelijkheid, dat mag dus niet). :twisted:
- Dennis Cavallino
- frank de jonge
-
Re: Auto schorsen voor circuitgebruik ?
Ik denk dat export wel makkelijkst is, mits je weet toch niet meer kenteken hoef te hebben.
Heb zelf ook gedaan, krijg je mooi bewijs voor ander land om in te voeren.
Die netjes bewaren en klaar.
Nooit geen trammelant!
Heb zelf ook gedaan, krijg je mooi bewijs voor ander land om in te voeren.
Die netjes bewaren en klaar.
Nooit geen trammelant!
- duifjes.com
-
Mooi dat bijna niemand controle krijgt. 8)
Ik kreeg echter wél controle en er was toevallig niemand thuis bij de stalling waar mijn auto stond.
Gevolg was dat niet gecontroleerd kon worden of de auto er daadwerkelijk stond.
Kreeg ik dus een brief over thuis.
Ik gebeld en langdurig met die ambtenaar gesproken.
Die zei dus tegen mij dat ik de auto niet op de openbare weg mocht hebben. (logisch en mij al volkomen duidelijk)
Ik antwoordde dat de auto in een afgesloten garagebox stond en dat ik geen rekening kon houden met hun onaangekondigde controles.
Waarop hij zei dat het het beste was om de auto zodanig weg te zetten dat eventueel van buiten af kon worden vastgesteld dat de auto er stond.
Toen ik zei dat dat niet mogelijk was gaf hij aan dat dat eventueel een probleem op kon leveren bij een herhaalde poging tot controle.
Gelukkig was het zo dat de eigenaar van de garageboxen (een gepensioneerde thuiszitter) naast het terrein woonde en die zou dus de box kunnen openen bij een controle.
Daarmee was voor mij de kous af...
Kortom, het is inderdaad een hoop 'als en wanneer' gelul maar omdat ik geen zin had in een boete heb ik het wel goed onthouden.
Wat jullie er mee doen laat ik aan jullie over.....
Ik kreeg echter wél controle en er was toevallig niemand thuis bij de stalling waar mijn auto stond.
Gevolg was dat niet gecontroleerd kon worden of de auto er daadwerkelijk stond.
Kreeg ik dus een brief over thuis.
Ik gebeld en langdurig met die ambtenaar gesproken.
Die zei dus tegen mij dat ik de auto niet op de openbare weg mocht hebben. (logisch en mij al volkomen duidelijk)
Ik antwoordde dat de auto in een afgesloten garagebox stond en dat ik geen rekening kon houden met hun onaangekondigde controles.
Waarop hij zei dat het het beste was om de auto zodanig weg te zetten dat eventueel van buiten af kon worden vastgesteld dat de auto er stond.
Toen ik zei dat dat niet mogelijk was gaf hij aan dat dat eventueel een probleem op kon leveren bij een herhaalde poging tot controle.
Gelukkig was het zo dat de eigenaar van de garageboxen (een gepensioneerde thuiszitter) naast het terrein woonde en die zou dus de box kunnen openen bij een controle.
Daarmee was voor mij de kous af...
Kortom, het is inderdaad een hoop 'als en wanneer' gelul maar omdat ik geen zin had in een boete heb ik het wel goed onthouden.
Wat jullie er mee doen laat ik aan jullie over.....

- RobS
- frank de jonge