Even terugkomend op je eerste post.. hoe erg is het nou geweest dat die man die paal heeft geramd en is doorgereden ? Wat had die dan moeten doen ? Opvallend er bij blijven staan ? Zelf de politie bellen.. kom op zeg, het is maar een paaltje hoor.. en waarom neem je aan dat de man kwaadwillig is geweest ? Omdat die door is gereden ? Zou die niet mischien gewoon de volgende dag zelf aangifte hebben gedaan op het politiebureau ? Of zijn eigen verzekeringsmaatschappij, danwel bij de wegbeheerder ?Ar schreef:
Zo heb ik er wel meer gezien en gisteren was het weer zover. Ik wachtte, omdat ik de rotonde door het vele verkeer nog niet opkan. Een auto was de grip kwijt en er lag een grote reflector verkeerspaal om. De man inspecteerde zijn auto, stapte zo onopvallend mogelijk in en reed weg. Ik vroeg mijn broer voor hij instapte zijn kenteken te noteren, aangezien ik wel dacht dat hij zo zou instappen en wegrijden. Dat gebeurde ook.Vanochtend heb ik online bij de politie aangifte gedaan. Naar een politiebureau kost me te veel tijd, maar via internet is een aangifte een kleine moeite.
?
Ik vind het een beetje hypocriet moralistisch om nu ineens geen aangifte te willen doen omdat het je meer moeite kost en je ineens niet meer achter eigen principes staat om je vooringenomen ongerechtvaardigheidsgevoel betreffende de paaltjesrammer te vuur en te vlam te verdedigen.
Of je bent voor aangifte., want dat is wat het moralistische maatschappelijke systeem van ons verlangtt. Of je denkt.. fuck al die mooie NSB systemen van anonieme kliklijnen, onopvallend melden via misdaad anoniem of je verschuilen achter het makkelijke werk van aangifte via een PC'tje OMDAT DE OVERHEID DAT ZO GRAAG ZIET.
Zie dit niet als iets persoonlijks.. maar ik trek zelf slecht dit soort instellingen van mensen.. die op de rand van verraden balanceren. En denken er mee weg te komen dat ze zelf in de anonimiteit kunnnen verblijven.
Want hoe hard zijn de principes nu ?
En dat terwijl je niet eens weet of de paaltjesrammer wel of niet ter goeder trouw is.
Want wie weet, heeft ie vandaag gewoon netjes een schadeformulier ingevuld en opgestuurd naar zijn verzekeringsmaatschappij..
Is het aan de aangever om zich daar druk om te maken ?
Lijkt me niet.
Als je A zegt moet je ook B zeggen.. anders maak je jezelf er TE makkelijk mee af.