Vernieling. Wat zou jij doen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Zou jij aangifte doen?

Nee, lullig voor die man/vrouw. Waar bemoei ik me mee.
8
30%
Nee. Het kost me te veel moeite/geen zin in.
7
26%
Ja, dit soort dingen moet je melden.
12
44%

Totaal aantal stemmen: 27

Ar
Auto: Prius

Vernieling. Wat zou jij doen?

Bericht door Ar » 11 jul 2008, 09:18

Net buiten mijn wijk heb je een dubbelbaans rotonde op een provinciale weg. Er gebeuren daar vaak ongelukken, doordat mensen er een sport van maken om er zo hard mogelijk overeen te gaan. Daar doe ik ook aan mee. :lol:
Vb. BMW e34 staat op de rotondeheuvel met de achterwielen los en staat dus vast.
of auto schiet de rotonde af en rijdt een glazen bushok inclusief de palen kapo(BMW e36)t.
of auto schiet de rotonde af en ligt deels in een kleine sloot.

Zo heb ik er wel meer gezien en gisteren was het weer zover. Ik wachtte, omdat ik de rotonde door het vele verkeer nog niet opkan. Een auto was de grip kwijt en er lag een grote reflector verkeerspaal om. De man inspecteerde zijn auto, stapte zo onopvallend mogelijk in en reed weg. Ik vroeg mijn broer voor hij instapte zijn kenteken te noteren, aangezien ik wel dacht dat hij zo zou instappen en wegrijden. Dat gebeurde ook.
Vanochtend heb ik online bij de politie aangifte gedaan. Naar een politiebureau kost me te veel tijd, maar via internet is een aangifte een kleine moeite.

Het is gemeenschappelijk bezit en ik vind dat je het moet vergoeden tot op een bepaalde hoogte. Voor mij is het hetzelfde als op de ring de vangrails inrijden. In dit geval zal de verzekering waarschijnlijk wel uitbetalen.

Wat vinden jullie?

Mack

Bericht door Mack » 11 jul 2008, 09:24

Ik zou ook aangifte doen. Niet voor lullige dingetjes, maar wel als auto's dingen uit de grond gaan rijden door stom rijgedrag. Ik betaal al genoeg belasting.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 11 jul 2008, 09:42

In navolging hierop...beetje off-topic misschien...

Zat gisteren in m'n eigen durp achter een busje van een bouwbedrijf.....
Deze had er ( binnen de bebouwde kom ) aardig de sokken in.
Ging met 80 km/h door een woonwijk :evil:

Toen deze figuur vervolgens ook nog eens zijn busje ging schoonmaken door alles uit de rijdende wagen te gooien was voor mij de maat vol.

Ik heb het telefonnummer opgeschreven dat achterop de bus stond en heb direct het bedrijf gebeld.

Heb aangegeven dat ik de volgende keer als ik dit weer zag, ik de wagen klem zou rijden en even een "goed" gesprekje zou gaan voeren met de bestuurder.
Nu kon dat helaas niet omdat ik mijn dochtertje moest ophalen.

Heeft alles te maken met het durven aanspreken van mensen op ongewenst gedrag.

Zo nu weer on topic..... :lol:
( moest dit even kwijt )

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 11 jul 2008, 09:59

Ik niet..

A. kost bergen tijd
B. is hun verantwoording
C. ik wil geen politie agent spelen

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 jul 2008, 10:01

Jelmer850i schreef:
A. kost bergen tijd
5 minuutjes klikken op de website.
B. is hun verantwoording
Is geen reden om geen aangifte te doen toch?
Dat we de politie betalen om de moraal te bewaken, ontslaat oons niet van de verplichting dat ook zelf te doen.

Knot

Bericht door Knot » 11 jul 2008, 10:11

Je moet het eigenlijk wel melden, online als dat minder tijd kost maar vaak wordt je er zelf nog op afgerekend of gaat men moeilijk doen tegen jou.... dat vraag je je inderdaad af waar je het voor doet en of je je tijd niet beter had kunnen besteden en ergenis had kunnen besparen.

maargoed, zaken als slopen van bushok door uitgaans/hangjeugd dat vind ik wel ernstig bijvoorbeeld!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jul 2008, 10:14

Ooit heb ik een zak McDonalds afval weer terug een auto ingegooid op een Mc parkeerplaats, die daar klakkeloos uit het raam werd gegooid, terwijl de prullebak 2 meter verderop stond. Daar kan ik dus echt niet tegen. 2 grote 'stoere' gasten erin, maar daar heb ik schijt aan. Ik werd wel geassisteerd door een maatje van me, dat dan weer wel. :)

Verder nog niet zoiets meegemaakt als dat iemand dwars door een bushokje reed (wel humor!). Iemand die schade rijdt aan een bushokje oid, daar zou ik de politie voor bellen, hetzelfde deed ik eens toen er één of andere mongool (ook een BMW) aquaplaning kreeg bij afslag Rotterdam Centrum op de A15 en haaks de vangrails in vloog. niet om die jongen te helpen, maar hij maakte al aanstalten om door te rijden, terwijl de vangrails was beschadigd, alleen was zijn E36 niet meer in staat om te rijden. Wegenbelasting gaat omhoog door dat soort gasten!

Maar als ik haast heb, of geen handsfree, dan zou ik eerlijk gezegd gewoon doorrijden.

Eric H

Bericht door Eric H » 11 jul 2008, 10:17

Jelmer850i schreef:Ik niet..

A. kost bergen tijd
B. is hun verantwoording
Gechargeerd :

Dit is de reden dat het tegenwoordig mogelijk is dat mensen wekenlang dood in hun woning liggen.
Omdat mensen steeds meer op zichzelf gericht zijn.

Begrijp me niet verkeerd, dit is niet als aanval bedoeld op jouw persoon Jelmer, maar doordat iedereen z'n schouders ophaalt en denkt "is niet mijn probleem" verergert het alleen maar.

En maar "janken" als je zelf een keer het slachtoffer bent !

Ik realiseer me ook best dat de wereld veranderd, maar dat staan we met z'n allen wel toe.
Ik weiger daaraan mee te werken.
Als ik zaken in mijn omgeving zie waarvan ik vind dat die niet door de beugel kunnen zal ik er wat van zeggen. ( of actie op ondernemen )

Nogmaals Jelmer, niet persoonlijk op jou !!!

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 11 jul 2008, 10:42

Klopt maar de politie is niet bepaald mijn vriend meer.
Zelf meerdere malen kleine schades gemeld, je schiet er totaal niets mee op. Er wordt niets mee gedaan, en je wordt behandeld als een klein kind.

Kortom ik ga mij gewoon simpelweg niet met hun taken bemoeien. Laat ze het zelf maar oplossen het land wordt gewoon verne*kt door de opgedrongen! functie van een politie agent, waar ze het zelf vaak niet mee eens zijn. Dit zijn o.a. laseren. Zodra er geld aan is te verdienen is men er wel bij, maar als er iets (kleins) gebeurd zijn ze niet te vinden en er wordt totaal geen moeite voor gedaan.

Echter iedere maand wel een aantal brieven van het CJIB op de mat... dat kunnen ze wel weer perfect verzorgen :roll:

Uiteraard hangt bovenstaand wel wat af van de situatie als iemand voor de lol door een bushok rijdt wordt de zaak anders.
Dan zal ik telefonisch contact met hen opnemen maar ik vul geen enkel formulier in , dat doen ze zelf maar.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 jul 2008, 10:57

Kortom ik ga mij gewoon simpelweg niet met hun taken bemoeien. Laat ze het zelf maar oplossen het land wordt gewoon verne*kt door de opgedrongen! functie van een politie agent, waar ze het zelf vaak niet mee eens zijn.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Het land wordt verneukt door de verloedering van de moraal. Zoals geen aangifte doe, je mond houden als men rommel op straat gooit of doorlopen bij een fietsjattende junk.

Daar heb ik al eens een stukkie over geschreven: hier!

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 jul 2008, 11:06

Dennis Cavallino schreef:Ooit heb ik een zak McDonalds afval weer terug een auto ingegooid op een Mc parkeerplaats, die daar klakkeloos uit het raam werd gegooid, terwijl de prullebak 2 meter verderop stond. Daar kan ik dus echt niet tegen.
:o :o :o

Haat ik ook man. Lijken net varkens soms. echt.
Zelf in het McDrek restaurant zelf , weten mensen vaak niet op te ruimen.

Mack

Bericht door Mack » 11 jul 2008, 11:11

Jelmer850i schreef:Dan zal ik telefonisch contact met hen opnemen maar ik vul geen enkel formulier in , dat doen ze zelf maar.
Het formulier is een getuigenverklaring, en de politie was zelf geen getuige. Die kunnen dus niks invullen. En dan gebeurt er niks.

De politie moet eerst van "de burger" een aanleiding krijgen om iets te doen. Geen aangifte, geen actie.

Dan zorg je er dus zelf voor dat er niks gebeurt! Je doet zelf tenslotte ook niks.

Eric H

Bericht door Eric H » 11 jul 2008, 11:16

Geelhoed schreef:
Kortom ik ga mij gewoon simpelweg niet met hun taken bemoeien. Laat ze het zelf maar oplossen het land wordt gewoon verne*kt door de opgedrongen! functie van een politie agent, waar ze het zelf vaak niet mee eens zijn.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Het land wordt verneukt door de verloedering van de moraal. Zoals geen aangifte doe, je mond houden als men rommel op straat gooit of doorlopen bij een fietsjattende junk.
Precies....jij weet het beter te verwoorden dan ik.....
Maar dit is precies wat ik bedoel...

Om er nog maar eens een cliche doorheen te gooien : de maatschappij dat ben jij

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jul 2008, 11:36

Mtechnik schreef:
Dennis Cavallino schreef:Ooit heb ik een zak McDonalds afval weer terug een auto ingegooid op een Mc parkeerplaats, die daar klakkeloos uit het raam werd gegooid, terwijl de prullebak 2 meter verderop stond. Daar kan ik dus echt niet tegen.
:o :o :o

Haat ik ook man. Lijken net varkens soms. echt.
Zelf in het McDrek restaurant zelf , weten mensen vaak niet op te ruimen.
klopt stoor ik me ook enorm aan...

en of het nu vrouwen/meiden of mannen/jongens zijn, ze zijn echt even erg, zie het zo vaak alleen al in mijn straat, ze pakken snoep of sigaretten of drinken en als het op is laten ze het daar vallen waar ze op dat moment staan/lopen of rijden, echt zonder blik of blozen :twisted: :evil: vooral kleine kids maar ook zeg maar die 16 jarigen of ouderen (de aso types) tis echt ongelofelijk die zijn gewoon niet opgevoed, vind toch ook dat daar al op de kleuterschool en vervolg onderwijs meer aandacht aan besteed mag worden, kleine moeite veel ergenis bespaart.

zo dat moest ik ook ff kwijt.

en om op de beginpost terug te komen, ik zeg wel eens wat maar zou niet snel aangifte doen van uitglijders van mensen, of het moet echt terugkomend en of enorm aso zijn.

immers vraag jezelf af, als ze een flitspaal neerhalen ga jij dan aangifte doen? ik niet :lol: dan denk ik van, ik wou dat ik dat lef had om meer rebels te zijn...al die overheid bemoederingen bah. :lol:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 11 jul 2008, 11:43

Mack schreef:
Jelmer850i schreef:Dan zal ik telefonisch contact met hen opnemen maar ik vul geen enkel formulier in , dat doen ze zelf maar.
Het formulier is een getuigenverklaring, en de politie was zelf geen getuige. Die kunnen dus niks invullen. En dan gebeurt er niks.

De politie moet eerst van "de burger" een aanleiding krijgen om iets te doen. Geen aangifte, geen actie.

Dan zorg je er dus zelf voor dat er niks gebeurt! Je doet zelf tenslotte ook niks.
Als ik bel/langs kom is dat toch een aanleidig ?
Een stuk papier doet ook niets... Het lijkt me op zijn minst toch dat men eens een kijkje moet gaan nemen... bij een echte verklaring als je meer weet zoals kentekens etc. wordt het uiteraard een ander verhaal.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 jul 2008, 11:47

Mijn huis ligt aan een snoeproute, dwz tussen een VMBO en een winkelcentrum. De buren zijn na een moorkop tegen de gevel, steen door de ruit en pak vla tegen het raam opgehouden met aanspreken van het uitschot.
Een groepje AOW'ers loopt elke avond met de prikstok rommel op te ruimen, daar begin ik niet aan natuurlijk!

Nu ben ik niet vaak thuis rond de tijd dat de crimineeltjes een kwartiertje worden gelucht, maar een *ahum* van boven op de ladder was toch voldoende om de gecapuchonneerde medelander te doen omdraaien en zijn chipszak te laten meenemen.

Mus

Re: Vernieling. Wat zou jij doen?

Bericht door Mus » 11 jul 2008, 11:55

Ar schreef:of auto schiet de rotonde af en rijdt een glazen bushok inclusief de palen kapo(BMW e36)t.
Dat van die bushok was een politieachtervolging waarbij die auto van de weg af werd gedrukt. Zo had ik het van een buschauffeur vernomen.

Ar

Bericht door Ar » 11 jul 2008, 17:53

GTRene schreef:
immers vraag jezelf af, als ze een flitspaal neerhalen ga jij dan aangifte doen? ik niet :lol: dan denk ik van, ik wou dat ik dat lef had om meer rebels te zijn...al die overheid bemoederingen bah. :lol:
Dat is ook niet goed. Het kost uiteindelijk geld. Die paal komt toch weer terug en zijn nog duur ook.

Het is dat ik deze weken de tijd heb. Als ik het wat drukker had gehad, zou het minder prioriteit krijgen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 jul 2008, 17:59

EHA schreef:Heeft alles te maken met het durven aanspreken van mensen op ongewenst gedrag.
Dat heb ik nou met idioten die zomaar voorrang nemen op zowel rotondes als een gewoon kruispunt, dacht een vrachtwagenchauffeur even leuk te gaan doen door te zeggen dat ik zomaar voorrang genomen had terwijl meneer mij vrolijk de middenbult op drukte toen hij ZELF op een aso manier voorrang nam... het is dat ik me toen in heb kunnen houden anders had ik het hem toch echt met zijn botte kop tegen de deuk in mijn rechter achterscherm gebeukt die door zo'n zelfde asociale mongool veroorzaakt is :evil:
Over dat laatste gesproken, ik wacht nu al anderhalve maand op het verzekeringsgeld. Vandaag gebeld: ja meneer het politierapport is pas een maand later opgevraagd maar we hebben het nog niet ontvangen. Onzelieveheer heeft vanmiddag geen rode maar pimpelpaarse oren gekregen van mij :evil:

RVV

Bericht door RVV » 11 jul 2008, 18:05

Online aangifte... en het gaat zo de digitale shredder in [img:300:300]http://www.silvercut.co.uk/acatalog/B2000XCD.jpg[/img]

Ar

Bericht door Ar » 12 jul 2008, 22:03

Geachte heer xxx,
Helaas kunnen wij uw internetaangifte niet in behandeling nemen. Dit omdat de feiten waarvan
u aangifte heeft gedaan niet voldoen aan de voorwaarden.
Informatie over de feiten waarvan via internet aangifte kan worden gedaan en de daaraan
gestelde voorwaarden staan op de eerste twee pagina's van de aangiftesite vermeld.
De specifieke reden waarom uw aangifte niet in behandeling is genomen, is:
Betreft een aanrijding hiervoor dient u persoonlijk een melding te maken aan het bureau
U begrijpt dat aangifte doen via het internet afwijkt van het doen van aangifte op een
politiebureau, bijvoorbeeld ten aanzien van de vragen die de politie aan de aangever kan
stellen. Immers, de vragen die gesteld worden op de internetformulieren liggen vast. Bij een
persoonlijke aangifte is dat anders. De politieambtenaar die uw aangifte opneemt, kan u dan
nog andere relevante vragen stellen.
Door onder meer deze beperking zijn we genoodzaakt vrij strikt om te gaan met de
voorwaarden voor internetaangifte.
Natuurlijk kunt u uw aangifte wel op een andere wijze doen. U kunt hiervoor op alle
politiebureaus binnen onze regio terecht tijdens de openingstijden. Daarnaast kunt u via
www.politie.nl of 0900-8844 informeren naar de verdere mogelijkheden voor het doen van
aangifte.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,
De Politie Utrecht, Servicecentrum

Ar

Bericht door Ar » 12 jul 2008, 22:05

Ik denk dat ik nu ook maar voor optie twee kies:

Nee. Het kost me te veel moeite/geen zin in.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 12 jul 2008, 22:16

Krijg nou volledig de zenuwen, en ALS je dan op het bureau aan komt word je alsnog naar internet doorverwezen of moet je een f*cking AFSPRAAK MAKEN :lol:

WJ

Bericht door WJ » 12 jul 2008, 22:57

Ar schreef:Geachte heer xxx,
Helaas kunnen wij uw internetaangifte niet in behandeling nemen. Dit omdat de feiten waarvan
u aangifte heeft gedaan niet voldoen aan de voorwaarden.
Informatie over de feiten waarvan via internet aangifte kan worden gedaan en de daaraan
gestelde voorwaarden staan op de eerste twee pagina's van de aangiftesite vermeld.
De specifieke reden waarom uw aangifte niet in behandeling is genomen, is:
Betreft een aanrijding hiervoor dient u persoonlijk een melding te maken aan het bureau
U begrijpt dat aangifte doen via het internet afwijkt van het doen van aangifte op een
politiebureau, bijvoorbeeld ten aanzien van de vragen die de politie aan de aangever kan
stellen. Immers, de vragen die gesteld worden op de internetformulieren liggen vast. Bij een
persoonlijke aangifte is dat anders. De politieambtenaar die uw aangifte opneemt, kan u dan
nog andere relevante vragen stellen.
Door onder meer deze beperking zijn we genoodzaakt vrij strikt om te gaan met de
voorwaarden voor internetaangifte.
Natuurlijk kunt u uw aangifte wel op een andere wijze doen. U kunt hiervoor op alle
politiebureaus binnen onze regio terecht tijdens de openingstijden. Daarnaast kunt u via
www.politie.nl of 0900-8844 informeren naar de verdere mogelijkheden voor het doen van
aangifte.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,
De Politie Utrecht, Servicecentrum
Politie schreef:
A. kost bergen tijd
B. is hun verantwoording

:lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 12 jul 2008, 23:00

Nooit snitchen :!:

Plaats reactie