Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Hoe is ie in een andere kleur. Photoshopjes dan maar.
[img:900:600]http://i7.photobucket.com/albums/y274/l ... 424_25.jpg[/img]
[img:900:600]http://i7.photobucket.com/albums/y274/l ... 69424_.jpg[/img]
[img:900:600]http://i7.photobucket.com/albums/y274/l ... 409_25.jpg[/img]
[img:750:461]http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... ocusrs.jpg[/img]
[img:750:461]http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... srsblk.jpg[/img]
Van het gewicht heb ik nog helemaal niks gehoord. Bij het vorige model was het verschil pakweg 15-30 kg in het voordeel van de RS (tov de ST170) De ST225 weegt 1337kg. Andre zou best een gelijk kunnen hebben, maar vooraan in de 1300 zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Vooral omdat Ford aangeeeft de RS zo licht mogelijk te willen maken.
[img:900:600]http://i7.photobucket.com/albums/y274/l ... 424_25.jpg[/img]
[img:900:600]http://i7.photobucket.com/albums/y274/l ... 69424_.jpg[/img]
[img:900:600]http://i7.photobucket.com/albums/y274/l ... 409_25.jpg[/img]
[img:750:461]http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... ocusrs.jpg[/img]
[img:750:461]http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... srsblk.jpg[/img]
Van het gewicht heb ik nog helemaal niks gehoord. Bij het vorige model was het verschil pakweg 15-30 kg in het voordeel van de RS (tov de ST170) De ST225 weegt 1337kg. Andre zou best een gelijk kunnen hebben, maar vooraan in de 1300 zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Vooral omdat Ford aangeeeft de RS zo licht mogelijk te willen maken.
- mrbbs
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
alleen jammer dat ze daar die oude volvo motor hebben ingestopt.. die 5 cylinder kan mij echt niet bekoren. Ik had veel meer lof voor die 4 cylinder turbo die in de eerste generatie Focus RS stak, en die had marge genoeg om doorontwikkeld 300pk te leveren.
En 4wd mis ik ook, maar goed.. dan zou de auto alleen nog maar duurder worden.
En 4wd mis ik ook, maar goed.. dan zou de auto alleen nog maar duurder worden.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Rico, de "oude" RS heeft ook allerlei dikkere bumpers en spatborden, heeft ook een set dikkere wielen en banden dan de ST170 en weegt toch minder. Zou dus zomaar kunnen hoor.Rico v Velzen schreef:Met al die extra aanbouwdelen en dikke 19 inch velgen denk ik niet dat die lichter zal worden.
@lancerevoclub; 300pk is op de oude geen enkel probleem hoor.

- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Waar komt dat groen vandaan?
[img:700:525]http://img.photobucket.com/albums/v465/ ... Escort.jpg[/img]
[img:700:525]http://img.photobucket.com/albums/v465/ ... Escort.jpg[/img]
- Opa
- Berichten: 6814
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
De kleur van de Focus ST kwam me ook al zo bekent voor:
[img:640:426]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... CCD089.jpg[/img]
[img:640:426]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... ACDBA4.jpg[/img]

[img:640:426]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... CCD089.jpg[/img]
[img:640:426]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... ACDBA4.jpg[/img]

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Volgens Jost Capito (teamRS director) zijn de 4WD en de FWD naast elkaar getest. De FWD bleek sneller.
Hier het hele interview. http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 33746&CT=V

Hier het hele interview. http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 33746&CT=V
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dat kan natuurlijk ook gewoon marketing praat zijnHarrie schreef:Volgens Jost Capito (teamRS director) zijn de 4WD en de FWD naast elkaar getest. De FWD bleek sneller.![]()
Hier het hele interview. http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 33746&CT=V

Ik denk dat het probleem is dat Ford gewoon geen goed AWD systeem heeft. Men had het Volvo AWD (haldex systeem) kunnen toepassen, techniek is bekend en goedkoop in te passen. Maar dan zou de auto zwaarder worden. En echte AWD adepten hebben over het algemeen geen goed woord over voor een (vertragend) Haldex systeem.
De andere optie een beter AWD systeem zoals bv Subaru of Mitisibushi toepassen zou de auto gezien zijn beperkte oplage veel te duur maken.
Persoonlijk vind ik het gewoon een gemiste kans van Ford om geen AWD toe te passen. In het verleden hebben ze laten zien dat ze het wel kunnen, met de Sierra en Escort.
Nu is het niet echt een auto geworden die mijn bloed sneller laat stromen. Was het een AWD auto geweest, dan had ik nu ineens heel veel honger gekregen..
Ik vraag me wel af of ze iets aan de (te) hoge zit postitie hebben gedaan zoals in de ST.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
In de groene "Mexico" ligt inderdaad een Cosworth motor, geen BDA of de originele 1600 Kent. Het BDA blok is overigens ook ontworpen door Cosworth.GTRene schreef:lijkt wel een Cosworth motor :twisted: gaafStéphane schreef:BDA toch?wimwerf schreef: Idd, met ook een leuke motorhorsies onder je kap 8)
- Arthur
- Berichten: 43416
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Shop hem eens in het electric orange, Harrie
Die hoge zit heb ik nooit als negatief ervaren in de ST.
Je leest er wel over maar voor 80% van de mensen maakt dat volgens mij niets uit.
Super dat ze er weer een 5 cilinder inleggen (Volvo).
Geweldige motor vind ik dat.
Heb ik mee gereden in de V70 en in de ST.

Die hoge zit heb ik nooit als negatief ervaren in de ST.
Je leest er wel over maar voor 80% van de mensen maakt dat volgens mij niets uit.
Super dat ze er weer een 5 cilinder inleggen (Volvo).
Geweldige motor vind ik dat.
Heb ik mee gereden in de V70 en in de ST.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Je hebt helemaal gelijk (denk ik) Een kleine noot, zowel de nieuwe als oude RS zijn beide mede ontwikkeld en getest met Prodrive. Ze staan er ook nog gewoon om mee te rijden. Dus ik denk dat ze de kennis wel hebben. Het zal puur centenkwestie zijn, een mooie bijkomstigheid is dan dat Ford het FWD het beste van alle fabrikanten onder de knie heeft.Rico v Velzen schreef:Dat kan natuurlijk ook gewoon marketing praat zijnHarrie schreef:Volgens Jost Capito (teamRS director) zijn de 4WD en de FWD naast elkaar getest. De FWD bleek sneller.![]()
Hier het hele interview. http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 33746&CT=V![]()
Ik denk dat het probleem is dat Ford gewoon geen goed AWD systeem heeft. Men had het Volvo AWD (haldex systeem) kunnen toepassen, techniek is bekend en goedkoop in te passen. Maar dan zou de auto zwaarder worden. En echte AWD adepten hebben over het algemeen geen goed woord over voor een (vertragend) Haldex systeem.
De andere optie een beter AWD systeem zoals bv Subaru of Mitisibushi toepassen zou de auto gezien zijn beperkte oplage veel te duur maken.
Persoonlijk vind ik het gewoon een gemiste kans van Ford om geen AWD toe te passen. In het verleden hebben ze laten zien dat ze het wel kunnen, met de Sierra en Escort.
Nu is het niet echt een auto geworden die mijn bloed sneller laat stromen. Was het een AWD auto geweest, dan had ik nu ineens heel veel honger gekregen..
Ik vraag me wel af of ze iets aan de (te) hoge zit postitie hebben gedaan zoals in de ST.
Ik geef toe, op de eerste meters verlies ik veel tov de Sub en Evo's maar daarna toch niks meer met minder vermogen.
Ik heb er nog even de AV Supertest van 2004 bijgepakt. Jij als DF founders en liefhebber in hart en nieren moet dit toch aanspreken. Misschien toch ook aan je lijstje toevoegen van favoerieten 5 of 6?
1. Focus RS; Een ongehoord goede FWD met een breed repertoire aan kunstjes. Er valt simpelweg meer mee te beleven, en meer te leren dan een Evo8.
2. Evo8; Ultrasnel, ultradoelmatig. De meerdere van Ford op de rallyproef, maar als entertainer de mindere.
3. Clio V6; Erg goede remmen, erg goede acceleratie, maar verder op geen enkele wijze partij voor de Focus of Evo.
ps. in dezelfde test blijft de RS een 350Z voor. De Evo (4WD en +65pk ), de 350Z (RWD en +65pk ) Misschien toch eens een ECHTE FWD proberen.

Arthur, redelijk gelukt zo?
[img:755:600]http://img.photobucket.com/albums/v153/ ... oranje.jpg[/img]
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Uhm....Mark de Jager schreef:Doe je knap Harrie...
Maar kleur maakt me weinig uit... Hij is en blijft gewoon dik!




Een leraar vertelde me heel vroeger....je hoeft niet alles te kennen of te weten, als je maar weet waar je het kan vinden. Daarna was internet voor mij een geweldige vondst. Ik hoefde niets meer te kennen of te weten, ik zoek het gewoon op.


Ik ben er trouwens nog niet uit (kan ook niet) of deze RS er wel gaat komen. Hij ziet er inderdaad dik uit, maar ik blijf de lijnen niet meer zo spannend vinden als de Focus I. Zelfs Autovisie vond de eerste moderner ogen dan Focus II. Daarbij is de RS 1 een uitermate brute bak, hardcore en ik weet dus nog niet of dat met de nieuwe ook is. Ik hoop van wel. Nieuw zal ik hem zeker niet kopen, kan ik niet betalen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 2 gasten