Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16646
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 04 jul 2008, 22:15

Wat een pornobak zeg!

Andre
Berichten: 11411
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 05 jul 2008, 01:28

mooi ding inderdaad. Gewicht ca. 1400 kg.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 05 jul 2008, 09:37

Hoe is ie in een andere kleur. Photoshopjes dan maar.


[img:900:600]http://i7.photobucket.com/albums/y274/l ... 424_25.jpg[/img]
[img:900:600]http://i7.photobucket.com/albums/y274/l ... 69424_.jpg[/img]
[img:900:600]http://i7.photobucket.com/albums/y274/l ... 409_25.jpg[/img]
[img:750:461]http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... ocusrs.jpg[/img]
[img:750:461]http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... srsblk.jpg[/img]

Van het gewicht heb ik nog helemaal niks gehoord. Bij het vorige model was het verschil pakweg 15-30 kg in het voordeel van de RS (tov de ST170) De ST225 weegt 1337kg. Andre zou best een gelijk kunnen hebben, maar vooraan in de 1300 zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Vooral omdat Ford aangeeeft de RS zo licht mogelijk te willen maken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 jul 2008, 11:52

mooie kar vanuit die hoek 8) dat flat-black is ook gaaf...

maar blijf het jammer vinden dat het alleen FWD is...maar misschien dat er een nog hetere op de plank ligt, de Ford Focus WRC :wink:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6814
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 05 jul 2008, 13:38

Dikke bak!

Ben ook wel benieuwd wat ie doet op nat wegdek met FWD. :roll:

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1496
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 05 jul 2008, 13:44

alleen jammer dat ze daar die oude volvo motor hebben ingestopt.. die 5 cylinder kan mij echt niet bekoren. Ik had veel meer lof voor die 4 cylinder turbo die in de eerste generatie Focus RS stak, en die had marge genoeg om doorontwikkeld 300pk te leveren.
En 4wd mis ik ook, maar goed.. dan zou de auto alleen nog maar duurder worden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 jul 2008, 14:05

Met al die extra aanbouwdelen en dikke 19 inch velgen denk ik niet dat die lichter zal worden.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 05 jul 2008, 14:39

Rico v Velzen schreef:Met al die extra aanbouwdelen en dikke 19 inch velgen denk ik niet dat die lichter zal worden.
Rico, de "oude" RS heeft ook allerlei dikkere bumpers en spatborden, heeft ook een set dikkere wielen en banden dan de ST170 en weegt toch minder. Zou dus zomaar kunnen hoor.

@lancerevoclub; 300pk is op de oude geen enkel probleem hoor. :wink: Trouwens ook niet op de huidige ST225

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1496
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 05 jul 2008, 15:08

harrie:

weet ik ook wel, maar ze moeten ook nog voldoen aan de emissie normen.. vandaar dat ik zei 'doorontwikkeld' blok..

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 06 jul 2008, 02:05

Zeer mooie bak qua smoelwerk
Maar omdat je er niet mee kunt driften, donuts draaien en op power oversteer de bocht uit kunt komen is het voor mij domper No1.
Ingenieurs geven zelf al aan dat FWD sub-optimaal is doordat er allerlei voozieningen zijn genomen tegen de nadelen van fwd met 300pk.
E

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 06 jul 2008, 11:52

Waar komt dat groen vandaan?
[img:700:525]http://img.photobucket.com/albums/v465/ ... Escort.jpg[/img]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 jul 2008, 11:54

:shock: wow, das nog eens een mooie Ford Escort Mexico...wow, de echte :twisted:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6814
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 06 jul 2008, 18:01

De kleur van de Focus ST kwam me ook al zo bekent voor:


[img:640:426]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... CCD089.jpg[/img]


[img:640:426]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... ACDBA4.jpg[/img]


:lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 jul 2008, 20:30

whooaah ver man :twisted:

die blijven leuk.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 07 jul 2008, 18:31

Volgens Jost Capito (teamRS director) zijn de 4WD en de FWD naast elkaar getest. De FWD bleek sneller. :wink:

Hier het hele interview. http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 33746&CT=V

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 09 jul 2008, 02:03

GTRene schreef::shock: wow, das nog eens een mooie Ford Escort Mexico...wow, de echte :twisted:
Idd, met ook een leuke motor :)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 09 jul 2008, 09:18

wimwerf schreef:
GTRene schreef::shock: wow, das nog eens een mooie Ford Escort Mexico...wow, de echte :twisted:
Idd, met ook een leuke motor :)
BDA toch?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 09 jul 2008, 10:46

Stéphane schreef:
wimwerf schreef:
GTRene schreef::shock: wow, das nog eens een mooie Ford Escort Mexico...wow, de echte :twisted:
Idd, met ook een leuke motor :)
BDA toch?
lijkt wel een Cosworth motor :twisted: gaaf :lol: horsies onder je kap 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 jul 2008, 11:21

Harrie schreef:Volgens Jost Capito (teamRS director) zijn de 4WD en de FWD naast elkaar getest. De FWD bleek sneller. :wink:

Hier het hele interview. http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 33746&CT=V
Dat kan natuurlijk ook gewoon marketing praat zijn :wink:

Ik denk dat het probleem is dat Ford gewoon geen goed AWD systeem heeft. Men had het Volvo AWD (haldex systeem) kunnen toepassen, techniek is bekend en goedkoop in te passen. Maar dan zou de auto zwaarder worden. En echte AWD adepten hebben over het algemeen geen goed woord over voor een (vertragend) Haldex systeem.

De andere optie een beter AWD systeem zoals bv Subaru of Mitisibushi toepassen zou de auto gezien zijn beperkte oplage veel te duur maken.

Persoonlijk vind ik het gewoon een gemiste kans van Ford om geen AWD toe te passen. In het verleden hebben ze laten zien dat ze het wel kunnen, met de Sierra en Escort.
Nu is het niet echt een auto geworden die mijn bloed sneller laat stromen. Was het een AWD auto geweest, dan had ik nu ineens heel veel honger gekregen..

Ik vraag me wel af of ze iets aan de (te) hoge zit postitie hebben gedaan zoals in de ST.

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Bericht door Mark » 09 jul 2008, 12:01

GTRene schreef:
Stéphane schreef:
wimwerf schreef: Idd, met ook een leuke motor :)
BDA toch?
lijkt wel een Cosworth motor :twisted: gaaf :lol: horsies onder je kap 8)
In de groene "Mexico" ligt inderdaad een Cosworth motor, geen BDA of de originele 1600 Kent. Het BDA blok is overigens ook ontworpen door Cosworth.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43416
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 09 jul 2008, 12:33

Shop hem eens in het electric orange, Harrie :D

Die hoge zit heb ik nooit als negatief ervaren in de ST.
Je leest er wel over maar voor 80% van de mensen maakt dat volgens mij niets uit.

Super dat ze er weer een 5 cilinder inleggen (Volvo).
Geweldige motor vind ik dat.
Heb ik mee gereden in de V70 en in de ST.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 09 jul 2008, 18:32

Rico v Velzen schreef:
Harrie schreef:Volgens Jost Capito (teamRS director) zijn de 4WD en de FWD naast elkaar getest. De FWD bleek sneller. :wink:

Hier het hele interview. http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 33746&CT=V
Dat kan natuurlijk ook gewoon marketing praat zijn :wink:

Ik denk dat het probleem is dat Ford gewoon geen goed AWD systeem heeft. Men had het Volvo AWD (haldex systeem) kunnen toepassen, techniek is bekend en goedkoop in te passen. Maar dan zou de auto zwaarder worden. En echte AWD adepten hebben over het algemeen geen goed woord over voor een (vertragend) Haldex systeem.

De andere optie een beter AWD systeem zoals bv Subaru of Mitisibushi toepassen zou de auto gezien zijn beperkte oplage veel te duur maken.

Persoonlijk vind ik het gewoon een gemiste kans van Ford om geen AWD toe te passen. In het verleden hebben ze laten zien dat ze het wel kunnen, met de Sierra en Escort.
Nu is het niet echt een auto geworden die mijn bloed sneller laat stromen. Was het een AWD auto geweest, dan had ik nu ineens heel veel honger gekregen..

Ik vraag me wel af of ze iets aan de (te) hoge zit postitie hebben gedaan zoals in de ST.
Je hebt helemaal gelijk (denk ik) Een kleine noot, zowel de nieuwe als oude RS zijn beide mede ontwikkeld en getest met Prodrive. Ze staan er ook nog gewoon om mee te rijden. Dus ik denk dat ze de kennis wel hebben. Het zal puur centenkwestie zijn, een mooie bijkomstigheid is dan dat Ford het FWD het beste van alle fabrikanten onder de knie heeft.
Ik geef toe, op de eerste meters verlies ik veel tov de Sub en Evo's maar daarna toch niks meer met minder vermogen.

Ik heb er nog even de AV Supertest van 2004 bijgepakt. Jij als DF founders en liefhebber in hart en nieren moet dit toch aanspreken. Misschien toch ook aan je lijstje toevoegen van favoerieten 5 of 6?

1. Focus RS; Een ongehoord goede FWD met een breed repertoire aan kunstjes. Er valt simpelweg meer mee te beleven, en meer te leren dan een Evo8.

2. Evo8; Ultrasnel, ultradoelmatig. De meerdere van Ford op de rallyproef, maar als entertainer de mindere.

3. Clio V6; Erg goede remmen, erg goede acceleratie, maar verder op geen enkele wijze partij voor de Focus of Evo.

ps. in dezelfde test blijft de RS een 350Z voor. De Evo (4WD en +65pk ), de 350Z (RWD en +65pk ) Misschien toch eens een ECHTE FWD proberen. :wink:

Arthur, redelijk gelukt zo?
[img:755:600]http://img.photobucket.com/albums/v153/ ... oranje.jpg[/img]

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Hunter » 09 jul 2008, 19:33

Doe je knap Harrie...
Maar kleur maakt me weinig uit... Hij is en blijft gewoon dik! :wink:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 09 jul 2008, 20:16

Mark de Jager schreef:Doe je knap Harrie...
Maar kleur maakt me weinig uit... Hij is en blijft gewoon dik! :wink:
Uhm.... :oops: :oops: Bedoel je de link kopieren van een andere site? :wink: :lol: Nah...ik ben niet zo goed met photoshoppen. Ik wist het plaatje toevallig ergens te staan.

Een leraar vertelde me heel vroeger....je hoeft niet alles te kennen of te weten, als je maar weet waar je het kan vinden. Daarna was internet voor mij een geweldige vondst. Ik hoefde niets meer te kennen of te weten, ik zoek het gewoon op. :lol: :lol:

Ik ben er trouwens nog niet uit (kan ook niet) of deze RS er wel gaat komen. Hij ziet er inderdaad dik uit, maar ik blijf de lijnen niet meer zo spannend vinden als de Focus I. Zelfs Autovisie vond de eerste moderner ogen dan Focus II. Daarbij is de RS 1 een uitermate brute bak, hardcore en ik weet dus nog niet of dat met de nieuwe ook is. Ik hoop van wel. Nieuw zal ik hem zeker niet kopen, kan ik niet betalen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43416
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 10 jul 2008, 15:31

Ziet er goed uit in die kleur.
Zal m'n vrouw wel bekoren.


*Arthur@PC Fordverkoper :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 2 gasten