En wat is er mis met het verlangen van een asielzoeker datie bijv. binnen een half jaar een baan heeft en voor zichzelf kan zorgen? Zo niet, zoek je je geluk maar in een ander land en wordt je er uit gezet. Dit systeem werkt prima in Australië en Balkenende sprak hier positief over.Niels schreef:Tja, ik wil eigenlijk niet meer reageren op politieke draadjes maar zo af en toe kan ik het niet laten..
Waarom liegen asiel zoekers? Misschien omdat NL weer eens een belachelijke lijst met criteria op heeft gesteld waar je dan wel niet aan moet voldoen? Een goede vriendin van me heeft bij COA gewerkt en heeft mensen teruggestuurd zien worden vanwege het niet voldoen aan leeftijd criteria (tja je bent te oud en je valt dus niet onder, en ook niet onder..bla, bla). Via via is ze er achter gekomen dat sommige mensen dit dus niet hebben overleeftTja als je wanhopig bent en vreest voor je leven dan doe je ALLES om binnen te komen :!: En terecht, het gaat toch !@#@#$ om je eigen leven of niet dan.
Typisch dat sommige mensen hier in alle comfort uitgaan van het slechte in de mens en het merendeel kwalificeren als economische vluchteling. Onbegrijpelijk. Als NL-er naar Belgie of Spanje verhuizen, dan ben je een economische vluchteling![]()
De pardon regeling was terecht, moet je maar gewoon kort en krachtig zijn als Nederland. Zo typisch Nederlands ook, kijk naar een toerist in Egypte en je weet het, laat zich eerst vanalles in de handen drukken en snapt vervolgens niet dat er van em verwacht wordt dat ie het koopt....Als je iets niet wil MAAK DAT DAN METEEN DUIDELIJK! Geldt ook voor 25000 asielzoekersDie asielzoekers zijn de kosten niet, het systeem er omheen wel.
Verder ben ik het met Macboy eens. Dat (extreem) rechtse kort door de bocht gelul hier..
Laten we niet vergeten dat Nederland maar een piepklein landje in Europa is, maar we in verhouding toch de meeste asielzoekers binnenhalen. Zou dat te maken hebben met het feit dat we elke immigrant zoveel mogelijk financieel spekken (over de rug van de hardwerkende burger)?