Vanavond kijken

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 08 jul 2008, 11:23

Hebbes die is van mij deze week ophalen.

Gisteren proefgereden:

240pk uitdraai op de Dyno 1175kg
Op nat wegdek in zn 3 bij volgas = tricky :-) sterker nog als die dikke turbo erin hakt is het gewoon gevaarlijk.

Voelt sneller aan dan de M3 GT helaas zit de japanse begrenser erop 210 is over alleen als die eraf is loopt de auto de teller uit! 270+

1991 is zonder stuurpomp ook helemaal goed moet alleen de 2de versnl. synchromes vervangen nieuwe distririem en stuurhuis nakijken.

Denk dat ik de komende jaren hier een mega leuke auto aan heb!

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 08 jul 2008, 11:25

3sgte blok orgineel Japans is echt een one of a kind :-)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 jul 2008, 11:28

Gaaf ding. En zo'n turboschop blijft heerlijk. 8)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 08 jul 2008, 11:29

Toen ik de Kent Run reed met Andrew in de TVR een paar weken terug, reed er bij ons in de groep ook een MR2 turbo, exact als je de jouwe. Dat ding ging echt serieus snel zal ik je vertellen. En de handling zag er ook goed uit.

Tom
Berichten: 22269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 08 jul 2008, 11:30

Feli!
Vind het fraaie auto's.

Maar 270+ met 240pk? :?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 jul 2008, 11:33

Tom schreef:Feli!
Vind het fraaie auto's.

Maar 270+ met 240pk? :?
Ligt aan de overbrenging. De Leon kan ook wel 270 lopen, maar z'n 6 is gewoon te kort.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 08 jul 2008, 11:41

270 boiet me niet zo maar die turboschop is echt behoorlijk! gisterenavond bij vol in 4 bij 120 voelde ik bij 3500rpm nog de achter iets wiebelen :shock: laat staan in z'n 3 dit is een auto waar je niet zo makkelijk ff. snel mee gaat rijden zoals zo velen.

Ik heb er nu al schik van! en denk nog meer dan de M3GT!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 jul 2008, 12:17

Gefeliciteerd.. de 135i brigade kan zich serieus zorgen gaan maken :lol:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 08 jul 2008, 12:24

@Rico nu nog niet.....wellicht tzt met een nieuwe HKS turbo en grote injectoren :-) voorlopig is dit ff. oke en goed genoeg 31 juli neem ik hem mee.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 08 jul 2008, 14:03

Japanse auto's zijn toch begrenst op 180 ipv 210?

270+ lijkt me idd erg optimistisch :lol:
We hebben ook zo'n ding en ik kan je vertellen dat die niet geheel probleemloos is... kuch... :lol:
Op 1.5 jaar tijd 3 blokken gescheurd en evenveel turbo's gesnirkt. Koeling is een heeeeeeel groot probleem. Mishandelen kan ie echt niet tegen.
MR2 voelt idd behoorlijk snel aan, maar laat je niet misleiden. Een MR2 turbo is echt niet zo snel. Stock supra met 280pk draait er rondjes rond (en da's 6 sec tot 100).

En idd, wees voorzichtig. MR2's en vooral de AW20's hebben een reputatie. Heeeeeevig onderstuur, ding moet je echt in een bocht smijten en tegelijkertijd op het gas. Wel even een seconde vroeger gaan dneken om op het gas te gaan. Turbogat (zelfs met stock turbo) is behoorlijk.

Desalniettemin, have fun jacco! Maar ik had me een MKIV youknowwhat gekocht als ik in jouw positie stond. Dikke reclamemaker erbovenop...

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 08 jul 2008, 14:05

Dennis ik weet het maar ik heb ook een 2003 nog staan :-)

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 09 jul 2008, 09:49

Vanavond ophalen heb er zin an!

Naar mijn mening is dit een serieus snelle en goede basis als tracktool. Lekker tricky maar goed met een Impreza ben het na 5 rondjes ook wel zat en heb hiermee lekker veel te ervaren en leren want idd. dat turbo-gat daar pas ik nog wel in :-)

Toch grappig heb serieus naar de volgende auto's gekeken en wordt het een Toyota uit 1991.

Elise
Exige
E36 M3
E46 M3
325i
TVR
911
944 TurboII

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43084
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 09 jul 2008, 09:59

Veel plezier ermee!
Aan je posts te zien gaat dat wel lukken 8)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jul 2008, 10:14

Gefeliciteerd Jacco! Ik vind het nog steeds leuke auto's om te rijden. Uitdagend op de grens, maar zeker niet onhandelbaar. Leuker dan de meeste BMW's.

Met zoveel pk's achterop zal het wel een iets andere auto zijn dan de standaard versies, vooral door de grote hoeveelheid grip achter icm het vermogen zul je er iets anders mee moeten rijden. Onderstuur ligt op de loer en als je niet uitkijkt spin je bij een correctie daarop. :) Ik vind dat gaaf. Mijn neef in Luxemburg had er één en daar hebben we echt veel plezier mee beleefd. Hij had wel wat aangepast aan 't onderstel, maar echt niet veel om de auto lekkerder te laten sturen/grippen.

Op Niederrhein ben ik meegeweest met een cursist in een exemplaar dat niet zo netjes liep, maar het driften ging nog best goed toen ik er uiteindelijk mee reed om 't voor te doen. Die kwam wel 20 pk te kort voor mijn gevoel, of liep nu en dan op 3 cylinders, maar goed, dikke smile op onze gezichten, dat wel. Kortom, hier ga je veel plezier aan beleven, want jouw exemplaar ziet er netjes uit en die turbo maakt de auto echt af (letterlijk?).

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 09 jul 2008, 11:07

Dennis

het is een orginele 1991-er GTi16v maar met de beroemde 3SGTE motor *(een orginele Japanse versie)
welke 225pk heeft icm. met een 3"downpip en dito uitlaat *(die te groot zijn....) levert de auto op de uitdraai 240pk 1175kg gewicht dus helemaal goed!

Zitten een paar dingen aan die moeten gebeuren maar daar is de prijs naar. Distributieriem vervangen, Synchromes 2de versnelling en het stuur voelt in de middenstand wat vreemd aan. Maar goed voor mij zijn onderdelen makkelijk te bestellen.

Ook wil ik goede banden monteren tips iemand? Ik denk nog steeds aan die Pirelli Semislicks.

Op termijn:

Andere dempers/vering
Racekuip en momo race stuur

lange termijn:

HKS turbo?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jul 2008, 11:12

Gewoon Toyo R888 kopen. Goedkope semi slicks, blijven lang goed en zijn 'makkelijk' in de omgang, bandenspanning is bij deze geen hogeschool afstelling. Leverbaar via www.pitbox.nl bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 09 jul 2008, 11:15

Gefeliciteerd Jacco!

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 09 jul 2008, 11:16

Is het uiterlijk ook aangepast bij de ombouw? Niet dat het veel is.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 09 jul 2008, 11:17

Wat bedoel je uiterlijk? *(niet dat het me kan boeien maar goed :-)

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 09 jul 2008, 11:21

Motorkap.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 09 jul 2008, 11:34

Geen flauw idee?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 09 jul 2008, 11:37


Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 09 jul 2008, 11:41

duifjes.com schreef:http://link.marktplaats.nl/175752809

Kun jij het zien?
Je bent wel echt blij :lol:

Leuke auto! Veel plezier met deze slaper.

Michel

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 09 jul 2008, 11:50

Niet op die foto's. Je moet op de "koelopeningen" letten.

Gebruikersavatar
Jeroen van Emmerik
Berichten: 665
Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 09 jul 2008, 16:58

een vriend van me heeft een aw11 mr2 (zo'n vierkante..) en daar zit de zelfde motor in met een BIGASS turbo.
3SGT-E met Garret GT30-R turbo en bij komende artikelen zoals injectoren en uitlaat, water to air intercooler, AEM motor computer en ga maar even door. alles zelf gemaakt en erop geschroefd.
geen idee wat dat ding aan vermogen heeft, maar het is een wolf verkleed als schaapje...

Knot kent hem ook denk ik... Leon weet je wel.



Filmpje van de setup

foto's van supras.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast