Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Asief

Bericht door Asief » 02 jul 2008, 09:57

Goed te horen dat het de goede kant op gaat, beterschap!! :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 jul 2008, 12:24

Volledig herstel dat is al weer heel wat als je zo'n klapper maakt. Dat zal een hele opluchting zijn :D Herstel zal best even duren maar als je weet dat het wel weer goed komt scheelt dat weer heel veel. Sterkte!

Erik K.

Bericht door Erik K. » 02 jul 2008, 12:41

Gisteravond Manfed even aan de telefoon gehad.
Klonk naar omstandigheden opgewekt en was goed bij, hetzij een beetje stonend vanwege de medicijnen ;)
Hij had het er over graag weer op de motor te willen gaan rijden, dus gelukkig is de motor liefde niet over!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jul 2008, 14:01

Zeker niet slecht na 5 gebroken ribben, een klaplong ( is bijna onvermijdelijk dan) en een arm gebroken...................................

Goede motivatie helpt het zelfherstellend vermogen....................denk maar veel aan de geweldige ZX10R.....................

Manfred

Bericht door Manfred » 02 jul 2008, 22:19

Ik kom net weer terug van het ziekenhuis. Manfred heeft vandaag dit topic gelezen, want er staat een computer op de afdeling.
Het gaat iedere dag een beetje beter met hem, maar snel gaat het natuurlijk niet. De drain voor zijn longen is vandaag uitgezet en mag er morgen misschien helemaal af. Hij krijgt geen extra zuurstof meer toegediend en ademt nu weer volledig op eigen kracht.
Maar hij heeft veel pijn aan zijn arm, hand en ribben en diep adem halen en lachen gaat niet. Hij krijgt ook een soort vernevel spul die hij een kwartiertje moet inademen om de slijm in zijn longen dun te maken, zodat hij dat makkelijker eruit kan schrapen, omdat hoesten te pijnlijk is. Er zijn vandaag weer nieuwe foto's gemaakt en daar horen we morgen meer over.

We zaten de foto's van de plek van het ongeluk nog eens te bekijken toen hij ineens een soort flashback kreeg. Hij zag een donker gekleurde auto op zich afkomen! Geen idee wat voor auto. Maar als dit echt zo is, dan is diegene gewoon doorgereden. Dit verklaart dan wel waarom er geen remspoor is, Manfred heeft dan snel moeten sturen om uit te wijken en is dan waarschijnlijk al snel gevallen.

Groetjes, Irene

Tristan

Bericht door Tristan » 03 jul 2008, 09:53

Als dat gebeurd is, schandalig! :shock: :?

Michel P

Bericht door Michel P » 03 jul 2008, 10:46

Tristan schreef:Als dat gebeurd is, schandalig! :shock: :?
Idd, hufterig :evil: :twisted:

Succes met je herstel Manfred!!

Michel

Manfred

Bericht door Manfred » 03 jul 2008, 21:47

Vandaag erg goed nieuws gehad!
Manfred zijn hand is niet gebroken, wel gekneusd. De drain voor zijn longen is nu volledig verwijderd en hij krijgt geen zuurstof en morfine meer toegediend.
Als morgen de foto van zijn longen goed is, dan mag hij morgen al naar huis!! :D
Helaas heeft Manfred nog heel veel pijn aan zijn arm en ribben. Hij kan niet diep ademhalen. Voorlopig zal hij thuis nog verder moeten revalideren en ik verwacht dat hij dan ook naar het ziekenhuis bij ons in de buurt moet voor revalidatie-therapie. Dus voorlopig is hij dan nog niet aan het werk.
Maar wat zal het heerlijk zijn om hem weer thuis te hebben! Ook al zal hij zijn 12 verpleegsters wel missen! :wink:

Groetjes, Irene

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 jul 2008, 21:49

Yippie :)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 03 jul 2008, 22:19

Gelukkig maar! Je wordt op een gegeven moment ook gek in zo'n ziekenhuis... en ben je erg blij dat je weer naar huis mag! 8)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 03 jul 2008, 23:06

Manfred zijn hand is niet gebroken, wel gekneusd
Kneuzen kan pijnlijker zijn dan breken. :?

Maar tegenwoordig houden ze je dus echt niet meer voor niks in 't ziekenhuis....das maar goed ook, want zo'n ziekenhuis wordt je meest niet vrolijk van.

Manfred

Bericht door Manfred » 04 jul 2008, 06:20

Opa schreef:
Manfred zijn hand is niet gebroken, wel gekneusd
Kneuzen kan pijnlijker zijn dan breken. :?

Maar tegenwoordig houden ze je dus echt niet meer voor niks in 't ziekenhuis....das maar goed ook, want zo'n ziekenhuis wordt je meest niet vrolijk van.
Bij de gipsafdeling hadden ze gezegd dat het gebroken was en dat hij nooit meer de volledige kracht in zijn hand zou terugkrijgen. Ook zei die man dat Manfred dan misschien niet meer genoeg kracht zou hebben om de koppeling van zijn motor in te knijpen. Je kan je voorstellen dat als dat een van je grootste hobbies is en je net een splinternieuwe motor hebt gekocht, je wel even door de grond zakt. De man had dat nooit mogen zeggen, want hij is dus geen arts. Hij zal wel een hekel aan motoren gehad hebben.
We gaan er nu van uit dat hij straks gewoon weer verder kan met inrijden van zijn nieuwe Kawa.
Voorlopig doet alles nog heel erg zeer, dus dat kan wel een paar maanden duren, maar de vooruitzichten zijn goed.
Ik hoop dat hij hier vanmiddag zelf even een berichtje kan achterlaten, want hij heeft in het ziekenhuis wel dit topic kunnen lezen, maar hij had zijn wachtwoord niet bij zich en kon dus niet inloggen.

Groetjes, Irene

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jul 2008, 07:24

Kneuzen duurt langer in het herstel proces dan breken ( er van uitgaande dat het een "mooie" fractuur is). Mooie breuk; reken op 6 weken, kneuzen kan veel langer vervelend zijn, en zelfs na tijden nog weer een moment opspelen. De ribben zijn hier met name berucht voor. Bij lachten, niezen, hoesten ( zeg maar druk verhogende momenten) kan het spontaan, zelfs jaren na het trauma, nog een moment(en) van pijn geven.

De prognose is desalnietemin goed, raadzaam is het om straks ook goed de longfunctie te trainen ( duurvermogen, conditraining).

En nu eerst maar eens naar huis..................................en dan met volle kracht weer verder, succes........................................

Knot

Bericht door Knot » 04 jul 2008, 08:27

Irene, eerst zien dan pas geloven hoor... je zult versteld staan hoe goed je kunt herstellen!

Marc R

Bericht door Marc R » 04 jul 2008, 12:22

Hey Manfred, ik hoop dat je vandaag weer naar huis mag kerel!

nogmaals, VEEL BETERSCHAP 8)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 04 jul 2008, 13:24

Goed om te horen..

Alleen is het dan wel verstandig om Manfred op het forum toe te laten....
Hij mag nl. niet lachen.... en dat wordt, gezien sommige topics, wel lastig.....

Maar mooie berichten om te lezen.....

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 jul 2008, 14:38

Lekker weer naar huis :D Kun je tenminste weer wat uitrusten! Voor die koppelingen zijn desnoods wel weer technische oplossingen :wink: No worries, eerst herstellen :)

René130i

Bericht door René130i » 04 jul 2008, 14:48

Lees dit nu pas :shock: Beterschap!

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 05 jul 2008, 13:43

Niels schreef:Voor die koppelingen zijn desnoods wel weer technische oplossingen
Klopt, mijn broer is tot zijn middel verlamd en rijdt op een aangepaste trike, waarbij z'n koppeling een knopje is. :wink:

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 05 jul 2008, 18:10

Beterschap, heb afgelopen woensdagmorgen ook een "scootertje" krom gereden inclusief mezelf :(. Dan vallen mijn verwondingen nog mee t.o.v. wat ik hier lees :shock:

Manfred

Bericht door Manfred » 05 jul 2008, 18:10

Nou mensen, ik ben weer thuis. Dit bericht wordt uiteraard even getyped door mijn vrouw, maar ik mag de zinnen dicteren.
Om te beginnen allemaal heel erg bedankt voor de beterschap-wensen, dit heeft mij zeker zeer goed gedaan en dat terwijl ik zoveel van jullie nog niet eens persoonlijk ken! Nogmaals bedankt!

Mijn gezondheid is nog lang niet daar waar hij wezen moet. Als ik mijn gezondheid van vlak voor het ongeluk op 100% zet denk ik dat ik nu op 30% zit. Pijn in mijn ribben met ademen, liggen, zitten, slapen. De operatie aan mijn gebroken bovenarm is nog niet afgeblazen. Het is afwachten op het op deze manier geneest (met brace). Met mijn linkerhand kan ik nog nagenoeg niets en ik hoop vurig dat dat gevoel wel weer terug gaat komen, want dat baart mij oprecht grote zorgen. Er zijn inderdaad aanpassingen op een motor te doen, maar het lijkt mij niet verstandig dit te doen op een 200pk-racemonster als mijn nieuwe motor. Tevens is mijn linkerhand zeer gezwollen vanwege de kneuzing en de doorgesneden zenuwen en het doet nog erg zeer.
Ik zal de komende tijd nog regelmatig terug moeten naar het ziekenhuis om te kijken hoe alle fracturen en kneuzingen genezen.
Maar ik ben in ieder geval weer thuis en dat is ook erg belangrijk. Het vervelende is alleen dat ik erg gefrustreerd raak dat ik een black out heb van 6 à 7 uur en echt niet weet hoe het ongeluk nou ontstaan is. Af en toe heb ik een soort flashback van een fractie van een seconde, maar voor de rest ben ik alles kwijt. Dus.... had ik een blackout tijdens het rijden? of ben ik uitgeweken voor een overvliegende zwaan of iets dergelijks? of moest ik uitwijken voor een auto die in de bocht op mijn weghelft kwam? Ik weet het echt niet. En dit frustreert mij. Ik hoop dat het in de loop van de komende weken/maanden terug gaat komen. Misschien als ik geconfronteerd word met de plek van het ongeluk.

Afbeelding
Dit is de bewuste bocht. Er stond nog zo'n derde witte paaltje van aluminium maar dat ben ik helaas tegengekomen :cry:

De motor lag precies op het punt waar de vangrail begint, half op het fietspad en ik was een klein stukje naar beneden gerold tot onder het hekje. Je ziet de paaltjes ervan nog staan, maar de plank is eraf gehaald om mij gefixeerd op te kunnen tillen.

Afbeelding
Hier zie je de motor liggen. Ik heb al glijdend met de voorkant van de motor (de koplampunit) het aluminiumpaaltje geraakt, waardoor de hele kuip kapot geslagen is.

Afbeelding
Hier zie je dat ze met man en macht met me bezig zijn. Ik hoop dat ik een aantal van deze mensen nog te spreken kan krijgen. In ieder geval om ze te bedanken en in de hoop erachter te komen wat er nou werkelijk gebeurd is.

Of ik in de toekomst nog blijf motorrijden weet ik op dit moment uiteraard nog niet, maar als ik blijf rijden weet ik in ieder geval 1 ding: al mijn textielkleding gaat eruit en ik koop nooit meer budget motorkleding. Want ik ben nu met een geschatte snelheid van maximaal 60 km/uur gevallen en de textieljas en de goedkopere leren (race-)handschoenen zijn het zwaarst toegetakeld van alle kleding die ik aanhad. Ik moet er niet aan denken hoe dat eruit gezien zou hebben bij een crash waarbij de snelheid hoger geweest zou zijn. De goede leren broek en leren (race-)laarzen die ik aan had en de dure helm hebben hun nut bewezen!!

Ik hoop jullie snel weer te kunnen ontmoeten op een of andere meeting!
Groetjes, Manfred
Laatst gewijzigd door Manfred op 18 nov 2008, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 05 jul 2008, 19:25

Wat fijn dat je weer thuis bent Manfred, kun je je lekker laten verwennen door Irene ;)

Het geeft een leeg en onzeker gevoel als je na zo'n ongeluk niet weet wat de oorzaak is geweest en dat je überhaupt daar gereden hebt!

Nu lekker rustig aansterken en voor de ontspanning wat films kijken :D

Marc R

Bericht door Marc R » 05 jul 2008, 19:49

Hey Manfred,

Is dit de dijk naar marken?

Lijkt er wel veel op igg,nogmaals zwaar bout van je valpartij man...pffff

Manfred

Bericht door Manfred » 05 jul 2008, 20:11

Marc RS4 schreef:Hey Manfred,

Is dit de dijk naar marken?

Lijkt er wel veel op igg,nogmaals zwaar bout van je valpartij man...pffff
is idd dijk naar Marken, vanuit Marken gezien de eerste bocht na het gemaal

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2008, 20:39

Toch een makkelijke bocht voor 60, zelfs nog voor 120 lijkt me...dus misschien inderdaad wel een blackout gehad :roll: heb je ook een hersenscan gehad? neem aan van wel...konden ze wat zien?

Ze hebben mij destijds moeten vertellen wat er gebeurt was, wist zeg nog tot zo'n 20min voor het ongeval en de andere 3 dagen (coma) ben ik totaal kwijt...

je bent dus schijnbaar ook nog eens ongelukkig terecht gekomen...paaltje, en dat enge hekje? damn...zo te horen zit je redelijk in de kreukels...sterkte kerel, en zit je tijd rustig uit, maak je niet te druk om wat je misschien niet meer kan, maar nog wel kan en mag doen als je weer redelijk te pas bent.

veel beterschap gewenst, eneuh ik kan je zeggen, DF kun je ook uit snelle auto's halen :lol: :wink:

Plaats reactie