
Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)
- Niels
- Berichten: 22516
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- romo
- Berichten: 27080
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Ik kom net weer terug van het ziekenhuis. Manfred heeft vandaag dit topic gelezen, want er staat een computer op de afdeling.
Het gaat iedere dag een beetje beter met hem, maar snel gaat het natuurlijk niet. De drain voor zijn longen is vandaag uitgezet en mag er morgen misschien helemaal af. Hij krijgt geen extra zuurstof meer toegediend en ademt nu weer volledig op eigen kracht.
Maar hij heeft veel pijn aan zijn arm, hand en ribben en diep adem halen en lachen gaat niet. Hij krijgt ook een soort vernevel spul die hij een kwartiertje moet inademen om de slijm in zijn longen dun te maken, zodat hij dat makkelijker eruit kan schrapen, omdat hoesten te pijnlijk is. Er zijn vandaag weer nieuwe foto's gemaakt en daar horen we morgen meer over.
We zaten de foto's van de plek van het ongeluk nog eens te bekijken toen hij ineens een soort flashback kreeg. Hij zag een donker gekleurde auto op zich afkomen! Geen idee wat voor auto. Maar als dit echt zo is, dan is diegene gewoon doorgereden. Dit verklaart dan wel waarom er geen remspoor is, Manfred heeft dan snel moeten sturen om uit te wijken en is dan waarschijnlijk al snel gevallen.
Groetjes, Irene
Het gaat iedere dag een beetje beter met hem, maar snel gaat het natuurlijk niet. De drain voor zijn longen is vandaag uitgezet en mag er morgen misschien helemaal af. Hij krijgt geen extra zuurstof meer toegediend en ademt nu weer volledig op eigen kracht.
Maar hij heeft veel pijn aan zijn arm, hand en ribben en diep adem halen en lachen gaat niet. Hij krijgt ook een soort vernevel spul die hij een kwartiertje moet inademen om de slijm in zijn longen dun te maken, zodat hij dat makkelijker eruit kan schrapen, omdat hoesten te pijnlijk is. Er zijn vandaag weer nieuwe foto's gemaakt en daar horen we morgen meer over.
We zaten de foto's van de plek van het ongeluk nog eens te bekijken toen hij ineens een soort flashback kreeg. Hij zag een donker gekleurde auto op zich afkomen! Geen idee wat voor auto. Maar als dit echt zo is, dan is diegene gewoon doorgereden. Dit verklaart dan wel waarom er geen remspoor is, Manfred heeft dan snel moeten sturen om uit te wijken en is dan waarschijnlijk al snel gevallen.
Groetjes, Irene
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Vandaag erg goed nieuws gehad!
Manfred zijn hand is niet gebroken, wel gekneusd. De drain voor zijn longen is nu volledig verwijderd en hij krijgt geen zuurstof en morfine meer toegediend.
Als morgen de foto van zijn longen goed is, dan mag hij morgen al naar huis!!
Helaas heeft Manfred nog heel veel pijn aan zijn arm en ribben. Hij kan niet diep ademhalen. Voorlopig zal hij thuis nog verder moeten revalideren en ik verwacht dat hij dan ook naar het ziekenhuis bij ons in de buurt moet voor revalidatie-therapie. Dus voorlopig is hij dan nog niet aan het werk.
Maar wat zal het heerlijk zijn om hem weer thuis te hebben! Ook al zal hij zijn 12 verpleegsters wel missen!
Groetjes, Irene
Manfred zijn hand is niet gebroken, wel gekneusd. De drain voor zijn longen is nu volledig verwijderd en hij krijgt geen zuurstof en morfine meer toegediend.
Als morgen de foto van zijn longen goed is, dan mag hij morgen al naar huis!!

Helaas heeft Manfred nog heel veel pijn aan zijn arm en ribben. Hij kan niet diep ademhalen. Voorlopig zal hij thuis nog verder moeten revalideren en ik verwacht dat hij dan ook naar het ziekenhuis bij ons in de buurt moet voor revalidatie-therapie. Dus voorlopig is hij dan nog niet aan het werk.
Maar wat zal het heerlijk zijn om hem weer thuis te hebben! Ook al zal hij zijn 12 verpleegsters wel missen!

Groetjes, Irene
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
OnlineOpa
- Berichten: 6814
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Bij de gipsafdeling hadden ze gezegd dat het gebroken was en dat hij nooit meer de volledige kracht in zijn hand zou terugkrijgen. Ook zei die man dat Manfred dan misschien niet meer genoeg kracht zou hebben om de koppeling van zijn motor in te knijpen. Je kan je voorstellen dat als dat een van je grootste hobbies is en je net een splinternieuwe motor hebt gekocht, je wel even door de grond zakt. De man had dat nooit mogen zeggen, want hij is dus geen arts. Hij zal wel een hekel aan motoren gehad hebben.Opa schreef:Kneuzen kan pijnlijker zijn dan breken.Manfred zijn hand is niet gebroken, wel gekneusd![]()
Maar tegenwoordig houden ze je dus echt niet meer voor niks in 't ziekenhuis....das maar goed ook, want zo'n ziekenhuis wordt je meest niet vrolijk van.
We gaan er nu van uit dat hij straks gewoon weer verder kan met inrijden van zijn nieuwe Kawa.
Voorlopig doet alles nog heel erg zeer, dus dat kan wel een paar maanden duren, maar de vooruitzichten zijn goed.
Ik hoop dat hij hier vanmiddag zelf even een berichtje kan achterlaten, want hij heeft in het ziekenhuis wel dit topic kunnen lezen, maar hij had zijn wachtwoord niet bij zich en kon dus niet inloggen.
Groetjes, Irene
- romo
- Berichten: 27080
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Kneuzen duurt langer in het herstel proces dan breken ( er van uitgaande dat het een "mooie" fractuur is). Mooie breuk; reken op 6 weken, kneuzen kan veel langer vervelend zijn, en zelfs na tijden nog weer een moment opspelen. De ribben zijn hier met name berucht voor. Bij lachten, niezen, hoesten ( zeg maar druk verhogende momenten) kan het spontaan, zelfs jaren na het trauma, nog een moment(en) van pijn geven.
De prognose is desalnietemin goed, raadzaam is het om straks ook goed de longfunctie te trainen ( duurvermogen, conditraining).
En nu eerst maar eens naar huis..................................en dan met volle kracht weer verder, succes........................................
De prognose is desalnietemin goed, raadzaam is het om straks ook goed de longfunctie te trainen ( duurvermogen, conditraining).
En nu eerst maar eens naar huis..................................en dan met volle kracht weer verder, succes........................................
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
OnlineOpa
- Berichten: 6814
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Peter-Paul
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Nou mensen, ik ben weer thuis. Dit bericht wordt uiteraard even getyped door mijn vrouw, maar ik mag de zinnen dicteren.
Om te beginnen allemaal heel erg bedankt voor de beterschap-wensen, dit heeft mij zeker zeer goed gedaan en dat terwijl ik zoveel van jullie nog niet eens persoonlijk ken! Nogmaals bedankt!
Mijn gezondheid is nog lang niet daar waar hij wezen moet. Als ik mijn gezondheid van vlak voor het ongeluk op 100% zet denk ik dat ik nu op 30% zit. Pijn in mijn ribben met ademen, liggen, zitten, slapen. De operatie aan mijn gebroken bovenarm is nog niet afgeblazen. Het is afwachten op het op deze manier geneest (met brace). Met mijn linkerhand kan ik nog nagenoeg niets en ik hoop vurig dat dat gevoel wel weer terug gaat komen, want dat baart mij oprecht grote zorgen. Er zijn inderdaad aanpassingen op een motor te doen, maar het lijkt mij niet verstandig dit te doen op een 200pk-racemonster als mijn nieuwe motor. Tevens is mijn linkerhand zeer gezwollen vanwege de kneuzing en de doorgesneden zenuwen en het doet nog erg zeer.
Ik zal de komende tijd nog regelmatig terug moeten naar het ziekenhuis om te kijken hoe alle fracturen en kneuzingen genezen.
Maar ik ben in ieder geval weer thuis en dat is ook erg belangrijk. Het vervelende is alleen dat ik erg gefrustreerd raak dat ik een black out heb van 6 à 7 uur en echt niet weet hoe het ongeluk nou ontstaan is. Af en toe heb ik een soort flashback van een fractie van een seconde, maar voor de rest ben ik alles kwijt. Dus.... had ik een blackout tijdens het rijden? of ben ik uitgeweken voor een overvliegende zwaan of iets dergelijks? of moest ik uitwijken voor een auto die in de bocht op mijn weghelft kwam? Ik weet het echt niet. En dit frustreert mij. Ik hoop dat het in de loop van de komende weken/maanden terug gaat komen. Misschien als ik geconfronteerd word met de plek van het ongeluk.

Dit is de bewuste bocht. Er stond nog zo'n derde witte paaltje van aluminium maar dat ben ik helaas tegengekomen
De motor lag precies op het punt waar de vangrail begint, half op het fietspad en ik was een klein stukje naar beneden gerold tot onder het hekje. Je ziet de paaltjes ervan nog staan, maar de plank is eraf gehaald om mij gefixeerd op te kunnen tillen.

Hier zie je de motor liggen. Ik heb al glijdend met de voorkant van de motor (de koplampunit) het aluminiumpaaltje geraakt, waardoor de hele kuip kapot geslagen is.

Hier zie je dat ze met man en macht met me bezig zijn. Ik hoop dat ik een aantal van deze mensen nog te spreken kan krijgen. In ieder geval om ze te bedanken en in de hoop erachter te komen wat er nou werkelijk gebeurd is.
Of ik in de toekomst nog blijf motorrijden weet ik op dit moment uiteraard nog niet, maar als ik blijf rijden weet ik in ieder geval 1 ding: al mijn textielkleding gaat eruit en ik koop nooit meer budget motorkleding. Want ik ben nu met een geschatte snelheid van maximaal 60 km/uur gevallen en de textieljas en de goedkopere leren (race-)handschoenen zijn het zwaarst toegetakeld van alle kleding die ik aanhad. Ik moet er niet aan denken hoe dat eruit gezien zou hebben bij een crash waarbij de snelheid hoger geweest zou zijn. De goede leren broek en leren (race-)laarzen die ik aan had en de dure helm hebben hun nut bewezen!!
Ik hoop jullie snel weer te kunnen ontmoeten op een of andere meeting!
Groetjes, Manfred
Om te beginnen allemaal heel erg bedankt voor de beterschap-wensen, dit heeft mij zeker zeer goed gedaan en dat terwijl ik zoveel van jullie nog niet eens persoonlijk ken! Nogmaals bedankt!
Mijn gezondheid is nog lang niet daar waar hij wezen moet. Als ik mijn gezondheid van vlak voor het ongeluk op 100% zet denk ik dat ik nu op 30% zit. Pijn in mijn ribben met ademen, liggen, zitten, slapen. De operatie aan mijn gebroken bovenarm is nog niet afgeblazen. Het is afwachten op het op deze manier geneest (met brace). Met mijn linkerhand kan ik nog nagenoeg niets en ik hoop vurig dat dat gevoel wel weer terug gaat komen, want dat baart mij oprecht grote zorgen. Er zijn inderdaad aanpassingen op een motor te doen, maar het lijkt mij niet verstandig dit te doen op een 200pk-racemonster als mijn nieuwe motor. Tevens is mijn linkerhand zeer gezwollen vanwege de kneuzing en de doorgesneden zenuwen en het doet nog erg zeer.
Ik zal de komende tijd nog regelmatig terug moeten naar het ziekenhuis om te kijken hoe alle fracturen en kneuzingen genezen.
Maar ik ben in ieder geval weer thuis en dat is ook erg belangrijk. Het vervelende is alleen dat ik erg gefrustreerd raak dat ik een black out heb van 6 à 7 uur en echt niet weet hoe het ongeluk nou ontstaan is. Af en toe heb ik een soort flashback van een fractie van een seconde, maar voor de rest ben ik alles kwijt. Dus.... had ik een blackout tijdens het rijden? of ben ik uitgeweken voor een overvliegende zwaan of iets dergelijks? of moest ik uitwijken voor een auto die in de bocht op mijn weghelft kwam? Ik weet het echt niet. En dit frustreert mij. Ik hoop dat het in de loop van de komende weken/maanden terug gaat komen. Misschien als ik geconfronteerd word met de plek van het ongeluk.
Dit is de bewuste bocht. Er stond nog zo'n derde witte paaltje van aluminium maar dat ben ik helaas tegengekomen

De motor lag precies op het punt waar de vangrail begint, half op het fietspad en ik was een klein stukje naar beneden gerold tot onder het hekje. Je ziet de paaltjes ervan nog staan, maar de plank is eraf gehaald om mij gefixeerd op te kunnen tillen.
Hier zie je de motor liggen. Ik heb al glijdend met de voorkant van de motor (de koplampunit) het aluminiumpaaltje geraakt, waardoor de hele kuip kapot geslagen is.
Hier zie je dat ze met man en macht met me bezig zijn. Ik hoop dat ik een aantal van deze mensen nog te spreken kan krijgen. In ieder geval om ze te bedanken en in de hoop erachter te komen wat er nou werkelijk gebeurd is.
Of ik in de toekomst nog blijf motorrijden weet ik op dit moment uiteraard nog niet, maar als ik blijf rijden weet ik in ieder geval 1 ding: al mijn textielkleding gaat eruit en ik koop nooit meer budget motorkleding. Want ik ben nu met een geschatte snelheid van maximaal 60 km/uur gevallen en de textieljas en de goedkopere leren (race-)handschoenen zijn het zwaarst toegetakeld van alle kleding die ik aanhad. Ik moet er niet aan denken hoe dat eruit gezien zou hebben bij een crash waarbij de snelheid hoger geweest zou zijn. De goede leren broek en leren (race-)laarzen die ik aan had en de dure helm hebben hun nut bewezen!!
Ik hoop jullie snel weer te kunnen ontmoeten op een of andere meeting!
Groetjes, Manfred
Laatst gewijzigd door Manfred op 18 nov 2008, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Toch een makkelijke bocht voor 60, zelfs nog voor 120 lijkt me...dus misschien inderdaad wel een blackout gehad
heb je ook een hersenscan gehad? neem aan van wel...konden ze wat zien?
Ze hebben mij destijds moeten vertellen wat er gebeurt was, wist zeg nog tot zo'n 20min voor het ongeval en de andere 3 dagen (coma) ben ik totaal kwijt...
je bent dus schijnbaar ook nog eens ongelukkig terecht gekomen...paaltje, en dat enge hekje? damn...zo te horen zit je redelijk in de kreukels...sterkte kerel, en zit je tijd rustig uit, maak je niet te druk om wat je misschien niet meer kan, maar nog wel kan en mag doen als je weer redelijk te pas bent.
veel beterschap gewenst, eneuh ik kan je zeggen, DF kun je ook uit snelle auto's halen


Ze hebben mij destijds moeten vertellen wat er gebeurt was, wist zeg nog tot zo'n 20min voor het ongeval en de andere 3 dagen (coma) ben ik totaal kwijt...
je bent dus schijnbaar ook nog eens ongelukkig terecht gekomen...paaltje, en dat enge hekje? damn...zo te horen zit je redelijk in de kreukels...sterkte kerel, en zit je tijd rustig uit, maak je niet te druk om wat je misschien niet meer kan, maar nog wel kan en mag doen als je weer redelijk te pas bent.
veel beterschap gewenst, eneuh ik kan je zeggen, DF kun je ook uit snelle auto's halen


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten