Karting

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Mathieu

Karting

Bericht door Mathieu » 01 jul 2008, 15:21

We hebben allemaal wel eens op een kart gereden, toch :?:

http://nl.youtube.com/watch?v=C9dizWgEHnQ

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 jul 2008, 15:27

Zo rij ik ook altijd bij André. :)

Tristan

Bericht door Tristan » 01 jul 2008, 15:28

1 foutje............................einde. :shock:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 01 jul 2008, 15:29

Zo zeg!!!

Daar wil ik wel eens op karten ;).

Wanneer gaan we weer eens met DF karten????

Xave30

Bericht door Xave30 » 01 jul 2008, 15:30

Ik heb er zin in.

Metchu

Bericht door Metchu » 01 jul 2008, 15:34

zo, dat zag er vet uit 8)

allen

Bericht door allen » 01 jul 2008, 16:25

Als je ff zoekt moet er een veel langere versie zijn van hetzelfde parcours. Zelf overigens nog nooit gekart. Voel me er op de een of andere manier niet veilig bij. :shock:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 01 jul 2008, 17:08

Karten is vet. Nondeju, dat gaat hard daar. Je zou maar op dat witte ding in die chicane klappen...

Donderdag ga ik weer 6 heats doen bij Coronel. Laatst daar ook de Student Kart Cup gereden.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 02 jul 2008, 00:16

Mark Nauta schreef: Wanneer gaan we weer eens met DF karten????
Goed plan. :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 jul 2008, 13:46

Binnenkort de Poeldijk 500, bij vd Ende in Poeldijk. Er zijn nog plaatsen vrij. Laatste keer dat ik daar reed eindigden we in 't ziekenhuis. 8)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 02 jul 2008, 13:49

allen schreef:Zelf overigens nog nooit gekart. Voel me er op de een of andere manier niet veilig bij. :shock:
Met een Speedster geen kart meer nodig toch? ;)

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 02 jul 2008, 13:51

Dennis Cavallino schreef:Binnenkort de Poeldijk 500, bij vd Ende in Poeldijk. Er zijn nog plaatsen vrij. Laatste keer dat ik daar reed eindigden we in 't ziekenhuis. 8)
Dat is niet te best. (te) snelle karts daar dan ofzo? Of lompe rijders?

Overigens lijkt me die 500 echt gaaf. Helaas werk ik elke zaterdag, en is het hier niet echt in de buurt.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 jul 2008, 13:53

@Kees: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... artongeluk

Ik woog toen overigens 18 kilo meer dan nu, dus nu zal ik uphill niet zo snel meer ingehaald worden denk ik, misschien door jongens die 60 kilo wegen. De laatste keer dat ik ging karten reed ik de 2e tijd van 40 deelnemers, lang leve mijn dieet. :lol:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 02 jul 2008, 13:58

Dennis Cavallino schreef:@Kees: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... artongeluk

Ik woog toen overigens 18 kilo meer dan nu, dus nu zal ik uphill niet zo snel meer ingehaald worden denk ik, misschien door jongens die 60 kilo wegen. De laatste keer dat ik ging karten reed ik de 2e tijd van 40 deelnemers, lang leve mijn dieet. :lol:
pfeeew, ik ga daar nooit meer heen :P

Sowieso niet een echt veilige baan als ik het lees (maarja, aan racen zit altijd een zeker risico)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 jul 2008, 14:02

Tja, die hobbel downhill is gewoon niet handig gekozen. Bij andré's kartbaan heb je eerst een stukje recht na een bocht, voordat je naar beneden gaat. Dat werkt prima. De ruimte hebben ze in Poeldijk ook.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 02 jul 2008, 14:09

Tijdens de Student Kart Cup trouwens met Pieter Schothorst gereden (Swift Cup) en nog wel wat meer talentjes hoor! Mooi om te zien!

Was toen imho wel beroerd georganiseerd, misschien had ik er meer rekening mee moeten houden. Een copy-paste van een ander board:

(...) Even kennis gemaakt met wat andere rijders (...) maar ook enkele bekendere namen: Pieter Schothorst, die op dit moment in de Suzuki Swift cup racet en nog wel wat meer karters die Europees actief zijn). Dat gaat dus een hele opgave worden...

De bedoeling is als volgt. We zijn er met 32 man. Er wordt 2 maal gekwalificeerd, en tweemaal een race gehouden. Elke kwalificatie staat op zich, en in de races kun je punten verzamelen. De 16 deelnemers met de meeste punten gaan door naar de finale, die tussen 21.00 en 23.00 verreden werd.

Goed, eerste kwalificatie wordt gereden. Ik heb vooral tóen erg genoten. Bijna allemaal gelijkwaardige rondetijden. Dat is heel mooi omdat je dan eigenlijk in 1 grote 'optocht' rijdt. Bijna nergens werd ingehaald, en toch had je van niemand last. Gevolg is dat de rondetijden natuurlijk ook erg dicht bij elkaar in de buurt liggen. In eerste instantie kwam ik om gewoon niet te verliezen, dus ik werd blij verrast toen bleek dat ik tijd 13/32 had gereden. Goed begin, zo dacht ik. Dat kan nog een plek in de finale worden!

Na de kwalificatie komt het echter: 32 deelnemers kunnen niet in 1 race rijden, dus word de race opgesplitst in 2 delen. De 16 'snellen' in een race, en de 16 'langzamen' in een race. Toen begonnen we dus even na te denken, en wat blijkt: nummer 17 start dus in de 'langzame'-race als 1, en krijgt bij een overwinning het volle aantal punten. Jammer dat het zo moet gaan. Oké, ik had me dus als 13e gekwalificeerd, dus start ik in de 'snelle'-race ook als 13e. Zo relax als het in de kwalificatie ging, zo hard ging het er hier aan toen. Iedereen was zich ervan bewust dat ze keihard moesten strijden om positie. Er werd dus (helaas) ook niet heel sportief gereden. Ook zelf deed ik daar aan mee, anders kon je het helemaal shaken. Anyway, ik werd als nummer 9 afgevlagd. Best oké dus.

Volgende kwalificatie voor race 2: dit wordt dus een 'prisoner's-dilemma'. Kwalifcieer je je hierin als nummer 15 dan start je achteraan in de 'snelle'-race, en ben je kansloos om een leuk aantal punten bij elkaar te rijden. Kwalificeer je je als nummer 16 dan start je opeens vooraan in de 'langzame'-race en rij je met 2 vingers in de neus naar de overwinning. Ik heb dus niet hard gepusht, en een zo langzaam mogelijke tijd neergezet. De uitslag: KUT! nummer 14. Dat betekent dat ik dus weer in de 'snelle'-race zit, en mijn kans op kwalificatie voor de finale verkeken is. Beter zou het zijn als ik ietsjepietsjes langzamer had gereden, dan had ik op pole gestaan bij de 'langzamen'.

Race 2 dus als nummer 15 gestart (= 1 na laatste van de 'snellen'). Bij de start ging het nog wel relax. In de eerste bocht haal ik er 4 in. Als je dan in bocht 2 een tik van achteren krijg en je spin, is je race direct verkeken. In de race kon ik nog wel mijn positie terug veroveren, dus eindig ik weer als 15, de positie die ik ook bij de start had.

Tijd voor de uitslag. Ik had dus al kunnen bedenken dat ik niet in de finale mee zou rijden. Feit is dat er een aantal enorm snelle jongens bij zitten. Die hebben echt een enorm hoog niveau. Enkele ronden aangehaakt bij hun, maar dan opeens zijn ze zo weg. Respect!
In de finale zitten dus enkele jongens die nooit sneller zijn geweest dan plek 17.
Een kleine verdeling:
- 7 jongens reden 2 maal bij de snelsten
- 4 jongens reden 2 maal bij de langzaamsten (en dus wel in de finale!)
- 5 jongens reden 1 maal bij de snelsten en 1 maal bij de langzaamsten.

Ik heb nog nagevraagd waarom nummer 16 tot 32 ook streden om punten aan de organisator. Dat was om de 'pechgevallen' (kapotte kart bijvoorbeeld) een kans te geven. Jammer dat de snellere daar onder moeten lijden, imo.

Alles leuk en aardig, ik gun het ze van harte. Toch wel frappant dat ik nooit langzamer ben geweest dan 15/32 en dat je dan naar huis ga met een aantal punten dat gelijk staat aan 25/32. Anyway, toen ik thuis kwam was ik nog wel blij ook. Kapot gebeukt, niet normaal meer. In ieder geval een enorm leuke ervaring rijker! Het is toch wel erg leuk om te rijden tegen mensen die echt talent hebben en ook daadwerkelijk sneller dan ik was. Met een losse kartheat heb je altijd mensen die je in de weg rijden, de regels niet kennen, en 10sec per ronde langzamer zijn. Dít was pas echt doorrijden. Gelukkig kan ik voor mezelf dus bedenken dat ik absoluut niet de langzaamste was, dus wat dat betreft ben ik best tevreden. Het enige is dat ik me wellicht iets tactischer had kunnen opstellen door wat langzamer te rijden, hoe raar het ook klinkt. Volgend jaar beter

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 jul 2008, 14:15

Dennis Cavallino schreef:. De laatste keer dat ik ging karten reed ik de 2e tijd van 40 deelnemers, lang leve mijn dieet. :lol:
Ik zie je testimonial in een tijdschrift / infomercial al voor me . "Danzij het XXXX dieet plaatste ik als 2e in een kart race" :lol: :D 8)

[img:712:385]http://www.tannlegebrusell.no/images/Sm ... 0Teeth.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Xave30 op 02 jul 2008, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 02 jul 2008, 14:19

:lol: :lol:

Opa

Bericht door Opa » 02 jul 2008, 14:58

Dennis Cavallino schreef:Tja, die hobbel downhill is gewoon niet handig gekozen. Bij andré's kartbaan heb je eerst een stukje recht na een bocht, voordat je naar beneden gaat. Dat werkt prima. De ruimte hebben ze in Poeldijk ook.
Baan bij vd Ende is veranderd, ik vind 't nog steeds een leuke baan, wel een aantal fly-overs.
Ook bij De Uithof[Coronel] heb ik weleens een grote klapper gezien waarbij niet iedereen fit uit z'n kart stapte. :?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 jul 2008, 16:29

Ooit een keer (zal '96 geweest zijn) met wat vrienden + vaders gekart in Mijdrecht, in het weekend dat Schumachers wiel afbrak op Monaco (voor zover ik mij kan herinneren was het Schumi). Dus wij zeiden vooraf dat het wel grappig zou zijn als dat met een huurkart ook zou kunnen...

... we dachten natuurlijk dat dat door de bescherming niet kon. En het was ook absoluut niet de bedoeling om karts in puin te rijden, maar er reden wat kwibussen rond die mijn ex-schoonpa onbewust sandwichten en toen brak zijn rechter voorwielophanging af, waardoor hij a la Schumacher (?) op 3 wielen de pits in reed en vroeg om de reserve Ferrari. Zelfs de marshalls vonden dat wel bijzonder en toch wel komisch.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 02 jul 2008, 16:55

Ha ha bijna exact hetzelfde bij mij gebeurd. Ik denk zo'n driekwart jaar geleden.

We reden met 3 jongens achter elkaar, en kwamen bij het uitkomen van een 180 graden bocht precies naast elkaar. Ik reed de buitenbocht, waar precies op het rechte stuk erna een versmalling kwam (Coronel, Huizen, stuk na start/finish). Ik dacht dat de anderen wel op gingen geven, was dus niet het geval. Bats! Vol over de 30cm hoge 'kerbs'. Voorwielophanging afgebroken...
Was wel een flinke klapper, maar scheelt dat ik het aan zag komen. Achteraf best lomp van mijzef :oops:

Knot

Bericht door Knot » 02 jul 2008, 17:26

Karten moet overigens wel met 100 of 125cc (minimaal) 2taks karts.. die grasmaaierkarts met 5,5 of 6,5pk gaat echt helemaal nergens over...

Asief

Bericht door Asief » 02 jul 2008, 17:43

Opa schreef:
Dennis Cavallino schreef:Tja, die hobbel downhill is gewoon niet handig gekozen. Bij andré's kartbaan heb je eerst een stukje recht na een bocht, voordat je naar beneden gaat. Dat werkt prima. De ruimte hebben ze in Poeldijk ook.
Baan bij vd Ende is veranderd, ik vind 't nog steeds een leuke baan, wel een aantal fly-overs.
Ook bij De Uithof[Coronel] heb ik weleens een grote klapper gezien waarbij niet iedereen fit uit z'n kart stapte. :?
Baan is inderdaad veranderd. Er is nu een soort chicane geplaatst vlak voor de bocht naar beneden (volgens mij de plek waar het ongeluk van Dennis is gebeurd). Het is dus nu denk ik bijna niet mogelijk dat er 2 karts naast elkaar de bocht induiken. Heb daar onlangs nog het Westlands Kartkampioenschap gereden. Reed naar de pole-position en behield de leiding in de race...totdat ik het stuur verplicht over moest geven aan 2 collega's die bijna geen kart-ervaring hadden :lol:

Opa

Bericht door Opa » 02 jul 2008, 19:21

Er is nu een soort chicane geplaatst vlak voor de bocht naar beneden (volgens mij de plek waar het ongeluk van Dennis is gebeurd).
Aan één kant is er idd. een chicane geplaatst en aan de andere kant waar je ook een link stuk had dat naar beneden ging kom je niet zo hard meer aan als in 't verleden, omdat er net voordat je daar omhoog gaat ook een fly-over ligt.

In 't verleden kwam je daar al met een nijdige snelheid omhoog en kwam je kart soms gewoon los, dan kreeg je nog een klein recht stukje en dan een bocht naar beneden....dan ging 't daar dus echt hard en dat op 't gladde hout van die fly-over.

Plaats reactie