
http://nl.youtube.com/watch?v=C9dizWgEHnQ
Dat is niet te best. (te) snelle karts daar dan ofzo? Of lompe rijders?Dennis Cavallino schreef:Binnenkort de Poeldijk 500, bij vd Ende in Poeldijk. Er zijn nog plaatsen vrij. Laatste keer dat ik daar reed eindigden we in 't ziekenhuis. 8)
pfeeew, ik ga daar nooit meer heenDennis Cavallino schreef:@Kees: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... artongeluk
Ik woog toen overigens 18 kilo meer dan nu, dus nu zal ik uphill niet zo snel meer ingehaald worden denk ik, misschien door jongens die 60 kilo wegen. De laatste keer dat ik ging karten reed ik de 2e tijd van 40 deelnemers, lang leve mijn dieet.
(...) Even kennis gemaakt met wat andere rijders (...) maar ook enkele bekendere namen: Pieter Schothorst, die op dit moment in de Suzuki Swift cup racet en nog wel wat meer karters die Europees actief zijn). Dat gaat dus een hele opgave worden...
De bedoeling is als volgt. We zijn er met 32 man. Er wordt 2 maal gekwalificeerd, en tweemaal een race gehouden. Elke kwalificatie staat op zich, en in de races kun je punten verzamelen. De 16 deelnemers met de meeste punten gaan door naar de finale, die tussen 21.00 en 23.00 verreden werd.
Goed, eerste kwalificatie wordt gereden. Ik heb vooral tóen erg genoten. Bijna allemaal gelijkwaardige rondetijden. Dat is heel mooi omdat je dan eigenlijk in 1 grote 'optocht' rijdt. Bijna nergens werd ingehaald, en toch had je van niemand last. Gevolg is dat de rondetijden natuurlijk ook erg dicht bij elkaar in de buurt liggen. In eerste instantie kwam ik om gewoon niet te verliezen, dus ik werd blij verrast toen bleek dat ik tijd 13/32 had gereden. Goed begin, zo dacht ik. Dat kan nog een plek in de finale worden!
Na de kwalificatie komt het echter: 32 deelnemers kunnen niet in 1 race rijden, dus word de race opgesplitst in 2 delen. De 16 'snellen' in een race, en de 16 'langzamen' in een race. Toen begonnen we dus even na te denken, en wat blijkt: nummer 17 start dus in de 'langzame'-race als 1, en krijgt bij een overwinning het volle aantal punten. Jammer dat het zo moet gaan. Oké, ik had me dus als 13e gekwalificeerd, dus start ik in de 'snelle'-race ook als 13e. Zo relax als het in de kwalificatie ging, zo hard ging het er hier aan toen. Iedereen was zich ervan bewust dat ze keihard moesten strijden om positie. Er werd dus (helaas) ook niet heel sportief gereden. Ook zelf deed ik daar aan mee, anders kon je het helemaal shaken. Anyway, ik werd als nummer 9 afgevlagd. Best oké dus.
Volgende kwalificatie voor race 2: dit wordt dus een 'prisoner's-dilemma'. Kwalifcieer je je hierin als nummer 15 dan start je achteraan in de 'snelle'-race, en ben je kansloos om een leuk aantal punten bij elkaar te rijden. Kwalificeer je je als nummer 16 dan start je opeens vooraan in de 'langzame'-race en rij je met 2 vingers in de neus naar de overwinning. Ik heb dus niet hard gepusht, en een zo langzaam mogelijke tijd neergezet. De uitslag: KUT! nummer 14. Dat betekent dat ik dus weer in de 'snelle'-race zit, en mijn kans op kwalificatie voor de finale verkeken is. Beter zou het zijn als ik ietsjepietsjes langzamer had gereden, dan had ik op pole gestaan bij de 'langzamen'.
Race 2 dus als nummer 15 gestart (= 1 na laatste van de 'snellen'). Bij de start ging het nog wel relax. In de eerste bocht haal ik er 4 in. Als je dan in bocht 2 een tik van achteren krijg en je spin, is je race direct verkeken. In de race kon ik nog wel mijn positie terug veroveren, dus eindig ik weer als 15, de positie die ik ook bij de start had.
Tijd voor de uitslag. Ik had dus al kunnen bedenken dat ik niet in de finale mee zou rijden. Feit is dat er een aantal enorm snelle jongens bij zitten. Die hebben echt een enorm hoog niveau. Enkele ronden aangehaakt bij hun, maar dan opeens zijn ze zo weg. Respect!
In de finale zitten dus enkele jongens die nooit sneller zijn geweest dan plek 17.
Een kleine verdeling:
- 7 jongens reden 2 maal bij de snelsten
- 4 jongens reden 2 maal bij de langzaamsten (en dus wel in de finale!)
- 5 jongens reden 1 maal bij de snelsten en 1 maal bij de langzaamsten.
Ik heb nog nagevraagd waarom nummer 16 tot 32 ook streden om punten aan de organisator. Dat was om de 'pechgevallen' (kapotte kart bijvoorbeeld) een kans te geven. Jammer dat de snellere daar onder moeten lijden, imo.
Alles leuk en aardig, ik gun het ze van harte. Toch wel frappant dat ik nooit langzamer ben geweest dan 15/32 en dat je dan naar huis ga met een aantal punten dat gelijk staat aan 25/32. Anyway, toen ik thuis kwam was ik nog wel blij ook. Kapot gebeukt, niet normaal meer. In ieder geval een enorm leuke ervaring rijker! Het is toch wel erg leuk om te rijden tegen mensen die echt talent hebben en ook daadwerkelijk sneller dan ik was. Met een losse kartheat heb je altijd mensen die je in de weg rijden, de regels niet kennen, en 10sec per ronde langzamer zijn. Dít was pas echt doorrijden. Gelukkig kan ik voor mezelf dus bedenken dat ik absoluut niet de langzaamste was, dus wat dat betreft ben ik best tevreden. Het enige is dat ik me wellicht iets tactischer had kunnen opstellen door wat langzamer te rijden, hoe raar het ook klinkt. Volgend jaar beter
Ik zie je testimonial in een tijdschrift / infomercial al voor me . "Danzij het XXXX dieet plaatste ik als 2e in een kart race"Dennis Cavallino schreef:. De laatste keer dat ik ging karten reed ik de 2e tijd van 40 deelnemers, lang leve mijn dieet.
Baan bij vd Ende is veranderd, ik vind 't nog steeds een leuke baan, wel een aantal fly-overs.Dennis Cavallino schreef:Tja, die hobbel downhill is gewoon niet handig gekozen. Bij andré's kartbaan heb je eerst een stukje recht na een bocht, voordat je naar beneden gaat. Dat werkt prima. De ruimte hebben ze in Poeldijk ook.
Baan is inderdaad veranderd. Er is nu een soort chicane geplaatst vlak voor de bocht naar beneden (volgens mij de plek waar het ongeluk van Dennis is gebeurd). Het is dus nu denk ik bijna niet mogelijk dat er 2 karts naast elkaar de bocht induiken. Heb daar onlangs nog het Westlands Kartkampioenschap gereden. Reed naar de pole-position en behield de leiding in de race...totdat ik het stuur verplicht over moest geven aan 2 collega's die bijna geen kart-ervaring haddenOpa schreef:Baan bij vd Ende is veranderd, ik vind 't nog steeds een leuke baan, wel een aantal fly-overs.Dennis Cavallino schreef:Tja, die hobbel downhill is gewoon niet handig gekozen. Bij andré's kartbaan heb je eerst een stukje recht na een bocht, voordat je naar beneden gaat. Dat werkt prima. De ruimte hebben ze in Poeldijk ook.
Ook bij De Uithof[Coronel] heb ik weleens een grote klapper gezien waarbij niet iedereen fit uit z'n kart stapte.
Aan één kant is er idd. een chicane geplaatst en aan de andere kant waar je ook een link stuk had dat naar beneden ging kom je niet zo hard meer aan als in 't verleden, omdat er net voordat je daar omhoog gaat ook een fly-over ligt.Er is nu een soort chicane geplaatst vlak voor de bocht naar beneden (volgens mij de plek waar het ongeluk van Dennis is gebeurd).
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten