Draadloze bandenspannings en temp. meter

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 01 jul 2008, 22:09

Rapport van het proefkonijn.

Conclusie: het apparaat werkt perfect. Met een duidelijk geluidssignaal werd ik attent gemaakt op het feit dat ik met een lekke linkervoorband ree. Dit dankzij Hoogendoorn Wheels, die mij slicks verkoopt die nog 3 rondjes mee gaan op een warm CPZ. Nog bedankt Aad! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :wink:

Oftewel, ik weet dus nog niet hoe duidelijk hij de temperatuur aangeeft. De bandenspanning geeft ie wel nauwkeurig aan.

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 01 jul 2008, 22:22

Elmar schreef:Rapport van het proefkonijn.

Conclusie: het apparaat werkt perfect. Met een duidelijk geluidssignaal werd ik attent gemaakt op het feit dat ik met een lekke linkervoorband ree. Dit dankzij Hoogendoorn Wheels, die mij slicks verkoopt die nog 3 rondjes mee gaan op een warm CPZ. Nog bedankt Aad! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :wink:

Oftewel, ik weet dus nog niet hoe duidelijk hij de temperatuur aangeeft. De bandenspanning geeft ie wel nauwkeurig aan.
En ik dacht dat ze hooguit twee ronden meegingen , heb ik mij weer knap vergist , marzelaar ben jij toch :D

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 01 jul 2008, 22:44

Ik heb net de video bekeken, bijna 4 rondjes gingen ze mee. :lol:

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 01 jul 2008, 22:50

Elmar schreef:Ik heb net de video bekeken, bijna 4 rondjes gingen ze mee. :lol:
Jesus, had 2x zo veel kunnen vragen dus :twisted:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 jul 2008, 22:59

:lol:

Note to self: geen banden voor de racer bij Aad kopen dus :mrgreen:

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 02 jul 2008, 17:29

Copy/Paste van het Speedster forum.
Dit 10 gram is niet alleen vervelend voor de balans van he wiel, het is sowieso een erg vervelende bijkomendheid!

Een ventiel staat over het algemeen op zo'n fijn flexibel stokje. Dat wil dus zeggen dat op het moment dat het 'stokje' beweegt, zal ook de balans dynamisch veranderen.

Daarnaast... als je in staat bent om echt hard te rijden loop je het risico dat het ventiel scheurt..

In het verleden leverde Lotus eigen ventieldopjes, ook bij die dingen moest je aan een gram of tien denken. Het effect.. meerdere Esprits gezien met gescheurde ventielen. Ze hadden één overeenkomst... die fijne dopjes!
Misschien iets om in de gaten te houden Elmar?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 02 jul 2008, 17:31

Je kan volgens mij ook RVS ventielen kopen ipv rubber, dat zou dat probleem uit de wereld helpen.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 02 jul 2008, 17:34

Zal zo gelijk kijken of het ventiel is afgescheurd. Dank voor de tip Stefan.

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 02 jul 2008, 17:41

Bert ///M3 schreef::lol:

Note to self: geen banden voor de racer bij Aad kopen dus :mrgreen:
Bedankt hoor jongens :twisted: Doe je dan zo je best voor , stelletje tuig :cry:

Gebruikersavatar
wimprezawrx
Berichten: 885
Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
Locatie: Rijswijk Z-H

Bericht door wimprezawrx » 02 jul 2008, 18:23

:shock: Nee hoor Aad... :!:

Je hebt mij twee TOP sets geleverd... ben er erg blij mee... :wink:

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 02 jul 2008, 18:29

Dubbel :oops:
Laatst gewijzigd door Aad op 02 jul 2008, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 02 jul 2008, 18:29

wimprezawrx schreef::shock: Nee hoor Aad... :!:

Je hebt mij twee TOP sets geleverd... ben er erg blij mee... :wink:
Ja maar jij kan teminste echt goed rijden, en hoef als het even niet lukt iedereen de schuld te geven :D

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 02 jul 2008, 18:29

Dubbel :oops:
Laatst gewijzigd door Aad op 02 jul 2008, 18:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 02 jul 2008, 18:29

Dubbel :oops:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 02 jul 2008, 18:36

Hehe :mrgreen:

Maar jij verkoopt naast straatbanden dus ook slicks Aad? :?:

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 02 jul 2008, 18:51

Bert ///M3 schreef:Hehe :mrgreen:

Maar jij verkoopt naast straatbanden dus ook slicks Aad? :?:
Nee, hoor , maar had ik liggen voor mijn eigen auto en Wim had banden nodig vandaar , ga Vrijdag wel bebruikte slicks halen in 250/640/18 voor € 45,- per stuk , als er meer liefhebbers voor zijn hoor ik het wel ?

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 02 jul 2008, 20:06

@ Stef: ligt denk ik ook aan de lengte van het ventiel, die ventielen in mijn velg zijn superkort.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Bericht door Niels v D » 02 jul 2008, 21:56

Stefan R schreef:Copy/Paste van het Speedster forum.
Dit 10 gram is niet alleen vervelend voor de balans van he wiel, het is sowieso een erg vervelende bijkomendheid!

Een ventiel staat over het algemeen op zo'n fijn flexibel stokje. Dat wil dus zeggen dat op het moment dat het 'stokje' beweegt, zal ook de balans dynamisch veranderen.

Daarnaast... als je in staat bent om echt hard te rijden loop je het risico dat het ventiel scheurt..

In het verleden leverde Lotus eigen ventieldopjes, ook bij die dingen moest je aan een gram of tien denken. Het effect.. meerdere Esprits gezien met gescheurde ventielen. Ze hadden één overeenkomst... die fijne dopjes!
Misschien iets om in de gaten te houden Elmar?
Klopt, ik weet nog van dat haakse ventielen op de scooter ook de neiging hadden om te scheuren, was ook te verhelpen door een recht ventiel te monteren..

Edit; ik bedenk nou dat dat komt doordat die dingen tegen de uitlaat aankwamen door de middelpuntvliedendekracht..

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 02 jul 2008, 22:18

Ventiel is niet gescheurd, logisch, die kwamen namelijk niet bij Aad's versletenbandenpaleis vandaan.... :mrgreen:

Ik heb trouwens op 1 set velgen aluminium/rvs (?) ventielen zitten en die zijn voor deze sensoren natuurlijk zowiezo beter. Die geleiden de temperatuur sneller en beter dan de rubberen exemplaren

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Bericht door NSXRS » 04 jul 2008, 21:24

Ik zag die dingen ook in de advertentie staan en dacht: "hé interessant" totdat ik zag dat het ventieldoppen zijn.

Die zal ik dus NOOIT monteren op een wat snellere auto.
Wat denk je dat de reden is dat vrijwel alle serieus snelle auto's metalen ventielen hebben?? JUIST: omdat rubberen ventielen bij hogere snelheid kunnen afscheuren, met name als ze wat ouder worden.
Wat denk je dat 10 gram als dynamisch gewicht wordt bij een snelheid van pakweg 250KM/u? Dat worden kilo's die aan je ventiel staan te trekken: levensgevaarljk!!!

Luco

Bericht door Luco » 04 jul 2008, 22:58

NSXRS schreef:Ik zag die dingen ook in de advertentie staan en dacht: "hé interessant" totdat ik zag dat het ventieldoppen zijn.

Die zal ik dus NOOIT monteren op een wat snellere auto.
Wat denk je dat de reden is dat vrijwel alle serieus snelle auto's metalen ventielen hebben?? JUIST: omdat rubberen ventielen bij hogere snelheid kunnen afscheuren, met name als ze wat ouder worden.
Wat denk je dat 10 gram als dynamisch gewicht wordt bij een snelheid van pakweg 250KM/u? Dat worden kilo's die aan je ventiel staan te trekken: levensgevaarljk!!!
Als je 10 jaar dezelfde ventielen gebruikt wel ja.
Maar ik denk dat ze met racen best voldoen
250 haal je zelden en bij elke set nieuwe slicks gaan er ook nieuwe ventielen in, dus zijn nooit oud.
en als je metalen ventielen hebt maakt het niks uit om ze erop te doen :D

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Bericht door NSXRS » 04 jul 2008, 23:14

Voor racen is het misschien wel interessant, neem je toch andere risico's, maar voor "gewone" snelle wegauto zal ik een dergelijke versie toch niet willen gebruiken.
Dan zou ik een professionele versie IN de band eerder overwegen. Kost ca 150-200E meer, maar dat zou het me wel waard zijn.

Heb het in het verleden wel eens met mijn bandenman gehad over die metalen sierdopjes (dobbelsteentjes e.d.) die een tijdje in de mode waren.
Hij was daar ten zeerste op tegen, had er (af)gescheurde ventielen mee gezien.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 10 jul 2008, 11:43

Banden met noodspanningseigenschappen
De noodspanningseigenschap word gecreëerd door een versterkte zijwand. Deze zorgt bij luchtverlies er voor dat de bandvorm zo blijft en daarmee de band niet van de velg loopt. Dat wil zeggen dat bij een lekke band het verder rijden van het voertuig tot 250 km mogelijk is bij een snelheid van 80 km/u. Alle Run-Flat-banden hebben het universele RSC-Symbol (Run-Flat System Component) op de zijwand staan. Run-Flat-banden hebben geen speciale velgen nodig, maar mogen alleen gemonteerd worden op voertuigen die uitgerust zijn met een bandenspanningcontrolesysteem.
Mag je runflat banden wel monteren met zo'n after market?

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 10 jul 2008, 17:39

Ar schreef:
Banden met noodspanningseigenschappen
De noodspanningseigenschap word gecreëerd door een versterkte zijwand. Deze zorgt bij luchtverlies er voor dat de bandvorm zo blijft en daarmee de band niet van de velg loopt. Dat wil zeggen dat bij een lekke band het verder rijden van het voertuig tot 250 km mogelijk is bij een snelheid van 80 km/u. Alle Run-Flat-banden hebben het universele RSC-Symbol (Run-Flat System Component) op de zijwand staan. Run-Flat-banden hebben geen speciale velgen nodig, maar mogen alleen gemonteerd worden op voertuigen die uitgerust zijn met een bandenspanningcontrolesysteem.
Mag je runflat banden wel monteren met zo'n after market?
Zou niet weten waarom niet , maar zo sowieso geen runflat nemen , ze zijn duur en je wegligging is naar de knoppen en zijn vreselijk stug , ronuit gewoon een kutband :twisted:

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 10 jul 2008, 17:40

dubbel , sorry :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast