Draadloze bandenspannings en temp. meter
- Roel SpeedCars
Draadloze bandenspannings en temp. meter
Zou het wat zijn of is het helemaal niks?
Bij de ADAC test kwam deze er wel heel goed uit.
Neem aan dat er te schakelen is tussen psi en bar omdat ze in de beschrijving praten over een meetbereik van 0-4 bar.
[img:732:808]http://img165.imageshack.us/img165/9547/pressqu7.jpg[/img]
Bij de ADAC test kwam deze er wel heel goed uit.
Neem aan dat er te schakelen is tussen psi en bar omdat ze in de beschrijving praten over een meetbereik van 0-4 bar.
[img:732:808]http://img165.imageshack.us/img165/9547/pressqu7.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Roel SpeedCars op 02 jul 2008, 00:30, 3 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
lekker veel rond slingerend gewicht op het tuutje van de velg. als tijdelijk meet instrument lijkt het me wel iets, maar als permanent iets op je velg vind ik het ietwat te groot en lijkt me ook wat zwaar (zit toch een zendertje in)
en hoezo verplicht per 2011? voor alle voertuigen of alleen voor vracht/bestelwagens?
en als het verplicht word, komt er vast nog wel iets anders/kleiners op de markt.
en hoezo verplicht per 2011? voor alle voertuigen of alleen voor vracht/bestelwagens?
en als het verplicht word, komt er vast nog wel iets anders/kleiners op de markt.
- Roel SpeedCars
- Dennis Cavallino
- Roel SpeedCars
- Roel SpeedCars
Zat er wel aan te denken om eventueel zo'n setje aan te schaffen, maar juist dit gepost om meningen/ervaringen van anderen te lezen.
Aan balanceerlood zit er toch ook weleens 30 gram of meer op een velg en het lijkt mij dat zo'n dopje toch niet meer zal wegen dan ~10/15 gr.
Aan de andere kant denk ik dat de temperatuur door zo'n ronddraaiend meetventiel dan weer niet al te nauwkeurig is en een grote afhankelijkheid heeft van de buitenlucht.
Aan balanceerlood zit er toch ook weleens 30 gram of meer op een velg en het lijkt mij dat zo'n dopje toch niet meer zal wegen dan ~10/15 gr.
Aan de andere kant denk ik dat de temperatuur door zo'n ronddraaiend meetventiel dan weer niet al te nauwkeurig is en een grote afhankelijkheid heeft van de buitenlucht.
- Roel SpeedCars
- Downforce Hans
-
- SteV6
Ik zie het nut er niet echt van. Voor 12-15 euro heb je een redelijk goede analoge bandenspanningsmeter.
Als je regelmatig je bandenspanning controleert kom je niet snel voor nare verrassingen te staan. Nog even los van het feit de de meesten hier, net als ik, aan het gedrag van de auto voelen dat er 0,2 bar druk uit een band is.
Voor op het circuit lijkt me dit ook niet de meest betrouwbare set. Je sensor hangt open en bloot buiten de velg op je ventiel. Druk zou nog redelijk goed gaan, maar de temperatuur?? Als je dit soort info zou willen weten, dan zou ik doorsparen voor een systeem dat in de band (om de velg) gemonteerd zit.
SteV6
Als je regelmatig je bandenspanning controleert kom je niet snel voor nare verrassingen te staan. Nog even los van het feit de de meesten hier, net als ik, aan het gedrag van de auto voelen dat er 0,2 bar druk uit een band is.
Voor op het circuit lijkt me dit ook niet de meest betrouwbare set. Je sensor hangt open en bloot buiten de velg op je ventiel. Druk zou nog redelijk goed gaan, maar de temperatuur?? Als je dit soort info zou willen weten, dan zou ik doorsparen voor een systeem dat in de band (om de velg) gemonteerd zit.
SteV6
- Roel SpeedCars
- Aad
Hou ons op de hoogte , had het zelf ook al gezien , echter denk ik niet wat je aan de temperatuurmeeting heb ,wij willen natuurlijk loopvlak temp weten en hij geeft de luchttemparatuur aan !Elmar schreef:Dat kan ik je morgen dan ook wel vertellen.
Mij lijkt het juist een super ding. Hij meet zowel druk als temperatuur. Kan je juist veel meer met verschil in bandendruk gaan werken op een circuit, aangezien de meeste rechts om gaan.
- Aad
Een goede analoge meter kost +/- € 125,- alles wat daar onder zit kan je gelijk weggooien heb er 5 geprobeerd en de verschillen waren 0.6 bar , heb je dus niets aan , als dit system werkt is het juist geweldig omdat wij dan kunnen zien dat de druk omhoog gaat en gelijk is op de wagen onderhet rijden, en het voordeel is juist dat ze op de ventielen zitten , ikzelf heb zo 20 stuks velgen/banden voor mijn auto en als ik wissel kan ik de doppen overzetten, maar heb ook mijn twijfel of dit apparaat betrouwbaar is , maar hebben Elmar als proefkonijnSteV6 schreef:Ik zie het nut er niet echt van. Voor 12-15 euro heb je een redelijk goede analoge bandenspanningsmeter.
SteV6