Corvette ZR1 Laps the Ring in 7:26.4, Beats the 2009 Nissan
- Bert ///M3
-
Als het Corvette dat al zou lukken, kom je er zo maar niet. De volgende vraag is dan hoe je al het geweld op het asfalt moet overbrengen. Kan de transmissie het aan? En hoe zit het met de ophanging van het onderstel (starre achteras bij de Corvette), is dat nog voldoende berekend op +150pk en -150kg? en hoeveel zal dit gaan kosten?Bert ///M3 schreef:Maken ze die Corvette toch ook 150 KG lichter en geven ze die 150 PK er bij. Probleem opgelost
Om maar een paar voorbeelden te geven.
Voor alle duidelijk mensen, ik vind die nieuwe Corvette trouwens een mooi apparaat. Zou het wel eens willen uitproberen. Komt nog wel eens.
- Jan Visser
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja buiten de hi tech bruutheid van een GT-R die ook nog eens supertunable is, en ik hier de welles/nietes toestanden alweer zie aankomen:Toch maar de Corvette. Heritage, LM victories EN de klassieke layout motor voorin(maar dan wel ACHTER de vooras natuurlijk) en rwd met een berg pk's en koppel plus niet al te zwaar: Mooi man. DE manier imho. Ik MOET eens in een Z06 rijden, voor het idee. 

-
Sorry, slip of the tongue...Jan Visser schreef:De Vette heeft dus echt ''geen'' starre achteras :!: :!:

BLADVEREN.

Het zit wel allemaal in de zelfde tijdslijn: starre achteras, bladveren,...[img:41:40]http://www.streetgasm.com/forum/Smileys ... nyface.gif[/img]
- Corvette
Jij snapt het niet helemaal geloof ik.go4it schreef:Sorry, slip of the tongue...Jan Visser schreef:De Vette heeft dus echt ''geen'' starre achteras :!: :!:![]()
BLADVEREN.
Het zit wel allemaal in de zelfde tijdslijn: starre achteras, bladveren,...[img:41:40]http://www.streetgasm.com/forum/Smileys ... nyface.gif[/img]
Of het nou een veer, bladveer of het onderbroek elastiek van mijn opoe is maakt niks uit als het maar veert.
Vergelijk maar eens de wegligging van een standaard Corvette met een berg andere auto's dan ben je verbaasd en wil je zelfs onder je Opel Astra nog bladveren

Wat bij een Z06 te wensen over laat zijn de schokdempers, want die staan comfortabel afgesteld, omdat het natuurlijk toch een straatauto is.
Wij op dit forum kunnen altijd zo lekker dom reageren als de veerweg langer is dan 1 cm, want dan kom je op het circuit te kort

Is natuurlijk gelul, want met een racesetup is het niet te doen met 98789876567898765577 duizend drempels en bulten en kuilen en rotondes en nog een kleine 9999987898766565 andere soorten obstakels in dit kutland.

Dus bladveren ( ze zijn trouwens van CARBON gemaakt ) >>>>>>>>>>>>> daar mankeert geen donder aan.
Vr. Gr.
Cor
Ik heb de grootste
Ik heb de dikste
Ik ben de snelste
Lekker belangrijk, als je zon auto koopt (GTR-V spec) kan je alleen maar verliezen als je (op welk circuit dan ook) gaat rijden.
Want dan verwachten mensen ook dat je snel bent.
Dan krijg je dus al snel een overgewaardeerde auto, net als de skyline
Een enkeling kan daar snel mee rond, de rest roept het alleen maar

Ik heb de dikste
Ik ben de snelste
Lekker belangrijk, als je zon auto koopt (GTR-V spec) kan je alleen maar verliezen als je (op welk circuit dan ook) gaat rijden.
Dan krijg je dus al snel een overgewaardeerde auto, net als de skyline

Een enkeling kan daar snel mee rond, de rest roept het alleen maar

-
luco hornsveld schreef:Ik heb de grootste
Ik heb de dikste
Ik ben de snelste
Dan krijg je dus al snel een overgewaardeerde auto, net als de skyline![]()
Een enkeling kan daar snel mee rond, de rest roept het alleen maar![]()
[img:342:440]http://members.arstechnica.com/x/svdsin ... p_STFU.jpg[/img]
-
Maar ja Cor, of de bladveren zijn gemaakt van buigzaam tropisch hout, duurzaam PVC of carbon; het blijven bladveren
Ik bedoel, in de pre-historische tijd liepen de neanderthalers ook toch met houten knuppels. Zegt de ene tegen de ander: 'kijk hier, ik heb de allernieuwste knuppel, die is gemaakt van carbon'.
No hard feelings mannen. Ik dol alleen maar een beetje. Beetje saai anders.
Greetzz,
Henk @ Pro Import Motorsports
edit to say: ... hmmm of waren die knuppels van steen gemaakt toen?

Ik bedoel, in de pre-historische tijd liepen de neanderthalers ook toch met houten knuppels. Zegt de ene tegen de ander: 'kijk hier, ik heb de allernieuwste knuppel, die is gemaakt van carbon'.

Greetzz,
edit to say: ... hmmm of waren die knuppels van steen gemaakt toen?

- Downforce Hans
Voordat je nou weer onzin uit ga kramen stel je eerst eens op de hoogte va de techniek van een Corvette.go4it schreef:Als het Corvette dat al zou lukken, kom je er zo maar niet. De volgende vraag is dan hoe je al het geweld op het asfalt moet overbrengen. Kan de transmissie het aan? En hoe zit het met de ophanging van het onderstel (starre achteras bij de Corvette), is dat nog voldoende berekend op +150pk en -150kg? en hoeveel zal dit gaan kosten?Bert ///M3 schreef:Maken ze die Corvette toch ook 150 KG lichter en geven ze die 150 PK er bij. Probleem opgelost
Om maar een paar voorbeelden te geven.
Voor alle duidelijk mensen, ik vind die nieuwe Corvette trouwens een mooi apparaat. Zou het wel eens willen uitproberen. Komt nog wel eens.
Dat ding heeft helemaal geen starre achter as.
grtz,hans
Ow dus jij mag dollen, maar als een ander iets zegt ben je ineens op je pikkie getraptgo4it schreef:Maar ja Cor, of de bladveren zijn gemaakt van buigzaam tropisch hout, duurzaam PVC of carbon; het blijven bladveren![]()
Ik bedoel, in de pre-historische tijd liepen de neanderthalers ook toch met houten knuppels. Zegt de ene tegen de ander: 'kijk hier, ik heb de allernieuwste knuppel, die is gemaakt van carbon'.![]()
Greetzz,
edit to say: ... hmmm of waren die knuppels van steen gemaakt toen?![]()

- Francisco
bladveren, GT-R rijd vanzelf, M3 CSL's.....
Er zijn in dit draadje mischien een handvol mensen die een Z06 gereden hebben en 0 een ZR1. 0 een GT-R en een M3 CSL bestaat niet eens.
m.a.w. als een fabrikant van buiten de gevestigde oren een rete snelle auto uitbrengt bestaat de verdediging tegenwoordig uit bullshit en denkbeeldige auto's. Typisch.
Er zijn in dit draadje mischien een handvol mensen die een Z06 gereden hebben en 0 een ZR1. 0 een GT-R en een M3 CSL bestaat niet eens.

m.a.w. als een fabrikant van buiten de gevestigde oren een rete snelle auto uitbrengt bestaat de verdediging tegenwoordig uit bullshit en denkbeeldige auto's. Typisch.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Nou, tot zover vind ik de 'vaste' DF'ers geagiteerder reageren dan Henk hoor. Beetje over de jank gaan omdat er wat over de Corvette gezegd wordt.
Denk dat beide auto's meer dan goed zijn op de Ring of welk circuit dan ook, of het nou bladveren, starre assen en 200 computers heeft om strak door de bocht te gaan.
Lekker belangrijk [img:22:18]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... smoker.gif[/img]
Denk dat beide auto's meer dan goed zijn op de Ring of welk circuit dan ook, of het nou bladveren, starre assen en 200 computers heeft om strak door de bocht te gaan.
Lekker belangrijk [img:22:18]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... smoker.gif[/img]
-
Heel belangrijk: auto's met allerhande computers zijn voor sukkels die niet kunnen rijden :!:partyondude schreef:...
Aernoudt schreef:Heel belangrijk: auto's met allerhande computers zijn voor sukkels die niet kunnen rijden :!:partyondude schreef:...

- Elmar
Het is maar waar je voorkeur ligt. Net als de vergelijk met de M3 e90/92 en Exige. Het gaat om het gevoel wat die auto je geeft.Aernoudt schreef:Heel belangrijk: auto's met allerhande computers zijn voor sukkels die niet kunnen rijden :!:partyondude schreef:...
En ja, het streelt mijn ego enorm als ik met de Viper bv een GT3 op een circuit voorblijf.
- Bert ///M3
-
Waar is de humor gebleven. Beetje relativeren mannen.
Als je m'n post goed hebt gelezen zei ik ergens dat ik de Corvette mooi vind. De opmerkingen die ik maakte waren humoristisch bedoeld en bewust een beetje zwart/wit uitgesproken om een discussie op gang te brengen. In ieder geval was het niet de bedoeling mensen te kwetsen.
Voor Luco heb ik een uitzondering gemaakt, omdat ik vind dat ie te veel stront praat en daar word ik moe van.
De GT-R waarmee wij reden heeft trouwens geen ABS en geen ESP/ASR. Alles moet je zelf doen. Behoorlijk hardcore dus als je over dit soort vermogens praat.
Veel plezier met de sport en tot Assen maar weer.
Groetjes,
Henk
Als je m'n post goed hebt gelezen zei ik ergens dat ik de Corvette mooi vind. De opmerkingen die ik maakte waren humoristisch bedoeld en bewust een beetje zwart/wit uitgesproken om een discussie op gang te brengen. In ieder geval was het niet de bedoeling mensen te kwetsen.

De GT-R waarmee wij reden heeft trouwens geen ABS en geen ESP/ASR. Alles moet je zelf doen. Behoorlijk hardcore dus als je over dit soort vermogens praat.
Veel plezier met de sport en tot Assen maar weer.
Groetjes,
Henk
-
En terecht dat je dan trots bent. Het is nog altijd de combi rijder/auto die het moeten doen.Elmar schreef:Het is maar waar je voorkeur ligt. Net als de vergelijk met de M3 e90/92 en Exige. Het gaat om het gevoel wat die auto je geeft.Aernoudt schreef:Heel belangrijk: auto's met allerhande computers zijn voor sukkels die niet kunnen rijden :!:partyondude schreef:...
En ja, het streelt mijn ego enorm als ik met de Viper bv een GT3 op een circuit voorblijf.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
-
- Downforce Hans
Mannen, mannen hold your horses.
De ene auto heeft dit en de andere dat..........
Nu is de corvette snel en volgende week weer een andere.
Ik denk dat de omstandigheden ook altijd weer anders zijn dus echt vergelijken is zowiezo moeilijk.
Misschien zou het eerlijker zijn wanneer er een onderscheid gemaakt zou worden tussen voorwiel,vierwiel en achterwiel aandrijving.
Zo zullen er nog wel een paar dingen te verzinnen zijn.
Ik denk iik niet dat de verschillen in pk`s boven de 500 bij personenauto`s zullen resulteren in enorm snellere tijden.
Een Personen auto met 700 pk zal echt geen 8 seconden sneller zijn dan de zr 1
Ik wordt wel moe van mensen die hun mening klaar hebben zonder ook maar enig verstand van zaken te hebben.
Check even of de dingen die je zegt over een auto wel kloppen voor dat je ze vol overtuiging neer zet.
Grtz,Hans
De ene auto heeft dit en de andere dat..........
Nu is de corvette snel en volgende week weer een andere.
Ik denk dat de omstandigheden ook altijd weer anders zijn dus echt vergelijken is zowiezo moeilijk.
Misschien zou het eerlijker zijn wanneer er een onderscheid gemaakt zou worden tussen voorwiel,vierwiel en achterwiel aandrijving.
Zo zullen er nog wel een paar dingen te verzinnen zijn.
Ik denk iik niet dat de verschillen in pk`s boven de 500 bij personenauto`s zullen resulteren in enorm snellere tijden.
Een Personen auto met 700 pk zal echt geen 8 seconden sneller zijn dan de zr 1
Ik wordt wel moe van mensen die hun mening klaar hebben zonder ook maar enig verstand van zaken te hebben.
Check even of de dingen die je zegt over een auto wel kloppen voor dat je ze vol overtuiging neer zet.
Grtz,Hans
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Downforce Hans
Daarvoor heb ik het ook over personenauto`s en vaak dito gewicht.Robin schreef:Ik denk dat een 700pk Brabus iig niet 8 seconden sneller is dan de ZR 1 LOL. Ik denk wel dat een 7(20)pk Ultima GTR wél sneller kan zijn op de NS dan de ZR1. Hangt dus van meer factoren af dan alleen pk's, die zeer zeker op de(lange rechte stukken van) Nordschleife goed van pas komen.
Een ultima reken ik daar even niet bij want ondanks kenteken is dat toch een soort racer.
Het gewicht is toch gewoon een heel belangrijke factor en die semi racers zijn natuurlijk erg licht.
- GTRene