Corvette ZR1 Laps the Ring in 7:26.4, Beats the 2009 Nissan

Dit is ons algemene autoforum.
Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 jun 2008, 11:53

Maken ze die Corvette toch ook 150 KG lichter en geven ze die 150 PK er bij. Probleem opgelost :)

go4it

Bericht door go4it » 29 jun 2008, 12:06

Bert ///M3 schreef:Maken ze die Corvette toch ook 150 KG lichter en geven ze die 150 PK er bij. Probleem opgelost :)
Als het Corvette dat al zou lukken, kom je er zo maar niet. De volgende vraag is dan hoe je al het geweld op het asfalt moet overbrengen. Kan de transmissie het aan? En hoe zit het met de ophanging van het onderstel (starre achteras bij de Corvette), is dat nog voldoende berekend op +150pk en -150kg? en hoeveel zal dit gaan kosten?

Om maar een paar voorbeelden te geven.

Voor alle duidelijk mensen, ik vind die nieuwe Corvette trouwens een mooi apparaat. Zou het wel eens willen uitproberen. Komt nog wel eens.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 29 jun 2008, 12:25

De Vette heeft dus echt ''geen'' starre achteras :!: :!:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 jun 2008, 12:50

Tja buiten de hi tech bruutheid van een GT-R die ook nog eens supertunable is, en ik hier de welles/nietes toestanden alweer zie aankomen:Toch maar de Corvette. Heritage, LM victories EN de klassieke layout motor voorin(maar dan wel ACHTER de vooras natuurlijk) en rwd met een berg pk's en koppel plus niet al te zwaar: Mooi man. DE manier imho. Ik MOET eens in een Z06 rijden, voor het idee. :wink:

go4it

Bericht door go4it » 29 jun 2008, 13:47

Jan Visser schreef:De Vette heeft dus echt ''geen'' starre achteras :!: :!:
Sorry, slip of the tongue... :lol:

BLADVEREN. :mrgreen:

Het zit wel allemaal in de zelfde tijdslijn: starre achteras, bladveren,...[img:41:40]http://www.streetgasm.com/forum/Smileys ... nyface.gif[/img]

Corvette

Bericht door Corvette » 29 jun 2008, 14:44

go4it schreef:
Jan Visser schreef:De Vette heeft dus echt ''geen'' starre achteras :!: :!:
Sorry, slip of the tongue... :lol:

BLADVEREN. :mrgreen:

Het zit wel allemaal in de zelfde tijdslijn: starre achteras, bladveren,...[img:41:40]http://www.streetgasm.com/forum/Smileys ... nyface.gif[/img]
Jij snapt het niet helemaal geloof ik.

Of het nou een veer, bladveer of het onderbroek elastiek van mijn opoe is maakt niks uit als het maar veert.

Vergelijk maar eens de wegligging van een standaard Corvette met een berg andere auto's dan ben je verbaasd en wil je zelfs onder je Opel Astra nog bladveren :mrgreen:

Wat bij een Z06 te wensen over laat zijn de schokdempers, want die staan comfortabel afgesteld, omdat het natuurlijk toch een straatauto is.

Wij op dit forum kunnen altijd zo lekker dom reageren als de veerweg langer is dan 1 cm, want dan kom je op het circuit te kort :?: :?: :?:

Is natuurlijk gelul, want met een racesetup is het niet te doen met 98789876567898765577 duizend drempels en bulten en kuilen en rotondes en nog een kleine 9999987898766565 andere soorten obstakels in dit kutland. :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:

Dus bladveren ( ze zijn trouwens van CARBON gemaakt ) >>>>>>>>>>>>> daar mankeert geen donder aan.

Vr. Gr.

Cor

Luco

Bericht door Luco » 29 jun 2008, 15:06

Ik heb de grootste
Ik heb de dikste
Ik ben de snelste
Lekker belangrijk, als je zon auto koopt (GTR-V spec) kan je alleen maar verliezen als je (op welk circuit dan ook) gaat rijden.
Want dan verwachten mensen ook dat je snel bent.
Dan krijg je dus al snel een overgewaardeerde auto, net als de skyline :D

Een enkeling kan daar snel mee rond, de rest roept het alleen maar :D :lol:

go4it

Bericht door go4it » 29 jun 2008, 16:33

luco hornsveld schreef:Ik heb de grootste
Ik heb de dikste
Ik ben de snelste
Lekker belangrijk, als je zon auto koopt (GTR-V spec) kan je alleen maar verliezen als je (op welk circuit dan ook) gaat rijden.
Want dan verwachten mensen ook dat je snel bent.
Dan krijg je dus al snel een overgewaardeerde auto, net als de skyline :D

Een enkeling kan daar snel mee rond, de rest roept het alleen maar :D :lol:

[img:342:440]http://members.arstechnica.com/x/svdsin ... p_STFU.jpg[/img]

go4it

Bericht door go4it » 29 jun 2008, 17:00

Maar ja Cor, of de bladveren zijn gemaakt van buigzaam tropisch hout, duurzaam PVC of carbon; het blijven bladveren :lol:

Ik bedoel, in de pre-historische tijd liepen de neanderthalers ook toch met houten knuppels. Zegt de ene tegen de ander: 'kijk hier, ik heb de allernieuwste knuppel, die is gemaakt van carbon'. :mrgreen:

No hard feelings mannen. Ik dol alleen maar een beetje. Beetje saai anders.

Greetzz,
Henk @ Pro Import Motorsports

edit to say: ... hmmm of waren die knuppels van steen gemaakt toen? :P :P

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 jun 2008, 21:15

go4it schreef:
Bert ///M3 schreef:Maken ze die Corvette toch ook 150 KG lichter en geven ze die 150 PK er bij. Probleem opgelost :)
Als het Corvette dat al zou lukken, kom je er zo maar niet. De volgende vraag is dan hoe je al het geweld op het asfalt moet overbrengen. Kan de transmissie het aan? En hoe zit het met de ophanging van het onderstel (starre achteras bij de Corvette), is dat nog voldoende berekend op +150pk en -150kg? en hoeveel zal dit gaan kosten?

Om maar een paar voorbeelden te geven.

Voor alle duidelijk mensen, ik vind die nieuwe Corvette trouwens een mooi apparaat. Zou het wel eens willen uitproberen. Komt nog wel eens.
Voordat je nou weer onzin uit ga kramen stel je eerst eens op de hoogte va de techniek van een Corvette.
Dat ding heeft helemaal geen starre achter as.

grtz,hans

Luco

Bericht door Luco » 29 jun 2008, 21:21

go4it schreef:Maar ja Cor, of de bladveren zijn gemaakt van buigzaam tropisch hout, duurzaam PVC of carbon; het blijven bladveren :lol:

Ik bedoel, in de pre-historische tijd liepen de neanderthalers ook toch met houten knuppels. Zegt de ene tegen de ander: 'kijk hier, ik heb de allernieuwste knuppel, die is gemaakt van carbon'. :mrgreen:

No hard feelings mannen. Ik dol alleen maar een beetje. Beetje saai anders.

Greetzz,
Henk @ Pro Import Motorsports

edit to say: ... hmmm of waren die knuppels van steen gemaakt toen? :P :P
Ow dus jij mag dollen, maar als een ander iets zegt ben je ineens op je pikkie getrapt :?

Francisco

Bericht door Francisco » 29 jun 2008, 21:36

bladveren, GT-R rijd vanzelf, M3 CSL's.....

Er zijn in dit draadje mischien een handvol mensen die een Z06 gereden hebben en 0 een ZR1. 0 een GT-R en een M3 CSL bestaat niet eens. :roll:

m.a.w. als een fabrikant van buiten de gevestigde oren een rete snelle auto uitbrengt bestaat de verdediging tegenwoordig uit bullshit en denkbeeldige auto's. Typisch.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 29 jun 2008, 21:38

Nou, tot zover vind ik de 'vaste' DF'ers geagiteerder reageren dan Henk hoor. Beetje over de jank gaan omdat er wat over de Corvette gezegd wordt.

Denk dat beide auto's meer dan goed zijn op de Ring of welk circuit dan ook, of het nou bladveren, starre assen en 200 computers heeft om strak door de bocht te gaan.

Lekker belangrijk [img:22:18]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... smoker.gif[/img]

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 29 jun 2008, 22:42

partyondude schreef:...

Lekker belangrijk [img:22:18]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... smoker.gif[/img]
Heel belangrijk: auto's met allerhande computers zijn voor sukkels die niet kunnen rijden :!:

Luco

Bericht door Luco » 29 jun 2008, 22:44

Aernoudt schreef:

Heel belangrijk: auto's met allerhande computers zijn voor sukkels die niet kunnen rijden :!:
:D :D

Elmar

Bericht door Elmar » 29 jun 2008, 23:24

Aernoudt schreef:

Het is maar waar je voorkeur ligt. Net als de vergelijk met de M3 e90/92 en Exige. Het gaat om het gevoel wat die auto je geeft.
En ja, het streelt mijn ego enorm als ik met de Viper bv een GT3 op een circuit voorblijf.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 jun 2008, 23:29

Hehe. F1 wagens en nieuwere generaties toerwagens zitten ook vol computers. Rijden zeker ook alleen maar sukkels in die niet kunnen rijden :)

go4it

Bericht door go4it » 30 jun 2008, 00:02

Waar is de humor gebleven. Beetje relativeren mannen.

Als je m'n post goed hebt gelezen zei ik ergens dat ik de Corvette mooi vind. De opmerkingen die ik maakte waren humoristisch bedoeld en bewust een beetje zwart/wit uitgesproken om een discussie op gang te brengen. In ieder geval was het niet de bedoeling mensen te kwetsen. :lol: Voor Luco heb ik een uitzondering gemaakt, omdat ik vind dat ie te veel stront praat en daar word ik moe van. :D

De GT-R waarmee wij reden heeft trouwens geen ABS en geen ESP/ASR. Alles moet je zelf doen. Behoorlijk hardcore dus als je over dit soort vermogens praat.

Veel plezier met de sport en tot Assen maar weer.

Groetjes,
Henk

go4it

Bericht door go4it » 30 jun 2008, 00:16

Elmar schreef:
Aernoudt schreef:

Het is maar waar je voorkeur ligt. Net als de vergelijk met de M3 e90/92 en Exige. Het gaat om het gevoel wat die auto je geeft.
En ja, het streelt mijn ego enorm als ik met de Viper bv een GT3 op een circuit voorblijf.
En terecht dat je dan trots bent. Het is nog altijd de combi rijder/auto die het moeten doen.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 30 jun 2008, 01:07

Volgens mij kan je in de GT-R die stumperhulpjes ook uitzetten, ik heb iig. weleens een filmpie met 2 jappen erin voorbij zien komen waarbij dat ding alleen maar dwars ging. :wink:

Filmpje staat helaas niet meer op Youtube. :(

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 30 jun 2008, 08:20

Bert ///M3 schreef:Hehe. F1 wagens en nieuwere generaties toerwagens zitten ook vol computers. ...
Als je een beetje had opgelet, dan had je kunnen lezen/horen/zien dat er juist minder met computermeuk gebeurd in de F1 auto's tav zaken als tractie controle etc dit seizoen ;)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 jun 2008, 10:00

Mannen, mannen hold your horses.

De ene auto heeft dit en de andere dat..........
Nu is de corvette snel en volgende week weer een andere.
Ik denk dat de omstandigheden ook altijd weer anders zijn dus echt vergelijken is zowiezo moeilijk.
Misschien zou het eerlijker zijn wanneer er een onderscheid gemaakt zou worden tussen voorwiel,vierwiel en achterwiel aandrijving.
Zo zullen er nog wel een paar dingen te verzinnen zijn.
Ik denk iik niet dat de verschillen in pk`s boven de 500 bij personenauto`s zullen resulteren in enorm snellere tijden.
Een Personen auto met 700 pk zal echt geen 8 seconden sneller zijn dan de zr 1
Ik wordt wel moe van mensen die hun mening klaar hebben zonder ook maar enig verstand van zaken te hebben.
Check even of de dingen die je zegt over een auto wel kloppen voor dat je ze vol overtuiging neer zet.

Grtz,Hans

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 jun 2008, 10:09

Ik denk dat een 700pk Brabus iig niet 8 seconden sneller is dan de ZR 1 LOL. Ik denk wel dat een 7(20)pk Ultima GTR wél sneller kan zijn op de NS dan de ZR1. Hangt dus van meer factoren af dan alleen pk's, die zeer zeker op de(lange rechte stukken van) Nordschleife goed van pas komen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 jun 2008, 10:16

Robin schreef:Ik denk dat een 700pk Brabus iig niet 8 seconden sneller is dan de ZR 1 LOL. Ik denk wel dat een 7(20)pk Ultima GTR wél sneller kan zijn op de NS dan de ZR1. Hangt dus van meer factoren af dan alleen pk's, die zeer zeker op de(lange rechte stukken van) Nordschleife goed van pas komen.
Daarvoor heb ik het ook over personenauto`s en vaak dito gewicht.

Een ultima reken ik daar even niet bij want ondanks kenteken is dat toch een soort racer.
Het gewicht is toch gewoon een heel belangrijke factor en die semi racers zijn natuurlijk erg licht.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2008, 11:32

en waarom zet Ultima daar geen tijd neer...de gesloten GTR zou dat kunnen, maar zijn ze "bang" dat ie een rondje niet overleefd met die oude V8? :lol: of wachten ze tot ze een betrouwbare Z06 motor erin hebben wat velen nu al doen/hebben...

Plaats reactie