Wederom een fikse update:
De 5 staat dus al eeuwen bij de dealer. Begon met een grote beurt, draagarm en daarna oliedrukproblemen. Laatste lijkt maar niet opgelost te worden. Laatste keer dat ik de auto met Tommy ophaalde kon hij direct bij thuiskomst terug en sindsdien staat hij volgens mij weg te rotten bij de dealer.
De 3 heb ik gisteren opgehaald. Mooi vdo framepje met oliedruk, olietemperatuur en een voltmeter hebben hun plaats gevonden waar vroeger de radio zat. Op het voormalige plekje van de asbak zit nu een een schakelaar om de fan van de radiateur aan te kunnen laten staan. 4 Velgen + banden die eigenlijk de vuilcontainer in gingen gered van de shredder zodat er begin september een Speedster en een 3 naar Malmedy gaan. Dan kan Tommy zich wel even uitleven op die oude set. Geen trek om twee sets goede banden te vernaggelen. Extra pk's? Ik schat nul. Extra geluid? Dat moet haast wel.
Problemen zijn er ook nogsteeds, zoals in een ander draadje gezegd. Motor heeft toch moeite te blijven draaien wanneer deze stationair draait. Er blijft iets onder het blok zweten, wat ik er persee uit wil hebben en #$@$@!@ waarom krijg ik die resonantie er niet uit.
Laatste update want ook de Speedster blijft niet gespaard. Vrijdagavond begonnen een carbon airbox te monteren:
[img:312:236]
http://www.auto-master.ch/images/BMC-CDA-P1.jpg[/img]
Dacht het in een half uur geklaard te hebben, maar je komt overal slecht bij. Op internet een 'how to' gevonden van iemand die daarvoor z'n achterwiel en binnenscherm had verwijderd maar daar had ik geen trek in. Heb aardig wat gevloekt en uiteindelijk de koelvloeistoftank maar verwijderd om net wat meer ruimte te maken. Alles tijdelijk dichtgetaped en de volgende dag met behulp van Joy even een bracket aangepast. Extra pk's? Ik schat nul. Extra geluid heb ik wel. Niet dat het storend is, want boven de 120 hoor je toch niets meer.
De speedster is nu dus eindelijk klaar? Ehm nee... na m'n laatste trackday is denk het slotje voor wat verschoven zodat ik niet meer bij de radiateur en de ruitenstproeiervloeistof kan.