Een week om snel te vergeten

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rene van Grinsven

Een week om snel te vergeten

Bericht door Rene van Grinsven » 28 jun 2008, 22:54

Afgelopen week had ik een week om snel te vergeten, maar ik denk dat de afgelopen week nog lang in mijn geheugen zal blijven hangen.

Zaterdag:
Op zo'n 6 km van mijn huis, op weg naar mijn werk, begeeft mijn Clio het. Oordeel van de ANWB: Distributieriem gebroken. (maar hier loopt al een topic over)

Maandag:
Met de verkoper van het autobedrijf kunnen regelen dat ik mijn Ibiza wel al vast kan ophalen. Wel betaal ik hem het resterende bedrag dat ik eigenlijk voor mijn Clio zou krijgen. Onder voorwaarde dat ik dit terug krijg bij het inleveren van mijn auto na de reparatie. Dit uiteraard ook op papier laten zetten.

Dinsdag:
Over de auto niets dan lof, op alle fronten heb ik het idee er op vooruit te zijn gegaan ten opzichte van mijn Renault. Kortom ik ben een tevreden man.

Woensdag:
van "mijn" monteur krijg ik te horen dat de schade aan mijn Renault zo'n 1500 euro is en dat de wagen vrijdagavond klaar zal zijn.
Met dit nieuws bel ik de verkoper van mijn Seat op met de mededeling dat ik van plan ben om mijn Clio maandag te brengen. Hij is hier niet blij mee want hij wil 'm voor het weekend hebben zodat hij 'm op internet kan zetten en snel kan verkopen. Aan de telefoon is hij in eens minder vriendelijk en doet uitspraken als: "De Renault wordt toch wel goed gerepareerd he ?" "en ik wil er wel een bon bij anders hoef ik 'm niet". Hier kon ik uiteraard aan voldoen, waarop hij de volgende uitspraak doet: "kun je hem niet zelf verkopen ?" Ik heb hem aangegeven dat ik dit wel kan doen, maar dat ik geen zin heb in het "marktplaats-gedoe". Ik heb het gesprek beeïndigd met de opmerking dat wij een afspraak hadden en dat de situatie voor mij vervelender is dan voor hem. Mij kost het een bult geld, hij hoeft alleen een paar dagen meer geduld te hebben.

Donderdag:
Geen contact gehad mijn de monteur van mijn Renault en ook niet met de verkoper van mijn Seat. Na een lange dag werken kom ik om 21.45 uur thuis.

Vrijdag:
's ochtend om 8 uur loop ik naar de parkeerplaats van mijn auto, met de sleutel al in de aanslag ga ik de deur uit. Nu kan ik mijn auto niet voor de deur parkeren dus moet ik een paar meter lopen. Ik kom de hoek om en zie meteen dat mijn auto weg is. Ondanks dat ik zeker weet waar ik hem de dag ervoor geparkeerd heb kijk ik even rond of ie niet toevallig ergens alnders staat, je gaat op zo'n moment erg aan je geheugen twijfelen. Na even rond te hebben gekeken word bevestigd wat ik eigenlijk al wist: MIJN AUTO IS GESTOLEN ! pas 4 dagen had ik 'm in mijn bezit en nu is ie al weg. Uiteraard meteen de politie gebeld om er melding van te maken, om me vervolgens naar het politiebureau te gaan om aangifte te doen van diefstal. Daarna nog naar de verzekeringsmaatschapij geweest om melding te maken (scoren daar ook een onvoldoende voor klantvriendelijkheid). Daarna ben ik alsnog gaan werken, waar mijn collega´s niet konden genieten van humeur :x

Jullie kunnen begrijpen dat ik geen goede week achter de rug heb, de verzekering wacht nu 30 dagen af voordat ze gaan uitbetalen. En dan is het natuurlijk afwachten wat ik ga terug krijgen, in de tussentijd vinden ze misschien mijn auto terug. Maar zelf heb ik daar 0% hoop op, en misschien is het maar beter ook dat ze ´m niet terug gaan vinden. Wie weet in welke staat ie aangetroffen zou worden

Als de verzekering uitbetaald heeft zal ik een nieuwe zoektocht naar een andere auto starten. Een Seat Ibiza in de zelfde uitvoering heeft absoluut de voorkeur. Alhoewel ik twijfel ik nog zo'n auto durf te kopen, de huidige was wel erg snel weer weg zonder dat er een spoor van de vinden is.
In de tussentijd rijd ik weer rond in mijn Clio die ik gisteravond bij mijn monteur heb kunnen ophalen.

Het enige dat ik nu kan doen is te relativeren dat er ergere dingen in het leven zijn en dat dit allemaal te vervangen is. Maar tegelijkertijd ben ik er erg "ziek" van....

Shakes

Bericht door Shakes » 28 jun 2008, 23:00

Ja kut allemaal! Aan de andere kant, je laatste zin vind ik wel passend.

Komen altijd betere tijden. Zeg ik ook altijd tegen Audi rijders.

N.

Tom

Bericht door Tom » 28 jun 2008, 23:32

Sjezus wat een kloteweek heb je dan :(
Sterkte zeg... alsof het niet erger kan allemaal.
Nandor schreef: Komen altijd betere tijden. Zeg ik ook altijd tegen Audi rijders.
:lol: die is onder de gordel nu Macboy z'n zinnen heeft gezet op een hybride...

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 28 jun 2008, 23:37

WTF Rene!!

Niet te geloven zeg. Ik leef met je mee. Ik hoop voor je dat ze hem snel terugvinden!!

Sterkte en succes!

Rene van Grinsven

Bericht door Rene van Grinsven » 28 jun 2008, 23:48

Mark Nauta schreef: Ik hoop voor je dat ze hem snel terugvinden!!
Aan de ene kant hoop ik ook dat ze 'm terug vinden, maar dan wel in dezelfde staat als ik 'm had. Ik denk dat het beter is om 'm niet meer terug te krijgen dan 'm beschadigd terug te krijgen.
Maar waarschijnlijk is ie al lang de grens over er zit er een oost-europees kenteken op.....

Joy

Bericht door Joy » 29 jun 2008, 00:06

Ah dat is een behoorlijke pechweek zeg. De deal met de verkoper is dus ook van de baan voorlopig ? Ik hoop dat alles snel weer in orde is.

Luca

Bericht door Luca » 29 jun 2008, 00:23

Erg pijnlijk............................ Echt klote voor je!!!

(moet wel eerlijk zeggen dat ik het een erg interessant verhaal vond om te lezen. 8) )

Knot

Bericht door Knot » 29 jun 2008, 08:30

Da's kut zeg.. en dan ook al zo snel.

Succes met de afwikkeling.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 jun 2008, 08:40

Waardeloos.
:cry:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 29 jun 2008, 09:09

Ik heb twee krassen op de auto van voor tot achter erbij, maar dat valt in het niets als ik het zo lees.

Succes!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 jun 2008, 11:03

Damned, dat is echt een rotweek zo. Ik heb het met je te doen, Rene. Zelf ook wel eens wat pech met mijn auto's gehad en ik weet hoe het voelt. Daar kun je goed ziek van zijn :?

Hoop dat het allemaal een beetje goedkomt!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 jun 2008, 12:31

Echt verschrikkelijk ruk :shock: Ik hoop dat ze em niet weer vinden, meestal wordt een auto er niet beter van :cry:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 jun 2008, 12:38

onvoorstelbaar, wat een kut week :shock:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2008, 15:36

zow...das nog eens een week waarvan je denkt pfff whats next...

dat soort weken moet je niet te vaak hebben, sterkte 8)

Rene van Grinsven

Bericht door Rene van Grinsven » 29 jun 2008, 19:57

Dit soort weken moet je inderdaad niet vaak hebben, kan ik me financieel ook niet veroorloven :wink:
Natuurlijk is de Seat goed verzekerd, maar het is natuurlijk afwachten wat de verzekering gaat uitkeren. En ook niet geheel onbelangrijk, hoe lang duurt het voordat ze gaan uitkeren.
Ook vraag ik me af wie de wagen gestolen heeft, ik weet dat ik daar helemaal niets mee opschiet. Maar toch blijft die vraag door mijn hoofd spoken.
Is ie meegenomen door een stel Oost-europeanen. Vraag blijft dan ? Hoe zijn ze de auto binnengekomen zonder enig spoor achter te laten, en hoe hebben ze de startblokkering omzeild ?
Of is er een derde sleutel in het spel, ik heb er twee in mijn bezit, maar een extra sleutel is natuurlijk bij te maken. En het kan natuurlijk bijverdienste zijn om een extra sleutel te verkopen samen met de locatie van de auto.
Ik wil hier niemand gaan beschuldigen, maar de korte tijd van de diefstal na aankoop zet je natuurlijk ook aan het denken.

wat denken jullie ?
- Gewoon pech, verkeerde plaats en verkeerde moment ?
Of ?
- Zijn "ze" gericht voor mijn auto gekomen en was het van te voren al de bedoeling om mijn auto mee te nemen ?

Luco

Bericht door Luco » 29 jun 2008, 22:14

Das mooi klote dan zeg.
Alles komt in drieen zeg maar :shock: :?

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2008, 23:30

Inderdaad dat extra sleutel bijmaken komt al vaker voor...tis in elk geval erg verdacht (maar kan toeval zijn) je kan ook niet alles voorkomen helemaal niet die gevallen...garage helpt wel iets maarja die heeft lang iedereen niet....klote hoor ook voor de verzekering die denkt ook wel iets van lichten ze ons op? immers wel heel kort na de verzekering...had je die papieren al wel binnen dat je daarover geen gezeik krijgt?
sterkte met afhandeling.

Rene van Grinsven

Bericht door Rene van Grinsven » 30 jun 2008, 11:06

Voor de verzekering zie ik geen probleem, de wagen stond gewoon op mijn naam en alle papieren zijn in orde. En natuurlijk heb ik twee sleutels.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 jun 2008, 11:20

Is vast pech joh...

Rene van Grinsven

Re: Een week om snel te vergeten (verzekeringsupdate)

Bericht door Rene van Grinsven » 17 sep 2008, 21:00

Update:

We zijn bijna 3 maanden verder sinds mijn Ibiza gestolen is, en ik kan nu echt wel concluderen dat ie niet meer terug gaat komen. Waarschijnlijk ook wel goed want terug wil ik 'm niet, vraag me wel af; rijd ie rond ergens in het oosten van Europa of is misbruikt als een soort van mechanisch orgaandonor ?

Verzekeringstechnisch is het nu eindelijk bijna afgehandeld, afgelopen week heb ik een brief gekregen waarin staat dat ik mijn aankoopbedrag terug krijg van de verzekering. Een net bod, maar ik heb er wel een hele tijd op moeten wachten.
Op de dag van de diefstal ben ik rechtstreeks vanuit het politiebureau naar mijn assurantiekantoor gereden hier in Eindhoven om melding te maken en de benodigde papieren achter te laten zodat ze er snel mee aan de slag konden.
30 dagen later (de standaard wacht termijn) heb ik contact met ze opgezocht om te vragen hoe de verdere afhandeling zou gaan, in de hoop dat ze er in de tussentijd mee bezig waren geweest zodat ik snel op zoek zou kunnen gaan naar een nieuwe auto. Maar toen ik belde bleken ze er nog helemaal niets mee gedaan hadden en ze konden in hun computer ook niets terug vinden over mijn claim. Na een korte zoektocht kwamen ze er achter dat mijn papieren kwijt waren :shock:
Helaas zat er niet anders op dan weer met mijn papieren langs te gaan zodat ze nu wel aan de gang zouden kunnen gaan met met claim, ik heb ze daar ruim een week de tijd voor gegeven om vervolgens weer contact met ze te zoeken. Ik kreeg te horen dat de schade expert er mee bezig was maar dat de preciese status op dat moment niet na te gaan was. Ik was weer een beetje tevreden want er leek vaart in te komen.
Na een kleine twee weken weer contact met het assurantiekantoor gezocht, toen kreeg ik te horen dat mijn papieren opnieuw naar de verzekeringsmaatschapij verstuurd waren want daar waren ze blijkbaar niet aangekomen
"Maar de schade expert was er toch al mee bezig ?" Na die vraag werd het stil aan de andere kant van de lijn, maar snel was ik er in ieder geval achter dat de informatie die ik eerder had gekregen niet kon kloppen. Na enig aandringen zou de dame aan de andere kant van de lijn er voor zorgen dat ik terug gebeld zou worden door diegene binnen het bedrijf die verantwoordelijk was voor mijn "case". Een dag later belde ze inderdaad ook op, maar meer dan haar excuses aanbieden kon ze op dat moment ook niet doen. Ze beloofde uit te gaan zoeken waar het fout gegaan was en hoe de toenmalige status was en ze zou me maandag daar zeker over bellen. Ik had moeten vragen welke maandag want tot op heden zit ik nog steeds op haar telefoontje te wachten...
Ondanks dat ik van het assurantiekantoor niks hoorde leek er toch eindelijk vaart in te komen, van een onafhankelijk schade expertise bedrijf kreeg ik een brief met daarbij een formulier dat ik in moest vullen gevolgd door een schadeexpert die een paar dagen later bij mij op bezoek is geweest.

Uiteindelijk lijkt alles dan nu toch goed te gaan komen, en zodra het geld binnen is kan de daadwerkelijke zoektocht naar een andere auto gaan beginnen. Een vergelijkbare Ibiza zal het waarschijnlijk niet gaan worden, ten eerste omdat ze binnen mijn budget met een "lage" km-stand bijna niet te vinden zijn, en ten tweede omdat ik niet weet of ik het aandurf er weer één te kopen. In korte tijd zijn er twee exact dezelfde types in eindhoven gestolen, en waar ik achter ben gekomen is dat de andere, die een paar weken eerder op dezelfde manier is verdwenen, een paar honderd meter verderop bij mij in de buurt stond....

Maus335i

Re: Een week om snel te vergeten

Bericht door Maus335i » 17 sep 2008, 21:36

Wacht ff...

Die Seat heb je gekocht? En die heb je eerder gekregen voordat je de Renault aan de verkoper hebt verkocht? (met dat gezellige praatje er na)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 17 sep 2008, 22:09

Allemachtig, Rene. Dan heb je echt, echt, echt pech. Mijn god, zeg. Ik heb het serieus met je te doen :hmmm:

Rene van Grinsven

Bericht door Rene van Grinsven » 20 sep 2008, 20:11

Maurice Graber schreef:Die Seat heb je gekocht? En die heb je eerder gekregen voordat je de Renault aan de verkoper hebt verkocht? (met dat gezellige praatje er na)
Omdat de Renault in de garage stond heb ik de Ibiza wel al op kunnen halen, een week zonder auto zag ik ook niet als een optie. Vandaar dat ik met het garagebedrijf had afgesproken dat ik het geld dat ik voor de Clio terug zou krijgen hem als een borg zou geven totdat ik de Clio zou kunnen inruilen. Dat zag ik op dat moment als een betere optie dan een auto te gaan huren.
De discussie ging over het feit dat de garagehouder de reparatie van mijn Clio te lang vond duren, en hij mij onder druk probeerde te zetten om de auto zelf te verkopen via marktplaats oid.

UIteindelijk heeft de diefstal voor mij geen financiele concequenties gehad, uiteindelijk ga ik iets meer geld van de verzekering krijgen dan dat ik voor de auto betaald heb. En ook voor mijn verzekeringspremie heeft het geen gevolgen.

Binnenkort dus een nieuwe zoektocht naar een andere auto !

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 sep 2008, 10:17

Gelukkig maar dat je er zelf niet (te)veel schade van hebt ondervonden, al zijn dit soort situaties natuurlijk nooit prettig. Ik herken deze situatie tot dusver, dat een collega in een geschil met een autohandelaar ook afscheid had moeten nemen van zijn auto, nadat die eigenaar 2 dagen terug bij hem was langsgeweest.

Het ligt natuurlijk ernstig voor de hand wie de auto had gestolen, dat kon niet anders dan de autohandelaar (of iemand die hij gevraagd heeft) zijn geweest. Ik heb het vermoeden dat dat ook in jouw geval zo is. Natuurlijk heb je niets aan iemand als schuldige aan te wijzen zonder bewijs, maar het ligt er zo enorm dik bovenop... Had je ook de reservesleutels van de Ibiza al bijvoorbeeld?

Hij zijn auto terug, jij krijgt het geld van de verzekering: iedereen happy

Misschien zou je op deze website eens kunnen kijken wanneer de auto voor het laatst van eigenaar is gewisseld: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Rene van Grinsven

Bericht door Rene van Grinsven » 21 sep 2008, 15:52

De handelaar was ook de eerste persoon die ik verdachte van de diefstal, ook de politieagent bij wie ik de aangifte deed had dat als eerste vermoeden. Eigenlijk iedereen die er over sprak kwam met dat idee, het past ook binnen het verhaal.

Maar aan de andere kant: via Seat-Online kreeg ik een email van een ander slachtoffer van een auto diefstal, hij reed in exact dezelfde wagen en de zijne is drie weken eerder op soortgelijke wijze gestolen. En laat hij hemelsbreed zo'n 500 meter bij mij vandaan wonen.
En tussendoor is er bij ons in de wijk ook op soortgelijke wijze een Volkswagen Golf+ gestolen.

Ik heb zelf nu het vermoeden dat "ze" op zoek zijn geweest naar bebaalde type auto's, en dat de mijne op het verkeerde moment op de verkeerde (of is het de juiste) plek stond. Was ie die nacht niet verdwenen dan was het waarschijnlijk een paar dagen later gebeurd.

Plaats reactie