E30 cup

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
leonard

Bericht door leonard » 28 jun 2008, 14:57

Dennis Cavallino schreef:Precies en die 2e kuipstoel eruit als je gaat wegen. :)

Volgens mij zit jouw nieuwe E30 op een kilo of 980 Leonard, zonder brandstof. De kooi weegt niet veel. Godsamme wat ben ik jaloers nu je die auto hebt, dat was echt mijn benchmark, maar financieel gewoon niet haalbaar. :lol:
980 ?? Ik denk eerder zo'n 1060. Volgende wedstrijd is dacht ik zolder dus daar kan ik hem wegen.Ben benieuwd. Op Spa hoop ik er dinsdag te zijn met de E30 dan kan ik vast wat testen.Dan is hij nog niet helemaal aan m'n wensen aangepast omdat m'n monteur er nog maar 3 dagen aan kan werken ivm vakantie maar als het goed is kan ik wel het onderstel naar m'n zin afstellen.

ben benieuwd :lol: :lol:

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 30 jun 2008, 11:30

Paul Broere schreef:
wow... een e30 van maar 1000kg??

Qua gewicht: 100kg besparing (niet zoveel), dus 1100

qua onderstel heb ik Eibach veren en billstein group N veren... ik zal de auto even voorstellen in "mijn auto"

1100 nu ?? Ik ga ervanuit dat je een type 2 hebt maar dan heb je dus nog zo'n 60 kg te gaan.

denk aan : teerplaten,koplampen,beugeltjes die je niet meer gebruikt,kabelboom enz. Suc6!!
Hoi,

Ja een type 2... met kat (en een 4-deurs... :oops:, die is 20kg meer dan een 20deurs, dus scheelt niet al te veel)

Nu is eruit: de volledige bekleding/dakbedekking/isolatie, achterbank, reservewiel, de deurpanelen, dashboardkastje, ... kabelboom weet ik niet precies? ruiten kan nog aardig op bespaard worden + achterdeuren leeg halen. (raammechanisme + ruit vervangen door vast lexaan raam.

Als het goed is wordt de auto deze week gewogen, ik ben benieuwd.

Tweede kuipstoel blijft erin tijdens wegen, imeers die zal er altijd in blijven staan, ik wel wil wel een reeel beeld.

Tristan

Re: E30 cup

Bericht door Tristan » 22 apr 2009, 09:08

Voor diegene die E30 cup rijden maar mailtje niet hebben gehad:
Waarde vrienden,

Zoals jullie op de DNRT site hebben kunnen lezen, hebben Casper en ik het voortouw genomen om de E30 Cup te coordineren. Ook hebben we gemeend een nieuw iniatief te nemen, de E30 ZEC.

We hebben de eerste vragen gehad, maar ook de eerste aanmeldingen zijn er.

Een aantal vragen kan ik makkelijk beantwoorden. Zo rijden we met het zelfde technische reglement als de E30 Cup. Het is ook geen hele andere raceklasse, maar een vervanging voor de E30 Cuppers die graag langer rijden ofwel voor de mensen die een auto delen.

De klasse zal als E30 ZEC op Superrace Weekend voor het eerst rijden. We willen graag proberen om dan met een stuk of 10/15 auto's te starten.

Voor Super-raceweekend hebben zich aangemeld:

Leonard Batenburg
Corné Batenburg
David en Sacha Broer
Marcel Corts
Dick Wandosa
Peter Popeijus
Pieter Goudriaan
Karel Neeleman

We hopen natuurlijk van harte dat er meer mensen zullen volgen voor de E30 ZEC.

We vangen dan dus ook aan met het zeer onbelangrijke, maar toch aanwezige, E30ZEC kampioenschap.

De kalender gaat er alsvolgt uitzien:

vrijdag-zaterdag-zondag 5+6+7 Juni Zandvoort
Dinsdag 16 Juni, Zolder
Zondag 16 Augustus Zandvoort
Vrijdag-Zaterdag 2+3 oktober Oschersleben
Vrijdag 16 Oktober Zandvoort

Uiteraard kun je ook nog kiezen om, naast deze B-dagen, een aantal auto A dagen mee te pakken in de E30 Cup.

In tegenstelling tot normaal, vinden we het fijn als je je aanmeld, als je op Superrace Weekend mee wil rijden in de E30 ZEC. We kunnen dan een beetje een beeld vormen van de mensen die dit graag willen doen....

Voor alsnog houden we jullie op deze manier op de hoogte. Ik heb niet alle e-mailadressen van alle E30 rijders, dus als je denkt dat we mensen vergeten, stuur deze mail dan even door.

Bij voorbaat dank,

Groetjes,

Peter Popeijus en Casper Blijenberg
Goed initiatief om de drukte te spreiden over 2 klasses om zo de schade te beperken in de klasse. Ikzelf blijft E30 Auto's A rijden, gewoonweg omdat ik goede punten gescoord heb afgelopen race.

leonard

Bericht door leonard » 22 apr 2009, 09:22

huh ik zie dat ik ook mee doe, wist ik nog niks van. :roll: :roll:

wel gaaf initiatief dit alleen me niet nog niet helemaal duidelijk hoe en wat??

weet jij wat tristan mbt rijtijden??

Tristan

Bericht door Tristan » 22 apr 2009, 09:28

Zie: http://dnrt.nl/nieuws/details.php?id=278" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit alternatief heet: de BMW E30 ZEC (ingedeeld in auto's B)
Bij de ZEC (Zomer Endurance Competitie) rijden we: een vrije training, tijdtraining, een 1e manche van 20 min, een 2e manche van 20 minuten en een 3e manche van maarliefst 70 min.
Rijtijd is dubbel en dus het inschrijfgeld ook, wel 2x meer ervaring op een dag en dus Maximaal Raceplezier.
Deze Cup kan je dus met meerdere mensen rijden, met twee ( ieder 1 manche en samen de 70 minuten-race), je kan het met z'n drieen rijden ( ééntje rijdt de sprintraces, de andere twee rijden de 70minuten-race) en zo zijn er talloze combinatie's mogelijk. Voor de échte Die-Hards mag je ook alles in je ééntje rijden....
Voordeel van de 70 minutenrace is dat je niet hoeft te tanken, dus kan je zonder pit-crew.

leonard

Bericht door leonard » 22 apr 2009, 09:32

Ok

heb ff m'n mail gecheckt, had het dus ook al gehad. Ik vind het wel gaaf dit. Ik rij denk ik alleen die 70 min rij. :df:

Ga jij ook meedoen???
en rij je ook alleen ??

Tristan

Bericht door Tristan » 22 apr 2009, 09:35

Ik blijf auto's A rijden, aangezien ik daar goede punten heb gescoord laatste race. Denk niet dat je de punten mee mag nemen van auto's A naar auto's B (ZEC).

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 apr 2009, 14:46

Paar weken terug al van gehoord en onze interesse was gewekt, aangezien we (OOIT) met z'n tweetjes willen meedoen met onze E30... :P Moet 't er toch maar even serieus over gaan hebben, want het lijkt me een stuk leuker aangezien we de auto delen. In de V360 cup vond ik 't rijden erg kort duren namelijk. Te kort.

Zojuist was ik even bij JJ car service en die heeft ook speciaal voor de E30ZEC een 325 gebouwd die bijna klaar is. De E30 cup is gewoon te druk geworden was ook daar de conclusie. Teveel kans op schades en te weinig rijtijd voor 't aantal knaken wat je uitgeeft per jaar. Dit initiatief maakt dat ruimschoots goed.

Ik hoop er OOIT nog aan mee te mogen doen. :blabla:
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 22 apr 2009, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 22 apr 2009, 15:02

Wat stopt je deelname Dennis?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 apr 2009, 15:04

Stoppen? Ik moet nog steeds beginnen, dat is 't probleem. :) Dat is puur een centenkwestie.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 22 apr 2009, 15:27

Dennis Cavallino schreef:Stoppen? Ik moet nog steeds beginnen, dat is 't probleem. :) Dat is puur een centenkwestie.
E30 cup :'( ,

Wij gingen toch samen rally crossen?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 22 apr 2009, 15:28

Mathieu schreef:
Dennis Cavallino schreef:Stoppen? Ik moet nog steeds beginnen, dat is 't probleem. :) Dat is puur een centenkwestie.
Wij gingen toch samen rally crossen?
Vraag de organisatie wel om in elke bocht een grindbak aan te leggen. :wink:

leonard

Bericht door leonard » 22 apr 2009, 15:42

net even de 1 van de initiator's aan de tel. gehad.

Heel gaaf initiatief !!!

De bedoeling en hoop is dat er zo'n 20 auto's uit de E30 cup overstappen zodat er wat meer ruimte in het veld komt. De wedstrijden worden gereden met de saker's en de bmw compact. Vooral de sakers zijn lastig maar laten we hopen dat de rijders die meerijden met de ZEC voldoende ervaren zijn om daar mee om te gaan.

Ik ga de endurance dagen rijden mede omdat ik toch niet voor de punten rij. De Golf staat bij mij voorop ( daar hebben we als team ook doelen gesteld) en met de BMW rij ik alleen als het uitkomt.

RJay

Bericht door RJay » 22 apr 2009, 16:04

leonard schreef:net even de 1 van de initiator's aan de tel. gehad.

Heel gaaf initiatief !!!

De bedoeling en hoop is dat er zo'n 20 auto's uit de E30 cup overstappen zodat er wat meer ruimte in het veld komt. De wedstrijden worden gereden met de saker's en de bmw compact. Vooral de sakers zijn lastig maar laten we hopen dat de rijders die meerijden met de ZEC voldoende ervaren zijn om daar mee om te gaan.

Ik ga de endurance dagen rijden mede omdat ik toch niet voor de punten rij. De Golf staat bij mij voorop ( daar hebben we als team ook doelen gesteld) en met de BMW rij ik alleen als het uitkomt.
Heb vorige race ervaren dat het erg leuk stoeien kan zijn met die compactjes ;)

Alleen die sakers, sja.....

leonard

Bericht door leonard » 22 apr 2009, 16:44

R.J schreef:

Heel gaaf initiatief !!!

waarmee rij jij dan??

RJay

Bericht door RJay » 22 apr 2009, 16:58

leonard schreef:
R.J schreef:

Heel gaaf initiatief !!!

waarmee rij jij dan??
Ook een E30, vorige keer door pech in de Quali helaas geen goede tijd neer kunnen zetten, en ik was dus precies de 10e van onder.

Uiteindelijk bleek dat dikke mazzel omdat de E30's niet echt een race hebben gehad, maar goed.
Toen stond ik dus in ene achter een paar compactjes. :mrgreen:

Of bedoel je die E46 325 compacts? Dat waar ik toen tegen reed waren B18's.

Plaats reactie