Ferdinand schreef:SteV6, volgens mij klopt dit niet, voor wat betreft de 0-100 en 0-115 metingen:
Is het niet zo dat wanneer twee voertuigen op exact dezelfde tijdstip op precies dezelfde snelheid rijden, beiden ook altijd dezelfde afstand hebben afgelegd?
Ten eerste zijn de door mij gebruikte tijden, snelheden en afstanden gemeten met GPS-apparatuur.
Nee. Tijden zeggen niets over afstanden en afstanden niets over tijden. Als 2 auto's na een bepaalde tijd even hard rijden hoeven ze zeker niet dezelfde afstand afgelegd te hebben. Als auto #1 (de Speedster in dit geval) veel beter wegkomt en dus eerder harder rijdt dan auto #2 (de GT in dit geval) omdat die te kampen heeft met veel wielspin, dan wint #1 veel meters. Ook al versnelt #2 uiteindelijk veel sneller. Een goede indicatie is eerder het oppervlak onder de tijd/snelheidsgrafiek. Het oppervlak onder de grafiek van #1 is groter dan onder de grafiek van #2. De gemiddelde snelheid van #1 is namelijk hoger dan van #2 in deze sprint. Nummer 1 maakt dus meer meters in dezelfde tijd.
Ferdinand schreef:Is het niet zo dat wanneer twee voertuigen, op verschillende tijdstippen, dezelfde snelheid rijden, beiden een verschillende afstand hebben afgelegd? (dus de sloomste maakt altijd meer meters)
Nee, niet noodzakelijkerwijs. Zie mijn tekst hierboven.
Ferdinand schreef:Is het niet zo dat wanneer twee voertuigen, op exact dezelfde tijdstip de 1/4 mile grens passeren, de absolute snelheden van de voertuigen op de 1/4 mile streep kan verschillen?
Ja, en tegelijk bevestig je met deze stelling mijn gelijk
Ferdinand schreef:Prof. dr. ing. F. Hinloopen (TU Delft, afdeling Kinetische Energie en dames-keuring)
Dus helaas Ferdinand, je valt door de mand met je gekochte titel

Mag ik wel een keer een college dames-keuring bij je volgen

:
SteV6