335i en 135i tuning & 35is e.d.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
ErnstV
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 mei 2008, 13:48

Bericht door ErnstV » 28 mei 2008, 11:46

ja nou weet ik het wel :?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 28 mei 2008, 12:46

he ernst,

hebben de bmw's van jou en erik niet hetzelfde aan vermogen? +/- 320 pk? Dan is het wel opmerkelijk dat Erik zo veel harder ging, toch?

ErnstV
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 mei 2008, 13:48

Bericht door ErnstV » 28 mei 2008, 12:51

Klopt. Vond het ook tegenvallen. De touring weegt natuurlijk wel een stuk zwaarder maar toch. Binnenkort nog eens!

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 28 mei 2008, 13:13

ok, die touring is inderdaad een klap zwaarder en dat werkt niet in je voordeel. Al die kilo's moet je allemaal meeslepen bij een rechtuit sprint tegen zo snelle M3. Hebben jullie ook bijv. 80-120 en 100-160 sprintjes gedaan?

ErnstV
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 mei 2008, 13:48

Bericht door ErnstV » 28 mei 2008, 13:15

alleen vanaf ca. 100

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 24 jun 2008, 17:22

Wat ik vanmiddag weer meemaakte(Andre/Macboy en RudolfNW weten 't al).... Ik rij dus op de snelweg en heb haast omdat we een oudermiddag hebben en ik daarna weer terug moet naar de zaak. 120kg (2 dames) mee(begin maar alvas te rekenen hoeveel de een en de ander weegt LOL)

Ik zie achter me terwijl ik toch 2x 80 ervoor heb langzaamaan zo'n korenbloemblauwe(?) iig zo'n felblauwe Audineus in m'n binnenspiegel dichterbij komen. Verkeerslichten, hij achter me ik vrij baan in de drukte:Groen, ik trek redelijk normaal op in 1 en fors in 2/3/4/5. Audi blijft nadien op circa 20/30m achter me terwijl de snelheden Duits genoemd mogen worden.

Ik denk:Dit is geen trage broeder. Volgende verkeerslicht, motorrijders. Ik kijk in spiegel. 50er alleen achter stuur.Wij met 3 man...Weer snelle baan achter de motorrijders, hij WEER mooi achter me. Er staat iets in de grille(kon ook zo'n sportline zijn) en is wel errug dik. qua stance. Groen, de motorfietsen trekken vlot maar saai op. Ik voluit 2/3/4/5 en hij 30 m achter me, MAAR STAPVOETS INLOPEND EN in een lange doordraaier los ik gas. 2x 110 is al vlot en hij komt langszij en remmend/inhalend. Hij had me na 2x 110 gehad zeker.

Was dus een RS4 V8 420pk(kenteken geverifieerd nadien) met een keurige 50er erin. We deden nog thumbs up. Mooi man en wat een dikke kar met die uitgebouwde spatborden.

Conclusie:In het dagelijks leven is een ongetunede goed bereden .35i met 3 man erin(!!!!)genoeg om een nieuwe RS4 V8 voor te blijven. In Duitsland heb je na 220kmh de groeten met zo'n ding, logisch. Viel mij wat tegen qua kracht zo'n RS4:)))

Gebruikersavatar
Collin Bello
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 mar 2008, 12:31

Bericht door Collin Bello » 24 jun 2008, 17:33

65 en 55 kg??

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 24 jun 2008, 17:39

Was 1 van die vrouwen deze?
[img:453:592]http://i235.photobucket.com/albums/ee69 ... bikini.jpg[/img]

Lijkt btw wel Cola Light wat ze daar drinkt, poehh als dat zo is dan nomineer ik dit wijf als, Hypocriet van de dag! :D
Laatst gewijzigd door m@rco op 24 jun 2008, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 24 jun 2008, 17:41

Robin schreef:Wat ik vanmiddag weer meemaakte(Andre/Macboy en RudolfNW weten 't al).... Ik rij dus op de snelweg en heb haast omdat we een oudermiddag hebben en ik daarna weer terug moet naar de zaak. 120kg (2 dames) mee(begin maar alvas te rekenen hoeveel de een en de ander weegt LOL)

Ik zie achter me terwijl ik toch 2x 80 ervoor heb langzaamaan zo'n korenbloemblauwe(?) iig zo'n felblauwe Audineus in m'n binnenspiegel dichterbij komen. Verkeerslichten, hij achter me ik vrij baan in de drukte:Groen, ik trek redelijk normaal op in 1 en fors in 2/3/4/5. Audi blijft nadien op circa 20/30m achter me terwijl de snelheden Duits genoemd mogen worden.

Ik denk:Dit is geen trage broeder. Volgende verkeerslicht, motorrijders. Ik kijk in spiegel. 50er alleen achter stuur.Wij met 3 man...Weer snelle baan achter de motorrijders, hij WEER mooi achter me. Er staat iets in de grille(kon ook zo'n sportline zijn) en is wel errug dik. qua stance. Groen, de motorfietsen trekken vlot maar saai op. Ik voluit 2/3/4/5 en hij 30 m achter me, MAAR STAPVOETS INLOPEND EN in een lange doordraaier los ik gas. 2x 110 is al vlot en hij komt langszij en remmend/inhalend. Hij had me na 2x 110 gehad zeker.

Was dus een RS4 V8 420pk(kenteken geverifieerd nadien) met een keurige 50er erin. We deden nog thumbs up. Mooi man en wat een dikke kar met die uitgebouwde spatborden.

Conclusie:In het dagelijks leven is een ongetunede goed bereden .35i met 3 man erin(!!!!)genoeg om een nieuwe RS4 V8 voor te blijven. In Duitsland heb je na 220kmh de groeten met zo'n ding, logisch. Viel mij wat tegen qua kracht zo'n RS4:)))
NOuja ik vind t niet zo gek,

We weten allemaal dat de RS4 V8 erg tegenvalt qua opgegeven vermogen.

De meeste hebben zo´n 370pk waarbij de 4 wd ook nog eens een duit uit t zakje doet qua vermogensafname.

EN we weten ook dat een .35i meer vermogen heeft dan opgegeven,en RWD heeft dus daar ook in het voordeel is.

Ik persoonlijk vind het niet zo gek dat je hem lekker gek kon maken.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jun 2008, 20:08

Prachtig verhaal dit....................................


( wel thumbs up, maar natuurlijk als de bekende boer die naar de tandarts moet, juist vandaar de haast :lol: )

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 24 jun 2008, 20:18

Kan je wel! zielige kleine audi-tjes pesten.... :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 24 jun 2008, 22:25

Toch als je deze video bekijkt doet de RS4 goed mee.

http://nl.youtube.com/watch?v=m70pjW_hbDo&e

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 24 jun 2008, 22:35

waarschijnlijk had de RS4 rijder kruipolie getankt :twisted: :twisted:

@ marc

Mbt jouw opmerking over het vermogen heb ik wel m'n vraagtekens.Mijn auto had in standaard vorm 416 pk op de bank bij JD

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 jun 2008, 22:55

Mooi verhaal Robin ! Kicken zoiets :!:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 25 jun 2008, 07:12

leonard schreef:waarschijnlijk had de RS4 rijder kruipolie getankt :twisted: :twisted:

@ marc

Mbt jouw opmerking over het vermogen heb ik wel m'n vraagtekens.Mijn auto had in standaard vorm 416 pk op de bank bij JD
Zelf uit de mond van JD gehoord....is wel een jaartje geleden,was tijdens een rollenbankdag daar.

En ik zeg ook niet dat ALLE V8-en te weinig vermogen hebben,maar veel hebben er last van.

aldus.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 25 jun 2008, 09:31

m@rco schreef:Was 1 van die vrouwen deze?
[img:453:592]http://i235.photobucket.com/albums/ee69 ... bikini.jpg[/img]

Lijkt btw wel Cola Light wat ze daar drinkt, poehh als dat zo is dan nomineer ik dit wijf als, Hypocriet van de dag! :D
heerlijk.. Vallen jullie ook op extreem dikke vrouwen? Is een club voor. Ze drinkt wel een dieet-coke :wink: Zeg, wat als deze dame in die RS4 gezeten had? In een 135i past ze niet..

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 25 jun 2008, 09:37

Marc RS4 schreef:En ik zeg ook niet dat ALLE V8-en te weinig vermogen hebben,maar veel hebben er last van.

aldus.
Ha Marc, da's niet zo best. Dat er een veel te grote vermogens tollerantie is van deze, in mijn ogen en oren(!), prachtige blokken. 420 pk of 370(??), mijn God, met dat verschil verdient zippertje haar centjes.. Hoe kan dat?

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 25 jun 2008, 10:38

Tja en dan te bedenken dat de .35i gewoon 20/30pk meer in huis heeft aan de krukas, gezien het resultaat op rollenbanken en in de praktijk. De 997S in het filmpje rijdt net zo weg bij de RS4 als dat de Rs4 bij mij dichterbij kwam gisteren. De 997S heeft 'maar'355pk en in mijn proefrit voelde de 997S een ietsie sneller als de 335, maar alleen bovenin, hetzelfde voor de RS4 avant van Leonard. Kortom had ik het idee dat die 2 even snel zouden zijn ongeveer en dat blijkt min of meer bijna.

Anyway. Het geluid van de 997S doortrekkend EN dat van de RS4 tussen 6 en 8 mille rpm is zo skitterend, hemels etc, tja dat heb ik niet. Maar at the end of the day heb ik een rappe kar met een herwaardering voor het merk BMW en m'n eigen kar in 't bijzonder de laatste weken(was wat in 't slop geraakt....:()




Kortom:Misschien in sep/oct een faceliftted 335i E90 met wat dingetjes in zwart:)))

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 jun 2008, 11:37

Robin schreef:Wat ik vanmiddag weer meemaakte(Andre/Macboy en RudolfNW weten 't al)....
Pfff ik schrok me kapot toen ie belde ... dacht dat zijn rijbewijs ingenomen was :)

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 25 jun 2008, 12:15

Robin schreef:Wat ik vanmiddag weer meemaakte(Andre/Macboy en RudolfNW weten 't al)....

Tja, die BMW rijders Hé!!

Bellen gelijk de hele wereld als ze ook één keer sneller zijn dan een audi :P :P :P

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 25 jun 2008, 21:46

als bmw rijder ook maar een off topic duit in het zakje doen 8)

Ben eigenlijk geen snelweg sprinter maar de volgende sprintjes van vandaag zal ik jullie niet onthouden

a) draai de a22 op (kleinstukje tot aansluiting a9)

rij 100 km en achter me zitten twee donkerkleurige medelanders in een zilveren e46m3 en die willen er gelijk over, maar van 100 tot 210 teller waren we precies gelijk , viel de jongens zichtbaar tegen van zo'n oliestoker niet te kunnen "winnen".

b) en vanmiddag naar breda de a2 lange doordraaier naar de a27 rij achter wat verkeer zon 120 km en achter me zit een mercedes cls die zowat in kofferbak zat te douwen , dus een maal weg vrij van 120 tot de begrenzer, moest de cls langzaam lossen , een stuk verderop laat ik hem bij 120 langszij komen ,zitten 2 jonge gasten in die allebei thumbs up gaven en zichtbaar onder de indruk waren van de olieboot . toen hij voorbij reed stond erachter op : CLS500 .

geeft toch altijd een leuk gevoel , daarna met 130 verder gesukkeld naar m'n afspraak

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 26 jun 2008, 16:25

@Ferdinand:
hallo liebe motor-talk.de mitglieder,

um hier "aufklärung" über box oder chip zu leisten möchte ich euch informationen direkt von der firma steinbauer liefern.

das berühmte "chiptuning" wird bei den neuen steuergeräten immer mehr zum problem weil sich hersteller gegen diese tuningvarianten ausgesprochen haben und alles daran setzen dies zu unterbinden.

bei boxen kommt es darauf an was diese boxen verändern. es gibt boxen die nur die signale verfälschen das ergebnis ist eine ladedruckehöhung oder bei dieselmotoren eine raildruckerhöhung. die gefahr ist das der turbo oder das rail system schaden nehmen.

die firma steinbauer macht weder eine ladedruck erhöhung noch eine raildruck erhöhung. bei diesel verlängern wir die einspritzzeit und bei turbobenzin optimieren wir den lamdawert.

diese "varianten" der leistungssteigerung sind die motorschonensten und man erhält trotzdem +20% mehrleistung.

beim bmw 335i haben wir sogar nachweislich 400ps (bei 306ps serienleistung) aus dem motor geholt. es kommt also darauf an welche box von welchem tuner man verbaut und welches system der tuner verwendet.

bei unseren leistungssteigerungen wird zur zusätzlichen sicherheit auch noch die öltemp. kühlmitteltemp. ladelufttemp. und die abgastemp. sofern sensoren vorhanden sind überwacht. geht einer dieser parameter an den grenzwert geht unsere leistungssteigerung sofort mit der leistung zurück um dem motor zu schonen.

wir haben die devise "leistung nicht um jeden preis" es sollte dabei nicht die standfestigkeit leiden!

solltet ihr noch fagen haben dann stehe ich euch sehr gerne unter angermayr@steinbauer.cc zur verfügung.

liebe grüsse
mario angermayr
verkaufsleiter österreich, brd

Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 26 jun 2008, 23:09


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 jun 2008, 23:43

heb al 2x een auto bij die jongens gechiptuned destijds...
bijde keren goed bevallen, en prima hulp, ik mocht niet eerder de deur uit dan dat het was gelukt en de prijs bleef hetzelfde, ze vonden het een uitdaging die Z3 M coupe S54 nog nooit gedaan toen in NL ivm maar 3 wagens toen in NL met die 325pk (bij 7.5000rpm) instelling S54 (die normaal 343pk en 8.000rpm heeft)
na 2 x via de stekker wat niet wou(wou wel bij een S50) moest de chip eruit gesoldeerd worden en dat 3x...elke keer via duitsland codes opvragen mede omdat het toen nog onbekend was voor die m coupe motor en we moesten ver graven en aanpassen , toeren gingen omhoog van 75 naar 80 en begrenzer eraf...en wow wat een verschil 8) en voor een koopje toen, maar hun vonden het een uitdaging.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 27 jun 2008, 08:36

tja jongens, er zijn nog heel wat chippers tegenwoordig met hun tuningsvariant voor de bmw 3.0tt: Zipper, Tjipmeister, Flasttech, Steinbauer*, etc... Hoe goed de bedrijven zijn weet ik niet, maar deze beker is aan mij voorbijgegaan.

vb.: foto van Turbo N54 tgv. Vishnu V2, Schade +/- $ 14.500,-. Rekening man. Man wilde naar BMW, met het verhaal dat de turbo van N54 toch niet zo goed is. LOL.

[img:656:526]http://img238.imageshack.us/img238/5628 ... nu2kj0.jpg[/img]

*Steinbauer eindigt zijn e-mailtje met 'liebe grusse..' :shock: . Had ook geeindigd kunnen worden met 'dag, lieve poepies van me ...'. Ik geef ook hier weer geen kwartje voor.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten