
335i en 135i tuning & 35is e.d.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Wat ik vanmiddag weer meemaakte(Andre/Macboy en RudolfNW weten 't al).... Ik rij dus op de snelweg en heb haast omdat we een oudermiddag hebben en ik daarna weer terug moet naar de zaak. 120kg (2 dames) mee(begin maar alvas te rekenen hoeveel de een en de ander weegt LOL)
Ik zie achter me terwijl ik toch 2x 80 ervoor heb langzaamaan zo'n korenbloemblauwe(?) iig zo'n felblauwe Audineus in m'n binnenspiegel dichterbij komen. Verkeerslichten, hij achter me ik vrij baan in de drukte:Groen, ik trek redelijk normaal op in 1 en fors in 2/3/4/5. Audi blijft nadien op circa 20/30m achter me terwijl de snelheden Duits genoemd mogen worden.
Ik denk:Dit is geen trage broeder. Volgende verkeerslicht, motorrijders. Ik kijk in spiegel. 50er alleen achter stuur.Wij met 3 man...Weer snelle baan achter de motorrijders, hij WEER mooi achter me. Er staat iets in de grille(kon ook zo'n sportline zijn) en is wel errug dik. qua stance. Groen, de motorfietsen trekken vlot maar saai op. Ik voluit 2/3/4/5 en hij 30 m achter me, MAAR STAPVOETS INLOPEND EN in een lange doordraaier los ik gas. 2x 110 is al vlot en hij komt langszij en remmend/inhalend. Hij had me na 2x 110 gehad zeker.
Was dus een RS4 V8 420pk(kenteken geverifieerd nadien) met een keurige 50er erin. We deden nog thumbs up. Mooi man en wat een dikke kar met die uitgebouwde spatborden.
Conclusie:In het dagelijks leven is een ongetunede goed bereden .35i met 3 man erin(!!!!)genoeg om een nieuwe RS4 V8 voor te blijven. In Duitsland heb je na 220kmh de groeten met zo'n ding, logisch. Viel mij wat tegen qua kracht zo'n RS4:)))
Ik zie achter me terwijl ik toch 2x 80 ervoor heb langzaamaan zo'n korenbloemblauwe(?) iig zo'n felblauwe Audineus in m'n binnenspiegel dichterbij komen. Verkeerslichten, hij achter me ik vrij baan in de drukte:Groen, ik trek redelijk normaal op in 1 en fors in 2/3/4/5. Audi blijft nadien op circa 20/30m achter me terwijl de snelheden Duits genoemd mogen worden.
Ik denk:Dit is geen trage broeder. Volgende verkeerslicht, motorrijders. Ik kijk in spiegel. 50er alleen achter stuur.Wij met 3 man...Weer snelle baan achter de motorrijders, hij WEER mooi achter me. Er staat iets in de grille(kon ook zo'n sportline zijn) en is wel errug dik. qua stance. Groen, de motorfietsen trekken vlot maar saai op. Ik voluit 2/3/4/5 en hij 30 m achter me, MAAR STAPVOETS INLOPEND EN in een lange doordraaier los ik gas. 2x 110 is al vlot en hij komt langszij en remmend/inhalend. Hij had me na 2x 110 gehad zeker.
Was dus een RS4 V8 420pk(kenteken geverifieerd nadien) met een keurige 50er erin. We deden nog thumbs up. Mooi man en wat een dikke kar met die uitgebouwde spatborden.
Conclusie:In het dagelijks leven is een ongetunede goed bereden .35i met 3 man erin(!!!!)genoeg om een nieuwe RS4 V8 voor te blijven. In Duitsland heb je na 220kmh de groeten met zo'n ding, logisch. Viel mij wat tegen qua kracht zo'n RS4:)))
-
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
- Locatie: O'haske
Was 1 van die vrouwen deze?
[img:453:592]http://i235.photobucket.com/albums/ee69 ... bikini.jpg[/img]
Lijkt btw wel Cola Light wat ze daar drinkt, poehh als dat zo is dan nomineer ik dit wijf als, Hypocriet van de dag!
[img:453:592]http://i235.photobucket.com/albums/ee69 ... bikini.jpg[/img]
Lijkt btw wel Cola Light wat ze daar drinkt, poehh als dat zo is dan nomineer ik dit wijf als, Hypocriet van de dag!

Laatst gewijzigd door m@rco op 24 jun 2008, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
NOuja ik vind t niet zo gek,Robin schreef:Wat ik vanmiddag weer meemaakte(Andre/Macboy en RudolfNW weten 't al).... Ik rij dus op de snelweg en heb haast omdat we een oudermiddag hebben en ik daarna weer terug moet naar de zaak. 120kg (2 dames) mee(begin maar alvas te rekenen hoeveel de een en de ander weegt LOL)
Ik zie achter me terwijl ik toch 2x 80 ervoor heb langzaamaan zo'n korenbloemblauwe(?) iig zo'n felblauwe Audineus in m'n binnenspiegel dichterbij komen. Verkeerslichten, hij achter me ik vrij baan in de drukte:Groen, ik trek redelijk normaal op in 1 en fors in 2/3/4/5. Audi blijft nadien op circa 20/30m achter me terwijl de snelheden Duits genoemd mogen worden.
Ik denk:Dit is geen trage broeder. Volgende verkeerslicht, motorrijders. Ik kijk in spiegel. 50er alleen achter stuur.Wij met 3 man...Weer snelle baan achter de motorrijders, hij WEER mooi achter me. Er staat iets in de grille(kon ook zo'n sportline zijn) en is wel errug dik. qua stance. Groen, de motorfietsen trekken vlot maar saai op. Ik voluit 2/3/4/5 en hij 30 m achter me, MAAR STAPVOETS INLOPEND EN in een lange doordraaier los ik gas. 2x 110 is al vlot en hij komt langszij en remmend/inhalend. Hij had me na 2x 110 gehad zeker.
Was dus een RS4 V8 420pk(kenteken geverifieerd nadien) met een keurige 50er erin. We deden nog thumbs up. Mooi man en wat een dikke kar met die uitgebouwde spatborden.
Conclusie:In het dagelijks leven is een ongetunede goed bereden .35i met 3 man erin(!!!!)genoeg om een nieuwe RS4 V8 voor te blijven. In Duitsland heb je na 220kmh de groeten met zo'n ding, logisch. Viel mij wat tegen qua kracht zo'n RS4:)))
We weten allemaal dat de RS4 V8 erg tegenvalt qua opgegeven vermogen.
De meeste hebben zo´n 370pk waarbij de 4 wd ook nog eens een duit uit t zakje doet qua vermogensafname.
EN we weten ook dat een .35i meer vermogen heeft dan opgegeven,en RWD heeft dus daar ook in het voordeel is.
Ik persoonlijk vind het niet zo gek dat je hem lekker gek kon maken.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Zelf uit de mond van JD gehoord....is wel een jaartje geleden,was tijdens een rollenbankdag daar.leonard schreef:waarschijnlijk had de RS4 rijder kruipolie getankt :twisted: :twisted:
@ marc
Mbt jouw opmerking over het vermogen heb ik wel m'n vraagtekens.Mijn auto had in standaard vorm 416 pk op de bank bij JD
En ik zeg ook niet dat ALLE V8-en te weinig vermogen hebben,maar veel hebben er last van.
aldus.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
heerlijk.. Vallen jullie ook op extreem dikke vrouwen? Is een club voor. Ze drinkt wel een dieet-cokem@rco schreef:Was 1 van die vrouwen deze?
[img:453:592]http://i235.photobucket.com/albums/ee69 ... bikini.jpg[/img]
Lijkt btw wel Cola Light wat ze daar drinkt, poehh als dat zo is dan nomineer ik dit wijf als, Hypocriet van de dag!

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Ha Marc, da's niet zo best. Dat er een veel te grote vermogens tollerantie is van deze, in mijn ogen en oren(!), prachtige blokken. 420 pk of 370(??), mijn God, met dat verschil verdient zippertje haar centjes.. Hoe kan dat?Marc RS4 schreef:En ik zeg ook niet dat ALLE V8-en te weinig vermogen hebben,maar veel hebben er last van.
aldus.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Tja en dan te bedenken dat de .35i gewoon 20/30pk meer in huis heeft aan de krukas, gezien het resultaat op rollenbanken en in de praktijk. De 997S in het filmpje rijdt net zo weg bij de RS4 als dat de Rs4 bij mij dichterbij kwam gisteren. De 997S heeft 'maar'355pk en in mijn proefrit voelde de 997S een ietsie sneller als de 335, maar alleen bovenin, hetzelfde voor de RS4 avant van Leonard. Kortom had ik het idee dat die 2 even snel zouden zijn ongeveer en dat blijkt min of meer bijna.
Anyway. Het geluid van de 997S doortrekkend EN dat van de RS4 tussen 6 en 8 mille rpm is zo skitterend, hemels etc, tja dat heb ik niet. Maar at the end of the day heb ik een rappe kar met een herwaardering voor het merk BMW en m'n eigen kar in 't bijzonder de laatste weken(was wat in 't slop geraakt....
)
Kortom:Misschien in sep/oct een faceliftted 335i E90 met wat dingetjes in zwart:)))
Anyway. Het geluid van de 997S doortrekkend EN dat van de RS4 tussen 6 en 8 mille rpm is zo skitterend, hemels etc, tja dat heb ik niet. Maar at the end of the day heb ik een rappe kar met een herwaardering voor het merk BMW en m'n eigen kar in 't bijzonder de laatste weken(was wat in 't slop geraakt....

Kortom:Misschien in sep/oct een faceliftted 335i E90 met wat dingetjes in zwart:)))
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
als bmw rijder ook maar een off topic duit in het zakje doen 8)
Ben eigenlijk geen snelweg sprinter maar de volgende sprintjes van vandaag zal ik jullie niet onthouden
a) draai de a22 op (kleinstukje tot aansluiting a9)
rij 100 km en achter me zitten twee donkerkleurige medelanders in een zilveren e46m3 en die willen er gelijk over, maar van 100 tot 210 teller waren we precies gelijk , viel de jongens zichtbaar tegen van zo'n oliestoker niet te kunnen "winnen".
b) en vanmiddag naar breda de a2 lange doordraaier naar de a27 rij achter wat verkeer zon 120 km en achter me zit een mercedes cls die zowat in kofferbak zat te douwen , dus een maal weg vrij van 120 tot de begrenzer, moest de cls langzaam lossen , een stuk verderop laat ik hem bij 120 langszij komen ,zitten 2 jonge gasten in die allebei thumbs up gaven en zichtbaar onder de indruk waren van de olieboot . toen hij voorbij reed stond erachter op : CLS500 .
geeft toch altijd een leuk gevoel , daarna met 130 verder gesukkeld naar m'n afspraak
Ben eigenlijk geen snelweg sprinter maar de volgende sprintjes van vandaag zal ik jullie niet onthouden
a) draai de a22 op (kleinstukje tot aansluiting a9)
rij 100 km en achter me zitten twee donkerkleurige medelanders in een zilveren e46m3 en die willen er gelijk over, maar van 100 tot 210 teller waren we precies gelijk , viel de jongens zichtbaar tegen van zo'n oliestoker niet te kunnen "winnen".
b) en vanmiddag naar breda de a2 lange doordraaier naar de a27 rij achter wat verkeer zon 120 km en achter me zit een mercedes cls die zowat in kofferbak zat te douwen , dus een maal weg vrij van 120 tot de begrenzer, moest de cls langzaam lossen , een stuk verderop laat ik hem bij 120 langszij komen ,zitten 2 jonge gasten in die allebei thumbs up gaven en zichtbaar onder de indruk waren van de olieboot . toen hij voorbij reed stond erachter op : CLS500 .
geeft toch altijd een leuk gevoel , daarna met 130 verder gesukkeld naar m'n afspraak
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
@Ferdinand:
hallo liebe motor-talk.de mitglieder,
um hier "aufklärung" über box oder chip zu leisten möchte ich euch informationen direkt von der firma steinbauer liefern.
das berühmte "chiptuning" wird bei den neuen steuergeräten immer mehr zum problem weil sich hersteller gegen diese tuningvarianten ausgesprochen haben und alles daran setzen dies zu unterbinden.
bei boxen kommt es darauf an was diese boxen verändern. es gibt boxen die nur die signale verfälschen das ergebnis ist eine ladedruckehöhung oder bei dieselmotoren eine raildruckerhöhung. die gefahr ist das der turbo oder das rail system schaden nehmen.
die firma steinbauer macht weder eine ladedruck erhöhung noch eine raildruck erhöhung. bei diesel verlängern wir die einspritzzeit und bei turbobenzin optimieren wir den lamdawert.
diese "varianten" der leistungssteigerung sind die motorschonensten und man erhält trotzdem +20% mehrleistung.
beim bmw 335i haben wir sogar nachweislich 400ps (bei 306ps serienleistung) aus dem motor geholt. es kommt also darauf an welche box von welchem tuner man verbaut und welches system der tuner verwendet.
bei unseren leistungssteigerungen wird zur zusätzlichen sicherheit auch noch die öltemp. kühlmitteltemp. ladelufttemp. und die abgastemp. sofern sensoren vorhanden sind überwacht. geht einer dieser parameter an den grenzwert geht unsere leistungssteigerung sofort mit der leistung zurück um dem motor zu schonen.
wir haben die devise "leistung nicht um jeden preis" es sollte dabei nicht die standfestigkeit leiden!
solltet ihr noch fagen haben dann stehe ich euch sehr gerne unter angermayr@steinbauer.cc zur verfügung.
liebe grüsse
mario angermayr
verkaufsleiter österreich, brd
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
heb al 2x een auto bij die jongens gechiptuned destijds...Wouter81 schreef:http://www.fasttech.nl/index.php?id=72& ... 46211909a7
bijde keren goed bevallen, en prima hulp, ik mocht niet eerder de deur uit dan dat het was gelukt en de prijs bleef hetzelfde, ze vonden het een uitdaging die Z3 M coupe S54 nog nooit gedaan toen in NL ivm maar 3 wagens toen in NL met die 325pk (bij 7.5000rpm) instelling S54 (die normaal 343pk en 8.000rpm heeft)
na 2 x via de stekker wat niet wou(wou wel bij een S50) moest de chip eruit gesoldeerd worden en dat 3x...elke keer via duitsland codes opvragen mede omdat het toen nog onbekend was voor die m coupe motor en we moesten ver graven en aanpassen , toeren gingen omhoog van 75 naar 80 en begrenzer eraf...en wow wat een verschil 8) en voor een koopje toen, maar hun vonden het een uitdaging.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
tja jongens, er zijn nog heel wat chippers tegenwoordig met hun tuningsvariant voor de bmw 3.0tt: Zipper, Tjipmeister, Flasttech, Steinbauer*, etc... Hoe goed de bedrijven zijn weet ik niet, maar deze beker is aan mij voorbijgegaan.
vb.: foto van Turbo N54 tgv. Vishnu V2, Schade +/- $ 14.500,-. Rekening man. Man wilde naar BMW, met het verhaal dat de turbo van N54 toch niet zo goed is. LOL.
[img:656:526]http://img238.imageshack.us/img238/5628 ... nu2kj0.jpg[/img]
*Steinbauer eindigt zijn e-mailtje met 'liebe grusse..'
. Had ook geeindigd kunnen worden met 'dag, lieve poepies van me ...'. Ik geef ook hier weer geen kwartje voor.
vb.: foto van Turbo N54 tgv. Vishnu V2, Schade +/- $ 14.500,-. Rekening man. Man wilde naar BMW, met het verhaal dat de turbo van N54 toch niet zo goed is. LOL.
[img:656:526]http://img238.imageshack.us/img238/5628 ... nu2kj0.jpg[/img]
*Steinbauer eindigt zijn e-mailtje met 'liebe grusse..'

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten