E30 cup
Klopt, vaak wordt sport dan bij toer geduwd of bij de volvo's en dan starten ze gescheiden omdat het dan om twee of soms drie verschillende klasses gaat.leonard schreef:tristanTristan schreef:2x 25 auto's is overzichtelijker dan 1x 50 auto's. Dus de kans dat het fout gaat is kleiner. Dit scenario werd vaker gedaan, dus snap daarom niet waarom er niet in 2 groepen gestart werd. Bij andere klasses deden ze het wel :!:
Waar jij op doelt is waarschijnlijk Oschersleben.Toen werd er in 1 groep met div. klasses gereden(door de lage opkomst).Volgens mij is er nog nooit een gescheiden start geweest binnen 1 klasse.:
Tevens doen ze dat omdat je dan uiteindelijk meer rijtijd hebt dan allemaal apart starten en maar bv 8 auto's op de baan.
Soms zijn er in de toer of sport ook wel meer dan 40 inschrijvingen.
-
kan ook prima bij elkaar.Snelle toerrijders en langzame sportrijders kunnen prima strijd hebben met elkaar.
Tijdens superraceweekend heb ik een wedstrijd in de sportklasse meegereden met de e30 van m'n broer.Was harstikke leuk om te doen.Als het tijdens de volgende wedstrijd uitkomt ga ik waarschijnlijk in 2 klassen inschrijven.)lijkt me wel leuk en dan kan ik gewoon de hele dag lekker racen en dus wat meer ervaring opdoen.
en ik wil luco inhalen :twisted: :twisted:
Tijdens superraceweekend heb ik een wedstrijd in de sportklasse meegereden met de e30 van m'n broer.Was harstikke leuk om te doen.Als het tijdens de volgende wedstrijd uitkomt ga ik waarschijnlijk in 2 klassen inschrijven.)lijkt me wel leuk en dan kan ik gewoon de hele dag lekker racen en dus wat meer ervaring opdoen.
en ik wil luco inhalen :twisted: :twisted:
euhhhhhh in de wedstrijden moet ik over het algemeen hard trappen om 2.04 of 2.05 te rijden hoorleonard schreef:2e manche.
ik reed met de E30 van m'n broer.
met een rondetijd van 2.042 kom ik toch nog 2 seconde tekort op jou maar een E30 op toyo's is gewoon niet veel sneller te krijgen.
En een 2.02 heb ik nog niet gehaald helaas, dus ik denk niet dat je langzamer bent dan ik.
-
dat is mooi dan. Dan gaan we elkaar wel tegen komenluco hornsveld schreef:euhhhhhh in de wedstrijden moet ik over het algemeen hard trappen om 2.04 of 2.05 te rijden hoorleonard schreef:2e manche.
met een rondetijd van 2.042 kom ik toch nog 2 seconde tekort op jou maar een E30 op toyo's is gewoon niet veel sneller te krijgen.
En een 2.02 heb ik nog niet gehaald helaas, dus ik denk niet dat je langzamer bent dan ik.

- Paul Broere
- Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
binnenkort heb ik ook een mooie omgebouwde e30 voor de deur (of eingelijk: in de garage) staan.
Eerst maar wat DF CPZ dagen en vrij-rijden / Nürburgring etc. etc.
De auto zonder competatief element leren rijden.
Volgend seizoen doe ik dan wellicht mee...
eerst ook nog licentie halen, heb ooit wel zo'n cursus gedeeltelijk mee gedaan (ook een Porsche rij-training bij Maaskant) alleen nooit de licentie gehaald...
Tot nu toe rijd ik rondjes van 2.10+ met een aangepast Porsche 993 Carrera 4... ff oefenen dus. Ik ben benieuwd hoe een vrij extreem aangepaste e30 op ToyoR888 zich verhoudt tot een iets aangepaste 993 op straatbanden. (e30 is motorisch wél standaard)
eerst ook nog licentie halen, heb ooit wel zo'n cursus gedeeltelijk mee gedaan (ook een Porsche rij-training bij Maaskant) alleen nooit de licentie gehaald...
Tot nu toe rijd ik rondjes van 2.10+ met een aangepast Porsche 993 Carrera 4... ff oefenen dus. Ik ben benieuwd hoe een vrij extreem aangepaste e30 op ToyoR888 zich verhoudt tot een iets aangepaste 993 op straatbanden. (e30 is motorisch wél standaard)
- Paul Broere
Paul Broere schreef:binnenkort heb ik ook een mooie omgebouwde e30 voor de deur (of eingelijk: in de garage) staan.
Tot nu toe rijd ik rondjes van 2.10+ met een aangepast Porsche 993 Carrera 4... ff oefenen dus. Ik ben benieuwd hoe een vrij extreem aangepaste e30 (= vering/dempers, leeggehaald, m3 bussen, quaif-dif, remmen) op ToyoR888 zich verhoudt tot een iets aangepaste 993 op straatbanden. (e30 is motorisch wél standaard)
-
GezelligPaul Broere schreef: Tot nu toe rijd ik rondjes van 2.10+ met een aangepast Porsche 993 Carrera 4... ff oefenen dus. Ik ben benieuwd hoe een vrij extreem aangepaste e30 op ToyoR888 zich verhoudt tot een iets aangepaste 993 op straatbanden. (e30 is motorisch wél standaard)

wat bedoel je met extreem aangepast ??
Laatste keer 1.54,2 op zolderleonard schreef:dat is mooi dan. Dan gaan we elkaar wel tegen komenluco hornsveld schreef:euhhhhhh in de wedstrijden moet ik over het algemeen hard trappen om 2.04 of 2.05 te rijden hoorleonard schreef:2e manche.
En een 2.02 heb ik nog niet gehaald helaas, dus ik denk niet dat je langzamer bent dan ik.( hoop ik).Wat zijn jouw tijden op zolder??
Karakter van een E 30 is heel anders dan van het vijfje.leonard schreef:ok Kom ik nog 0.8 sec. tekort maar goed we zien wel !!
E 30 is sneller in de bochten maar moeten eerder in de remmen en zijn wat langzamer de bocht uit.
Is wel mooi om te zien dat dan de tijden toch heel dicht bij elkaar liggen.
Op slicks zal je wel sneller zijn, al bouwen die ook wat eerder af, ik wil het wel eens proberen op die toyo's.
830 kilo inclusief 3/4 tank benzine en 160 pk op de wielenleonard schreef:wel leuk zo'n vergelijk.Hoeveel weegt jouw auto en wat is het vermogen ??
Mijn E30:
1000 kg en ca. 180 pk
Ik verlies een hoop vanwege de spoorbreedte van de auto, dat hoop ik volgend jaar opgelost te hebben dan ben ik zon 9 a 10 cm breder dan nu qua wielbasis.
Ben wel benieuwd wat dat gaat schelen?
Iemand ervaring mee?
- Laurens
- Paul Broere
wow... een e30 van maar 1000kg??
Die van mij is nu nog motorisch standaard... maar liep volgens de ombouwer, iemand met ervaring met meerdere e30's behoorlijk goed.
Nu: kat leeggehaald + supersprint/powersprint group N-uitlaat (volledig RVS, speciaal op vermogen ontwikkeld)
Wat zal dat opleveren (kat+uitlaat) 10pk?? Dan moet ie op 180 zitten.
Qua gewicht: 100kg besparing (niet zoveel), dus 1100
qua onderstel heb ik Eibach veren en billstein group N veren... ik zal de auto even voorstellen in "mijn auto"
BMW: andere remmen, onderstel, stabilisatorstangen, ophangrubbers, m3-bussen, schakelwegverkorting, rolkooi, brandblusser, leeggehaald, twee kuipstoelen, quaif-sperdif met korte overbrenging, etc etc. oh ja + toyo R888 semi-slick op standaard 15" bbs bmw velgen
Die van mij is nu nog motorisch standaard... maar liep volgens de ombouwer, iemand met ervaring met meerdere e30's behoorlijk goed.
Nu: kat leeggehaald + supersprint/powersprint group N-uitlaat (volledig RVS, speciaal op vermogen ontwikkeld)
Wat zal dat opleveren (kat+uitlaat) 10pk?? Dan moet ie op 180 zitten.
qua onderstel heb ik Eibach veren en billstein group N veren... ik zal de auto even voorstellen in "mijn auto"
t.o.v. de Porsche extreem... eingelijk valt het mee: de posche die heeft andere chip + einddempers + onderstelGezellig weer 1 erbij
wat bedoel je met extreem aangepast ??
BMW: andere remmen, onderstel, stabilisatorstangen, ophangrubbers, m3-bussen, schakelwegverkorting, rolkooi, brandblusser, leeggehaald, twee kuipstoelen, quaif-sperdif met korte overbrenging, etc etc. oh ja + toyo R888 semi-slick op standaard 15" bbs bmw velgen
- Paul Broere
Wat is er precies aan deze BMW gedaan dan?? Volgens mij is 2.042 écht een goede tijd, maar ik heb zelf nog geen ervaring hoorleonard schreef:
2e manche.
-
Aan de auto is alles gedaan wat mag binnen het reglement.Wil je top 10 rijden dan moet je dat ook doen anders is het niet mogelijk om die tijden te rijden.Mijn auto had( is nu total-los) een schroefkooi,intrax onderstel, en ca.175/180 pk.Het was een type 1 die zijn nl. wat lichter.Mijn nieuwe racer heeft een heel uitgebreide laskooi en is een tyoe 2 toch hoop ik hem op max 1040 kg te krijgen.Paul Broere schreef:Wat is er precies aan deze BMW gedaan dan?? Volgens mij is 2.042 écht een goede tijd, maar ik heb zelf nog geen ervaring hoorleonard schreef:
2e manche.
2.042 is idd snel.Ik was met die tijd 2e gekwalificeerd tijdens de laatste race.Het snelste wat tot nu toe gereden is is 2.038.
Met m'n nieuwe auto hoop ik deze tijd wat scherper te stellen omdat we zelf een redelijk extreem onderstel aan het ontwikkelen zijn en de auto helemaal recht en veel stijver is.Mijn voorgaande wagen was nl. behoorlijk krom (getordeerd) waardoor we met het uitwegen niet de juiste verdeling kregen.
-
Paul Broere schreef:wow... een e30 van maar 1000kg??
1100 nu ?? Ik ga ervanuit dat je een type 2 hebt maar dan heb je dus nog zo'n 60 kg te gaan.
denk aan : teerplaten,koplampen,beugeltjes die je niet meer gebruikt,kabelboom enz. Suc6!!
- Dennis Cavallino