Nieuw eiland Nederland

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
René130i

Nieuw eiland Nederland

Bericht door René130i » 24 jun 2008, 10:56

http://www.dumpert.nl/mediabase/157231/ ... _kust.html

Zal wel fake zijn? Maar waarom al die moeite daarvoor?

Laat maar doorgaan, nieuw race circuit 8)

SteV6

Bericht door SteV6 » 24 jun 2008, 11:07

Omdat er serieus over nagedacht wordt René. Een nieuw stuk land opspuiten voor de kust van Nederland. De technische know how is er, want de "eilandjes" bij Dubai worden door Nederlandse bedrijven aangelegd ...

SteV6

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 24 jun 2008, 12:02

DF Trackday Milland Circuit maart 2010 8)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 24 jun 2008, 12:02

Nice.

Erg mooi gemaakt. Zal een erg goed uitgevoerd afstudeerproject zijn denk ik.

Het circuit dat je ziet is trouwens Magny Cours ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2008, 12:30

zou wel cool zijn...mooi filmpje ook, voor mij mogen ze, maar voor millieu zeurpieten natuurlijk weer niet en wordt het 2018 ofzo hh
:lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 24 jun 2008, 12:51

Mooi idee, maar denk niet dat de nuchtere NL-ers dit zullen accepteren. Het kabinet al helemaal niet.

Zou wel een goede inkomstenbron zijn.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2008, 12:55

het zou uitkomst kunnen bieden, en weten jullie nog dat Schiphol wel een landingsbaan e.d. in zee wilden hebben ivm geluid en capaciteits groei enz...misschien is het echt en gaan ze het combineren met dat eiland...en tevens dat Zandvoort verplaats moest worden...mooie locatie voor dat soort zaken! zou toch wel gaaf zijn en goed voor NL en tevens een paradepaardje voor werk in andere landen met wat we kunnen met dat soort eilanden, dus ook zeer goed als exportproduct en visitekaartje, ik zeg doen 8)

Tristan

Bericht door Tristan » 24 jun 2008, 13:02

Maar ja, dan heb je dwarsliggers zoals Greenpeace en Groen-Links. Ook zal het scheepvaartverkeer in de Noordzee veel hinder hebben door het eiland. Is het drukste stukje vaarweg in de wereld. Is hetzelfde als een 4-baans weg even naar 2 of 1-baans brengen.

Dus voorzie (helaas) heel veel problemen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 24 jun 2008, 13:11

Het idee voor een eiland blijft al jaren ergens in de achterhoofden van besluitvormers hangen. Er zijn inmiddels al veel ideeen opgeworpen om het op de agenda te houden en dit is wat mij betreft weer ééntje voor dat rijtje.

Het eerste windmolenpark wordt gebouwd, een tweede lijkt niet al te ver weg meer, er zijn redelijk serieuze ideeen om een 'rif' aan te leggen en de ideeen rond een vliegtuig en circuit in zee zijn ook niet nieuw. Al met al is er al een eiland aan ideeën bedacht om de Noordzee te gaan gebruiken. Wat volgens mij wel nieuw is in dit filmpje is de keuze voor zakelijke bebouwing.
Misschien dat een toewijzing van de Olympische spelen aan Nederland in 2028 deze ideeën verder kan versterken. Hoewel de 'zeespiegelstijging' een besluit over bouwen in zee niet makkelijk zal maken.

Tom

Bericht door Tom » 24 jun 2008, 13:21

Stap in het vliegtuig en kijk naar beneden. Ruimte genoeg hier in Nederland. Gooi een hoop ambtenaren eruit die regeltjes bedenken, versoepel de geluidsnormen en knallen maar. Waarom een eiland aanmaken als er genoeg ruimte is hier in Nederland. Alleen omdat er kutregeltjes zijn mbt geluids- en milieuoverlast.
Ik woon ook redelijk dichtbij Eindhoven Airport (niet in de aanvliegroutes geloof ik), maar van mij mogen ze lekker uitbreiden... goed voor de economie!
Die mensen die bij Schiphol wonen en lopen tet zeiken omdat ze hopen op een dure uitkoop oid, die moesten ze gewoon keihard negeren.
Enige wat ze in Nederland moeten doen is de boel ruimer opzetten en niet alles tegen elkaar aanbouwen. Merk je wel weer als je wegen wilt uitbreiden of iets dergelijks, is soms niet mogelijk vanwege ruimtegebrek. Snap niet hoe men erbij komt dat hier alles volgebouwd is :?
Uitspraken over boeren/landbouw durf ik niet te doen omdat ik er te weinig van weet; maar zou mij niet verbazen als heel die sector ook van de subsidie in elkaar hangt.

HSR

Bericht door HSR » 24 jun 2008, 16:41

Ik denk dat het een erg goed gelukte opdracht is van film academy / grafische studenten.

Al met al is de achterliggende gedachten echt niet verkeerd. Vraag is alleen in hoeverre het interessant is daar de zeespiegel vermeend een meter zal stijgen in de nabije toekomst.

Plaats reactie