Sperdiff monteren
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Sperdiff monteren
Mijn BMW dealert denkt dat het hun 8 uur kost om mijn Quiaffe sperdif te plaatsen. Is dit reeël/fair?
Dat is € 640 ex btw
Dat is € 640 ex btw
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Euhm ik denk diff wisselen.
Heb dit ongeveer besteld
http://www.quaife.co.uk/BMW-130i-Quaife ... fferential
Heb dit ongeveer besteld
http://www.quaife.co.uk/BMW-130i-Quaife ... fferential
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Sper unit inbouwen lijkt mij. Bij Quaiffe koop je alleen de cluster, geen heel diff.
Maar daarvoor moet je hele diff er af. Dan diff uit elkaar, beide zij deksels er af die de lagers vast houden. Het pignon tandwiel kan waarschijnlijk blijven zitten, afhankelijk van de meting, maar daar is eigenlijk nooit wat mee. Dan moeten ze je kroonwiel op het quaiffe pakket zetten. In omgekeerde volgorde weer in elkaar zetten. Dan volgt de laatste check, met zgn gear marking compound checken ze de positie van de tanden tov elkaar en de backlash. Als dat goed is dan deksel er weer op en diff terugbouwen
Jou auto is nog vrij nieuw dus je zal wel geen probleem hebben met bouten die vast zitten enz, maar dat kan normaal ook nog een drama zijn.
Maar daarvoor moet je hele diff er af. Dan diff uit elkaar, beide zij deksels er af die de lagers vast houden. Het pignon tandwiel kan waarschijnlijk blijven zitten, afhankelijk van de meting, maar daar is eigenlijk nooit wat mee. Dan moeten ze je kroonwiel op het quaiffe pakket zetten. In omgekeerde volgorde weer in elkaar zetten. Dan volgt de laatste check, met zgn gear marking compound checken ze de positie van de tanden tov elkaar en de backlash. Als dat goed is dan deksel er weer op en diff terugbouwen

Jou auto is nog vrij nieuw dus je zal wel geen probleem hebben met bouten die vast zitten enz, maar dat kan normaal ook nog een drama zijn.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Dan is het het tweede, het huidige diff eronderuit, sper inbouwen op de manier die Bert zei (afstellen) en diff er weer terug onder. Zorg wel dat hij het bij Offenga ook weet, anders sta je voor verrassingen aan het einde.Rene / Hazze schreef:Euhm ik denk diff wisselen.
Heb dit ongeveer besteld
http://www.quaife.co.uk/BMW-130i-Quaife ... fferential
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Mocht iemand nog eens zoeken hoe het moet. Hier de Quaife handleiding:
http://www.hazze.nl/bs/sper.tif
http://www.hazze.nl/bs/sper.tif
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Drexler vragen? Die zullen wel staan te springen om een diff van een ander merk in te bouwen
Denk dat je anders naar JR raakt oid, of een andere autosport zaak. Of gewoon de dealer. Die hebben als het goed is de juiste spullen en voor hun moet het geen probleem zijn, staat exact in TIS omschreven hoe je zo'n ding monteerd, een quaiffe unit inbouwen gaat niet anders als een normale sperklok inbouwen.
Het is geen lastig werkje, alleen wel vrij precies en daardoor kost het gewoon wat tijd.

Denk dat je anders naar JR raakt oid, of een andere autosport zaak. Of gewoon de dealer. Die hebben als het goed is de juiste spullen en voor hun moet het geen probleem zijn, staat exact in TIS omschreven hoe je zo'n ding monteerd, een quaiffe unit inbouwen gaat niet anders als een normale sperklok inbouwen.
Het is geen lastig werkje, alleen wel vrij precies en daardoor kost het gewoon wat tijd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
www.basroos.nl kan 't ook. Is alleen wel even een eindje rijden. Offenga lijkt mij prima voor jou.
-
- Berichten: 5507
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik zeg dit niet omdat ik aanmerkingen heb op je driftkunsten, (geen idee hoe die zijn) maar omdat een sperdif niet lekker werkt met DSC ingeschakeld. Werkt mekaar wat tegen en je zult ook veel storingmeldingen krijgen kans bestaat dat de auto in de noodloop gaat.
Met sper moet je gewoon altijd met DSC uit rijden.
Met sper moet je gewoon altijd met DSC uit rijden.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
De sperwerking wil iets anders dan wat het DSC wil. DSC werkt dmv remingrepen op de wielen terwijl het sper juist aandrijving wil op de wielen.
Bij rustig rijden zul je geen slip krijgen op droog, mischien op nat. Dan is het niet zo'n probleem. Maar als je er een beetje voor gaat zitten (en slip toestaat en zelfs veroorzaakt door driften) en je hebt per ongeluk DSC nog heb aanstaan dan rijd het gewoon k.u.t.
Dus altijd DSC uit, alleen dan ben je wel je "vangnetje" kwijt voor het geval het een keer te enthousiast gaat. (vooral op nat) Daar moet je wel goed op bedacht wezen. Vooral bij de "achterloze" ritten.. waar je vaak wat minder scherp bent. Kan het wel eens een zwieper geven.. direkt handelen/tegensturen, contraslip opvangen ed.. kortom je moet er wel voor werken.
Daarom is mijn advies, leer gewoon goed driften en de auto te beheersen. laat je de fijne kneepjes bijbrengen door ervaringsdeskundigen. Leer de grenzen van de auto.. want anders krijgen we straks vervelende stoeprand verhalen met kromme velgen of nog erger te lezen
Bij rustig rijden zul je geen slip krijgen op droog, mischien op nat. Dan is het niet zo'n probleem. Maar als je er een beetje voor gaat zitten (en slip toestaat en zelfs veroorzaakt door driften) en je hebt per ongeluk DSC nog heb aanstaan dan rijd het gewoon k.u.t.
Dus altijd DSC uit, alleen dan ben je wel je "vangnetje" kwijt voor het geval het een keer te enthousiast gaat. (vooral op nat) Daar moet je wel goed op bedacht wezen. Vooral bij de "achterloze" ritten.. waar je vaak wat minder scherp bent. Kan het wel eens een zwieper geven.. direkt handelen/tegensturen, contraslip opvangen ed.. kortom je moet er wel voor werken.
Daarom is mijn advies, leer gewoon goed driften en de auto te beheersen. laat je de fijne kneepjes bijbrengen door ervaringsdeskundigen. Leer de grenzen van de auto.. want anders krijgen we straks vervelende stoeprand verhalen met kromme velgen of nog erger te lezen

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten