Keuze e91 325i, vs 330i vs 335i
- RVV
- Macboy
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
- RVV
Nee nee Rico is het pad niet kwijt hoor
Arthur ik heb ondertussen een hele lijst met nette 2006 325i tourings.. die allemaal rond de 37 a 42K euro.
Uitschieter is deze auto (in positieve zin)
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Een fun FWD word natuurlijk ingegeven door de verhouding prijs/gebruik van de auto. Die is uitaard bij een FWD een stuk gunstiger. leuke FWD koop je tussen de 15 en 20K.. de eerst volgende en eigenlijk de enige fun RWD is de 130i
(Tenminste fun RWD die praktisch te gebruiken is).
Natuurlijk blijft de 130i lonken. Ik kan het niet ontkennen, een 130i naast een 325i touring.. mooie combi die voor mij natuurlijk een soort van de-ja vu vormt (wanneer had ik dat toch eerder
)
Alleen ben ik met een 130i weer zo'n hoer van mijn eigen verlangens. Ga ik weer van die redenen bedenken waarom een 130i eigenlijk best wel verstandig is, goh 4 deuren.. pluspunt.. goh RWD pluspunt.. Maar dan kan ik ook wel een 116i kopen
Met de verkoop van de M3 had ik dit "egoisme" net een beetje opzij gezet.
Punt is dat ik gewoon geen 130i nodig heb voor het gebruik. (ratio) punt is dat ik een 130i best erg leuk vind (emotie).
Arthur we gaan even afspreken binnenkort, maken we even een mini meet, (vrouwen en kids vermaken zich wel
) tussen de 325i sedan en de 130i. Kijken hoe we de verschillen en overeenkomsten ervaren. Drukken we er gelijk even een mini CBR op de A31 er achter aan
En een scenic komt nog niet over mijn lijk op de oprit

Arthur ik heb ondertussen een hele lijst met nette 2006 325i tourings.. die allemaal rond de 37 a 42K euro.
Uitschieter is deze auto (in positieve zin)
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Een fun FWD word natuurlijk ingegeven door de verhouding prijs/gebruik van de auto. Die is uitaard bij een FWD een stuk gunstiger. leuke FWD koop je tussen de 15 en 20K.. de eerst volgende en eigenlijk de enige fun RWD is de 130i

Natuurlijk blijft de 130i lonken. Ik kan het niet ontkennen, een 130i naast een 325i touring.. mooie combi die voor mij natuurlijk een soort van de-ja vu vormt (wanneer had ik dat toch eerder

Alleen ben ik met een 130i weer zo'n hoer van mijn eigen verlangens. Ga ik weer van die redenen bedenken waarom een 130i eigenlijk best wel verstandig is, goh 4 deuren.. pluspunt.. goh RWD pluspunt.. Maar dan kan ik ook wel een 116i kopen

Punt is dat ik gewoon geen 130i nodig heb voor het gebruik. (ratio) punt is dat ik een 130i best erg leuk vind (emotie).
Arthur we gaan even afspreken binnenkort, maken we even een mini meet, (vrouwen en kids vermaken zich wel

En een scenic komt nog niet over mijn lijk op de oprit

-
Rico v Velzen schreef: Alleen ben ik met een 130i weer zo'n hoer van mijn eigen verlangens.

Je begon zo mooi, M3 gaat eruit voor een simpel doch leuke hatch, mooie gebruikte E90 325i gekocht.
En nu; van plan om een nieuwe E90 325i te bestellen en Cooper S'en en 130i's die door je kop blijven gaan....
Als het financieel kan natuurlijk doen. 130i is wel een auto die je echt enthousiast heeft gemaakt

- Michel P
Wat hebben de mensen toch met een Audi, natuurlijk is die superb afgewerkt, en ziet het interieur er machtig mooi uit, maar verder is die op enkele niet meer in productie zijnde modelen compleet emotieloos, net zo emotieloos als een Prius
Rico,
Als een 130i kan met een KM administratie, zou ik die zeker als woon/werk overwegen, meer dan heerlijk rij machine.
Michel

Rico,
Als een 130i kan met een KM administratie, zou ik die zeker als woon/werk overwegen, meer dan heerlijk rij machine.
Michel
- Jelmer850i
- Jelmer850i
- RVV
Klopt Jelmer en dat is ook het dillema. Kijk als ik prive rij dan kost het netto veel geld, maar geen gezeik met bijtelling. Kan wel 2x 15000 woon/werk kilometers declareren (van 2 auto's). Wat de pijn een beetje verzacht. Maar de belangrijkste reden is dat ik mijn bedrijf niet wil gebruiken voor het bekostigen van mijn prive hobby. Ik hou graag de scheiding tussen plezier van een auto en het daadwerkerlijke zakelijk nut gescheiden. Is een beetje een principekwestie geworden. Ik vind zakelijk gezien een auto ook dood kapitaal. Je geeft tussen de 30 en 40K euro uit aan een stuk blik en ik kan er zakelijk niets mee. Voor dat geld koop ik liever handelsgoederen, die leveren tenminste geld op.
Zakelijk wil ik alleen een goedkope auto rijden en dan mag die m.i. gewoon niet meer dan tussen de 10 en 15K euro kosten.
Een 130i met een nieuwprijs van rond de 45/50K vind ik qua bijtelling gewoon debiel om te rijden. De M3 heb ik ook absoluut niet zakelijk willen rijden.
Zakelijk wil ik alleen een goedkope auto rijden en dan mag die m.i. gewoon niet meer dan tussen de 10 en 15K euro kosten.
Een 130i met een nieuwprijs van rond de 45/50K vind ik qua bijtelling gewoon debiel om te rijden. De M3 heb ik ook absoluut niet zakelijk willen rijden.