Daar zijn ze idd goed vanaf gekomen, kan het me nog heel goed herinneren.ErikKramer schreef:
Andere maat van me en pa hebben jaren geleden ook een dergelijke ervaring gehad. Die maat van me reed in de M3GT (jaja M3GT zie op de helft van de pagina http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... sc&start=0 ) van pa en pa in zijn Clio Williams op de snelweg achter elkaar te boenderen. Naarmate het drukker werd moesten ze rustiger aan doen en kwam er een donkere vectra (V6) uiteindelijk dichterbijMaar wat bleek, smeris! Ze moesten allebei stoppen en de auto's naar het bureau escorteren. Ze schenen over de 200 gereden te hebben, nee je meent het
Pa ook gelijk advocaat op de zaak, en wat bleek de bewuste Vectra had geen geijkte apparatuur aan boord, de 2 heren vrijgesproken auto's terug -> case closed.
BMW E36 M3 GT
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Knot
- Berichten: 40284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Helemaal goed... alleen ik was vandaag pas om 11:00 op kantoor omdat ik helemaal op was van een drukke week en druk weekend dus tik straks ff een verslagje met foto's.
Zaten Michelin Pilot SX op de achtervelgen die al 2 jaar in de schuur gelegen hadden, op droog prima maar in de regen niet te doen.. mochten niet driften maar soms kon ik er ECHT niets aan doen.
Zaten Michelin Pilot SX op de achtervelgen die al 2 jaar in de schuur gelegen hadden, op droog prima maar in de regen niet te doen.. mochten niet driften maar soms kon ik er ECHT niets aan doen.
- Erick
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29
Dat bedacht ik me ook toen ik je de Audi S's uit zag komen.Knot schreef:Helemaal goed... alleen ik was vandaag pas om 11:00 op kantoor omdat ik helemaal op was van een drukke week en druk weekend dus tik straks ff een verslagje met foto's.
Zaten Michelin Pilot SX op de achtervelgen die al 2 jaar in de schuur gelegen hadden, op droog prima maar in de regen niet te doen.. mochten niet driften maar soms kon ik er ECHT niets aan doen.
- Knot
- Berichten: 40284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Daar is het sowieso glad doordat er aan t einde van de bocht ander asfalt ligt, maar heb 1x wel een gave actie gemaakt. Uitkomen Audi-S wielspin in 2, niet te gek omdat we niet mochten driften en daarna opschakelen van 2 naar 3 en op snelheid het rechte stukje driften.... schakelde alleen maar wat vlot op 8)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Knot
- Berichten: 40284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
We mochten ook niet driften dus heb m steeds maar zo snel mogelijk weer rechtgetrokken.Dennis Cavallino schreef:Uitkomen Audi S is inderdaad altijd erg glad.
Overstuur is nog geen driften, vind ik.
Hoe zat dat trouwens met oliefilter vervangen, volgens mij was Nandor daar ook mee aan t klooien pas.
Denk ff bij de dealer een filtertje bestellen (elders krijg je van die troep dingen) en de olie wel bij de groothandel halen, TWS blijft TWS.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Knot
- Berichten: 40284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Remblokken laat ik door Biesheuvel wel ff opsturen, anders via Jamie.
Olie, filter en thermostaat haal ik morgen ff op en dan vrijdag ff knutselen, hoop dat het lukt in 2 uurtjes.
Hier nog een filmpje van de 2e heat Zandvoort 30 juli waar het op begon te drogen:
http://home.planet.nl/~sjaro/Zandvoort_ ... t_M3GT.wmv
Olie, filter en thermostaat haal ik morgen ff op en dan vrijdag ff knutselen, hoop dat het lukt in 2 uurtjes.
Hier nog een filmpje van de 2e heat Zandvoort 30 juli waar het op begon te drogen:
http://home.planet.nl/~sjaro/Zandvoort_ ... t_M3GT.wmv
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Nee, beiden 315x28 mmErikKramer schreef:Betwijfel of die remblokken passen onder de M3 GT
Een M-roadster heeft ook een 3.2 motor, en onder een M3 3.2 zitten volgens mij grotere remmen onder dan de 3.0. Ik denk dus ook onder de M-roadster.

Alleen een ander type, die van de M3 3.2 zijn tweedeling. Maar wel dezelfde maat als die van een 3.0
- Knot
- Berichten: 40284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Vraagje over banden.
Mooiste rijdt is op 235 rondom, daar was ik al achter, 215 en ook 225 voor is het net niet.
Ik rij nu 225/45/17 voor, die zijn nog niet versleten, 225 stuurt al beter dan 215/45/17 maar de volgende set moet gewoon een 235/40/17 worden.
Achter rij ik wel op 235/40/17 Pilot SX nu, maar kan via marktplaats 235/45/17 Pilot Primacy kopen met 6mm... hoe veel verschil is het 40 of 45 hoog, gaat ie er anders van sturen, breekt ie eerder uit?
Mooiste rijdt is op 235 rondom, daar was ik al achter, 215 en ook 225 voor is het net niet.
Ik rij nu 225/45/17 voor, die zijn nog niet versleten, 225 stuurt al beter dan 215/45/17 maar de volgende set moet gewoon een 235/40/17 worden.
Achter rij ik wel op 235/40/17 Pilot SX nu, maar kan via marktplaats 235/45/17 Pilot Primacy kopen met 6mm... hoe veel verschil is het 40 of 45 hoog, gaat ie er anders van sturen, breekt ie eerder uit?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Moeilijk te zeggen.... sidewall is een cm hoger.
Ik denk niet dat dat genoeg is om veel aan je uitlijnwaarden te veranderen (bijvoorbeeld bijverlagen kan je caster stand veranderen op het moment dat je voor meer verlaagd als achter en vice versa)
De band zal waarschijnlijk wel iets meer vervormen dus heb je kans dat een 45 band iets moeilijker stabiliseerd met insturen.
Dat zijn mijn gedachten maar of het uberhaubt merkbaar is durf ik niet te zeggen.
Zijn jou velgen voor en achter gelijk? Anders doe je die 45 toch gewoon achter ben je ook klaar.
Ik denk niet dat dat genoeg is om veel aan je uitlijnwaarden te veranderen (bijvoorbeeld bijverlagen kan je caster stand veranderen op het moment dat je voor meer verlaagd als achter en vice versa)
De band zal waarschijnlijk wel iets meer vervormen dus heb je kans dat een 45 band iets moeilijker stabiliseerd met insturen.
Dat zijn mijn gedachten maar of het uberhaubt merkbaar is durf ik niet te zeggen.
Zijn jou velgen voor en achter gelijk? Anders doe je die 45 toch gewoon achter ben je ook klaar.
- Knot
- Berichten: 40284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Bert, voor heb ik goede 225/45/17 pilot sport op 7,5J en achter komen dan die 235/45/17 pilot primacy op 8,5J. Standaard is 235/40/17 rondom.
Haal ze donderdagavond ff op, voor 100 euro 2 banden kan je niet moeilijk voor doen.
Arthur, M3 is al zo'n beetje te koop ja, als ik er iemand voor vind valt er zeker over te praten, en anders gaat ie per 1 nov actief in de verkoop sowieso.
Haal ze donderdagavond ff op, voor 100 euro 2 banden kan je niet moeilijk voor doen.
Arthur, M3 is al zo'n beetje te koop ja, als ik er iemand voor vind valt er zeker over te praten, en anders gaat ie per 1 nov actief in de verkoop sowieso.
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Wat heeft ie gelopen? En wat voor prijs had je in gedachten? (mag ook via PB) Hij is uit 1995 is het niet? Dan zal ik eens wat rondvragen, die bovengenoemde dingen vragen ze dan altijd.Knot schreef:M3 is al zo'n beetje te koop ja, als ik er iemand voor vind valt er zeker over te praten, en anders gaat ie per 1 nov actief in de verkoop sowieso.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Knot
- Berichten: 40284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
1 van de 350 (met nog 6 proto) stuks gebouwdHans schreef: Wat heeft ie gelopen? En wat voor prijs had je in gedachten? (mag ook via PB) Hij is uit 1995 is het niet? Dan zal ik eens wat rondvragen, die bovengenoemde dingen vragen ze dan altijd.
Bouwjaar: mei 1995
Kleur : Britisch Racing green
Kmstand : 133.000 (zelf pas 8000 mee gereden)
Opties:
- electrisch schuif/kanteldak
- stoelverwarming
- electrische ramen voor en achter
- aircon (moet bijgevuld worden)
- zonerollo achterruit
- middenarmsteun
- originele bmw telefoon
- radio met 6cd wisselaar in de kofferbak
- klasse III alarm met certificaat
Auto is in goede staat, 100% origineel. Zitten een paar puntjes aan om m helemaal netjes te krijgen (bijspuiten voorbumper en recher achterscherm, buitentemp sensor).
Blijft een aparte en zeldzame auto, wil m eigenlijk niet verkopen maar het kost me gewoon teveel geld aan brandstof, bandjes, verzekering en eigen huis komt er straks aan.
Zit aan 13.500 te denken. Auto is gekocht voor 14.500. Staat op 4 goede banden, carbon heb ik opnieuw gelijmd, zit een nieuwe pookknop op, pas olie en remblokken vervangen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], ArjanS, Bokkepoot, Hsp, Majestic-12 [Bot], TurboClouseau en 1 gast