BugsM civic coupe ej2 b18

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BugsM
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04

BugsM civic coupe ej2 b18

Bericht door BugsM » 25 mei 2008, 22:50

Dag Mensen! Ik ben Marcel en kom uut het oosten van land, Markelo. Al een tijdje gek van HONDA en ben ook op diverse fora terug te vinden. Naast de coupe hebben we een civic type ED6 en een accord CH1 typeR. Een "paar" keer per jaar ben ook am ring te vinden en wel met mijn civic coupe.

Deze zelfde coupe dxi, waar dit topic over zal gaan, weegt op kenteken 998kg. Ik zal streven naar een 1000kg / 200pk auto.
Eventuele updates en fotos zal ik in dit topic plaatsen.


Afbeelding

specs op dit moment...

Civic Coupe EJ2 1995

* B18C4 swap
* LSD s9b
* B18C4 modified airbox K&N aircleaner
* B16B camshafts
* B18C6 dual valvesprings
* DC sports JDM 4-1 header
* Omnipower JDM testpipe
* Invidia G200 catback
* P30 ECtune with IAB (VTEC 5000, IAB 5800, revlim 8600)
* AEM uego wideband o2

* DC2 ITR upper strutbar front
* DC2 ITR upper strutbar rear
* DC2 ITR spec 96 rims 15" NH-O
* DC2 ITR steering box
* DC2 ITR momo light steeringwheel
* DC2 ITR swaybar 22mm rear (beaks reinforcement kit)
* DC2 ITR strutbar/tiebar rear
* DC2 ITR recaro
* MB6 VTi subframe incl strutbar
* MB6 VTi swaybar front 26mm
* MB6 VTi brakebooster / hrc
* MB6 VTi calipers 282mm brembo / ferodo ds2500
* MB6 VTi calipers 262mm stock / ferodo ds2500
* EG6 VTi cluster
* EG6 VTi harness interior
* EG6 VTi lca's rear

* Intrax RS suspension


EG6 = civic VTi b16a2 92-95 3drs
DC2 = integra typeR b18c6 98-01
MB6 = civic VTi b18c4 97-00 5drs



Upgrades binnenkort; Tri-y header

Verder is eigenlijk alles buiten carosserie om van een civic 5drs MB6 VTi

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door BugsM op 18 sep 2008, 23:39, 4 keer totaal gewijzigd.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 25 mei 2008, 23:12

Welkom hier Marcel. Civicje is flink aangepakt.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 25 mei 2008, 23:30

Hey een bekende van Nürb.nl.

Welkom hier en veel plezier :)

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 26 mei 2008, 00:01

Hey Marcel, welkom hier.

Leuk lijstje met specs waarvan de meesten hier geen flauw idee hebben wat het inhoud :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43128
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 26 mei 2008, 02:24

Welkom hoor.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 26 mei 2008, 08:30

Welkom. Leuk autootje.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 26 mei 2008, 08:46

Jan Visser schreef: Leuk lijstje met specs waarvan de meesten hier geen flauw idee hebben wat het inhoud :lol:
LOL inderdaad.

Welkom!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 26 mei 2008, 08:48

Welkom!

Mooi lijstje mods heb je al zeg. En blijft mooi spul die Honda'tjes :)

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 26 mei 2008, 09:26

Ey Marcel, Welkom ! Bekende van de Honda Fora. :D

Jij hebt ook een leuk projectje... wist niet eens dat je die ATR nog had :oops:

Maar qua doel hebben we hetzelfde zo te zien, 1000 kg en 200 pk. Jij hebt zo te zien wel al een flinke voorsprong. Ben benieuwd hoe het rijd op het circuit.

Rijd je nog motor trouwens ? Ik herinner me dat je destijds een R6 had.

Grtz,

Vla

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 1002
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Bericht door Sander » 26 mei 2008, 09:28

Ziet er goed uit, als je nou de buitenkant helemaal orgineel houd dan is het echt een toppertje 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 mei 2008, 12:16

leuke tool 8)

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Bericht door Alexander » 26 mei 2008, 13:09

welkom, civicjes blijven ook mijn grote liefde :D

Gebruikersavatar
BugsM
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04

Bericht door BugsM » 26 mei 2008, 18:17

VLA schreef: Rijd je nog motor trouwens ? Ik herinner me dat je destijds een R6 had.

Grtz,

Vla


R6 heb ik al bijna 2 jaar niet meer. Wellicht in de toekomst weer, maar op dit moment financieel niet haalbaar als nog een extra hobby erbij...

Gebruikersavatar
BugsM
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04

Bericht door BugsM » 26 mei 2008, 18:23

VLA schreef:
Maar qua doel hebben we hetzelfde zo te zien, 1000 kg en 200 pk. Jij hebt zo te zien wel al een flinke voorsprong. Ben benieuwd hoe het rijd op het circuit.

R

Vla
De 200 grens ga ik denk niet halen met deze b18c4. Moet nog wel een keer op de bank voor de exacte cijfers. Het zal denk ik rond de 190/195pk zijn...
Die 1000kg wordt denk ik ook moeilijk, dan zal er toch nog behoorlijk aan interieur eruit moeten. Ik denk dat het gewicht nu zo 1075/1100kg is.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 26 mei 2008, 18:30

Jan Visser schreef:Leuk lijstje met specs waarvan de meesten hier geen flauw idee hebben wat het inhoud :lol:
Do not underestimate the force :D 'tuurlijk weet ik dat wel :D

Leuke specs en veel gewijzigd. Mooi Honda-bouwpakket zo en dat is positief bedoeld ;)

Gebruikersavatar
MR M POWER
Berichten: 264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:18
Locatie: Franeker

Bericht door MR M POWER » 26 mei 2008, 19:23

Het blijft leuk speelgoed die Civic-jes.

Jij hebt een aantal jaar geleden nog wel eens wat onderdelen van mij gekocht.

Gebruikersavatar
BugsM
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04

Bericht door BugsM » 26 mei 2008, 20:21

MR M POWER schreef:Het blijft leuk speelgoed die Civic-jes.

Jij hebt een aantal jaar geleden nog wel eens wat onderdelen van mij gekocht.
ITR recaro onderstellen.... :wink: Voor mijn VTi EK4 destijds...

HaDries
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 nov 2007, 07:53

Bericht door HaDries » 01 jun 2008, 13:56

Ah ha hier is die Non Turbo auto dus te vinden,

Viel al op tussen al die opgefokte turbo auto's op een ander niet nader te noemen forum :lol:

Ben benieuwd hoe dit klinkt zo'n pure motor. Sinds wij onze Clico's hebben ben ik dit soort auto's meer gaan bewonderen.

Gebruikersavatar
BugsM
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04

Bericht door BugsM » 22 jun 2008, 01:05

Foto tijd...

MOMO Integra typeR light stuurtje met langere 42mm naaf...

[img:768:576]http://i4.photobucket.com/albums/y143/B ... IM3445.jpg[/img]

Integra typeR swaybar met BEAKS reinforcement kit. Integra typeR tiebar....

[img:768:576]http://i4.photobucket.com/albums/y143/B ... IM3455.jpg[/img]

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 22 jun 2008, 11:57

En merkbare verbeteringen?

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 22 jun 2008, 14:32

Welkom! Een bekende :lol: :D

Gebruikersavatar
BugsM
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04

Bericht door BugsM » 22 jun 2008, 15:57

Martijn Koevoets schreef:En merkbare verbeteringen?
De zilver kleurige tiebar (strutbar) zal je niet merken, is ook meer voor stevigheid van de ophangpunten. Net zoals de set van BEAKS voor de swaybar.
Nu heb ik de ITR swaybar 22mm gelijk gemonteerd met een intrax rs set. Eigenlijk had ik dat niet moeten voor een goed vergelijk met de 16mm VTi swaybar.
De intrax dempers achterzijde moeten nog worden aangepast, dus op dit moment alleen nog intrax aan de voorzijde. Bodyroll is nu minimaal tov wat het was. Ben dus very happy, hoe de civic het nu doet. Dat het beter kan, ongetwijfeld, maar voorlopig is het even goed zo. Eerst maar weer eens naar de ring...

Gebruikersavatar
BugsM
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04

Re: BugsM civic coupe ej2 b18

Bericht door BugsM » 18 sep 2008, 23:29

Foto tijd...

MOMO ITR light stuurtje met langere 42mm naaf...

Afbeelding

ITR swaybar 22mm met BEAKS reinforcement kit. En ITR tiebar, waar extra (ITR) steunen voor aangebracht moesten worden.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door BugsM op 18 sep 2008, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BugsM
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04

Re: BugsM civic coupe ej2 b18

Bericht door BugsM » 18 sep 2008, 23:32

Omdat de civic te weinig grondspeling heeft met deze DC sports header, al een tijdje wezen zoeken voor een andere oplossing dan de auto hoger te zetten...
En het is een andere header geworden... Tis een hytech-replica geworden met 4-2-1 design, met een wat andere layout voor primairies onder het carter. Vergt wel wat aanpassingen, maar meer bodemvrijheid is er...
De header is vrij lang en werkt niet meer met een kat. (for race use only :? ) De secundaires lopen vrij lang door om te eindigen in een 2,5 inch collector...
Deze moet over het hele toerenbereik zeker winst geven tov de DC sports. Even afwachten of de mapping weer anders moet....

Inmiddels is de header binnen, moet alleen nog tijd vrij maken voor montage. Moet een extra "bung" aan voor de lambda en de middendemper moet worden ingekort. Zo kan ik voor APK de kat gebruiken en daarnaast een testpipe.

Voorbeeldfoto

Afbeelding

Gebruikersavatar
BugsM
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04

Re: BugsM civic coupe ej2 b18

Bericht door BugsM » 18 sep 2008, 23:33

Inmiddels ook de autometer spullen gemonteerd. De sandwich adapter achter oliefilter past goed. Helaas past de "grote" drukzender niet in de adapterring. Gebrek aan ruimte rondom, moest hier een andere oplossing voor komen. Doormiddel van een slang zit de zender nu bovenaan bij het schutbord (zie foto). Wilde eerst nog een hoekje gebruiken, maar gezien kracht*arm leek me dat geen goed gezien het gewicht van de zender.
Heb de drukzender nog wel een extra massa gegeven, koud stationair 1.75 bar en met massa op behuizing zowaar 3.5 bar, lijkt me iets beter.
Uiteraard ook even gekeken hoe temperatuur zich houdt bij zware belasting en deze loopt toch zo op richting de 120 graden.
Verder lijkt alles goed te werken, reactietijd is nihil, kijkend naar drukopbouw bij toenemende toerental van motor.
Enige nadeel tot nu toe is de afleesbaarheid van de meters in het donker. Ja, de verlichting werkt, maar daar is alles mee gezegd...

Uiteraard ook wat fotos...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 7 gasten