Staat ook geen MPOWER als je de kap opentrekt heTom schreef:Ik heb geen olietemperatuurmeter.
Belachelijk trouwens dat zoiets niet op meer auto's zit?
Hoe hoog krijgen jullie de olietemp met dit weer?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Romo als je geen tws castrol erin hebt heb je ook geen garantie op je blok.
130i gewoon castrol olie die af fabriek geleverd wordt. Ik wil geen gedonder met garantie als het kapot gaat.
Geen maar dat snappe jullie toch wel het is inmiddels verbeterd:)
130i gewoon castrol olie die af fabriek geleverd wordt. Ik wil geen gedonder met garantie als het kapot gaat.
Geen maar dat snappe jullie toch wel het is inmiddels verbeterd:)
Laatst gewijzigd door Andre op 20 jul 2006, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
stefan van der burgh
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Geen idee nooit naar gekeken. Oliesysteem is wel anders maar zit voornamelijk in de andere carterpan, en die zit er bij Knot ook op. Wel is het zo dat een helehoop M3's rond rijden zonder onderpaneel wat wel een beetje schelen zou omdat je carter dan meer rijwielkoeling heeft. Laat hem er zelf lekker op zitten omdat het ook is om lift op de voorkant te reduceren.Nandor schreef:Betere koeling op de 3.2? Bert?![]()
Nog nooit boven de 100 gehad.
N.
Ligt er ook aan wat je doet, 3 rondjes vol gas over de ring achter elkaar kom je wel over de 100 heen
-
OnlineErik K.
- Berichten: 7223
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Onderpaneel bij mijn M3 nog steeds aanwezig, laatst even gereinigd 
Motorruimte ziet er, mede door het onderpaneel, van binnen nog als nieuw uit!
Op Zandvoort kwam ik na de paar rondjes ook net boven de 100 graden uit en kon niet bepaald volluit gaan.
Maar gemiddeld genomen blijft ie wel onder de 100.
Motorruimte ziet er, mede door het onderpaneel, van binnen nog als nieuw uit!
Op Zandvoort kwam ik na de paar rondjes ook net boven de 100 graden uit en kon niet bepaald volluit gaan.
Maar gemiddeld genomen blijft ie wel onder de 100.
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ja ik kan het zelf niet zien ivm SMG paneel maar de meesten die ik ken rijden wel tussen de 120 en 130 graden idd. Is ook hoe je rijd, zoals op zandvoort afgelopen keer zal het niet uitgemaakt hebben met die slakkengang. Maar als je continu vol gas 7000 RPM aan het draaien bent dan word die zooi zeikheet. Ik merk zelf (en is ook op een dyno gemeten) dat ik door die warmte op een gegeven moment gewoon 25-30 PK minder heb in de laatste 1000 RPM. Plus dat het olie gaat zuipen. Bij gebruik op de weg zit ik op 1L olie op 8000 KM, als je circuit gaat rijden kan ik zien dat het peil toch wel gezakt is na een dagje. Heb er zelf ook Castrol TWS 10W60 in btw.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ja klopt, maar het zit hem vooral in de warmte onder de kap als je bijv een 30 of 45 min sessie rijd. Bij 2 dynorun's 10 minuten achter elkaar scheelde het 24 PK (324 tov 300) alleen al door de temp van het inlaatspruitstuk, was 77 graden
CAI met een afgeschermd inlaatdeel zou wel wat kunnen doen maar wat je al zegt warm worden doet het toch wel.
-
Rutger
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 09:35
Wat mij opvalt is dat de blauwe E46 bij normaal rijden in de zomer rond de 90 graden bleef staan en de SMG 100 graden wordt.
Ik heb het idee dat de SMG stelselmatig 10 graden warmer is dan de handbak.
Heb mijn blauwe M3 ooit op 130 graden gehad. Dat was toen ik samen met Bossie in 40 minuten van Heerhugowaard naar Assen was gereden.
Ik heb het idee dat de SMG stelselmatig 10 graden warmer is dan de handbak.
Heb mijn blauwe M3 ooit op 130 graden gehad. Dat was toen ik samen met Bossie in 40 minuten van Heerhugowaard naar Assen was gereden.
- Knot
- Berichten: 41143
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Leen, waar zat je vandaag op met de EVO?Leen schreef:de race m3 komt in zomerse temperaturen in sprintraces zo tegen de 135 graden, en da's dus ook de reden dat ik vandaag niet naar spa gegaan ben , omdat er eerst nog een electrische vin in moet.(die er eigenlijk ook in hoort te zitten )
Ik zat tegen de 140 graden.. niet normaal meer. Ga deze week voordat ik verder met de M3 ga rijden ook eerst de olie en oliefilter vervangen, en kijken voor een grotere oliekoeler.
Bert, is die van de 3.2 M3 zoveel beter of moet ik beter meteen kijken naar een aftermarket koeler?
[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... ietemp.jpg[/img]
- Knot
- Berichten: 41143
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Hmmz... zou die misschien stuk zijn en niet genoeg door laten? Zal ik eerst eens naar gaan kijken voodat ik een hogere oliekoeler wil monteren.
Remmen waren precies op aan t einde.. nu nog ff uitzoeken wat voor blokken ik rondom wil zetten. Die standaard M blokken zijn meuk, maar dat doen we ff in een ander topic.
Remmen waren precies op aan t einde.. nu nog ff uitzoeken wat voor blokken ik rondom wil zetten. Die standaard M blokken zijn meuk, maar dat doen we ff in een ander topic.
-
OnlineErik K.
- Berichten: 7223
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Thermostaat is een stuk goedkoper dan andere oliekoeler 
Ben benieuwd op welke remblokken je uit gaat komen. Zal eens nakijken wat bij mij onder zit. Ik weet wel dat de 3.2 andere remmen heeft dan de 3.0. Ik meen van de M5 uit die periode.
Onder mijn vorige auto had ik Ferodo Racing remblokken. Remde goed maar waren na +/-10000km op.
Ben benieuwd op welke remblokken je uit gaat komen. Zal eens nakijken wat bij mij onder zit. Ik weet wel dat de 3.2 andere remmen heeft dan de 3.0. Ik meen van de M5 uit die periode.
Onder mijn vorige auto had ik Ferodo Racing remblokken. Remde goed maar waren na +/-10000km op.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], erwin20vt, Fabian, Mark 320iS, Semrush [Bot], SlowCo en 4 gasten
