Le Mans

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 jun 2008, 10:31

@Niki: dat is wel schrikken zeg :shock: Ik hoop dat het weer de goede kant op gaat!

@NutKees: kon je je weer niet gedragen :P Ik hoop dat je nog wat rubber hebt overgehouden voor de 11stedentrip :D

Thommy

Bericht door Thommy » 17 jun 2008, 10:42

Flatline schreef:1 woord wat dit weekend goed omschrijft is: VLAMMEN!!! :lol:

WHOOHOOO!!

VLAMMEN!!!!!!!!!!!!!

gooi mijn verslag ff hierop:

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=10794

Thommy

Bericht door Thommy » 17 jun 2008, 10:42

Hans GP1630 schreef:Zijn je voorbanden nu kaal van al die burn outs? :lol:
Je heb een mooie Fiat Kees!

Heb ff een aparte topic aangemaakt bij vorige meetings
HAHAHAHA

Dit is toch een Mustang???

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 jun 2008, 12:20

@Dutch: Ik lees net de column van Jeroen Bleekemolen.
http://www.nusport.nl/20080617/column/w ... p-le-mans/
Hij zegt dat ze gewonnen hebben, dat is ook zo, in hun klasse. Hij zegt dat ze het eerste Nederlandse team zijn dat heeft gewonnen op Le Mans (in een klasse). Wat ik weet is dat Ben Pon ooit met zijn Porsche met Herman Linge gewonnen heeft in zijn klasse en dat 'ie ingeschreven stond als Nederlands team, dus dat het Wilhelmus toen ook al eens door de speakers is geknald daar, toch?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 jun 2008, 12:22

Maus Gatsonides en Henk Hoogeveen hebben in 1950 ook gewonnen schijnt.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 jun 2008, 13:03

Klopt ja.

Dutch

Bericht door Dutch » 17 jun 2008, 13:44

Dennis Cavallino schreef:@Dutch: Ik lees net de column van Jeroen Bleekemolen.
http://www.nusport.nl/20080617/column/w ... p-le-mans/
Hij zegt dat ze gewonnen hebben, dat is ook zo, in hun klasse. Hij zegt dat ze het eerste Nederlandse team zijn dat heeft gewonnen op Le Mans (in een klasse). Wat ik weet is dat Ben Pon ooit met zijn Porsche met Herman Linge gewonnen heeft in zijn klasse en dat 'ie ingeschreven stond als Nederlands team, dus dat het Wilhelmus toen ook al eens door de speakers is geknald daar, toch?
Hmm, de meningen verschillen daarover. Op sommige sites, die ik zeker betrouwbaar zou willen noemen, wordt Porsche System Engineering (dus de fabriek) als inschrijver opgevoerd. Dus dan zou het Deutschland über alles hebben geklonken.

http://www.teamdan.com/archive/wsc/1961/61lemans.html
http://www.experiencelemans.com/en-us/dept_131.html
http://www.formula2.net/1961.htm

Sterker nog, deze sites verkondigen de algemeen geaccepteerde waarheid.

De inschrijving van Gatsonides en Hoogeveen was afkomstig van een Tsjech:

http://www.formula2.net/1950.htm

Dus de claim van Bleekemolen zou toch best eens kunnen kloppen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 jun 2008, 14:42

Hmm ok, toch leuk dat daarover al is gediscussieerd. :)

Niki

Bericht door Niki » 19 jun 2008, 21:41

Dan toch nog even een verslagje van het weekend dat even aan een zijden draadje heeft gehangen:

Vrijdagmorgen om 4.00 uur alsnog vertrokken richting Le Mans en na wat tegenslag rond Parijs (2 uur van noord naar zuid, pfff) rond 12.30 aangekomen op de camping in Spay. Op de A11 rond Chartres Hans GP nog gespot met de Cooper S Clubman, gaaf hoor! Aangezien een aantal vrienden al vooruit was, was daar alles al zo goed als geregeld, dus was het tas inpakken, fiets mee en op naar het circuit.

Daar aangekomen een bezoek gebracht aan de pits en even rondgekeken. Leuk, maar die wagens moeten rijden i.p.v. stilstaan uiteraard :) O ja, Gijs van Lennep nog gespot, onbewust, ik zag hem later op één van m'n foto's staan. Heb hem echt volledig gemist... :oops:

Na de pitwalk doorgefietst naar Le Mans centrum en daar de rijdersparade bekeken. Franse knulligheid afgewisseld met mooie dames die door de matige temperatuur niet echt schaars gekleed waren. De rijdersparade is leuk, maar het kan ook in een half uur als alles iets soepeler georganiseerd zou zijn. :) Daarna door de kroeg in voor een hapje en een biertje gecombineerd met voetbal. Door de stressvolle nachten die ik van woensdag op donderdag en donderdag op vrijdag had gehad heb ik helaas de tweede helft moeten missen. Gecombineerd met een fikse verkoudheid voelde ik me echt beroerd en heb ervoor gekozen om nieuwe energie op te doen in m'n bed. Dit heeft geholpen!

Zaterdag was supergaaf, ondanks het doorlopende hoesten. Ik was rond 8.00 wakker en besloot om vriendin lief mee te nemen voor een ontbijt + warm-up op het circuit. Chocoladecroissants, glaasje melk en de geur van voorbij gassende sportscars is echt dikke prima! Het was lekker rustig, dus ik kon mooi wat experimenteren met de camera. Daarna nog even naar de Groep C's gekeken en ook daar echt van genoten. Gaaf om de oude Jaguars, Porsches etc te zien (en horen! :lol: ) gassen!

Na een korte pauze op de camping rond 14.00 weer terug richting circuit om de spectaculaire start van de race te bekijken. Tot ruim 18.30 bekeken om even tussendoor te eten etc. Rond 20.30 waren we terug en daarna tot 3.00 de race bekeken. Jammer dat de verkoudheid en hooikoorts ons parten begon te spelen, anders had ik het nog wel wat langer volgehouden. In ieder geval was er nog steeds genoeg spanning en spektakel, het was echt een fantastische race.

Zondagmorgen rond 9.00 weer wakker, en meteen Radio Le Mans opgezet om de tussenstand te beluisteren. Toen alles met van Merksteijn nog steeds zeer goed bleek te gaan hebben we besloten om meteen door te karren naar het circuit, wederom een ontbijtje ter plekke te doen en de rest van de race in Arnage af te kijken. In één woord: GEWELDIG! Gelukkig zaten we niet op het rechte stuk, waar het erg hard begon te regenen. Slechts een klein buitje was ons deel, dus qua weer hebben we fiks mazzel gehad.

's Avonds nog gegeten in Le Mans centrum wat erg gezellig was, om daarna op tijd het bed in te duiken. Maandag op tijd naar huis om daar weer geconfronteerd te worden met de realiteit van de dag: meteen door naar pa die nog steeds in het ziekenhuis lag. Gelukkig is hij sinds afgelopen dinsdagavond thuis en maakt hij het goed. Al met al een fantastisch weekend, ondanks alle stress op donderdagmorgen! :)

Niki

Bericht door Niki » 19 jun 2008, 21:49

Een selectie van de foto's volgt, ik moet ze nog 'even' uploaden naar m'n Picasaweb pagina!

Mathieu

Bericht door Mathieu » 19 jun 2008, 22:05

Gaaf, he? Le Mans 8)

wjn

Bericht door wjn » 19 jun 2008, 22:10

Mike schreef:LMP1 volg ik niet eens, racen met diesels......
Diesels zijn onverslaanbaar over de lange afstand, ook in het echte leven ;)

Niki

Bericht door Niki » 19 jun 2008, 22:51

En de foto's zijn online!

Zie: http://picasaweb.google.com/NikiVintcent/LeMans2008

Als je een foto op origineel formaat wilt hebben, stuur dan even een PB!

dale vito

Bericht door dale vito » 19 jun 2008, 23:13

Dutch

Bericht door Dutch » 20 jun 2008, 11:26

wjn schreef:
Mike schreef:LMP1 volg ik niet eens, racen met diesels......
Diesels zijn onverslaanbaar over de lange afstand, ook in het echte leven ;)
En daarom is het raar dat ze juist het vaakst van allemaal stopten...

Die Group C-foto's, Niki: super!

Niki

Bericht door Niki » 20 jun 2008, 11:57

Alleen heel jammer van het hekwerk. Doordat ik alleen een 18-55 mm lens bij me had was Arnage de beste plek om dichtbij de baan foto's te maken. Plekken waar ik over hekken heen kon werd het een heel stuk lastiger om de wagens enigszins dichtbij te halen.

Tom V

Bericht door Tom V » 20 jun 2008, 12:22

Niki schreef:En de foto's zijn online!

Zie: http://picasaweb.google.com/NikiVintcent/LeMans2008

Als je een foto op origineel formaat wilt hebben, stuur dan even een PB!
Mooie foto's hoor, blijf de pitwalk ook echt een fantastisch iets vinden :).

Plaats reactie