afgelopen woensdag zat ik op de autobahn richting Oldenburg, en reed in de 325i touring.
Ik reed 160 ofzo toen ik redelijk rap een laag ding in mijn spiegel zag aankomen, ik ging snel naar rechts na de inhaal actie en er ging een Nissan 350z voorbij, 2 dikke brulpijpen die het nodige geluid maakte. Daarna ging ik naar links, want ik ging gelijk weer inhalen en zat achter de Nissan die ook weer achter een auto zat die aan het inhalen was. De Nissan maakte ondertussen behoorlijk geluid en ik kon zo goed horen dat hij ging terugschakelen toen de voorste auto naar links ging en hij vol het gas intrapte, ik reed ondertussen met de 325i in de 4e versnelling en trapte ook het gas in. Niet de illusie dat ik de 350z kon bijhouden maar ik was benieuwd naar hoeveel sneller de 350z nou was.
Tot mijn stomme verbazing kon ik de Nissan 350z van 160 km/h tot ca. 190 km/h redelijk bijhouden, hij liep wel iets weg maar niet indrukwekkend ofzo, hooguit 20 a 30 meter, maar boven de 200 ging die er ineens als een speer vandoor, reed me dus echt flink los.
Later herhaalde de sessie zich weer, en wedrom gebeurde precies hetzelfde. Waarom was die Nissan tussen de 160 en 190 nauwelijks sneller dan de 325i touring en daarboven juist veel sneller ? Aan het terugschakelen en het gasgeven kon ik horen dat de Nissanrijder wel zijn best deed.
Ik had juist ook verwacht dat de Nissan vanaf 160 er als een raket vandoor zou gaan.