335i coupe
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Mari Oh Oh!
- Macboy
- RVV
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
Nog even een vraag voor de kenners ( of wie zich aangesproken voelt)
Dat ding levert een mega koppel van 400 Nm bij 1400 RPM; hoe zal dat in de winter rijden? Lijkt mij niet zo veilig, of zie ik dat verkeerd.
Bij de huidige M3 is het koppel verloop veel veiliger lijkt mij, 300 Nm bij 2000 RPM, m.a.w. het komt er allemaal wat geleidelijker in en dus veiliger?
Dat ding levert een mega koppel van 400 Nm bij 1400 RPM; hoe zal dat in de winter rijden? Lijkt mij niet zo veilig, of zie ik dat verkeerd.
Bij de huidige M3 is het koppel verloop veel veiliger lijkt mij, 300 Nm bij 2000 RPM, m.a.w. het komt er allemaal wat geleidelijker in en dus veiliger?
- romo
- romo
-
-
Nou, ik zat laatst BMW Magazine eens te lezen (ja, lezen, keer wat anders dan doorbladeren)Rico v Velzen schreef:*BMW Coupe en AWD, spuugt vies op de grond*
ik schrok serieus toen ik het volgende las:
Fokking 1 van de 4???? had ik niet verwacht. Zal best dat xDrive in de noordelijk gelegen landen (Zweden, Scandinavie, enz.) populair zijn, maar zoveel.....?Eén op de vier nieuwe BMW automobielen verlaat de fabriek met het intelligente vierwielaandrijvingssysteem xDrive, dat door de variabele en traploze verdeling van de aandrijfkracht de best mogelijke tractie combineert met optimale rijdynamiek. [..]
- Peter Tunissen
X3, X5......
Zonder sper zal die 400Nm bij 1400rpm ook niet zo heel boeiend zijn, beetje spinnen met die bandjes en wachten op grip maar.
Ik heb het nu even aangekeken met BMW, maar heb zeker met die nieuwe E92 toch het idee dat ze over hun hoogtepunt heen zijn.
De E30 325i en M3 waren in hun tijd toch echt wel superauto's, de E36 M3 en 328i ook, de E46 M3 is geweldig (330i vast ook wel, weet ik niet, nog nooit in gereden), maar nu is de 3 wel erg groot (niet zo heel erg) en op comfort (wel erg) gericht. Als ze dan ook nog met turbo's gaan rommelen en sperdiffs weg laten, dan begint dat hele Freude am Fahren toch wel een beetje op de helling te staan.
Op dit moment wordt dan dan misschien nog opgevangen door de 1-serie, dan nog even wachten tot de 2-serie komt, een paar jaar daarna zal de 1-serie opgevolgd worden door een grotere auto (zoals altijd gebeurt), maar jaren lang hebben we gezien dat Mercedes qua sportiviteit opschoof richting BMW, nu zien we het omgekeerde, BMW schuift qua comfort op richting Mercedes.
Voor het merk niet erg, qua verkopen doen ze het op het moment prima, maar ik krijg er toch een beetje het 'Alfa vervangt de 75 door de 155' gevoel bij. Best jammer.

Zonder sper zal die 400Nm bij 1400rpm ook niet zo heel boeiend zijn, beetje spinnen met die bandjes en wachten op grip maar.
Ik heb het nu even aangekeken met BMW, maar heb zeker met die nieuwe E92 toch het idee dat ze over hun hoogtepunt heen zijn.
De E30 325i en M3 waren in hun tijd toch echt wel superauto's, de E36 M3 en 328i ook, de E46 M3 is geweldig (330i vast ook wel, weet ik niet, nog nooit in gereden), maar nu is de 3 wel erg groot (niet zo heel erg) en op comfort (wel erg) gericht. Als ze dan ook nog met turbo's gaan rommelen en sperdiffs weg laten, dan begint dat hele Freude am Fahren toch wel een beetje op de helling te staan.
Op dit moment wordt dan dan misschien nog opgevangen door de 1-serie, dan nog even wachten tot de 2-serie komt, een paar jaar daarna zal de 1-serie opgevolgd worden door een grotere auto (zoals altijd gebeurt), maar jaren lang hebben we gezien dat Mercedes qua sportiviteit opschoof richting BMW, nu zien we het omgekeerde, BMW schuift qua comfort op richting Mercedes.
Voor het merk niet erg, qua verkopen doen ze het op het moment prima, maar ik krijg er toch een beetje het 'Alfa vervangt de 75 door de 155' gevoel bij. Best jammer.

- romo
Exact; wat betreft styling en sportiviteit is het er met Bangel niet beter op geworden, heb het al een eerder vermeld; het adagium dat groter altijd beter is, moet maar eens snel op de helling. Kijken wat de E92 M3 nog brengt, liever idd nog een M2 (coupe dan uiteraard, liefst op basis van een vernieuwde 1 serie, anders begin ik er niet aan).
Als ze in autoland zo doorgaan moeten ze het hele wegennet gaan aanpassen, we passen er met goed fatsoen niet meer op

Als ze in autoland zo doorgaan moeten ze het hele wegennet gaan aanpassen, we passen er met goed fatsoen niet meer op

- romo
- Mari Oh Oh!
Waar slaat dat nou op? Je hebt grote en kleine coupé's (in mijn beleving is de oorsprong groot, maar ja) en de nieuwe kleine coupé is de 1, die kleiner èn lichter is dan de E46, dus ìk zou zeggen dat je er op dat gebied op vooruit gaat. Waar je veel te lang maar één coupé had(de 3) zijn er straks minimaal 3. Voor elk wat wils. De één is leuker om naar te kijken, de ander leuker om in te rijden(voor sommigen). Het is met de huidige regels gewoon lastig een kleine èn mooie compacte auto te bouwen