PS3 - Xbox 360 - PC discussie

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Roman

Bericht door Roman » 16 apr 2008, 14:17

Martijn Koevoets schreef:Voor mij ook dé reden om een Xbox360 te kopen, dit spel. 8) Ik ben nu nog even gauw Bully op de Wii van m'n vriendin aan het spelen als voorproefje. :lol:
Koop een PS3, daar zul je op de lange termijn meer plezier aan hebben.

Het prijs verschil is het ook niet meer, vergeet ook niet dat je voor de Xbox maandelijks geld kwijt bent om online te kunnen spelen.

PS3 online is gratis.

Ook krijgt PS3 Gran Turismo dus dat is dan ook beter.

En uiteraard heb je dan ook meteen een Blu-Ray speler etc.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 apr 2008, 16:06

De 360 is in prijs verlaagd, dus wel degelijk goedkoper. Zelfs bij de Bart Smit haal je een Elite voor €370(de Core is €200 :!: ). Als je het aanbod van de PS3 qua spellen in de winkel bekijkt dan stelt dat best teleur, net als bij de PSP. Zou je het alleen voor de spellen doen dan zou ik voor de 360 gaan. Pluspuntjes van de PS3 waren voor mij GT5(al denk ik dat ik minstens net zo blij met Forza 2 zou zijn) en de mogelijkheid om zelfstandig mediafiles te spelen(vooral d.m.v. Linux). Puur als game-console vind ik het dan ook enigszins een teleurstelling in die zin dat een PC, zeker met een gamepad(360 of dualshock wannabe) en stuur gewoon completer is.

Voordeel van de PS3 is zeker dat het online gratis(nou is dat voor de PC natuurlijk hetzelfde) is, maar daar staat weer tegenover dat ik het idee heb dat de 360'ers meer tevreden zijn over de geleverde diensten.

Roman

Bericht door Roman » 16 apr 2008, 16:12

Ik denk nog steeds dat de PS3 z'n iets hogere meerprijs gewoon ruim waard is.

Vergeet niet dat de PS3 ongeloofelijk in de weg word gezeten op het moments omdat de XBOX de ontwikkeling van next gen spellen tegenhoud.

De PS3 is niet alleen van betere kwaliteit gemaakt als de Xbox maar de technologie die erin zit is gewoon simpelweg beter.

En het spellen aanbod valt reuze mee, alles zo'n beetje wat nieuw is is voor beide op de markt. Xbox is er al wat langer dus is het logisch dat er meer voor is. Maar niks wat het nou waard is.

Online op de PS3 gaat prima, Xbox Live is echt niet beter ondanks dat je er voor betaald.

Heb zowel een PS3 als Xbox360 hier staan, en de PS3 is in ieder inzicht beter. Je kan er simpelweg veel meer mee. Zeker met alle updates die constant uit blijven komen word het gewoon steeds beter.

Je moet naar die Xbox met een verkeerde blik kijken en je hebt al een Ring of Death. Dat zo'n term uberhaupt bestaat zegt al genoeg.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 apr 2008, 16:28

Ik heb gewoon niet zo'n uitgesproken voorkeur voor de PS3. D'r zijn gewoon wat kleine dingen die hij voorheeft, waarvan zijn bredere inzet als mediacenter (vooral als je Linux installeert, dan heb je gewoon een extra PC :lol: )de grootste is. Blueray interesseert me verder trouwens niet zo. Tegen de tijd dat ik die schijfjes ga kopen zijn de spelers betaalbaar. Hèt nadeel van de 360 is de RRoD, maar ik denk dat er in de toekomst toch echt een 360 naast komt. Er zijn gewoon meer spellen(ook nog eens in de budgetbak) waarvan er toch best wel wat interessant zijn.

En online vind ik toch soms echt wat tegenvallen hoor. Zo is het onacceptabel dat je vanwege drukte op de server een behoorlijke pak data tot 10x moet binnenhalen(GT5). Een beetje applicatie zorgt voor een fatsoenlijke resume zeker in zo'n Jip en Janneke omgeving.

Ben geen 360 fanboy(heb tenslotte een PS3, PSTwo en ook nog ergens in een doos een PS), maar aan de PS3 valt best wat te verbeteren. Zoals de backwardscompatibility die ze eruit gesloopt hebben..... Nu moeten er dus 2 van die Sony dingen onder de TV slapen(want voor de PS2 spellen die ik heb zijn op de PS3 gewoon geen gelijkwaardige alternatieven).....

In een ideale wereld was een console een insteekkaart voor je PC. :twisted:

Roman

Bericht door Roman » 16 apr 2008, 16:43

Ja was dat maar zo.

Grootste voordeel van de PS3 vind ik toch echt dat de technologie nog aan het begin staat.

Vele developers hebben gezegd dat de Xbox al op z'n einde loopt en dat het de vooruitgang op de PS3 gewoon tegenhoud daardoor.

Ik ben gewoon echt anti Microsoft geworden met al het gelazer wat ik om me heen gezien heb. Ik heb 5 Xboxen bij 5 verschillende mensen stuk zien gaan.
Ring of Death vele malen voorbij zien komen.

Ook het hele Xbox Live gebeuren vind ik kut. Je betaald ervoor en dan nog is het om de haverklap down of loopt het vast.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de helpdesk...

Ik heb GT5 Prologue nog niet online gespeeld, niet de tijd voor gehad. Maar wel andere spellen gespeeld over PSN en dat verliep uiterst snel en foutloos.

Nee het is dat ik beide heb en de mensen waar ik COD4 etc mee speel Xboxen hebben anders had ik er helemaal geen doel meer om de Xbox te houden.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 apr 2008, 16:54

Ik heb GT5 Prologue nog niet online gespeeld
Als je PC racen(om het even welke sim/spel) gewend bent is het een teleurstelling. Het crashfest is iets waar ik overheen kan komen, de lag(ook al schijn je alleen tegen mensen van je eigen continent te spelen) en waardeloze en ronduit frustrerende penalty implementatie niet(dan rijdt ik echt liever tegen cheaters, liever oneerlijk verliezen dan gefrustreerd winnen).

En met een console wil je toch juist geen last hebben van iets wat in ontwikkeling is? Met de patch craze van zowel games als OS (op de PSP(die was ik nog vergeten te nomen in mijn lijstje) èn PS3) waan ik mij op een PC die uit de onderdelen van de verkeerde leveranciers gebouwd is.... Overigens baart het mij wel degelijk zorgen dat de PS3 zo lastig te programmeren is. Dat ze nu al uit de XBOX 360 (zouden, er zit vast nog wel meer in)kunnen halen wat er in zit vind ik nou niet echt een negatief punt.

Dat de XBOX hardware vaak faalt is inderdaad een groot minpunt.

Roman

Bericht door Roman » 16 apr 2008, 17:01

Klopt met een console wil je liever niet dat het nog in ontwikkelingsfase is, maar dat is nu bij de PS3 zo'n beetje over hoor.

Sam Hauser (een van de belangrijke mannen achter GTA IV) zei dat de PS3 ze veel meer mogelijkheden bied. Ze kunnen er meer mee maar omdat dat de Xbox voorbij zou gaan kunnen (mogen) ze het nog niet.

De Xbox is echt bijna op het eind terwijl de PS3 net aan het beginnen is.

Maar alleen al vanwege de hardware zou ik niet meer voor een Xbox gaan. Het voelt niet alleen goedkoop maar blijkbaar is het het ook als je ziet hoe vaak ze stuk gaan.
Erg jammer, maar typisch Microsoft weer.

Die penalties in prologue klaagt iedereen over ja, vind ik ook dom. Vaak klopt het ook gewoon niet, krijg je een penalty voor het afsnijden in een bocht. Heel vaak trouwens krijg je die penalty ook niet. Het is niet echt consequent.

Enigste puntje wat ik beter aan de Xbox vind is de LT en RT knoppen op de controller. Die "triggers" zijn vele malen beter dan op de PS3 controller. Maar voor de rest vind ik die wel fijner.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 apr 2008, 17:13

Maar inderdaad: wat je zegt. die console battles verzieken de hele game wereld. Wil je alle goede titels moet je 3 consoles hebben èn een PC. Vandaar ook de insteekkaart optie. :D Als het nou allemaal ook op de PC(of eender welk gameplatform) uitkwam dan was de keus heel snel gemaakt. Bovendien worden veel titels die wel op alle platforms verschijnen beperkt door de zwakte van één van de 'sterke' drie, al wil(de) men voor de PC bijvoorbeeld soms wel eens extra scherpe textures maken, maar dan mag je god op de blote knietjes danken.

Macboy

Bericht door Macboy » 16 apr 2008, 20:22

Mari Oh Oh! schreef:In een ideale wereld was een console een insteekkaart voor je PC. :twisted:
Eeeeh deze bestaat al hoor. Je kunt PS3 spellen gewoon op je PC spellen, insteekkaart is niet nodig. Gewoon een nieuwe speler kopen die je voorin insteekt (soort DVD speler zeg maar) met daarin een converter en kun je gewoon PS3 spellen spelen op je PC.

Je moet best wel een monster PC hebben, maar de ideale wereld bestaat dus al hoor :)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 17 apr 2008, 09:37

Bedoel je toevallig een (niet helemaal legaal)emulator-achtig iets, of hoorde je dit rond 1 april? :wink: (serieus, ben best benieuwd)

Ik weet wel dat er van sommige consoles rond de 486-tijd wel degelijk insteekkaarten uitvoeringen waren.

Er is trouwens ook een 'makkelijke' oplossing: 10m hdmi+10m usb(voor de G25) naar boven. :wink: Grootste voordeel van een console is namelijk ook zijn nadeel. Voor de TV in de woonkamer ga je geen playseat neerzetten èn als GF iets minder leuks op de TV kijkt is die bezet.

atomchris

Bericht door atomchris » 17 apr 2008, 13:41

xbox 360/ps3.....
Koop lekker wat je wilt,ik heb de xbox nu bijna een jaar en het is gewoon een perfect machientje.....

Speelt lekker,online is top!spellen zijn goeiekoop(vandaag nog ff door de budget bak gekeken,saints row voor een 10tje!!!!!! :shock: )

Ik ben nog steeds erg blij ermee,maar zolas ook bij de vorige generatie komt de ps3 er ook wel(en de WII ook)

Ik ben echt zo een gadget freak........ :oops:
Maar ik heb gekozen (toen der tijd)voor de spellen en daarvoor moet je gewoon bij de xbox zijn.
Ja hij zal dalijk grafisch gaan minder worden T.O.V de ps3....alleen de ps3 is zo moeilijk te programeren,dat dat nog wel ff kan duren(third party games dan).

Microsoft heeft altijd nog de optie om de spellen op hd dvd te zetten...

Maar ja,ff ontopic......

GTA heb ik al een maand geleden besteld...IK KAN NIET MEER WACHTEN!!!!! :twisted: :twisted:
Ik heb bully al uitgespeeld,dus ik moet weer ernstig een nieuw spel hebben(ik doe het voorlopig nog maar ffkes met fifa online) 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 17 apr 2008, 14:50

Mari Oh Oh! schreef:Bedoel je toevallig een (niet helemaal legaal)emulator-achtig iets, of hoorde je dit rond 1 april? :wink: (serieus, ben best benieuwd)
Toevallig gister ook bekend geworden:
Lite-on drive leest Playstation 3 games uit
16-04-2008 20:17 door RDJ134

Vandaag is bekend geworden dat de Lite-On DH-401S Blu-ray drive Playstation 3 games kan uitlezen, voorheen was dit alleen mogelijk als je gebruik maakte van Linux/SAK. Maar wie nu gelijk naar de winkel wil rennen om zo kopieën te gaan maken van Playstation 3 games is er nog de boodschap, dat deze ‘backups’ nog niet geboot kunnen worden om dat de Playstation 3 nog niet gehackt is. Bovendien heb je een behoorlijke PC nodig om .iso bestanden te maken, want games als Assassins Creed zijn geript al snel 35 gig en groter.

It has been discovered that the Lite-On DH-401S, can read PS3 BluRay discs. The good think about this is that we can now dump game directly VIA PC and eliminate the need of doing it through Linux/SAK. Now if only we could find a way to play the games would be great
Maar ik bedoelde inderdaad de originele drive van Sony. Die komt er volgens mij aan.

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 18 apr 2008, 17:00

Groot nadeel van de Xbox360 is dat het ding zoveel lawaai maakt als die aan staat. Ik gebruikte hem ook als draadloze extender voor m'n media center, dan wordt dat geluid wel irritant (en dan zit er niet eens een dvd/spel in, dan wordt het helemaal erg). Verder wel een mooi apparaat, dat live gebeuren werkte bij mij ook altijd prima.
PS3 is natuurlijk ook een supermooi apparaat. Blueray, GT5, nieuwe GTA, best wel getwijfeld om er een aan te schaffen. Met de (hoeveelheid) spellen op de PS3 komt het wel goed. Heeft gewoon tijd nodig. Maar goed, al met al staat er hier nu een WII, toch ook wel erg leuk.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 apr 2008, 09:45

Thomas schreef: Met de (hoeveelheid) spellen op de PS3 komt het wel goed.

Dat hoop ik ook. Het is ongeveer net zo erg als bij de PSP. Toevallig dit weekend naar de winkel geweest om een spel te kopen, kon niks vinden(was o.a. op zoek naar the Simpsons). Ongeveer 7 rijen met 6 spellen. En dan weet je dat bij de dure nog een redelijk aantal mindere spellen zitten ook. Bij €30 houdt het op en dan heb je volgens mij niks soeps. Uit ellende maar gewoon Assassin's Creed en Bioshock voor de PC gekocht(nou had ik mezelf al beloofd die een keer te kopen aangezien ik ze al uit had gespeeld :wink: ). €75 voor 2 dijken van spellen.

On the other hand: Linux draait prima op de PS3 dus praktisch alles (qua media) wat op de PC afspeelt doet het nu ook op de PS3. Willekeurig (draadloos)USB tobo/muis combinatie en Internetten, mailen, powerpoint, briefje schrijven(Firefox, Thunderbird, Open Office): het kan, zij het zo nu en dan wat traag want één of andere Japanner vond 128 MB intern genoeg(het lijkt mij dat dat óók een programmeer probleem van de PS3 is).

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 04 mei 2008, 20:17

Ik bezit dus een xbox360 en jaah ik ben er heeeeeel erg tevreden mee zelf.

Ik heb toevallig zelf een kapotte xbox van de week moeten terugsturen en dat word gewoonweg netjes opgelost.

De nieuwere modellen xboxen zijn de kinderziektes een beetje uit nu, en is vele malen stiller en een cd lezer die niet krast haha.

En ja dat je moet betalen bij microsoft voor xbox live vind ik absoluut geen probleem , omdat het ook voorkomt dat de meeste onnozole figuren online zijn.
Nu is dat nu ook wel zo hoor maar lijkt me dan echt een bende.

En wat is die 50euro in het jaar nou, hiermee kunnen ze wel de servers goed onderhouden en zullen ze er veel sneller een boel geld insteken als er wat vernieuwd moet worden ( ze zullen wel moeten met die inkomsten van alle users) En ik betwijfel of ze daar bij sony wel zo happerig op zijn dan.

Dat neemt niet weg dat er nooit problemen zijn met xbox live hoor die zijn er af en toe best .

Kwa games mis ik weinig, iedereen is nu into gt 4 mja forza 2 heb ik een heleboel plezier aan beleeft en zag er netjes uit
Gta heb ik niks slechts over te zeggen hoe die bij mij is, online gaat nog niet echt soepel moet ik zeggen maar of dat nou aan gta ligt of live zelf weet ik niet.

Dit zijn mijn bevindingen en meningen hoor, van de ps 3 heb ik ook wel dingen gehoord en heb ik ook mijn meningen over alleen heb ik deze console zelf niet en kan ik daar niet goed over oordelen.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 jun 2008, 12:42

Om het GTA IV draadje te ontlasten ga ik hier maar even verder:
Johan Hutting schreef:
Mari Oh Oh! schreef: Overigens zijn er verschillende ontwikkelaars die weglopen bij Sony consoles. Daaronder is bijvoorbeeld Square Enix(ja, die van Final Fantasy), die niet meer voor de PS3 wil ontwikkelen.
Tweakers.net headlines nableren is iets te makkelijk in deze.
Medewerkers van SE hebben op een XBOX/MS bijeenkomst aangegeven dat het niet zeker is of een tweetal nieuwe franchises ook uitgebracht wordt op de PS3. Nogal logisch dat men daar geen toezeggingen doet over de directe concurrent.
Dit soort berichtgeving moet je met een grote korrel zout nemen tenzij het bedrijf er zelf mee komt in een persverklaring.
Daar heb je gelijk in, kan me d'r echter wel wat bij voorstellen als het ontwikkelen moeilijker(=duurder) is èn een aanzienlijk deel van de kopers hem alleen als media-center gebruiken. Ik weet ook niet hoe het zit met de verkoopcijfers in verhouding tot hetzelfde spel op de 360. Als dat hetzelfde is dan is er natuurlijk nog steeds weinig aan de hand. Blijven echter nog steeds de PSP berichten en ik moeite moet doen een leuk spel te vinden(voor beide). Dat probleem ken ik bij de PC(of PS2) niet(eerder het omgekeerde). En dat terwijl een PSP echt een geweldig ding is, zeker i.c.m. een PS3.
Johan Hutting schreef: Probleem op de PS3 wordt veroorzaakt doordat de servers onbereikbaar waren terwijl je automagisch ingelogd was op PSN. Sony kreeg hier de schuld van, maar waarom er voor het laden van een single player save een verbinding wordt gemaakt met PSN ontgaat mij eerlijk gezegd :shock:
Updates?
Johan Hutting schreef:Overigens heb ik sinds kort mijn automatisch inloggen op PSN weer aanstaan en tot nu toe geen problemen met vastlopers...
Update? :) Ik hàd het probleem namelijk ook en bij mij is het ook weg. Dat of de servers zijn beter bereikbaar.
Johan Hutting schreef:Mijn PS3 is overigens (voor 80% van de tijd) een dedicated bluray en mp4/divx speler 8)
Bij mij ook(al heb ik nog geen Blu-Ray content), alleen het is wel een onzuinige. Een PC (zeker met goede energy-saving functies) doet het met minder(en dan heb ik de 'zuinige' PS3). :)

Ik ben ook niet anti of zo. Alleen is de PS3 wereld minder rooskleurig dan ik had gedacht. Hij valt me qua games een beetje tegen wat gecompenseerd wordt door de multi-media functionaliteiten. Dat is echter in mijn ogen niet de bedoeling bij een console.

En als ze nou de backwards compatibiliteit erin hadden gehouden had ik het nòg geen probleem gevonden(previous-gen gameplay kan next-gen graphics nog best aan). Kan je wel zeggen dat je dan je PS2 ernaast moet houden, maar gezien de PS2 de geest heeft gegeven hebben wij een PSTwo en een PS3 en PSTwo in een TV meubel is een ramp. De PS3 heeft een onhandige vorm en de PSTwo is een bovenlader met alle gevolgen van dien. De PS3 kan dus niet op de PSTwo(klep kan dan niet open) en andersom wil ook niet.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 16 jun 2008, 13:00

Roman schreef:
Martijn Koevoets schreef:Voor mij ook dé reden om een Xbox360 te kopen, dit spel. 8) Ik ben nu nog even gauw Bully op de Wii van m'n vriendin aan het spelen als voorproefje. :lol:
Koop een PS3, daar zul je op de lange termijn meer plezier aan hebben.

Het prijs verschil is het ook niet meer, vergeet ook niet dat je voor de Xbox maandelijks geld kwijt bent om online te kunnen spelen.

PS3 online is gratis.

Ook krijgt PS3 Gran Turismo dus dat is dan ook beter.

En uiteraard heb je dan ook meteen een Blu-Ray speler etc.
Want?

Gran Turismo vind ik tegenwoordig saai én ik heb al een HTPC staan die álles af kan spelen. 8) Speel ik liever met een paar vrienden op Xbox Live GTA4 online... ;)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 jun 2008, 13:29

GT5 heb ik zelfs al een aantal weken uitgeleend. Denk niet dat ik die nog vaak ga spelen. :) Zou eigenlijk wel eens willen kijken of (bijvoorbeeld)Forza wat is. Jammer dat een aantal spellen exclusive zijn. Om het geld hoef je de 360 namelijk niet te laten staan, maar het wordt zo'n zooitje met 3 consoles in de woonkamer.

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 16 jun 2008, 13:47

GT5 vind ik maar een beetje bagger. Heb zelf een x360,PS3 en een goede PC. maar eigenlijk echt gamen doe ik alleen op de xbox en PS3, beide hebben leuke spellen en het is maar net wat je aanspreekt.

Roman

Bericht door Roman » 16 jun 2008, 14:04

GT5 Prologue, de volle versie is er nog niet.

En tja, als dat je verveelt dan heb je er inderdaad niets aan.

Voor velen is GT5 Prologue gewoon geweldig, ik vond het geweldig (in combo met G25+stoel) maar ik wil meer, dus wacht ik geduldig tot GT5.
Met een control pad is het trouwens een ander verhaal.

En GTA IV kun je net zo goed natuurlijk ook via PSN spelen, kost je niks. Xbox live moet je nog altijd voor betalen, waarom weet ik niet, maar het is Microsoft dus kon je het verwachten.

Ik ben benieuwd hoe dit topic er uit ziet als de Xbox straks op de schop gaat en de PS3 nog rustig verder gaat.

Het hangt er helemaal van af wat je wilt en verwacht, voor het aanbod van spellen hoef je het niet te laten. Ja er zijn er meer voor de Xbox maar dat zijn allemaal oude titels, heb je nu dus niks aan.

En wat betreft betrouwbaarheid van de technologie, tja. Ik spreek uit eigen ervaring maar we zijn hier nu aan de 3de alweer.
Ik heb zelf voor anderen er nu zo'n 6-7 gerepareerd, waarvan 1tje 3 keer inmiddels met 3 verschillende klachten.

De PS3 heb mij 0 problemen gegeven tot nu toe, ook om mij heen zijn deze tot nu toe probleemloos geweest.

Als ik maar 1 console kon hebben zou ik blindelings voor de PS3 gaan. De Xbox is op het einde van z'n levens cyclus, en Gran Turismo zal nooit op een Xbox komen. Ook ondersteunt Xbox Logitech stuurtjes niet.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 jun 2008, 15:19

Roman schreef:GT5 Prologue, de volle versie is er nog niet..
Klopt, maar er mogen nog behoorlijk wat verbeteringen komen, naast het schademodel om het interessant te maken. Meer banen en auto's gaat het voor mij in elk geval niet doen. Bijvoorbeeld het motorgeluid mag toch nog wel een stuk beter. Er zijn in elk geval genoeg 'echte' racesims die mij meer gevoel van spanning geven, dat is toch wel raar. Bij GT5 komt door bepaalde knulligheden juist meer het gevoel van frustratie boven.
Roman schreef:Voor velen is GT5 Prologue gewoon geweldig, ik vond het geweldig (in combo met G25+stoel) maar ik wil meer, dus wacht ik geduldig tot GT5.
Met een control pad is het trouwens een ander verhaal.

Met dat stuur en stoeltje zijn zo veel leukere dingen te doen dan GT5 spelen:D.
Roman schreef:En GTA IV kun je net zo goed natuurlijk ook via PSN spelen, kost je niks. Xbox live moet je nog altijd voor betalen, waarom weet ik niet, maar het is Microsoft dus kon je het verwachten.

Ik ben benieuwd hoe dit topic er uit ziet als de Xbox straks op de schop gaat en de PS3 nog rustig verder gaat.
Hoezo op de schop? MS verdient er per maand aan zoals je al zegt(al heb ik een gloeiende hekel aan zo'n in mijn ogen overbodig abonnement, dus wat dat betreft geef ik je gelijk). Zoveel nieuwer is de PS3 ook weer niet, hij is later(planningtechnisch gewoon te laat) uitgebracht, maar is niet een halve generatie geavanceerder of zo. Dus mòcht MS met een opvolger komen dan is de kans groot dat die ook de PS3 uit het water blaast. Het verschil is niet groter dan tussen de originele X-box en PS2
Roman schreef:Het hangt er helemaal van af wat je wilt en verwacht, voor het aanbod van spellen hoef je het niet te laten. Ja er zijn er meer voor de Xbox maar dat zijn allemaal oude titels, heb je nu dus niks aan.
Ik heb moeite leuke spellen te vinden en zeker voor een 'dat proberen we gewoon even' prijs. Waar ze (volgens mij ook op de 360, kan het mis hebben) de plank misslaan is het gebrek aan spellen die je thuis met z'n tweëen kan spelen(liefst coöp). Dat vind ik leuker dan met een paar anonieme pietjes op internet. Dat zou ook het voordeel van een console moeten zijn(t.o.v. een PC). Maar ja dan heb je Xbox live en PSN helemaal niet nodig, dus daar zitten ze misschien ook niet op te wachten.
Roman schreef:En wat betreft betrouwbaarheid van de technologie, tja. Ik spreek uit eigen ervaring maar we zijn hier nu aan de 3de alweer.
Ik heb zelf voor anderen er nu zo'n 6-7 gerepareerd, waarvan 1tje 3 keer inmiddels met 3 verschillende klachten.
De PS3 heb mij 0 problemen gegeven tot nu toe, ook om mij heen zijn deze tot nu toe probleemloos geweest.
De betrouwbaarheid is dus de reden dat ik voor een PS3 gekozen heb, maar die kan natuurlijk ook stuk en dan zit ik met een standaard garantie-termijn. Ik dacht dat MS de termijn naar 3 jaar had verlengd of heb je een ge-chipte? Dan moet je niet klagen want a) niet legaal b) games voor nop, compenseert aardig dacht ik zo.
Als ik maar 1 console kon hebben zou ik blindelings voor de PS3 gaan. De Xbox is op het einde van z'n levens cyclus, en Gran Turismo zal nooit op een Xbox komen. Ook ondersteunt Xbox Logitech stuurtjes niet.
Qua sims en consoles geef ik het de eerst komende jaren maar weer op. Gran Turismo is maar een spelletje, daar moet je geen console voor kopen. Mocht ik puur voor de games een console kopen(in het geval er een andere media-speler naast stond) dan zou ik juist misschien wel voor de X-box gaan. De PS3 heeft zijn veelzijdigheid voor en dat is de reden dat ik hem kocht, maar op het games-gebied stelt hij mij tot nu toe teleur(het is eigenlijk maar goed dat GTA IV nog niet op de PC uit is, anders had ik me wel heel sullig gevoeld).

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 16 jun 2008, 15:33

Betrouwbaarheid ben ik het mee eens, maar microsoft heeft wel de garantie aanzienlijk verlengt maar dat neem toch niet de irritatie van een kapotte xbox weg.

En ja op de playstation zit een blueray speler onder andere, sorrie maar ik gebruik zo een ding alleen specifiek voor games , heb een aparte home cinema set voor dat soort dingen.
En een pc als opslag voor muziek e.d. dat hoeft van mij niet allemaal op een SPEL computer.

En dat de xbox al aan zijn eind is bijna weet ik niet, ja hij is al wat ouder maar tegen die tijd zal microsoft vast een opvolger hebben en weer boven de ps3 gaan zitten, microsoft kennende.
Maar voorlopig vind ik alles nog goed in mekaar zitten en ook xbox live .

En kwa betaling van xbox live kijk ik er simpel tegenaan, het is maar 5 euro in de maand ongeveer en met dat geld is microsoft wel eerder geneigd update;s door te voeren en de servers uit te breiden of te onderhouden en dat moet ik bij sony nog maar zien.

kwa spellen sjaah, het ene spel heeft de xbox weer exclusief en het andere spel heeft de ps3 exclusief , maar lijkt me niet dat je voor 1 spel een spelcomputer aanschaft, zoals ik lees over onder andere GT5.

Ik heb zelf geen ps3 kan er voor de rest geen mening over hebben maar dit zijn de redenen waarom ik voor xbox heb gekozen .
En heb er nog steeds dagelijks plezier van.

Ik zou geeneens meer over kunnen stappen ik heb op xbox live zo een 90 " vrienden' in me lijst staan waar ik mee spel, en als ik een andere console koop moet ik ineens alleen aan de bak haha :lol:

Roman

Bericht door Roman » 16 jun 2008, 15:35

Nee geen gechipte Xbox hier, alles compleet legaal.

Heb zeker geen 3 jaar garantie gehad. Was dat maar zo.

Het grote probleem dat ik met de Xbox heb is dat Microsoft echt schandalig slecht is om met problemen naar toe te gaan. De ene keer dat hij onder garantie gerepareerd is hebben ze bijna 3 maanden de Xbox gehad, en het probleem was echt super simpel, maar daar kwam ik te laat achter. Maar je kan hem zelf niet eens goed open maken. De garantie seal gaat dan stuk, ok begrijpelijk. Maar alles zit op zo'n manier vast dat je hun speciale gereedschap moet hebben of iets moet maken op de Xbox alleen al open te krijgen.

Ik herken wat je zegt over co-op spellen, zijn er te weinig die goed zijn. Resistance op de PS3 vond ik wel leuk. Deel 2 ziet er ook best goed uit, zal ik zeker proberen.
Gears of War op de Xbox vond ik ook wel goed, mooi cover systeem, waren ze een van de eerste mee.

Ik ben zelf wel blij met GT5, je moet het zien ten op zichte van GT4. Het is nog altijd geen super sim, maar ik vind het wel leuk in Prologue, zeker als in de volle versie je veel vrijer bent om autos op te bouwen. Vond ik altijd wel leuk.
Ze moeten inderdaad wel aan verschillende punten werken dat vind ik ook, maar dat komt wel.

Wat ik bedoelde met de Xbox op de schop trouwens is dat ondanks dat MS er uiteraard veel geld per maand etc uit haalt is dat de technologie verouderd is. De PS3 staat nog in de kinderschoenen. R* en Electronic Arts hebben gezegd dat de Xbox op dit moment de ontwikkeling van de PS3 tegenhoud omdat als ze iets voor de PS3 zouden ontwerpen dan kan de Xbox het niet meer aan.

Maar dat zien we tegen die tijd wel.

Voor alsnog trouwens houd R* vol dat GTA IV niet op de PC gaat verschijnen. Het aanbod voor de PS3 word vanzelf wel steeds groter.

Resident Evil 5, Resistance II, Fifa 09 (UEFA EURO 2008 is verassend goed, beter dan Fifa08 of Pro Evo).

En misschien komen er toch nog wel schade modellen voor GT5, dit is nog altijd niet bevestigd. Komt binnekort genoeg.

Beide consoles zijn gewoon goed, ik heb alleen jammer genoeg HEEL VEEL slechte ervaringen gehad en gezien met de Xbox.
En toch zit ik nog altijd met COD4 en GTA IV op Xbox Live.

atomchris

Bericht door atomchris » 16 jun 2008, 16:53

ff gegoogeld......

Resultaten 1 - 10 van circa 892.000 voor playstation 3 problemen (0,21 seconden

1 - 10 van circa 1.230.000 voor xbox 360 problemen (0,19 seconden

oke oke........ :oops: je hep glijk....ik heb er alleen nog geen problemen mee gehad....(klopt gelijk ff op wat hout*klop klop* :roll: )

Google moest wel langer zoeken naar ps3 problemen....dat dan weer wel :roll: :lol: 8)

Elk nadeel heb ze voordeel 8)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 jun 2008, 17:02

Roman schreef:Voor alsnog trouwens houd R* vol dat GTA IV niet op de PC gaat verschijnen.
Volgens mij hebben ze het bevestigd noch ontkend. Ze geven geen commentaar op de vraag en dat doet mij denken dat het op zijn minst nog overwogen wordt.

Plaats reactie