Roman schreef:GT5 Prologue, de volle versie is er nog niet..
Klopt, maar er mogen nog behoorlijk wat verbeteringen komen, naast het schademodel om het interessant te maken. Meer banen en auto's gaat het voor mij in elk geval niet doen. Bijvoorbeeld het motorgeluid mag toch nog wel een stuk beter. Er zijn in elk geval genoeg 'echte' racesims die mij meer gevoel van spanning geven, dat is toch wel raar. Bij GT5 komt door bepaalde knulligheden juist meer het gevoel van frustratie boven.
Roman schreef:Voor velen is GT5 Prologue gewoon geweldig, ik vond het geweldig (in combo met G25+stoel) maar ik wil meer, dus wacht ik geduldig tot GT5.
Met een control pad is het trouwens een ander verhaal.
Met dat stuur en stoeltje zijn zo veel leukere dingen te doen dan GT5 spelen:D.
Roman schreef:En GTA IV kun je net zo goed natuurlijk ook via PSN spelen, kost je niks. Xbox live moet je nog altijd voor betalen, waarom weet ik niet, maar het is Microsoft dus kon je het verwachten.
Ik ben benieuwd hoe dit topic er uit ziet als de Xbox straks op de schop gaat en de PS3 nog rustig verder gaat.
Hoezo op de schop? MS verdient er per maand aan zoals je al zegt(al heb ik een gloeiende hekel aan zo'n in mijn ogen overbodig abonnement, dus wat dat betreft geef ik je gelijk). Zoveel nieuwer is de PS3 ook weer niet, hij is later(planningtechnisch gewoon te laat) uitgebracht, maar is niet een halve generatie geavanceerder of zo. Dus mòcht MS met een opvolger komen dan is de kans groot dat die ook de PS3 uit het water blaast. Het verschil is niet groter dan tussen de originele X-box en PS2
Roman schreef:Het hangt er helemaal van af wat je wilt en verwacht, voor het aanbod van spellen hoef je het niet te laten. Ja er zijn er meer voor de Xbox maar dat zijn allemaal oude titels, heb je nu dus niks aan.
Ik heb moeite leuke spellen te vinden en zeker voor een 'dat proberen we gewoon even' prijs. Waar ze (volgens mij ook op de 360, kan het mis hebben) de plank misslaan is het gebrek aan spellen die je thuis met z'n tweëen kan spelen(liefst coöp). Dat vind ik leuker dan met een paar anonieme pietjes op internet. Dat zou ook het voordeel van een console moeten zijn(t.o.v. een PC). Maar ja dan heb je Xbox live en PSN helemaal niet nodig, dus daar zitten ze misschien ook niet op te wachten.
Roman schreef:En wat betreft betrouwbaarheid van de technologie, tja. Ik spreek uit eigen ervaring maar we zijn hier nu aan de 3de alweer.
Ik heb zelf voor anderen er nu zo'n 6-7 gerepareerd, waarvan 1tje 3 keer inmiddels met 3 verschillende klachten.
De PS3 heb mij 0 problemen gegeven tot nu toe, ook om mij heen zijn deze tot nu toe probleemloos geweest.
De betrouwbaarheid is dus de reden dat ik voor een PS3 gekozen heb, maar die kan natuurlijk ook stuk en dan zit ik met een standaard garantie-termijn. Ik dacht dat MS de termijn naar 3 jaar had verlengd of heb je een ge-chipte? Dan moet je niet klagen want a) niet legaal b) games voor nop, compenseert aardig dacht ik zo.
Als ik maar 1 console kon hebben zou ik blindelings voor de PS3 gaan. De Xbox is op het einde van z'n levens cyclus, en Gran Turismo zal nooit op een Xbox komen. Ook ondersteunt Xbox Logitech stuurtjes niet.
Qua sims en consoles geef ik het de eerst komende jaren maar weer op. Gran Turismo is maar een spelletje, daar moet je geen console voor kopen. Mocht ik puur voor de games een console kopen(in het geval er een andere media-speler naast stond) dan zou ik juist misschien wel voor de X-box gaan. De PS3 heeft zijn veelzijdigheid voor en dat is de reden dat ik hem kocht, maar op het games-gebied stelt hij mij tot nu toe teleur(het is eigenlijk maar goed dat GTA IV nog niet op de PC uit is, anders had ik me wel heel sullig gevoeld).