Audi A8 W12 6.0 <---> Audi S8 V10 5.2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

A8 W12 of S8?

W12
25
47%
S8
28
53%
 
Totaal aantal stemmen: 53

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Bericht door steve smith » 15 jun 2008, 18:45

Heb ze beide gereden (S8 maar een paar dagen, W12L vele duizenden kilometers) voor werk, en zou zonder meer voor de W12 gaan.

S8 dingt in mijn ogen mee voor de prijs "most pointless car on the planet". Probeert iets sportiefs te maken van iets wat van nature onsportief is. De W12 is een en auto met veel uiteenlopende kwaliteiten, van chaufflimo tot zeer vlotte klilometervreter, en de S8 levert hier alleen maar op in. Minder comfortabel, minder stil, minder rustgevend en minder snel. Tot op heden heb ik ook geen eigenschap kunnen ondervinden waaruit blijkt dat de S8 iets BETER kan dan de W12, hooguit schreeuweriger met meer cheap thrills. No thanks!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 15 jun 2008, 19:34

En een W12 met S8-looks dan? 8)

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 15 jun 2008, 19:43

Ik zou gewoon gaan rijden met die S8... Als het tegenvalt dan ben je blij met de keuze destijds om voor de W12 te kiezen, en zo niet... dan ben je fucked :wink: :D

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 15 jun 2008, 19:51

Valt me op dat de mensen die met de W12 gereden hebben allemaal voor de W12 gaan en niet voor de S8. En de niet rijders kiezen de S8, voor de looks dan misschien??

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Bericht door steve smith » 15 jun 2008, 19:59

Mark Nauta schreef:Valt me op dat de mensen die met de W12 gereden hebben allemaal voor de W12 gaan en niet voor de S8. En de niet rijders kiezen de S8, voor de looks dan misschien??
Nee. De rijders kiezen een 760Li of een B7. Maar wanneer gedwongen door de bovengenoemde optie's idd een W12 :lol:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 15 jun 2008, 20:01

steve smith schreef:
Mark Nauta schreef:Valt me op dat de mensen die met de W12 gereden hebben allemaal voor de W12 gaan en niet voor de S8. En de niet rijders kiezen de S8, voor de looks dan misschien??
Nee. De rijders kiezen een 760Li of een B7. Maar wanneer gedwongen door de bovengenoemde optie's idd een W12 :lol:
Hahaha. Ik moet zeggen dat ik de 760Li maar één keer kort heb gereden en was er toen wel van onder de indruk. Maar als ik het uiterlijk er ook bij betrek dan zou ik voor de W12 kiezen. Maar ja, ik heb dan ook niet veel ervaring met de 760.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 15 jun 2008, 20:28

Mark Nauta schreef:Maar ja, ik heb dan ook niet veel ervaring met de 760.
760 Indivudual = Top. Zou geen lange nemen, die smoelt niet en die ruimte heb je toch niet nodig als je de voorstoelen vanaf de achterbank al kan verstellen.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 15 jun 2008, 20:56

steve smith schreef:
Mark Nauta schreef:Valt me op dat de mensen die met de W12 gereden hebben allemaal voor de W12 gaan en niet voor de S8. En de niet rijders kiezen de S8, voor de looks dan misschien??
Nee. De rijders kiezen een 760Li of een B7. Maar wanneer gedwongen door de bovengenoemde optie's idd een W12 :lol:
Kinderlijk slap gelul. :lol:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Bericht door steve smith » 15 jun 2008, 21:03

Marc RS4 schreef:
steve smith schreef:
Mark Nauta schreef:Valt me op dat de mensen die met de W12 gereden hebben allemaal voor de W12 gaan en niet voor de S8. En de niet rijders kiezen de S8, voor de looks dan misschien??
Nee. De rijders kiezen een 760Li of een B7. Maar wanneer gedwongen door de bovengenoemde optie's idd een W12 :lol:
Kinderlijk slap gelul. :lol:
Wellicht. Maar misschien ook niet. :idea:

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 15 jun 2008, 21:08

Wat is er zo speciaal aan die 760 dan? Behalve datie langzamer is en het een BMW is? :p

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4721720

Ik vind hem echt totaal niet bijzonder..

Maar Steve, je verhaal mbt de S8 en W12 kan ik me wel aardig in vinden. Wat ik herinner van een middagje in de S8 is dat hij inderdaad erg zenuwachtig rijdt, zelfs in de comfortstand. En dat doe ik nou juist graag, comfortabel kilometers vreten (maar een beetje fun mag niet ontbreken). De S8 vind ik wel een stuk mooier ogen en dat ik er graag een had gehad is wel duidelijk :D Heb net de S8 velgen 20 inch besteld voor onder de W12.

Gebruikersavatar
Erik335i
Berichten: 257
Lid geworden op: 10 jan 2008, 21:28

Bericht door Erik335i » 15 jun 2008, 21:11

Mark Nauta schreef:Valt me op dat de mensen die met de W12 gereden hebben allemaal voor de W12 gaan en niet voor de S8. En de niet rijders kiezen de S8, voor de looks dan misschien??
Maar wie hebben er in een S8 en in een W12 gereden? Ik vind persoonlijk het sportieve uiterlijk van de S8 echt gaver, als je kijkt welke maurice op het oog heeft .

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 15 jun 2008, 21:12

erikbaan schreef:
Mark Nauta schreef:Valt me op dat de mensen die met de W12 gereden hebben allemaal voor de W12 gaan en niet voor de S8. En de niet rijders kiezen de S8, voor de looks dan misschien??
Maar wie hebben er in een S8 en in een W12 gereden? Ik vind persoonlijk het sportieve uiterlijk van de S8 echt gaver, als je kijkt welke maurice op het oog heeft .
Jij en ik :D

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 15 jun 2008, 21:14

760 vind ik ook een stuk minder qua uiterlijk.


Welke velgen heb je besteld?
Deze hoop ik:
[img:468:351]http://www.autotrack.nl/car-img/of03/s0 ... 231306.jpg[/img]

En niet deze:
[img:433:280]http://www.automedia.com/NewCarBuyersGu ... _ext_1.jpg[/img]

Ohja, ik zie graag pics verschijnen als ze er onder liggen :wink:

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 15 jun 2008, 21:15

Bovenste Rein, de juiste dus :D

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 15 jun 2008, 21:16

Maurice Graber schreef:Bovenste Rein, de juiste dus :D
Logisch, die zijn fraai. De onderste smoelen totaal niet :wink:

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 15 jun 2008, 21:17

8) De enige juiste keuze idd!

Die onderste vind ik totaal niet passen een A8/S8, te agressief voor zo'n soort wagen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 15 jun 2008, 21:26

Jurriaan schreef:
Mark Nauta schreef:Maar ja, ik heb dan ook niet veel ervaring met de 760.
760 Indivudual = Top. Zou geen lange nemen, die smoelt niet en die ruimte heb je toch niet nodig als je de voorstoelen vanaf de achterbank al kan verstellen.
Een 760 is volgens mij altijd een Lange

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 15 jun 2008, 21:32

partyondude schreef:
Jurriaan schreef:
Mark Nauta schreef:Maar ja, ik heb dan ook niet veel ervaring met de 760.
760 Indivudual = Top. Zou geen lange nemen, die smoelt niet en die ruimte heb je toch niet nodig als je de voorstoelen vanaf de achterbank al kan verstellen.
Een 760 is volgens mij altijd een Lange
Nah je heb de 760i en 760Li. De L staat voor (vul maar in voor een koelkast :lol:)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 15 jun 2008, 21:34

Verrek, foutje :wink:

PeterB
Berichten: 3379
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Bericht door PeterB » 15 jun 2008, 21:43

Heb in beide uitvoeringen gereden.

Keuze is de W 12, maar ja, ik ben dan ook 2x zo oud... :wink:

( liever de 4.2 TDI, maar die doet niet mee he..)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 15 jun 2008, 22:48

S8 is uiteraard de surplus qua luxueuze auto...

... maar vind de W12 (op papier) meer bij de luxe comfortabele limousine passen, die met gepaste kracht de auto voortstuwt.

Net zoals er bij BMW geen M7 bestaat, maar dat dat prima opgelost is door middel van de 760i.

Wanneer de eigenaar ook zelf gaat sturen is er altijd wel een 'sportpakketje' (stijver onderstel en M-technik velgen) beschikbaar.

Dat zou bij de A8 ook zo moeten zijn: W12 met S8 wielen (en wellicht onderstel wanneer harder gewenst).

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 16 jun 2008, 00:24

De dealer in 't Gooi had bij de introductie van de eerste A8 6.0L W12 (2002 ofzo?) dan ook een "korte" besteld en er meteen 20" RS 7-spaaks (styling van het eerste model RS4) onder gehangen.

Imho was 20" een beetje teveel van het goede op een A8 Mk1 (wel de gefacelifte Mk1 natuurlijk)

Gebruikersavatar
skinnybmw
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 mei 2007, 18:16
Locatie: Dokkum/Leeuwarden, Frl.

Bericht door skinnybmw » 16 jun 2008, 00:53

Ik heb ook voor de S8 gekozen. Heb met géén van beide gereden...maar een W12 zegt me helemaal niks en een V10, die uit de Gallardo komt, des te meer! Alleen het geluid al! 450pk uit een 5.0 (of is het al de 5.2?) V10 óf 445pk uit een 6.0 W12...zijn natuurlijk 2 totaal verschillende motoren qua karakter en ja, de W12 zou beter in een A8 passen. Maar toch heb ik meer met een S bij Audi dan een 'standaard' Audi net als dat 't geval is met M bij BMW.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 16 jun 2008, 02:00

erikbaan schreef:
Mark Nauta schreef:Valt me op dat de mensen die met de W12 gereden hebben allemaal voor de W12 gaan en niet voor de S8. En de niet rijders kiezen de S8, voor de looks dan misschien??
Maar wie hebben er in een S8 en in een W12 gereden? Ik vind persoonlijk het sportieve uiterlijk van de S8 echt gaver, als je kijkt welke maurice op het oog heeft .
Ik :wink: en ook in de 4.2TDI :D Zoals Marc zegt, nu een S8 en de W12 over 20 jaar 8) Maar maak je geen illusie, ik zou nu zeker geen ton bijbetalen/bijleasen om van een W12 naar een S8 te gaan hoor.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 16 jun 2008, 09:12

Martijn schreef:De dealer in 't Gooi had bij de introductie van de eerste A8 6.0L W12 (2002 ofzo?) dan ook een "korte" besteld en er meteen 20" RS 7-spaaks (styling van het eerste model RS4) onder gehangen.

Imho was 20" een beetje teveel van het goede op een A8 Mk1 (wel de gefacelifte Mk1 natuurlijk)
2001 kwam de eerste W12 als ik me niet vergis, maar die heb ik niet. Die van mij komt uit 2004 (nieuwe neus dus) en is wel een Lang. 20 inch kan daar volgens mij nét onder, net zoals de S8 natuurlijk.

Ik vind de S8 mooier en brutaler, maar hoofdzakelijk zit je toch IN de auto en dan is de W12 denk ik de betere keuze. Ja je hebt het geluid van de S8, maar dat kan je oplossen met het wegnemen van de dempers zoals Marc al zegt. Hij klinkt namelijk nog steeds enorm bruut binnen als je het gas vloert.

Het is vooral de rust die in de W12 zit en de S8 is misschien wat zenuwachtig. Hoeken kan je met beide auto's wel vergeten, ze zijn gewoon te zwaar.

Maar wat is er zo speciaal aan die 4.2TDI? :p

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 21 gasten