Zijn er auto's die vrij van kritiek zijn ?
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
Michel Pol schreef:Ja, dre, koop een 116i wieldop edition, lekker laag BPM bedrag, lepel er een CSL motor in, je sper, je onderstel, je kuipje, en mooie parketvloeren remmenset, incl. CSL wielen....... zou zo'n grap kosten........
Wel ff langs de RDW.
Michel
10 weken lang slape lose nachten omdat je weer tegen dingen aanloopt die niet passen/ werken
-
- Berichten: 22251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Een 330i is zeker super... praktisch maar valt toch lekker sportief mee te sturen. Snelweg, binnenweggetjes enz., gaat allemaal prima.
Maar het mist wel de kicks van een echte sportieve auto.. iets wat jouw M wel heeft (hoogtoerig karakter, geluid, flinke berg vermogen).
Klinkt raar maar een standaard Porsche 911 is ook zo gek nog niet. Niet de meest praktische auto, maar ik denk dat er nog best mee te leven is. Ook daarmee kun je prima lange ritten maken, onderstel is denk ik niet TE hard en toch kun je er circuitdagen mee rijden zonder dat de boel kapot gaat. Bovendien zijn ze ook waardevast (los van hoge aanschafprijs). Heb het dus over een standaard Carrera.
Maar het mist wel de kicks van een echte sportieve auto.. iets wat jouw M wel heeft (hoogtoerig karakter, geluid, flinke berg vermogen).
Klinkt raar maar een standaard Porsche 911 is ook zo gek nog niet. Niet de meest praktische auto, maar ik denk dat er nog best mee te leven is. Ook daarmee kun je prima lange ritten maken, onderstel is denk ik niet TE hard en toch kun je er circuitdagen mee rijden zonder dat de boel kapot gaat. Bovendien zijn ze ook waardevast (los van hoge aanschafprijs). Heb het dus over een standaard Carrera.
- romo
- Berichten: 27058
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico.............. man je had ook niet de CS moeten kopen!! De "gewone"uitvoering heeft wel CC, sportstoelen die echt perfect zitten. BTW, die portieren zijn lekker groot, het is voor zo`n auto geen gezicht 4 portieren, vooral niet als je met je kop achter de Bstijl uitkomt, dan lach ik me kapot als ik dat weer zie, net alsof je op de achterbank je auto bestuurd, kan dus ech nie.
komfort zie ik niet als een nadeel, dat doet ie juist zeer goed op alle terreinen met ook verschillende rijsteilen ( uiteraard niet in de bagger
)
OK, dan ook maar een azijn pisserige opmerking van mijn kant overt de M3;
- `s avonds zie je het licht van de verlichtings draaiknop in de linker buitenspiegel, das dus vervelend.
-Ook zie je het schermpje van de dag en km teller, waar je ook je boord computer gegevens te voorschijn kan toveren, weerspiegelen hoog boven in de voorruit, das ook vervelend. ( mn in het donker dus)
-Als je de voorstoelen naar voren klapt, kom je met de hoofdsteun tegen het dak aan.
-Hij mocht wel een tikkie zwaarder sturen en mn bij lage snelheden vindt ik de besturing wat vaag c.q. indirect, wordt op hoge snelheid ruimschoots gecompenseerd.
-Schakelen is precisie werk, even als de hoeveelheid gas die je er op moet houden om het zonder de bekende "kloenk" te doen verlopen, ik merk bv na een lange werkdag en een beetje moe in de M3 stap ik me meer moet concentreren om het goed te doen. Het is echt een precisie apparaat, niet goed opletten dan wel slecht geconcentreerd zijn wordt onherroepelijk afgestraft met bekende bijgeluiden, mmar ja dan weet je ook gelijk waaraan het ligt; de bestuurder that is
-De binnen spiegel is in mijn geval niet geheel trillings vrij mn niet op de wat slechtere straten, weet niet of dit exemplarisch is
-Zonne scherm achter wil nog wel eens klapperen.
Nou, meer kan ik zo niet bedenken, vul maar aan Rico, of anderen.
komfort zie ik niet als een nadeel, dat doet ie juist zeer goed op alle terreinen met ook verschillende rijsteilen ( uiteraard niet in de bagger

OK, dan ook maar een azijn pisserige opmerking van mijn kant overt de M3;
- `s avonds zie je het licht van de verlichtings draaiknop in de linker buitenspiegel, das dus vervelend.
-Ook zie je het schermpje van de dag en km teller, waar je ook je boord computer gegevens te voorschijn kan toveren, weerspiegelen hoog boven in de voorruit, das ook vervelend. ( mn in het donker dus)
-Als je de voorstoelen naar voren klapt, kom je met de hoofdsteun tegen het dak aan.
-Hij mocht wel een tikkie zwaarder sturen en mn bij lage snelheden vindt ik de besturing wat vaag c.q. indirect, wordt op hoge snelheid ruimschoots gecompenseerd.
-Schakelen is precisie werk, even als de hoeveelheid gas die je er op moet houden om het zonder de bekende "kloenk" te doen verlopen, ik merk bv na een lange werkdag en een beetje moe in de M3 stap ik me meer moet concentreren om het goed te doen. Het is echt een precisie apparaat, niet goed opletten dan wel slecht geconcentreerd zijn wordt onherroepelijk afgestraft met bekende bijgeluiden, mmar ja dan weet je ook gelijk waaraan het ligt; de bestuurder that is


-De binnen spiegel is in mijn geval niet geheel trillings vrij mn niet op de wat slechtere straten, weet niet of dit exemplarisch is
-Zonne scherm achter wil nog wel eens klapperen.
Nou, meer kan ik zo niet bedenken, vul maar aan Rico, of anderen.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Voor mij komt deze heel dicht in de buurt:
[img:819:614]http://www.dannylt.com/radical/shakedown/DSC01749.JPG[/img]
Maar ik besef ook wel dat dit voor 99,9% van de mensen een nutteloos kippenhok op wielen is.
Maar het is de enige auto die ik ken, die ik helemaal standaard zou laten, niks aan rommelen, zo'n ding is gewoon perfect uitgebalanceerd, die kun je alleen maar slechter maken.
[img:819:614]http://www.dannylt.com/radical/shakedown/DSC01749.JPG[/img]
Maar ik besef ook wel dat dit voor 99,9% van de mensen een nutteloos kippenhok op wielen is.
Maar het is de enige auto die ik ken, die ik helemaal standaard zou laten, niks aan rommelen, zo'n ding is gewoon perfect uitgebalanceerd, die kun je alleen maar slechter maken.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Volgens mij wel. Hier in de regio rijdt ook een Westfield XTR rond op NL-kenteken. Ook leuk spul trouwens: http://www.westfield-sportscars.co.uk/c ... omtext.gifTom schreef:Kan zo'n Radical op NL kenteken?
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Ook super inderdaad!
Het enige wat echt een beetje een puntje om rekening mee te houden is, zijn die opgefokte Hayabusa motoren; die schijnen in de (race-)praktijk om de 40 uur een revisie te willen.
Nu is dat dramatischer dan het lijkt, want:
- 40 uur racen aan zeg 150km/u gemiddeld is toch ook 6000km;
- dat is bij racegebruik, continue tot de grens gaan dus, bij iets normaler gebruik, zal de levensduur ook wel drastisch verbeteren;
- bovendien willen ze in die raceklassen steeds maximaal vermogen, een motor die er al 5000km op heeft zitten en daardoor 10pk minder levert is daar waardeloos terwijl het voor huis-, tuin- en keukengebruik nog wel prima zal zijn.
Dus zo slecht is het met die betrouwbaarheid eigenlijk niet eens gesteld, maar toch klinkt 40 uur tussen revisies een beetje eng.
En zo zie je meteen ook weer; er is geen auto zo goed of er is wel wat van kritiek op te leveren.
Het enige wat echt een beetje een puntje om rekening mee te houden is, zijn die opgefokte Hayabusa motoren; die schijnen in de (race-)praktijk om de 40 uur een revisie te willen.
Nu is dat dramatischer dan het lijkt, want:
- 40 uur racen aan zeg 150km/u gemiddeld is toch ook 6000km;
- dat is bij racegebruik, continue tot de grens gaan dus, bij iets normaler gebruik, zal de levensduur ook wel drastisch verbeteren;
- bovendien willen ze in die raceklassen steeds maximaal vermogen, een motor die er al 5000km op heeft zitten en daardoor 10pk minder levert is daar waardeloos terwijl het voor huis-, tuin- en keukengebruik nog wel prima zal zijn.
Dus zo slecht is het met die betrouwbaarheid eigenlijk niet eens gesteld, maar toch klinkt 40 uur tussen revisies een beetje eng.

En zo zie je meteen ook weer; er is geen auto zo goed of er is wel wat van kritiek op te leveren.

- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert