Zijn er auto's die vrij van kritiek zijn ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 22249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 jul 2006, 17:15

Eén auto zal nooit al die eigenschappen hebben die je wilt. Of praktisch maar niet sportief genoeg, of sportief maar niet praktisch genoeg.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 jul 2006, 17:19

Toch denk ik dat bv een 330i die perfectie wel benaderd. qua all round eigenschappen zijn er weinig auto's die hem overtreffen.

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 25 jul 2006, 17:22

Michel Pol schreef:Ja, dre, koop een 116i wieldop edition, lekker laag BPM bedrag, lepel er een CSL motor in, je sper, je onderstel, je kuipje, en mooie parketvloeren remmenset, incl. CSL wielen....... zou zo'n grap kosten........
Wel ff langs de RDW.

Michel

10 weken lang slape lose nachten omdat je weer tegen dingen aanloopt die niet passen/ werken

Tom
Berichten: 22249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 jul 2006, 17:25

Een 330i is zeker super... praktisch maar valt toch lekker sportief mee te sturen. Snelweg, binnenweggetjes enz., gaat allemaal prima.

Maar het mist wel de kicks van een echte sportieve auto.. iets wat jouw M wel heeft (hoogtoerig karakter, geluid, flinke berg vermogen).

Klinkt raar maar een standaard Porsche 911 is ook zo gek nog niet. Niet de meest praktische auto, maar ik denk dat er nog best mee te leven is. Ook daarmee kun je prima lange ritten maken, onderstel is denk ik niet TE hard en toch kun je er circuitdagen mee rijden zonder dat de boel kapot gaat. Bovendien zijn ze ook waardevast (los van hoge aanschafprijs). Heb het dus over een standaard Carrera.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27058
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jul 2006, 20:11

Rico.............. man je had ook niet de CS moeten kopen!! De "gewone"uitvoering heeft wel CC, sportstoelen die echt perfect zitten. BTW, die portieren zijn lekker groot, het is voor zo`n auto geen gezicht 4 portieren, vooral niet als je met je kop achter de Bstijl uitkomt, dan lach ik me kapot als ik dat weer zie, net alsof je op de achterbank je auto bestuurd, kan dus ech nie.
komfort zie ik niet als een nadeel, dat doet ie juist zeer goed op alle terreinen met ook verschillende rijsteilen ( uiteraard niet in de bagger :D )

OK, dan ook maar een azijn pisserige opmerking van mijn kant overt de M3;
- `s avonds zie je het licht van de verlichtings draaiknop in de linker buitenspiegel, das dus vervelend.

-Ook zie je het schermpje van de dag en km teller, waar je ook je boord computer gegevens te voorschijn kan toveren, weerspiegelen hoog boven in de voorruit, das ook vervelend. ( mn in het donker dus)

-Als je de voorstoelen naar voren klapt, kom je met de hoofdsteun tegen het dak aan.

-Hij mocht wel een tikkie zwaarder sturen en mn bij lage snelheden vindt ik de besturing wat vaag c.q. indirect, wordt op hoge snelheid ruimschoots gecompenseerd.

-Schakelen is precisie werk, even als de hoeveelheid gas die je er op moet houden om het zonder de bekende "kloenk" te doen verlopen, ik merk bv na een lange werkdag en een beetje moe in de M3 stap ik me meer moet concentreren om het goed te doen. Het is echt een precisie apparaat, niet goed opletten dan wel slecht geconcentreerd zijn wordt onherroepelijk afgestraft met bekende bijgeluiden, mmar ja dan weet je ook gelijk waaraan het ligt; de bestuurder that is :P :P

-De binnen spiegel is in mijn geval niet geheel trillings vrij mn niet op de wat slechtere straten, weet niet of dit exemplarisch is

-Zonne scherm achter wil nog wel eens klapperen.

Nou, meer kan ik zo niet bedenken, vul maar aan Rico, of anderen.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 25 jul 2006, 20:31

Voor mij komt deze heel dicht in de buurt:

[img:819:614]http://www.dannylt.com/radical/shakedown/DSC01749.JPG[/img]

Maar ik besef ook wel dat dit voor 99,9% van de mensen een nutteloos kippenhok op wielen is.
Maar het is de enige auto die ik ken, die ik helemaal standaard zou laten, niks aan rommelen, zo'n ding is gewoon perfect uitgebalanceerd, die kun je alleen maar slechter maken.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 25 jul 2006, 20:57

Perfectie is heel subjectief natuurlijk. Voor mij zou zo'n nieuwe Elise S nu wel aardig in de buurt komen. Een witte met zwarte wielen.

En ja, dan wel met airco, hardtop en mogelijk zelfs ook tractiecontrole. Als ik daar dagelijks in zou rijden zou ik dat uitermate prettig vinden.

Tom
Berichten: 22249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 jul 2006, 21:25

Kan zo'n Radical op NL kenteken?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 25 jul 2006, 21:36

Weet ik niet; iemand een mooie Alfa kopen? Dan gaan we daar misschien wel achter komen. :)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 25 jul 2006, 22:33

Tom schreef:Kan zo'n Radical op NL kenteken?
Volgens mij wel. Hier in de regio rijdt ook een Westfield XTR rond op NL-kenteken. Ook leuk spul trouwens: http://www.westfield-sportscars.co.uk/c ... omtext.gif

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 26 jul 2006, 00:21

http://www.megasportscars.nl/

xtr kan op nederlands kenteken.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 jul 2006, 01:20

Ook super inderdaad!
Het enige wat echt een beetje een puntje om rekening mee te houden is, zijn die opgefokte Hayabusa motoren; die schijnen in de (race-)praktijk om de 40 uur een revisie te willen.

Nu is dat dramatischer dan het lijkt, want:
- 40 uur racen aan zeg 150km/u gemiddeld is toch ook 6000km;
- dat is bij racegebruik, continue tot de grens gaan dus, bij iets normaler gebruik, zal de levensduur ook wel drastisch verbeteren;
- bovendien willen ze in die raceklassen steeds maximaal vermogen, een motor die er al 5000km op heeft zitten en daardoor 10pk minder levert is daar waardeloos terwijl het voor huis-, tuin- en keukengebruik nog wel prima zal zijn.

Dus zo slecht is het met die betrouwbaarheid eigenlijk niet eens gesteld, maar toch klinkt 40 uur tussen revisies een beetje eng. :)

En zo zie je meteen ook weer; er is geen auto zo goed of er is wel wat van kritiek op te leveren. :)

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 26 jul 2006, 09:16

vrij van kritiek is volgens mij geen enkele auto, het mooiste is daarom (indien mogelijk) een mix te maken van auto's waarbij het nadeel van de ene juist weer een voordeel is bij de andere.

daarom poog ik ook een zo ideaal mogelijke mix samen te stellen, wat me m.i. aardig is gelukt .

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 26 jul 2006, 09:38

Doe mij maar gewoon een M3 CSL, vind ik het prima :wink:

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 26 jul 2006, 10:54

xtr kan ook met een audi 1.8t worden uitgevoerd chippie er in en haar recht op de kop en ogen zo rond als kralen in het hoofd.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 jul 2006, 11:01

:lol:

Ach ja, we zien het wel gebeuren. Voorlopig is een auto verkopen nog altijd een droom van me.
Kopen is makkelijk, maar verkopen zonder er wat anders voor terug te (moeten) kopen is me nog nooit gelukt. :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 26 jul 2006, 11:10

Zet hem bij mij op de kade! Je bent verzekerd toch? :wink:

Als ik hem terugvind, zal ik het niet doorvertellen. :roll:

Bruno
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:58
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bruno » 26 jul 2006, 12:36

QV, ik heb nog wel een adresje bij Hasselt waar je je auto waarschijnlijk kwijt kan. Die gast shipt ze naar Spanje voor verkoop. Schijnt goed te gaan.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 jul 2006, 13:52

Bedankt, maar dat zal wel niks worden met een Nederlandse auto?
Je kunt bij mijn weten namelijk geen BPM terug vorderen, dus met een verkoop aan het buitenland schiet je als Nederlander ook niet veel op. :(

Robin
Berichten: 55066
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 26 jul 2006, 14:33

M3(CSL met handbak) of een 335i met sperdiff en handbak.

In Afrika reed ik allang een Landcruiser ofzo.

't is maar waar je woont.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 26 jul 2006, 14:40

He popma leef je nog. Kunnen we al bijna een bruiloft verwachten.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 26 jul 2006, 14:47

Andre schreef:He popma leef je nog. Kunnen we al bijna een bruiloft verwachten.
LOL geficiteerd alvast Robin.....

Michel

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 26 jul 2006, 16:38

een 120d 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 8 gasten