Porsche Boxster ondergewaardeerd?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

Is de Boxster ondergewaardeerd?

Nee. Het is een wannabe 911, de enige echte Porsche
9
16%
Ja zeker. De Boxster is een geweldige rijdersauto !
46
84%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 05 jun 2008, 19:29

Hehehe, ik ben wat subjectief op dit gebied... :-)

Overigens toen expliciet gekozen voor een nieuwe BoxsterS en niet een 911 cabrio. Heb er zelfs de offerte voor een F360 spyder voor weggegooid. Niet ivm aanschafkosten / de auto (F360/F430 zijn nog steeds zooo lekker) maar meer vanwege exploitatie kosten zegmaar...

Als ik ergens geen spijt van heb in m'n leven is het de aanschaf van de BoxsterS wel. Ik ben een cabrio fanaat en dan nog eens een in het formaat van een lichtvoetige middenmotor Porsche.

Als je een e46 m3 strak vind sturen dan gaat er nog een wereld voor je open als je in een BoxsterS en helemaal een CaymanS stapt. (Moet wel toegeven dat ik het ROW030 Porsche sportonderstel heb met 18" velgen)

En ik vind d'r kont heerlijk...

[img:640:481]http://img.villagephotos.com/p/2004-1/6 ... ker(2).jpg[/img]

en de rest ook

[img:700:525]http://img.villagephotos.com/p/2004-1/6 ... S_snow.jpg[/img]

Mark :-)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 jun 2008, 21:52

Ik vind een Boxster super en een van de - zoniet de mooiste cabrio van het moment. Meestal vind ik de cabrio versie hondslelijk vandaar de aanschaf van een Z3 Coupe. Het nadeel van de Boxster is natuurlijk de prijs, een 97-er Boxster kostte vorig jaar gemiddeld al gauw 5K meer dan mijn 99-er Z3. Als dat gat kleiner was destijds dan had er geen Z3 gestaan :D Overigens heb ik serieus overwogen om eentje uit de US te halen als ik de Z3 zou verkopen aangezien ze daar gewoon goedkoop te krijgen zijn. Nadeel is dat je er naar toe moet of een betrouwbare zakenpartner moet hebben. Een 3.2 kost nog wel geld maar dan rij je toch wel een serieus apparaat imho 8)

Staat op de lijst :wink:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 05 jun 2008, 22:02


Daggie
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 mei 2008, 09:52

Bericht door Daggie » 05 jun 2008, 22:58

Wel ...

Ik heb een Boxster gehad ... en ik heb nu een Cayman.

De Boxster (986) was mijn eerste performante wagen. Het was een 2.5 met 204pk. Omdat het mijn eerste sportieve wagen was, vond ik hem in het begin fenomenaal leuk: snel, baanvast, ... Maar het is een vrij "vlak" vermogen .. er zit weinig 'rush' in. En dat word je heel snel gewoon .. en als je dan gaat vergelijken met een zwarte turbo diesel .. dan ga je hem mettertijd traag vinden.

Wat mij ook gestoord heeft aan de 986 is het interieur. In het tijdperk dat de 996 en de 986 gemaakt is, wilden de constructeurs een "luxe/chique/speciaal" interieur in een auto duwen .. terwijl de technologie daar niet klaar voor is. Een 996/986 heeft een klote, plastic interieur. En het plastic interieur is dan nog beter dan het volleder, want dat was niet afgewerkt .. Ook de plastic achterruit stoorde mij .. ze maakt nl. altijd te veel lawaai. Nog veel erger is dat bij de Ferrari 360. Zelfde probleem, nog zwakkere afwerking. (ik ben ooit naar een F360 gaan kijken en ik was geschokt door de zeer bedroevende afwerking)

Toen ik de Boxster verkocht had, ben ik met een Boxster 987 S gaan rijden. Dat was een wereld van verschil: fenomenaal interieur, sublieme afwerking, waar nu 3 jaar later NOG geen enkel merk aankan. De Boxster, de Cayman en de 997 hebben hetzelfde interieur en in mijn ogen van het aller aller beste dat er bestaat op de markt. De 987 S heeft ook een glazen achteruit, die al rijdend opengaat. Het vermogen is minder vlak, vooral in toeren is het een feest op de baan ..

En toch heb ik hem niet gekocht. Om 1 grote reden: de Boxster is absoluut niet waardevast. De Boxster verliest zijn waarde waar je bij staat. En da's iets waar ik niet mee kan leven. Ik verander te snel van wagen om elke keer 10 000 Eur te verliezen.

De Cayman die ik nu gekocht heb, is te vergelijken met de 987 S, maar hij is wel degelijk iets trager. Op het recht stuk merk je dat. Qua bochtenwerk is hij leuker. Geloof het of niet, maar je merkt dat de kas iets stijver is. Al komt dat bij gewoon verkeer niet tot uiting. De Cayman is ook waardevaster als de Boxster. Da's niet voor iedereen belangrijk, maar de kans is klein dat ik hem 2 jaar lang zal houden.


En dan ... de 911 ...
Volgend is mijn persoonlijke ervaring, ik weet nu al dat hier reacties op gaan komen. Ik ben 2 weken geleden gaan rijden met een 997 Cabrio (325pk). Ik had eerlijk gezegd zeer veel verwacht van die auto. Ik had verwacht dat ik van mijn stoel ging geblazen worden en mijn portefuille ging bovenhalen... En dat was absoluut niet het geval. De 997 is uiteraard sneller dan de Cayman. Maar het is echt "meer van hetzelfde". Het interieur is niks beter dan de Cayman. Het is nl. hetzelfde. De kont is zwaarder .. maar daar merk je bij gewoon verkeer weinig van .. Maar de auto voelt niet zo vinnig, niet zo direct, .. hij voelt LOMP aan. Ik was echt teleurgesteld.

Het schijnt anders te zijn bij de 997 S (355pk) en nog anders bij de X51 (385pk), maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.


Persoonlijk,
prijs/kwaliteit is de Cayman een fenomenale auto. Ik vind het persoonlijk jammer dat ik geen S heb gekocht, maar dat scheelt hem 15.000 Eur en ik heb het geduld van een 11 maand zwangere vrouw zonder ontsluiting ... Iedereen zal blijven zeggen "vind je het niet jammer dat het geen 911 is?" Wel, sinds kort kan ik overtuigd zeggen .. "nee, ik vind het jammer dat het geen S is". Mochten we in België geen BIV hebben, ik ging me een S halen ... Maar gezien de BIV moet ik wat meer met het verstand rekening houden, en misschien eens gaan shoppen bij een ander merk ....

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 05 jun 2008, 23:20

Geen ervaring met de auto...

...maar zo slecht kan de auto niet zijn. In de vele tests blijft de auto gewoon goed scoren en de betere stuurauto ten opzichte van het vergelijkte materiaal.

Vind zelf de Cayman aardiger om te zien, en beide zullen natuurlijk minder zijn dan 'de Daddy' de 911. Maar dat is enkel en alleen omdat Porsche dat zo wil laten zijn.

Ondergewaardeerd dus, maar moet zelf ook toegeven dat ik daar debet aan ben. Aan de andere kant een Porsche blijft een Porsche (zelfs de Cayenne).

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 05 jun 2008, 23:22

Ik heb een Boxster overwogen als alternatief voor de Elise. Heel andere auto's, maar wat ik er van weet zijn de Boxster ook inderdaad onderschatte rijdersauto's. Gemakkelijker dan een 911 en voor mij daarmee ook beter. Dat is niet hetzelfde als sneller natuurlijk ;)

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 06 jun 2008, 08:22

@daggie: Verhalen over el-cheapo plastic interieurs van de eerste 2.5 boxster modellen heb ik ook gehoord.

Vanaf 99 schijnt dat, zeker in de S, behoorlijk te zijn veranderd. Dus ook voor de 986. De afwerking schijnt veel beter te zijn, en zijn betere kunstoffen gebruikt, de kap kent een dubbelle voering, etc., etc. Plastic ruitje blijft uiteraard behelpen en belachelijk voor die klasse auto.

Ik vind mijn leren interieur in de MY01 986S mooier als in een 987. Klassieker, strakker, past meer bij de Boxster als auto. Een 987/997 interieur is m.i. niet echt sportwagen waardig. Heb in een 987S gereden en vond het "vreselijk". Vooral die nep / geverfde chromen/alu luchtroosters :-( Zegt niets over afwerking e.d. maar meer over het design icm met smaak.

Eh, nogmaals ik ben zeer subjectief maar vind onderstaande interieur echt prachtig...

[img:640:438]http://img.villagephotos.com/p/2004-1/6 ... terior.jpg[/img]

Ik zou nooit, maar dan ook nooit, een 911 niet turbo/niet GT3 kopen. Als open Porsche staat de BoxsterS op mn lijst en als gesloten een CaymanS (nogmaals CGT, 911-turbo, GT3 (RS)-en niet meegenomen, dat is een heeeeel andere klasse).


Mark.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 06 jun 2008, 08:27

en ook maar ff fotootje van het blokkie. Is zo moeilijk te zien in een Boxster...

[img:600:450]http://img.villagephotos.com/p/2004-1/6 ... esized.jpg[/img]

(met in de rechteronderkant een kleine afbeelding van een e30 M3 EVOx blok. Sorry voor de vervuiling maar ik had deze een hele tijd als desktop achtergrond :-)

Mark.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 06 jun 2008, 08:30

markk schreef:@daggie: Verhalen over el-cheapo plastic interieurs van de eerste 2.5 boxster modellen heb ik ook gehoord.

Vanaf 99 schijnt dat, zeker in de S, behoorlijk te zijn veranderd. Dus ook voor de 986. De afwerking schijnt veel beter te zijn, en zijn betere kunstoffen gebruikt, de kap kent een dubbelle voering, etc., etc. Plastic ruitje blijft uiteraard behelpen en belachelijk voor die klasse auto. Bij de facelift van de 986 in 2003 is dit opgelost door plaatsing van een glazen ruit(je) en ook een dashboardkast(je).

Ik vind mijn leren interieur in de MY01 986S mooier als in een 987. Klassieker, strakker, past meer bij de Boxster als auto. Een 987/997 interieur is m.i. niet echt sportwagen waardig. Heb in een 987S gereden en vond het "vreselijk". Vooral die nep / geverfde chromen/alu luchtroosters :-( Zegt niets over afwerking e.d. maar meer over het design icm met mijn smaak.

Eh, nogmaals ik ben zeer subjectief maar vind onderstaande interieur echt prachtig...

[img:640:438]http://img.villagephotos.com/p/2004-1/6 ... terior.jpg[/img]

Ik zou nooit, maar dan ook nooit, een 911 niet turbo/niet GT3 kopen. Als open Porsche staat de BoxsterS op mn lijst en als gesloten een CaymanS (nogmaals CGT, 911-turbo, GT3 (RS)-en niet meegenomen, dat is een heeeeel andere klasse).


Mark.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 06 jun 2008, 08:41

Ik kan zeker in verhaal komen dat als je cayman gewend een 911 lomp aanvoelt.

Wil zeker nog wel een keer in een boxster S of Cayman S sturen. Gisteren heb ik in 997 GT3 RS gereden op circuit en ook die heeft zijn nadelen en ik denk zelfs dat Cayman misschien wel licht voetiger is.

Cayman S met 350pk of zo en sper denk dat de GT3 daar wel een grote moeite mee zou kunnen krijgen op een circuit.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Bericht door Thom » 06 jun 2008, 10:24

Ondergewaardeerd? Kweetniet, ik denk het wel.
Vaak wordt de Boxster gezien als Porsche voor lieden die geen 911 kunnen betalen. En ja, ze zijn duur, maar dat is een 911 ook. Je krijgt er ook een heel erg doordacht en degelijke auto voor.

Ik heb de BoxsterS van Markk gereden en ben samen met hem open naar de Ring geweest. Fantastische auto. En ja, ik heb ook 911's gereden waarvan ik best onder de indruk was maar waar ik nooit het hebbe-hebbe gevoel van kreeg. Interieurs van Boxters, en dus ook de 911's, vind ik onder de maat wat uitstraling betreft.
Maar goed, ik ben niet geheel objectief omdat ik een roadster-fan ben en een auto al snel te groot en zwaar vind.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 07 jun 2008, 10:03

Geen ervaring mee.

Lijkt mij een geweldige wagen, evenals de Cayman.
Ook de 911 spreekt mij erg aan, mag allemaal :lol:

Is hij ondergewaardeerd, heb niet de indruk dat dat zo is.
Misschien onder de hardcore circuitrijders die niet open willen rijden ofzo.
Verder volgens mij niet.

Weet alleen niet wat te stemmen??
Vind het nl geen wannabe 911...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 jun 2008, 10:31

Thom schreef:Ondergewaardeerd? Kweetniet, ik denk het wel.
Vaak wordt de Boxster gezien als Porsche voor lieden die geen 911 kunnen betalen. .
Ja en diezelfde lui die dat zo zien kunnen zelf niet eens een Boxster betalen :lol:

Jeroen Molinger
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 mei 2008, 07:21

Bericht door Jeroen Molinger » 07 jun 2008, 10:37

jaja ik heb weer een luxe, heb zowel een 911 (996TT) als een Cayman S. Beide zijn wat licht gekieteld. De snelheidservaring en lichtvoetigheid is zeker veel meer aanwezig bij de Cayman S. De planning is nog een LSD. Ik zit nu op zo'n 320pk. Is ook echt een leuke fijne motor, die veel plezier heeft in de range 4500-7000RPM. De 996TT is gewoon een beest, versnelling fenomenaal, daarentegen is de vertraging van de Cayman S met de keramiek ook bizar...!. Er komt nog een revisie van de beide turbo's (gaat mij zo 20pk opleveren) en ben bezig met een blow-off set.
Ondanks de 4x4 van de 996TT vind ik de Cayman een betere stuurmans auto. Ik moet dit nog op het circuit testen; en dat gaat asap gebeuren. In amerika is de Cayman veel meer in trek en is het community gevoel veel sterker. Ze doen daar ook hele bizare dingen. Bijvoorbeeld een Cayman GT; een X51 swap (dus naar de 3,8l motor van de carrera S) en dan een supercharger en widebody. Totaal op een vermogen rond de 500pk. Er is al mee gereden op de circuits aldaar. De gt3 Rs en turbo hielden het niet bij zowel op de rechte stukken als de bochten. Er gaan zelfs geruchten dat Porsche Motor Sport zich hier ook aktief meebezig houd. Vorig jaar waren er 2 teams die in een vrije cup reden met een heftig aangepaste Cayman S (RS) tussen de 911 Gt3 RSR. Enkele wedstrijden zijn zelfs gewonnen. Frapante is dat dit jaar deze teams nu ineens met fabrieksauto's 911 RSR rijden........... :? :? . Zogenaamde sponsoring in eigen belang... :shock:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 07 jun 2008, 11:30

Boxster/Cayman standaard is het nét niet. Van emotie(té vrouwelijke looks) tot techniek(tamme motoren) terwijl, wat Jeroen hierboven ook beschrijft er qua basis wél wat van te maken is natuurlijk, bij Alzen bijvoorbeeld staat mooi spul, en ja de Cayman ziet er ook niet raar uit LOL(zie nog steeds 10x liever een GT3RSR ofzo)

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG

[img:620:413]http://www.gt-eins.at/cms/images/storie ... 1_copy.jpg[/img]

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 07 jun 2008, 11:47

poehh, lekker wagentje hoor zoals afgebeeld hierboven!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 jun 2008, 11:59

Wat een bizar mooie racer zeg :shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 07 jun 2008, 13:16

Inderdaad very nice indeed 8)


Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 07 jun 2008, 16:23

Als het goed is zie ik die Alzen volgende week zaterdag weer bij de VLN. Zal er nog wel eens wat foto's van maken dan.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 07 jun 2008, 16:30

zo, das wel ff genoeg porno voor vandaag :lol: 8) de Cayman blijft dus ook een leuke optie als allrounder 8)

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 07 jun 2008, 16:55

die CTR3 heeft alleen weinig met boxster/cayman te maken ;)
(was ooit een gerucht)

Jeroen Molinger
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 mei 2008, 07:21

Bericht door Jeroen Molinger » 07 jun 2008, 17:00

DDX schreef:die CTR3 heeft alleen weinig met boxster/cayman te maken ;)
(was ooit een gerucht)
voor mij genoeg, deel porsche en middenmotor....oh jee. je hebt gelijk:

kan nog zijn:
*. 904 GTS
*. Carrera GT
... :lol: 8)

Tuurlijk blijft de vraag in hoeverre dit nog een porsche is.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 07 jun 2008, 17:02

De Boxster is echt een fijne auto, zeker ondergewaardeerd. Het grootste probleem ervan is dat je voor een beetje grote stappen maken toch echt de S moet halen en als je er dan een paar spulletjes op zet ga je zo richting de 90k. De Cayman is in dat opzicht nog wat erger, een beetje aangeklede S kost een ton. Voordeel is dan wel dat je de automaat gerust kan laten zitten want die is toch ruk: lekker de handbak nemen.

Maar hoe dan ook, tegen de ton voor een auto die in praktische zin gewoon nutteloos is, is toch wel iets waar weinig mensen echt voor zullen gaan.
Oftewel: kwaliteit top, maar zijn prijs ten opzichte van soortgenoten doet hem de das om.

Jeroen Molinger
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 mei 2008, 07:21

Bericht door Jeroen Molinger » 07 jun 2008, 17:09

Daniel schreef: Maar hoe dan ook, tegen de ton voor een auto die in praktische zin gewoon nutteloos is, is toch wel iets waar weinig mensen echt voor zullen gaan.
Oftewel: kwaliteit top, maar zijn prijs ten opzichte van soortgenoten doet hem de das om.
Dat is denk ik wel een discussie waardig. De praktische zin van een 2-zitter met middenmotor.... :? :? . Mijn cayman S is dan ook mijn daily driver. Precies goed voor waar ik deze nodig voor heb. Je moet dus wel een andere auto hebben welke meer kan meenemen. Tja de prijs van de cayman...ik kan je zeggen dat ik voor mijn Cayman S PD1 net zo goed een nieuwe (minder luxe) uitgevoerde carrera (S) had kunnen nemen. Maar dat ook expliciet niet gedaan. Qua rijplezier en looks vind ik deze helemaal top; ook zeker tov de concurrenten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 20 gasten