Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 24 mei 2008, 23:51


Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 25 mei 2008, 00:26

Bert ///M3 schreef:Rijd er ook al 1 met een E92 M3 V8, die van Peter van de Kolk. Als hij hem inmiddels rijdende heeft trouwens :)

http://www.petervdkolk.nl/
Ja, hij wilde rijden bij de eerste race alleen waren de wielen niet op tijd binnen helaas. Mooi apparaat hoor.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 26 mei 2008, 09:15

Beetje offtopic,

Maar wat is een M57TÜ2TOP US motor. Wij hebben namelijk onderdelen ter coaten binnengekregen, schijnbaar worden deze onderdelen alleen in de VS gebruikt. :?:

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 26 mei 2008, 09:58

Dat is de 3.0diesel met 286pk.
eigentlich heißt das M57TÜ2 und nicht M57T2.

ein 3.0sd mit 272ps ist mir nicht bekannt, ev meinst du den 535d mit 272ps. dieser ist der m57tüTOP, der 286ps ist der m57tü2top.

ob es jetzt m57D oder nur m57 heißt weiß ich jetzt leider nicht mehr.
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showth ... 71602.html

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 26 mei 2008, 10:05

Dank u, is een speciaal onderdeel voor de luchtinlaat, blijkbaar hebben ze met het gebruik van coatings minder slijtage op de bewegende delen

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 mei 2008, 09:48

Launch control M-DCT

http://www.youtube.com/watch?v=JaNT8q_7cwI


Let op het vlaggetje................

Toerental gaat naar 5500 RPM heb ik begrepen................................en dan gaat ie los.......................................

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 31 mei 2008, 12:08

funny...en rap, zo'n bak lijkt me wel wat, en zal waarschijnlijk ook wel tussengas geven bij downshifts om eventuele shiftlocks te voorkomen neem ik aan...de 1 noemt het DCT de ander DKG :roll: BMW zegt geloof ik DKG toch?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 31 mei 2008, 12:31

DCT is voor Engelsen en DKG voor de Duisters ;)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 01 jun 2008, 00:06


Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5077
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 01 jun 2008, 11:54

Michael Martini - M Test Driver
wat een verschrikkelijke baan moet die vent hebben.... 8)

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 1002
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Bericht door Sander » 01 jun 2008, 13:02

Prachtig, hij moet toch wel het gevoel hebben dat als de auto eenmaal klaar is hij hemzelf "gebouwd" heeft.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 02 jun 2008, 22:11


Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 03 jun 2008, 10:11

ha erik, ja mooi, is ook al een topik over. vreemde conclusie wel want:

Dinan 335i versus M3 E92
1) De M3 gaat sneller door de slalom
2) De M3 is sneller over het circuit
3) De M3 accelereert sneller op de 1/4 mile

En the Winner is: De 335i ..... :shock: omdat 'ie goedkoper is.

Dan weet ik er ook nog eentje:

Dinan 335i versus Daihatsu Trevis
1) De 335i gaat sneller door de slalom
2) De 335i is sneller over het circuit
3) De 335i accelereert sneller op de 1/4 mile

En the Winner is: De Daihatsu Trevis, omdat 'ie ....

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 05 jun 2008, 22:03


Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 06 jun 2008, 08:36

Grappig zit dus bijna niets tussen (M5 was wel aangepast !)

Blijf een e39 M5 erg mooi vinden. Kosten bijna geen drol meer en het is natuurlijk een wereldauto. Alleen als je op autotrader e.d. naar die interieur foto's met (nep ?) hout kijkt. Brrrr :-(

Jammer dat een e9x M3 sedan nog wat duur is ;-)


Mark.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 06 jun 2008, 10:07


Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 jun 2008, 18:42


Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 07 jun 2008, 09:57

M-bitious schreef:M3 E92 vs. 335 met chip.
http://www.youtube.com/watch?v=ic3nnoWh9pU
ha m-bitious, ik geef geen kwartje voor die vishnu chippies. Je leest er heel wisselende berichten over van gebruikers, tot rampzalige... Heb echt mijn vraagtekens bij de Vishnu software. Maar een M3 met dik 410 pk is natuurlijk altijd sneller dan een 335i met veel minder vermogen. :wink:

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 07 jun 2008, 12:34

Ferdinand schreef:
M-bitious schreef:M3 E92 vs. 335 met chip.
http://www.youtube.com/watch?v=ic3nnoWh9pU
ha m-bitious, ik geef geen kwartje voor die vishnu chippies. Je leest er heel wisselende berichten over van gebruikers, tot rampzalige... Heb echt mijn vraagtekens bij de Vishnu software. Maar een M3 met dik 410 pk is natuurlijk altijd sneller dan een 335i met veel minder vermogen. :wink:
Nee, je geeft wel geld aan software die nog niet bestaat...
Wat zijn je vraagtekens dan bij de vishnu box? Op welke grond beoordeel jij die betrouwbaarheid en kwaliteit? Je hebt er al eentje gehad zeker?
Je hebt zo te zien ook verstand van zaken, want vishnu is geen chip. Procede maakt een powerbox omdat de ECU van de 335i te gecompliceerd is om te kraken.
Er bestaan idd rampzalige berichten, maar dat ligt niet aan de powerbox(!!!) van vishnu, maar aan de blok vd 335i zelf die niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken.

Enneuh, een M3 is geen 335i, M3's halen hun opgegeven 420 pk dubbel en dik...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jun 2008, 10:47

Tja...............................F.CK denk je dan....................................

[img:778:583]http://img387.imageshack.us/img387/241/dsc05464xv4.jpg[/img]

[img:778:583]http://img387.imageshack.us/img387/1695/dsc05465ra2.jpg[/img]

[img:778:583]http://img249.imageshack.us/img249/9753/dsc05466ek0.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 08 jun 2008, 13:03

Dennis Schroyen schreef:vishnu.. Er bestaan idd rampzalige berichten, maar dat ligt niet aan de powerbox(!!!) van vishnu, maar aan de blok vd 335i zelf die niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken.

Enneuh, een M3 is geen 335i, M3's halen hun opgegeven 420 pk dubbel en dik...
Ha Dennis,

Powerbox of chippie, of herprogrammeren. Technisch zijn er vast verschillen, maar het dient (voor de consument) allemaal hetzelfde doel: meer vermogen. Dus het opblazen van motoren en/of vermogens opgeven die niet worden gehaald, ligt dus niet aan de software (vishnu) maar aan het blok? Dat is natuurlijk de wereld omdraaien.

In mijn beleving overschat Vishnu de betrouwbare opvoerpotenties van de 335i motoren, en levert voor de markt onbetrouwbare producten. Dat is eigenlijk mijn punt. Dat is wat ik lees van gebruikers van deze producten op het web.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 08 jun 2008, 13:03

Dennis Schroyen schreef:
Nee, je geeft wel geld aan software die nog niet bestaat...
Wat zijn je vraagtekens dan bij de vishnu box? Op welke grond beoordeel jij die betrouwbaarheid en kwaliteit? Je hebt er al eentje gehad zeker?
Je hebt zo te zien ook verstand van zaken, want vishnu is geen chip. Procede maakt een powerbox omdat de ECU van de 335i te gecompliceerd is om te kraken.
Er bestaan idd rampzalige berichten, maar dat ligt niet aan de powerbox(!!!) van vishnu, maar aan de blok vd 335i zelf die niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken.
Als de 335i niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken moet je 'm niet zover gaan tunen dat de motor er stuk door gaat, anders is het toch echt de tuning die niet goed is.

Sowieso vind ik een powerbox een nogal gare wijze van tunen.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 08 jun 2008, 13:16

Femme schreef:
Dennis Schroyen schreef:
Nee, je geeft wel geld aan software die nog niet bestaat...
Wat zijn je vraagtekens dan bij de vishnu box? Op welke grond beoordeel jij die betrouwbaarheid en kwaliteit? Je hebt er al eentje gehad zeker?
Je hebt zo te zien ook verstand van zaken, want vishnu is geen chip. Procede maakt een powerbox omdat de ECU van de 335i te gecompliceerd is om te kraken.
Er bestaan idd rampzalige berichten, maar dat ligt niet aan de powerbox(!!!) van vishnu, maar aan de blok vd 335i zelf die niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken.
Als de 335i niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken moet je 'm niet zover gaan tunen dat de motor er stuk door gaat, anders is het toch echt de tuning die niet goed is.

Sowieso vind ik een powerbox een nogal gare wijze van tunen.
Het fenomeen "kapot gaan" vind ik nogal vaag. Ik zit ook op dergelijke fora en hoor veel goede verhalen over de powerboxen van procede. Hoe je het spul behandelt is een andere zaak.
Falende benzinepompen die ervoor zorgen dat het blok begint te pingelen en zo in de soep draaien is een kwaliteitsprobleem van BMW, en niet van procede.
het falende injectoren probleem ken ik ook, maar dat heeft eerder met de benzinekwaliteit te maken vrees ik.

Het grote voordeel van deze powerbox is dat je de "tuning" ertussenuit kan halen wanneer je maar wil, zonder sporen achter te laten.

@ Ferdinand,

Klopt, zoals ik al aangaf kan het blok niet goed om met warmte en hogere laaddrukken. Wat ik in een eerdere post al heb gezegd is dat de constructeur van de chip of softwaretuning altijd de piekwaarden opgeeft. Dwz, in perfecte lucht- en zuurstofcondities en netjes warmgereden op bedrijfstemperatuur de eerste run. De 2de- en 3de run neemt het vermogen serieus af door de heatsoak van het blok.

Ik snap je punt, maar zo heb je het eerst niet omschreven. Je zei dat het rommel was en er geen cent aan gaf zonder enige verwoording. Met zo'n dingen moet je voorzichtig zijn. Je hebt altijd voor- en tegenstanders. Het beste is dus om een goede redenering achter je uitspraken te laten doorschijnen. Straffe uitspraken maken kunnen we allemaal...

zoiezo ken ik die 3de hands info en als er tegenstrijdige verhalen zijn ben ik voorzichtig. Ik zoek het liever zelf nog uit...
Dat vishnu rommel is, dat denk ik persoonlijk van niet...

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 09 jun 2008, 16:21

Femme schreef:Als de 335i niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken moet je 'm niet zover gaan tunen dat de motor er stuk door gaat, anders is het toch echt de tuning die niet goed is.
+1, dat is precies het punt. Negeren deze tuners tuners de beperkingen, dan leveren ze slechte produkten en zijn ze het geld niet waard. Doen ze het andersom, dan doen ze het goed. :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 10 jun 2008, 16:06


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten