Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Ja, hij wilde rijden bij de eerste race alleen waren de wielen niet op tijd binnen helaas. Mooi apparaat hoor.Bert ///M3 schreef:Rijd er ook al 1 met een E92 M3 V8, die van Peter van de Kolk. Als hij hem inmiddels rijdende heeft trouwens![]()
http://www.petervdkolk.nl/
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Dat is de 3.0diesel met 286pk.
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showth ... 71602.htmleigentlich heißt das M57TÜ2 und nicht M57T2.
ein 3.0sd mit 272ps ist mir nicht bekannt, ev meinst du den 535d mit 272ps. dieser ist der m57tüTOP, der 286ps ist der m57tü2top.
ob es jetzt m57D oder nur m57 heißt weiß ich jetzt leider nicht mehr.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Launch control M-DCT
http://www.youtube.com/watch?v=JaNT8q_7cwI
Let op het vlaggetje................
Toerental gaat naar 5500 RPM heb ik begrepen................................en dan gaat ie los.......................................
http://www.youtube.com/watch?v=JaNT8q_7cwI
Let op het vlaggetje................
Toerental gaat naar 5500 RPM heb ik begrepen................................en dan gaat ie los.......................................
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
M3 vs Dinan 335i http://www.dpccars.com/car-videos-08/06 ... BMW-M3.htm
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
ha erik, ja mooi, is ook al een topik over. vreemde conclusie wel want:
Dinan 335i versus M3 E92
1) De M3 gaat sneller door de slalom
2) De M3 is sneller over het circuit
3) De M3 accelereert sneller op de 1/4 mile
En the Winner is: De 335i .....
omdat 'ie goedkoper is.
Dan weet ik er ook nog eentje:
Dinan 335i versus Daihatsu Trevis
1) De 335i gaat sneller door de slalom
2) De 335i is sneller over het circuit
3) De 335i accelereert sneller op de 1/4 mile
En the Winner is: De Daihatsu Trevis, omdat 'ie ....
Dinan 335i versus M3 E92
1) De M3 gaat sneller door de slalom
2) De M3 is sneller over het circuit
3) De M3 accelereert sneller op de 1/4 mile
En the Winner is: De 335i .....

Dan weet ik er ook nog eentje:
Dinan 335i versus Daihatsu Trevis
1) De 335i gaat sneller door de slalom
2) De 335i is sneller over het circuit
3) De 335i accelereert sneller op de 1/4 mile
En the Winner is: De Daihatsu Trevis, omdat 'ie ....
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
M3 vs e39 M5: http://nl.youtube.com/watch?v=AD9NWg6HaGw#
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
M3 E92 vs. 335 met chip.
http://www.youtube.com/watch?v=ic3nnoWh9pU
http://www.youtube.com/watch?v=ic3nnoWh9pU
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
335i Vishnu V1 vs V2:
http://nl.youtube.com/watch?v=2ssDuGEhJnA
335i Vishnu V2 vs E55AMG:
http://nl.youtube.com/watch?v=p-NyWZbdlrs
http://nl.youtube.com/watch?v=2ssDuGEhJnA
335i Vishnu V2 vs E55AMG:
http://nl.youtube.com/watch?v=p-NyWZbdlrs
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
ha m-bitious, ik geef geen kwartje voor die vishnu chippies. Je leest er heel wisselende berichten over van gebruikers, tot rampzalige... Heb echt mijn vraagtekens bij de Vishnu software. Maar een M3 met dik 410 pk is natuurlijk altijd sneller dan een 335i met veel minder vermogen.M-bitious schreef:M3 E92 vs. 335 met chip.
http://www.youtube.com/watch?v=ic3nnoWh9pU

- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Nee, je geeft wel geld aan software die nog niet bestaat...Ferdinand schreef:ha m-bitious, ik geef geen kwartje voor die vishnu chippies. Je leest er heel wisselende berichten over van gebruikers, tot rampzalige... Heb echt mijn vraagtekens bij de Vishnu software. Maar een M3 met dik 410 pk is natuurlijk altijd sneller dan een 335i met veel minder vermogen.M-bitious schreef:M3 E92 vs. 335 met chip.
http://www.youtube.com/watch?v=ic3nnoWh9pU
Wat zijn je vraagtekens dan bij de vishnu box? Op welke grond beoordeel jij die betrouwbaarheid en kwaliteit? Je hebt er al eentje gehad zeker?
Je hebt zo te zien ook verstand van zaken, want vishnu is geen chip. Procede maakt een powerbox omdat de ECU van de 335i te gecompliceerd is om te kraken.
Er bestaan idd rampzalige berichten, maar dat ligt niet aan de powerbox(!!!) van vishnu, maar aan de blok vd 335i zelf die niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken.
Enneuh, een M3 is geen 335i, M3's halen hun opgegeven 420 pk dubbel en dik...
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tja...............................F.CK denk je dan....................................
[img:778:583]http://img387.imageshack.us/img387/241/dsc05464xv4.jpg[/img]
[img:778:583]http://img387.imageshack.us/img387/1695/dsc05465ra2.jpg[/img]
[img:778:583]http://img249.imageshack.us/img249/9753/dsc05466ek0.jpg[/img]
[img:778:583]http://img387.imageshack.us/img387/241/dsc05464xv4.jpg[/img]
[img:778:583]http://img387.imageshack.us/img387/1695/dsc05465ra2.jpg[/img]
[img:778:583]http://img249.imageshack.us/img249/9753/dsc05466ek0.jpg[/img]
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Ha Dennis,Dennis Schroyen schreef:vishnu.. Er bestaan idd rampzalige berichten, maar dat ligt niet aan de powerbox(!!!) van vishnu, maar aan de blok vd 335i zelf die niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken.
Enneuh, een M3 is geen 335i, M3's halen hun opgegeven 420 pk dubbel en dik...
Powerbox of chippie, of herprogrammeren. Technisch zijn er vast verschillen, maar het dient (voor de consument) allemaal hetzelfde doel: meer vermogen. Dus het opblazen van motoren en/of vermogens opgeven die niet worden gehaald, ligt dus niet aan de software (vishnu) maar aan het blok? Dat is natuurlijk de wereld omdraaien.
In mijn beleving overschat Vishnu de betrouwbare opvoerpotenties van de 335i motoren, en levert voor de markt onbetrouwbare producten. Dat is eigenlijk mijn punt. Dat is wat ik lees van gebruikers van deze producten op het web.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Als de 335i niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken moet je 'm niet zover gaan tunen dat de motor er stuk door gaat, anders is het toch echt de tuning die niet goed is.Dennis Schroyen schreef:
Nee, je geeft wel geld aan software die nog niet bestaat...
Wat zijn je vraagtekens dan bij de vishnu box? Op welke grond beoordeel jij die betrouwbaarheid en kwaliteit? Je hebt er al eentje gehad zeker?
Je hebt zo te zien ook verstand van zaken, want vishnu is geen chip. Procede maakt een powerbox omdat de ECU van de 335i te gecompliceerd is om te kraken.
Er bestaan idd rampzalige berichten, maar dat ligt niet aan de powerbox(!!!) van vishnu, maar aan de blok vd 335i zelf die niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken.
Sowieso vind ik een powerbox een nogal gare wijze van tunen.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Het fenomeen "kapot gaan" vind ik nogal vaag. Ik zit ook op dergelijke fora en hoor veel goede verhalen over de powerboxen van procede. Hoe je het spul behandelt is een andere zaak.Femme schreef:Als de 335i niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken moet je 'm niet zover gaan tunen dat de motor er stuk door gaat, anders is het toch echt de tuning die niet goed is.Dennis Schroyen schreef:
Nee, je geeft wel geld aan software die nog niet bestaat...
Wat zijn je vraagtekens dan bij de vishnu box? Op welke grond beoordeel jij die betrouwbaarheid en kwaliteit? Je hebt er al eentje gehad zeker?
Je hebt zo te zien ook verstand van zaken, want vishnu is geen chip. Procede maakt een powerbox omdat de ECU van de 335i te gecompliceerd is om te kraken.
Er bestaan idd rampzalige berichten, maar dat ligt niet aan de powerbox(!!!) van vishnu, maar aan de blok vd 335i zelf die niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken.
Sowieso vind ik een powerbox een nogal gare wijze van tunen.
Falende benzinepompen die ervoor zorgen dat het blok begint te pingelen en zo in de soep draaien is een kwaliteitsprobleem van BMW, en niet van procede.
het falende injectoren probleem ken ik ook, maar dat heeft eerder met de benzinekwaliteit te maken vrees ik.
Het grote voordeel van deze powerbox is dat je de "tuning" ertussenuit kan halen wanneer je maar wil, zonder sporen achter te laten.
@ Ferdinand,
Klopt, zoals ik al aangaf kan het blok niet goed om met warmte en hogere laaddrukken. Wat ik in een eerdere post al heb gezegd is dat de constructeur van de chip of softwaretuning altijd de piekwaarden opgeeft. Dwz, in perfecte lucht- en zuurstofcondities en netjes warmgereden op bedrijfstemperatuur de eerste run. De 2de- en 3de run neemt het vermogen serieus af door de heatsoak van het blok.
Ik snap je punt, maar zo heb je het eerst niet omschreven. Je zei dat het rommel was en er geen cent aan gaf zonder enige verwoording. Met zo'n dingen moet je voorzichtig zijn. Je hebt altijd voor- en tegenstanders. Het beste is dus om een goede redenering achter je uitspraken te laten doorschijnen. Straffe uitspraken maken kunnen we allemaal...
zoiezo ken ik die 3de hands info en als er tegenstrijdige verhalen zijn ben ik voorzichtig. Ik zoek het liever zelf nog uit...
Dat vishnu rommel is, dat denk ik persoonlijk van niet...
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
+1, dat is precies het punt. Negeren deze tuners tuners de beperkingen, dan leveren ze slechte produkten en zijn ze het geld niet waard. Doen ze het andersom, dan doen ze het goed.Femme schreef:Als de 335i niet bestand is tegen hogere temperaturen en laaddrukken moet je 'm niet zover gaan tunen dat de motor er stuk door gaat, anders is het toch echt de tuning die niet goed is.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
[img:1000:669]http://www.aw-industries.com/Files/proj ... bd8a_o.jpg[/img]
[img:900:562]http://www.aw-industries.com/Files/proj ... G_3389.jpg[/img]
[img:1024:685]http://mitpyro.com/Files/project335i/we ... C_0950.jpg[/img]
[img:900:562]http://www.aw-industries.com/Files/proj ... G_3389.jpg[/img]
[img:1024:685]http://mitpyro.com/Files/project335i/we ... C_0950.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 30 gasten