Trackday op Assen!!! GT3 RS en einser:)

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Andre

Trackday op Assen!!! GT3 RS en einser:)

Bericht door Andre » 05 jun 2008, 22:33

Belde vanochtend hielke even als ie mee wou om even op assen rond te kijken.

Ja leek hem wel leuk dus samen op pad in de 135i op naar assen. We hadden niet de intentie om te gaan rijden dus helmen hadden we niet mee.

Zo lopen we wat door de pitstraat en komen vele bekenden tegen.

Zo komen we aan de praat met een 997 GT3 RS rijder en voordat ik het doorhad zat ik al achter het stuur en reed ik de baan op met een geleende helm in 997 GT3 RS wit met 4600km op de teller. Later nog een paar rondjes gedaan met de eigenaar van de auto en nog mega drift neergezet. De eigenaar genoot met volle teugen. Toen moest ik die man toch vragen dat ik nog enkele rondjes met hielke mocht sturen. Ja hoor ga je gang was het antwoord. Heb uiteindelijk 1 ronde gedaan en 1 uitloop ronde. Dit was allemaal al mooi genoeg en de pits in zo kon de eigenaar en zoon zelf ook nog genieten van de dag met hun 997 GT3 RS. Heb de man bedankt. Hij wou ook nog wel eens wat rijtraining dus we hebben tel. nr uitgewisseld.

Loop ik verder en verrek daar zit ik alweer in een 130i. :)

Loop ik ruben tegen het lijf die wou dat ik zijn toyo nog even oprookte:)
lol. Nee gewoon even een paar mooi ronden neer gezet zodat ruben zijn tempo ook weer wat hoger kon gooien. De toyo s hadden het zwaar. De auto van ruben moet hier en daar nog paar tweaks om het onderstuur er iets uit te halen. Daar heb ik nog wel wat tips voor. :)
Ook ruben bedankt.

Het was zeer aangenaam dagje. Waar we uiteindelijk niks van hadden verwacht. En toch weer uniek werd.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 05 jun 2008, 22:39

Leuk man, zo zonder intenties in een GT3 sturen. Daar kan je Dreetje wel voor wakker maken. Wanneer komt hij er nou eens? :lol:

Rupie

Bericht door Rupie » 05 jun 2008, 22:39

Waardeloos die rijstijl van Andre. Lijkt echt nergens op. Als er nog vrijwilligers zijn voor de volgende keer? :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 05 jun 2008, 23:19

volgende keer maar r888 op die einser van je. Dit zijn net kaugumbal banden:)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 06 jun 2008, 01:34

Tering wat gaaf André. Maar zoals dat broertje van mij al zegt.....duurt het nog lang, of hoe zit dat :P.

Waanzinnig hoor. GT3 of GT3 RS zou ik ook wel eens willen rijden, al heb ik natuurlijk de skills niet om dat properly te doen, maar het gevoel en het idee is volgens mij al gaaf!

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2008, 08:31

Nee hij komt er niet 997 is mij veel te duur en een 996 heeft het dan net niet in vergelijk tot een 997.

Voor op nederlands kenteken zie ik zo n auto toch niet zitten. Dan moet je hem zonder kenteken naar de circuit s op een kar zetten dat is naar mijn idee de beste optie. Het vreemde is eigenlijk van een GT3 dat je nooit het volle potienteel kan benutten op de openbare weg daar is veel te goed voor en almost race ready. En als je met een straat GT3 op circuit rijdt en wel het volle potienteel gebruikt dat je ook zo n auto het nodige moet veranderen zoals camber standen sporing. Ik voel ook de 1400kg van zo n GT3 na een aantal rondjes. Zeker op een droge baan. Dus het komt er eigenlijk op neer dat er geen compromis bestaat op het moment als je raceauto s gewend bent. Velen van jullie zullen denken wat lult ie nou. Maar ook als je een straat gt3 rs pushed op een circuit dan mis ik wegligging hoe gek dat ook klinkt. Maar dat ligt niet aan GT3 maar aan mij. Ik weet zeker dat ik zo n GT3 had dat ik meteen al ging sleutelen camber standen sporing slicks lichter maken hardere bussen hier en daar. Tja en dan kan je beter meteen een GT3 cup bestellen.

Voor mij was dit de eerste keer dat ik op droog circuit een 997 GT3 RS redelijk op race tempo over de baan reed/gleed. Het is absoluut een uber auto met lichte neus het insturen etc. Ik zou geen betere auto weten die dit zo doet en zo van de lopende band afrolt.

Maar let wel dit is mijn mening. De eigenaar van de deze porsche en vele anderen die zo n auto bezitten zitten nog lang niet op de limit wat zo n auto kan. Deze mensen zijn geen race auto gewend. Dan is de GT3 en zeker de RS een super tracktool. Je rijdt naar het circuit gaat de heledag knallen en gaat weer naar huis. Ideaal. De beste auto die je kan kopen bullit proof.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 jun 2008, 08:43

LOL dat zijn de betere dagen. Zonder intenties heen en zo staat er een GT3 voor je neus of je even een rondje rijden wil. Lucky bastard :D

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 06 jun 2008, 09:13

Nice Andre!

Is het de eerste keer dat je met een Gt3RS over Assen reed?

Ruben is trouwens ook veel op het circuit te vinden, helemaal verkocht dien jong! LOL :lol:

David R.

Bericht door David R. » 06 jun 2008, 09:27

Ik sluit me gelijk aan bij wat jij zegt Andre. Ik heb laatst ook een weekendje een 997 GT 3 tot mijn beschikking gehad om eens te proberen. Ik rij nu zelf een BMW M5 (e 60) en liep met de gedachte om de circuit Porsche en de BMW te verkopen en daar een mooie GT 3 voor terug te kopen waarmee ik dan ook de trackdays mee zou kunnen doen. Na dit weekend ben ik tot de conclussie gekomen dat ik dit niet moet doen. Ten eerste merk je na zo'n weekend dat een GT 3 voor dagelijks gebruik toch wat tegenvalt (vluchtheuvels etc) en wordt duidelijk dat je toch wel vaak met meer dan 2 personen in de auto zit. Tevens vindt ik het een vrij harde auto is om elke dag mee op pad te gaan. Aan de andere kant is het ook weer geen echte "volbloed" circuitauto. Het is dus net wat jij zegt een geweldige auto die er heel dicht bij in de buurt komt om voor beiden doeleinden gebruikt te worden, maar ik denk niet dat er een auto bestaat die aan alle voorwaarden voldoet. Het is of het een of het ander.

David

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 06 jun 2008, 11:20

Erg duidelijk uiteengezet David en André. Ik kan jullie gedachtengang wel volgen, zeker in jullie positie.

leonard

Bericht door leonard » 06 jun 2008, 13:20

Ook een GT3 is een compromis!!

Hetzelfde heb ik met de RS4.Hoewel dat niet zo'n hardcore auto is is hij voor weggebruik super!! Sportief,strakke wegligging,voor de weg dus zeer goed.Op het circuit valt de auto volledig door de mand.VEEEl te zwaar,veel teveel onderstuur,en een slap veergedrag.

Als je een circuit GT3 voor straat gebruik gaat aanschaffen koop er dan gelijk een niergordel bij.Ook voor de meest hardcore liefhebber id de auto te hard !!!

Hielke

Bericht door Hielke » 06 jun 2008, 13:41

GT3 RS is super. Dat geluid bezorgde me direct weer kippenvel. Ik wil de eigenaar uit Haarlem hierbij nog eens extra danken dat ie z'n auto zo makkelijk aan ons meegaf. Een hele aardige gast. Ook als ie die auto niet had meegegeven. Maar ik kan me prima in de overwegingen van DR en Andre vinden als ze zeggen dat ze de auto voor de openbare weg te onpraktisch vinden. Verkeersdrempels in de nabijheid van je woonhuis zijn dan doorslaggevend voor het wel of niet kunnen hebben van zo'n auto.

Het is wat met mij en die Porsches. Wil al een tijdje eens in een Cayman of Boxster rijden maar kom dan steeds weer die GT3 dingen tegen. Daar ben ik inmiddels toch wel wat op uitgekeken.

:lol:

Ruben, kun je die rondjes van jou en Andre van de racelogic eens plaatsen aub. Je mag ze me ook wel op m'n email toesturen. Ik maak ze dan niet openbaar:

kerstma@chello.nl

kris

Bericht door kris » 06 jun 2008, 13:47

leonard schreef:Als je een circuit GT3 voor straat gebruik gaat aanschaffen koop er dan gelijk een niergordel bij.Ook voor de meest hardcore liefhebber id de auto te hard !!!
quatsch :)

ophanging GT3 is totaal niet hard(tenzij je ze in sport-stand zet)...
, ze is wel communicatief
(een doorsnee vervangkitje bilstein/KW/intrax is harder op de gemiddelde setiing dan de normale GT3 stand)

enige praktisch bezwaar imho is de rijhoogte :lol:

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2008, 13:52

Klopt GT3 is niet super had geveerd.

Bij het inremmen van een bocht komt de zware bibs lekker omzetten. En is een driftje snel gemaakt.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 06 jun 2008, 14:05

Andre schreef:Klopt GT3 is niet super had geveerd.

Bij het inremmen van een bocht komt de zware bibs lekker omzetten. En is een driftje snel gemaakt.
Daar heeft iedere 911 'last' van. Dat ondervond ik namelijk al met de gewone Carrera. De Cayman (S) daarentegen is echt super neutraal.

Elmar

Bericht door Elmar » 06 jun 2008, 15:56

Sommige mensen hebben ook alle geluk.

Een ander voordeel van een echte tracktool is, gebeurd er wat, mechanisch of plaatwerk, je hebt hem toch niet de volgende dag nodig.

Knot

Bericht door Knot » 06 jun 2008, 19:05

Tering.. ik was gewoon tot 22:00 aan het werk hoor donderdag... :(

leonard

Bericht door leonard » 06 jun 2008, 21:15

kris schreef:
leonard schreef:Als je een circuit GT3 voor straat gebruik gaat aanschaffen koop er dan gelijk een niergordel bij.Ook voor de meest hardcore liefhebber id de auto te hard !!!
quatsch :)

ophanging GT3 is totaal niet hard(tenzij je ze in sport-stand zet)...
, ze is wel communicatief
(een doorsnee vervangkitje bilstein/KW/intrax is harder op de gemiddelde setiing dan de normale GT3 stand)

enige praktisch bezwaar imho is de rijhoogte :lol:
Ik bedoelde dat als je de meest ideale circuitafstelling wil hebben het voor een straat auto TE hard word.Of is een Gt3 zo goed dat hij voor circuit helemaal top is en dan ook nog op straat te rijden is??

Hielke

Bericht door Hielke » 06 jun 2008, 22:10

GT3 is voor de openbare weg absoluut niet te hard. Zal wel door de massa achterin komen dat ie nooit gemeen harde tikken doorgeeft.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2008, 23:00

Cayman RS met de 420pk GT3 motor en wat aanpassingen zou dat "beter" zijn?

Tom V

Bericht door Tom V » 06 jun 2008, 23:47

GTRene schreef:Cayman RS met de 420pk GT3 motor en wat aanpassingen zou dat "beter" zijn?
Volgens mij niet. Ik heb al redelijk wat boxter-race projecten zien mislukken, komt toch op hetzelfde neer uiteindelijk.

Gt3 is een fantastisch ontwikkelde auto ( Porsche is dan ook al 50 jaar bezig het motor in de kont idee te verbeteren ). Feit is gewoon dat een circuitauto en een straatauto ver van elkaar staan, de Gt3 rs lijkt een van de beste pogingen deze te combineren. Af en toe krijg je het idee dat ze gratis uitgedeeld worden, jammer genoeg weet ik nooit waar of loop ik het altijd mis.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 14 jun 2008, 21:07

Heerlijk gezicht!

[img:1024:683]http://farm3.static.flickr.com/2217/254 ... fa61_o.jpg[/img]

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 jun 2008, 00:30

Mooie verhalen weer :D

gTa

Re: Trackday op Assen!!! GT3 RS en einser:)

Bericht door gTa » 26 jun 2008, 02:30

Andre schreef:De toyo s hadden het zwaar. De auto van ruben moet hier en daar nog paar tweaks om het onderstuur er iets uit te halen. Daar heb ik nog wel wat tips voor. :)
Interesse. :oops: Heb je die hier al neergepend, of niet? Indien niet, kan je me die per PM laten weten, ofzo? Zou super zijn... thanks! :D

Kort: 120d177 E81 LSE met M dempers, Eibach Pro Kit, Goodridge, ATE Racing Blue, Ferodo DS2500 vooraan, en 225/45R17 Toyo R888 op licht 17" BBS/BMW RC041/Styling26M lichtmetaal. Kan je nog wat sleutelen aan camber, toe-in/out, e.d.?

Plaats reactie